Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi happinez, heel herkenbaar hoor. Die zware wachtdagen zijn verschrikkelijk. De tijd lijkt voorbij te kruipen. Je mag dus aanstaande woensdag al testen. Ga je dat ook doen? Hopelijk is al dat dromen en dat moe zijn een goed teken.

Die neusspray van mij heet synarel en werkt net zoals bijvoorbeeld decapeptyl. Vanaf morgen mag ik de menopur erbij gaan spuiten. Aan de ene kant ben ik wel blij met de neusspray want het is wat vriendelijker dat die injecties. Aan de andere kant ben ik bang voor de juiste dosering, niezen, hoesten, neus ophalen, spul dat uit je neus loopt enzo. Niu, ja, het zal wel loslopen.

Xxx

Lalena

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Happinez, nog even volhouden! Je bent al over de helft. Ik heb een heel positief gevoel over jouw poging en probeer al het geluk jouw kant op te sturen. Hou je taai!

Dat dromen herken ik. Afgelopen nacht gedroomd dat ik boodschappen ging doen en daarna kon ik me niet herinneren waar ik de auto geparkeerd had. Als een totale blackout. Ik belde in paniek mijn vriend en toen gingen we naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik te horen dat ik beginnende dementie had. Hoezo vreemde droom!

@wennn toch niet stiekem al getest?

@maart begint het al een beetje door te dringen?

@Lalena wat fijn dat je mag beginnen! Eindelijk concrete stappen.

Het wachten valt me ook zwaar. Vooral omdat het precies zo gaat als vorige keer. Zeurende onderbuik die komt en gaat, ontzettend moe en al paar dagen licht bruinverlies. Toen bleek ik zwanger. Hoop zo nu ook!

Geplaatst

@pip. Haha. Ja dat zijn van dit soort dromen die ik bedoel;) vreselijk toch?

Ik duim me rot voor je. De tekenen blijken dus goed te staan voor je. Wanneer mocht je testen? Sorry kan even het lijstje op de telefoon niet terugvinden.

@ lalena; ah ok. Dat wist ik niet dat er ook een neusspray voor bestaat. Kan me voorstellen dat je een beetje onzeker bent, maar ik denk dat die afwijkingen in hoeveelheid waarschijnlijk al mee gecalculeerd zijn.

Even ego.

Ik heb sinds gisteren een zo ontzettend onaangenaam buik. Ik zou niet zeggen dat het echt extreme pijn is maar wel pijnlijk. Mijn buik is helemaal opgeblazen en daarnaast voelt die helemaal vol. Ik ben de halve nacht wakker gewezen omdat ik dacht dat ik nu ongesteld wordt. Ik niet goed voelen wat dominanter is - de onderbuikkrampjes of mijn hele darmen.

Heeft iemand hier ook ooit last van gehad???

Geplaatst

Happinez: een opgezette buik is niet helemaal goed.... Ben je ook aangekomen?? En drink je wel heel veel? Anders moet je aan de bel trekken ivm overstimulatie.

Hier heb ik ook overal last van. Mijn rug, mijn buik en ik ben niet heel redelijk door de hormonen (kort lontje). En nu ook (al) bloedverlies. Maar daar heb ik wel vaker last van na een terugplaatsing (de 2 keren bij de cryootjes had ik dat ook, zelfs maandverbanden vol, en bij de verse ISCI had ik ook roze en bruinverlies). Even afwachten of het meer wordt of niet.

Geplaatst

Happinez: Ik zit nu op dag 13 en heb ook een zeurend raar gevoel in mijn buik. Ik heb ook een opgeblazen buik. Vanmorgen ging ik op de weegschaal staan en was ik in eens 2kg aangekomen en ben benouwd. Hopelijk toch niet alsnog overstimulatie?

Maak je maar geen zorgen. Ik heb iedere dag in deze weken last van mijn buik gehad en ben niet ongesteld. Ik heb een goed gevoel over jou terug plaatsing. En duim voor je!

Ik heb ook nog niet stiekem getest:D.

Geplaatst

Het is over. Ik kom niet eens toe aan testen. Helderrood bloedverlies. Teken dat mijn menstruatie begint. Op WD 8 dus al. Even dikke tranen hier.

Ik blijf voor jullie allemaal duimen! Hoop dat velen Mandy zullen volgen.

Liefs, Pip

Geplaatst

Ow lieve Pip, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoopte zo dat je buipijn en licht bruinverlies een goed teken zou zijn. Zo erg dat het mis is gegaan. Nogal logisch dat de tranen rollen. Hierbij een digitalen knuffel {{{{{{Pip}}}}}

sterkte

Lalena

Geplaatst

Dank jullie voor de snelle reacties:)

Ik heb nu ook nog diarree erbij - sorry voor de details;( Net even op de weegschaal - gelukkig geen toename aan gewicht. Ik blijf maar drinken, rusten en hopen!!

@Wenn: wanneer mag je officieel testen? Ben het even kwijt - dinsdag toch? Spannend!!!!!!

