Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames,

Wat rot dat je zo'n last hebt Melis, hopelijk kun je de tips van Freggel toepassen en helpt het je! Het lijkt me heel naar als je angsten ervaart, en je ademhaling/lichaam dan niet meer onder controle hebt.

Hoe gaat het verder met jullie? Ik heb wat last van zeurderige buikpijn en steken in mijn borsten. Zal wel met groei te maken hebben. Ik weet nu wel zeker dat ik het kindje voel. Steeds meer kriebels in mijn buik. Dan links, dan rechts, dan in het midden, allemaal vrij laag. Ook wat meer borrelgevoel onderin ipv alleen vlinderstrelingen. Wel alleen als ik rustig zit of lig. Als ik bezig ben merk ik niets.

Geplaatst

Nee, nog niets geshopt! Morgen is manlief vrij, misschien dat we dan even gaan :-))

zin om wat leuke kleertjes te shoppen!!

Eve, ah wat fijn dat je je meisje nu bewust voelt! Is zoveel fijner hè. Geeft elke dag weer je portie geluk en opluchting. Geniet er maar lekker van!!

hier zijn die borreltjes en vlindertjes overgegaan in trapjes, duwtjes en geschuif. Dat geschuif is een raar gevoel...net of mijn ingewanden wegdraaien. Ook heeft meneer er een handje van om eens lekker boven mijn gevoelige blaas te liggen, en dan trappen. Dat is echt super gevoelig. Ik zeg dan opeens "AAAGRH"! Schrik er dan zelf van hihi :-)

Zit dan wat gespannen omdat ik niet weet wanneer de volgende komt! Maar zo fantastisch!!

Gisteren trouwens groeipijn denk ik. Wat zeurderig menstruatie-gevoel. Steken zijkant bm. Lekker warm gehouden, dat verlichtte. En navel jéukt, blijf krabben. Ook witte uitslag en korstjes op tepels. ( las dat dat kwam door wat vocht uit tepels) wauw! Ken jij dat Melis?

zo...hahaha dat was mijn lijst voorlopig weer zeg! Sorry hihi!

Eve, bij jou klinkt het ook als groeipijn. Kindje groeit komende weken erg snel, dus dat zal je gaan voelen.

Ben je al met eea aan het afbouwen?

melis, jij nog groeipijntjes gehad?

X

Geplaatst

Hoort erbij Freggel, ik heb sinds een paar weken ook witte/gelige korstjes rond mijn tepels. Kan wat melk/vocht zijn. Tip: na het voeden van je kindje doen een paar druppels moedermelk wonderen voor je tepels. Wel even laten drogen zonder bedekkende kleding.

Vorige week had ik veel pijn in mijn buik, denk mn banden. Heb geen blaasontsteking dus gok op een groeispurt van de baby/baarmoeder. Nu geen last meer. Wel een harde buik na het bedrijven van de liefde, dat blijf ik doodeng vinden.

Wil zo graag veel shoppen voor onze 2e prins, maar we hebben nog zoveel in goede/nieuwe staat. Zonde geld dus :-(

Hebben jullie al gekeken naar geboortekaartjes/teksten?

Geplaatst

Wij hebben idd al wat zitten neuzen voor geboortekaartjes ec. Puur omdat ik dat zo leuk vind! Heb al hele leuke gezien. Zoals verwacht, hou ik niet van standaard kaartjes in een boek bij de drukker.

En jullie? Zo leuk is dat!!! Melis, wat hadden jullie bij V?

Ohja, vandaag 22 weken! Joepie!!! Nog 26 dagen en ik zit onder de 100 dagen resterend! Ongelooflijk!!!

Xx

Geplaatst

Woehoeeee, gefeliciteerd Freggel!!

Wij hadden zo'n oer-Hollands kaartje (blauw/wit) met een baby jongetje met één krul op z'n hoofd weet je wel..

Links een gedichtje;

Sanen een kindje

Het lijkt zo normaal

Dit kindje van ons samen

Voor ons heel speciaal

En dan rechts ' Godallemachtigwatishijprachtig! ' en qua bezoek ' Bel, kom & bewonder '.

Zijn nu ook al aan het kijken, maar alles op z'n tijd!

Geplaatst

Mooi melis!

Ons gedichtje heb ik al wel. Al heel lang.

"Voorzichtig raken wij je aan,

We strelen je heel zacht.

Jij bent het, waar we zo lang op hebben gewacht"

Geplaatst

Wauw, ook erg mooi!

Denk dat we deze keer een gedichtje doen uit naam van V.

22 weken alweer, jemig wat gaat het snel zeg!

Geplaatst

Is wel leuk Melis, gedichtje vanuit V geschreven. Super lief!

Wij zijn trouwens net terug van de bouwmarkt. Voor €350 aan materiaal voor het kamertje gehaald.

o.a muurverf (heel licht aqua blauw)kwasten, rollers, 2 verduisterende rolgordijnen ( kamer is zeer licht, heeft 4 meter aan glas) in heel licht grijs/blauw.

Steigerhout-behang met toebehoren. En een leuke lamp, met hangende kleine vliegtuigjes eraan.

Later nog een houten vloer, grof linnen naturel gordijnen (die ik nog in de lengte op maat moet naaien) en andere knopjes voor de inbouwkast.

We zijn dus al een eind. Morgen ga ik starten. Nu het is nog niet zo warm. Kijken hoe ver ik kom!! Daarna accessoires shoppen!

zo super leuk dit!!!! Love it!

Geplaatst

Klinkt goed, lekker ingeslagen! Accessoires shoppen en inrichten is ook onwijs leuk! Heel veel plezier en geniet ervan!

Zoonlief en ik komen net uit bed gerold, nu samen wat drinken en een speculaasje eten! Hij staat nu als een dolle te swingen op Hollandse hits, mwuahahha!!

Geplaatst

Klinkt super Freggel, jullie kamertje voor de little boy. Wil straks wel een foto update wanneer het klaar is ;-)

Bijna onder de 100 dagen zwanger, wat heerlijk!

Speculaasjes en lekker dansen, heerlijk dat je dan thuis bent lijkt me Melis. Heb je btw nog iets van die sollicitatie gehoord?

Ik heb me nog niet verdiept in kaartjes etc. Ik weet wel dat ik zelf iets wil ontwerpen/fotograferen. Het komt wel over een aantal weekjes.

Echt bandenpijn/groeipijn deze dagen. Als ik zit en snel overeind komt steken, en als ik lig en me omdraai ook. Wel normaal toch? Jij schrijft over harde buiken, wat voel je dan precies Melis?

Ook weer zo ontzettend moe, en sinds ik aan het afbouwen ben van de prednison (nu zit ik op 2,5 mg) ook weer veel misselijk. Toeval of zou het toch verband houden?

Donderdag heb ik weer een echo staan bij de VK.

Geplaatst

De klachten die je omschrijft passen precies bij banden/groeipijn. Maar hey, ik ben geen vk dus als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen.

Een harde buik voelt aan alsof je baarmoeder (of het een gedeelte van je buik is of je hele buik is afhankelijk van hoe lang je zwanger bent) samentrekt (wat ook gebeurd). Je buik wordt hard en je krijgt een soort (voet)bal in je buik. Meestal komen harde buiken voor vanaf 20 weken, maar bij veel lichamelijke inspanning of een 2e of volgende zwangerschap kunnen ze eerder komen. Ook een orgasme of een blaasontsteking kan harde buiken veroorzaken. Zolang ze niet regelmatig komen of pijn doen kan het geen kwaad.

Fijn dat je donderdag weer een echo hebt Eve, even naar jullie prinsesje kijken!

Ik moet nog 2 weken wachten tot mijn (20 weken) echo, zin in!

Sollicitatie is niks geworden, ik heb het gesprek gecanceled. Ik heb eerlijk aangegeven dat ik het niet zie zitten om 3 maanden te werken en dan met verlof te gaan. Zonde van de tijd/energie van beide kanten. Werkgever waardeerde mijn instelling en ik mag na mijn verlof opnieuw op gesprek komen :-)

Geplaatst

Eve, klinkt normaal zwanger hoor, hihi! Die banden kunnen soms venijnig steken.

Over je Pred en misselijkheid, anders even overleggen met de artsen. Voordat je helemaal stopt.

Melis, ik zou hetzelfde als jou gedaan hebben. Nu starten met een nieuwe baan (met toch stress en noem maar op) is niets....nu kun je uitkijken naar je verlof later dit jaar en daarna verder gaan.

hoe is het eigenlijk afgelopen bij het UWV en die norse vrouw? Mag je in de zw blijven?? Hoop het!

Ik mag over nog geen 12 weken al verlof aan gaan vragen!! Wat? Hihi

Geplaatst

Hallo lieve aanstaande mama's,

Hoe gaat het nu met jullie? Met mij gaat het inmiddels weer een stuk beter, heb het afscheid een mooi plekje kunnen geven. Hier en daar lees ik veel moois. Vooral veel bewondering voor Eve, doorzetter, mijn voorbeeld. Wat fijn dat het nu eindelijk goed gaat!

Lindaah, hoe gaat het met het plannen van je huwelijk en trouwfeest, als ik het me goed herinner is dat alweer bijna..

Vanaf mijn eerstvolgende cyclus gaan wij weer beginnen met IVF, eerst 14 dagen aan de pil en dan spuiten maar...

Meiden, geniet van jullie zwangerschap, soms lastig door de onzekerheid en kwalen, maar het is zo mooi en wonderbaarlijk.

Liefs Mewe

Geplaatst

Oh lieve Mewe, wat fijn en goed wat van je te horen! En ik je voorbeeld ;-) Ja bizar he, ik snap er eigenlijk nog steeds niets van wanneer ik me bedenk dat wij een kindje krijgen. Dat gaat bij jullie ook gebeuren, maar de weg is zo lang en verdrietig....

Wat ontzettend spannend dat jullie weer aan de gang gaan. Ook weer in het EZ? Ik wens je heel veel sterkte, kracht en moed!!

Geplaatst

Hey lieve Mewe!

wat heb ik nog vaak aan jullie/jou gedacht. Vorig jaar hetzelfde meegemaakt, en het is verschrikkelijk....

ik realiseer me, nu ik zwanger ben, des te meer hoe groot het wonder is. Hoe bijzonder.

Ben zo blij te lezen dat jullie er weer voor gaan. Onwijs spannend! Ik duim met handen en voeten voor jullie :-)

ontzettend veel succes en toitoitoi!!! Het is jullie ontzettend gegund!

liefs Freggel

Geplaatst

Mewe, heel veel succes met de komende behandeling. Ik duim voor een positief resultaat!

Pfffff, die hitte... Bah! Vandaag gaan we het geverfde glasvezelbehang eraf proberen te halennin V. zijn nieuwe kamer. Lekker met dit weer :-(

Jullie nog plannen?

Geplaatst

Melis, succes! Rotwerk!

ik ga zo laatste helft van achterstallige was wegvouwen en strijken. Dat ligt op de babykamer, dus meteen goede motivatie. Als dat allemaal opgeruimd is, kunnen we gaan beginnen met de kamer.

Hier in het zuiden momenteel al 33 graden. Dat wordt nog wat.....

Geplaatst

Ja Eve, weer in het EZ, ik ben daar erg fijn behandeld. Ik ervaarde het er prettiger dan in Breda.

Lieve meiden, ik kom hier af en toe eens kijken, ik schrijf verder bij IVF behandeling.

Heel veel sterkte met deze hitte en Melis, succes met behangen, ik hoop dat je plaksel niet gelijk opdroogt voordat je t behang nog moet plakken ;)

Xx

Geplaatst

Hello dames,

Behang afhalen met deze hitte, respect Melis! En Freggel ook al zo'n goede huisvrouw met de strijk ;-)

Mewe, ik kwam ook in het EZ voordat wij naar Gent gingen. Inderdaad prettige benadering, vooral de verpleegkundige vond ik. Heel veel succes en zet 'm op!!!

Vanmorgen nog een echo gehad en alles zag er wederom goed uit. Kind lag dubbelgevouwen in mijn buik, voetjes bij het mondje. Zo grappig en fijn om te zien!

Zo gaan we een paar daagjes naar zeeland, zin in! Fijn weekend alvast x

Geplaatst

Wat een vreselijk werk zeg met deze hitte, voor iemand zonder geduld een zware opgave. Maar we zijn al over de helft!

Eve, vandaag alweer 16 weken, gefeliciteerd! Ook fijn dat de echo weer helemaal goed was, kun je met een gerust hart naar Zeeland. Veel plezier daar en geniet ervan!

Freggel, succes met strijken, ook een niet al te leuke klus met deze hitte!

Deze verstrooide doos heeft haar portemonnee in een winkel laten liggen, dom dom dom! Gelukkig weet ik nog waar en hebben ze hem gevonden. Zo direct maar even ophalen!

Fijne dag dames!

Geplaatst

Hoihooi!

Nou, ik ga lekker niets doen hoor vandaag.....veeel te warm. Hier is het al ruim 34 graden, en dan moet de middag nog beginnen. Ook mijn was ligt er nog. Ach, komt later wel!

Hoe gaat het met jullie?

ik voel me goed. Al zijn de nachten nog steeds kort.

Merk dat mijn buik een groeispurtje heeft gehad afgelopen dagen. Wat pijn in de rug, brandend maagzuur en bandenpijn.

Ook voel ik ons mannetje steeds sterker en meer bewegen. Echt heerlijk. Ik geniet er zo van!

en, het is erg gezellig! Altijd met z'n tweeën! :-))

Geplaatst

Hoooooooooooiii :-):-)

Hier is het ook al bloedgeslagen heet, bah! Net de was gedaan en zo nog even stofzuigen en dweilen. Met een peuter die rondloopt liggen er dagelijks limonade plekken op de grond, dus kan het niet uitstellen :-(

Verder ga ik ook niks doen, blegh! Ik voel me verder wel goed, geen bijzonderheden!

Geplaatst

Goed zo Melis, 18 weken alweer! Lekker hè?!

hier goed. Gisterenavond tot 01.30 uur visite gehad. Was super gezellig maar was wel kapot!

vandaag rustig aan.

Overmorgen 23 weekjes!! Ook yeah!! En woensdag de glucosetest in het ziekenhuis. Ben benieuwd, maar verwacht niets afwijkend. Voel me prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden