Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daphne & Patrician - veel plezier (waarschijnlijk zijn jullie nu al terug) ! We lopen nu trouwens helemaal gelijk op:) Ik ben vrijdag ook 12 weken.

Hoest met de andere dames?

@Fortuna: Heerlijk dat je wat minder misselijk bent. Ik merk nu ook langzaam wat verbetering, maar nog niet elke dag. Laatste week ging heel goed en in het weekend was het weer mis. Nuis het weer goed.... dus nog even afwachten.

Wij hebben nog een weekje vrij genomen en h=gaan van 9 - 15/9 een weekje op vakantie. We weten nog niet waarheen, maar lekker met ze tweetje op pad. Zin in!

Geplaatst

@happinez: toen jij je bericht schreef waren wij nog aan het kijken hihi.

Wij hebben een erg beweeglijk kindje gezien, hij of zij lag vrijwel niet stil. De energie van Daphne zei ze al. De baby is nu ongeveer 5,2 cm maar dit kon ze niet helemaal precies meten omdat het kindje niet helemaal recht lag. In elk geval kwamen ze nu weer uit op 13 maart 2014. Dus weer een dagje eerder dan de gynaecoloog haha.

[ATTACH]5399[/ATTACH]

Carpe Diem!

Geplaatst

Hoi meiden

Hier gaat t redelijk.. we zijn weer begonnen met werk normale leven draaid weer gek genoeg!!!

Ben alweer bijna 13 wk morgen gaat snel... voel me stuk beter!!

Ik moet 9 sept naar gyn 11de en 14 de weer echo.. spannend...

Ik ga 18 sept op vakantie 8 dgn met vriendin alleen naar kos.. zonder man kind.. spannend!!

Hoe voelen jullie je?? Vanavond ga ik voor eerst naar yoga..mijn buik groeit goed kan voor niemand meer verbergen dus me kind denkt dat ik heel veel eet!@ wil pas na 16 wk zeggen..

Groeien jullie ook al zo??

Liefs mandy

Geplaatst

Hoi meiden.

Hier gaat alles goed! Heb af en toe nog weleens een bloeding. Maar ja, de echo is verder goed. Maak me er niet meer druk om. Mandy