@Hobbesje: Jou lichaam maakt het ook wel erg spannend. Ik duim heel hard voor groen!!

@Pip: Lieve meid, wat erg voor je. Het is zo niet eerlijk. Ga maar goed uithuilen en ik hoop dat jullie het gauw een plekje kunnen geven. Heel veel sterkte en dikke digi knuffel!

Geplaatst

Hapinez ik mag inderdaad dinsdag testen. Ik ga morgen even naar het ziekenhuis bellen omdat ik sinds vrijdag klachten heb, wat op overstimulatie lijkt. Ik hoop het niet.

Geplaatst
Pip. Nee he... Niet stoppen met de bollen! Helderrood kan nog vanalles zijn op wd8...!

Ik gebruik de bollen niet Hobbesje. Snap er helemaal niets van. Normaal heb ik altijd een vrij lange cyclus. Nu 12 dagen na eisprong al begin menstruatie. Er kwam echt een straal bloed uit. Dat had ik vorige keer pas bij de miskraam. Geloof echt niet dat dit nog goedkomt.

Geplaatst

Pip: bij mijn eerste cryo terugplaatsing heb ik echt stralen bloedverlies gehad. Het liep er gewoon uit. Zolang het geen echte stolsels worden is er hoop. Ik heb echt 3 dagen lang met maandverband voor gelopen. Maar ik was wel zwanger...! Ik duim nog steeds hoor!

Geplaatst
Hoi dames,

Sorry, ik heb me de laatste dagen wat teruggetrokken omdat ik deze keer de WD zo akelig moeilijk vind. Ik kan amper positief blijven.

Maar allereerst jullie:

@Mandy: You made it!!!!!! Gefeliciteerd meid:)! Wat fantastisch. Het bankje heeft zijn eerste groen! Nu rustig aan en broeden, broeden, broeden!

@ Wennn: mhhh, klinkt zo spannend! Ik duim me rot voor je!

@ Claus: Het is verschrikkelijk hoe dicht vreugde en teleurstelling in dit traject bij elkaar liggen: meid heel veel sterkte. Zo sorry voor je. Turkije? Als je wat meer wilt weten kan je altijd ook een pb sturen, hoor.

@ Maart: Wow 13 eitjes! super zeg. Nu duimen voor maandag!!

@ Puck: Ach nee meid, wat balen. Ik hoop dat je direct door mag met de cryo. Ik mocht beide keren direct verder.

@Lalena: Gefeliciteerd!! Super dat je zonder heen en weer rijden naar DD mocht beginnen. Neusspray?? Dat heb ik nog nooit gehoord. Waarvoor is dat? Sorry , ben blond:))

Ik hoop ik ben niemand vergeten??

Hier is het wachten vreselijk. Ik heb wel gelukkig door de week heel veel afleiding gehad omdat ik veel moest werken, maar toch zit je hoofd er niet helemaal bij. Ik slaap niet goed - nare dromen en korte nachtjes. Daardoor (denk ik ) heel moe in de loop van de dag. Ik ben zo bang deze keer dat het weer niet gelukt is omdat we ook zoveel daarvoor gedaan hebben... Ik weet niets is zeker nog - ik zit op wd 6 en mag woensdag op wd 11 al testen! Zou wel zijn omdat het 5dg oude emmies waren... Momenteel voel ik allee wat licht zeurende onderbuik en af en toe wat steekjes hier en daar, dus alles niets bijzonders....

Meiden ik duim voor jullie allemaal en mij natuurlijk ook:)! xx

Breek even in

Lieverd, wegens omstandigheden 'boom' ik heel even niet, maar kom speciaal voor jou even kijken. Denk zo aan je en duim zo voor je!!! Ik heb een heel goed gevoel voor je!!! Is vandaag WD 7? Dan is het met Emmy's van 5 dagen DPO 12, heb je al een testje gewaagd??? Je weet, ik had WD 6 positief met 3 dagen oude Emmy's... Alleen doen wat goed voelt hoor, je vindt het fijn of niet fijn om vroeg te testen... Maar ik denk dus de hele tijd aan je, je bent hier thuis gesprek van de dag ;-) Op naar knallende streepjes en daarna knallende kurken (van de kinderchampagne dan ;-)

Andere dames hier, heel veel succes, Pip, geef de moed niet op, met tranen heb ik je prachtige blog over één hartje te weinig gelezen... Ik gun het jou ook zeer. Maar alle dames hier, ik weet hoe het voelt en duim voor jullie allemaal! Veel kracht en sterkte gewenst met nu en anders de volgende keer voor jullie allemaal jullie wens vervuld!

Breek weer uit...

Geplaatst

lieve happinez,

hou vol meid, je kan het de helft zit erop. En hopelijk heb je wat last van je buik omdat er een klein wondertje in jou bezig is.... laat je het hier weten als je toch stiekem een testje waagt... want ik denk elke dag aan jou en hoop dat het nu gelukt is met de hulp van Turkije...

Geplaatst

Oh lieverds, ik vind het zo fijn dat jullie er zijn. Bedankt!!

Helaas voel ik me vandaag nog niet beter, knijpende en opgeblazen buik, een beetje benauwd gevoel en eventjes in de douch wat misselijk door de warme stoomlucht. Nu ook een dikke halve kilo meer. Ben erg onzeker en ga vandaag een mailtje aan Turkije sturen.

Kan je ook een overdosering van progesteron hebben/ krijgen??? Ik moet 3 x 2 bolletjes nemen.

Geplaatst
Oh lieverds, ik vind het zo fijn dat jullie er zijn. Bedankt!!

Helaas voel ik me vandaag nog niet beter, knijpende en opgeblazen buik, een beetje benauwd gevoel en eventjes in de douch wat misselijk door de warme stoomlucht. Nu ook een dikke halve kilo meer. Ben erg onzeker en ga vandaag een mailtje aan Turkije sturen.

Kan je ook een overdosering van progesteron hebben/ krijgen??? Ik moet 3 x 2 bolletjes nemen.

Hoi hoi,

Het kan zijn dat je overstimulatie hebt. Ik denk dat ik dat ook heb. Ik ga straks naar het ziekenhuis bellen. Ik ben zwaarder geworden, benouwd, opgeblazen buik en buikpijn.

Als je overstimulatie zou hebben, kan het geen kwaad voor je 3 kanjers! Ik geloof er in en duim heel hard voor je dat het helemaal gaat lukken!

Ik denk niet dat je een overdosis progesteron kan hebben. Ik had 2x2 maar 3x2 is volgens mij ook normaal.

Liefs Wennn.

Geplaatst

Ik wordt hier zo bang van. Dat is nu de enige reden waarom ik niet naar het buitenland wilde... Wat als er iets dergelijks gebeurd? Ik heb in Turkije gevraagd. Ze gaan zsm de doctor vragen. Ik hoop niet dat ik een overstimulatie hebt... Het zijn zo erge steken in nu in mijn bovenbuik - heel raar allemaal.

@Wenn ; laat je weten wat ze bij jou gezegd hebben, ja? Ik duim voor je.

Geplaatst

Hoi,

Ik moet naar de dokter komen. Pfff 1,5 uur rijden. Ik laat je weten wat er uit is gekomen.

Kun je geen contact hebben met een ziekenhuis in Nederland?

xxxx

Geplaatst

Oww happinez wat een pech zeg. Kan je alleen maar zeggen als t echt overstimulatie is

dat je heel heel heel rustig aan moet doen en t liefste meer als drie liter water per dag moet drinken.

kun je niet een gyn in de buurt bellen voor een controle daar?? Meestal werken ze toch wel samen?

Bij mij hadden verteld dat t niks met t progesteron gehalte te maken had. Maar met de wondjes inje buik die zich vol zuigen met vocht. Dat veroorzaakt het. Meestal is overstimulatie wel een goed teken na een tp. Al wilt dat

Volgens mij ook niks zeggen. Hou je zelf goed in de gaten he. Want het kan ook best gevaarlijk zijn. desnoods naar een gyn bij je in de buurt.

Sterkte!

Geplaatst

@bianca: ja als het niet anders kan moet ik proberen hier naar een gyn te gaan, maar ik had met de ivf afdeling in Groningen en ook met de gyn hier in Sneek wat meningsverschil voor het vertrek naar Turkije. Ze wilden ons niet helpen ... nu ben ik ban dat ze nu ook moeilijk gaan doen. Ik ben erg flink aan het drinken. En weet je ik wist echt niet dat overstimulatie ook zoveel dagen na de punctie nog kan optreden... Ik had eerst helemaal geen last. Nu op dag 13 (11 - daar begon het) na punctie ineens dit??

@Wenn: Oh nee toch. Ik duim voor je dat het niets ernstigs is!!!

Geplaatst

@happinez, waardeloos is dat. Maar neem aan dat ze je hoe dan ook horen te helpen desnoods naar de eerste hulp ofhet via je huis arts zien te regelen al reactie vanuit turkije?

overstimulatie kan komen na de punctie maar ook na de terug plaatsing zodra het embryootje zich innesteld.

dan maakt je lichaam ineens zoveel hormonen aan en ik geloof dat je dan dus daar die overstimulatie van kan krijgen. Ik heb het de laatste keer zelf ook gehad. Dat ik overstimulatie had op dag drie na de terug plaatsing. Om dit zeker te weten moest ik wel een echo laten maken en bloed laten prikken. Hoop zo dat als dit overstimulatie is dat je kleine embryootjes de oorzaak zijn!!! Wanneer mag je testen?? Anders wellicht alvast een kruidvat test doen?

Geplaatst

Ik zit nu inmiddels bij de huisarts. Ben zo zenuwachtig.

Ik mag woensdag al testen, dus deze reactie komt heel laat op gang als dat de oorzaak is. Ik laat het even weten als ik meer weet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden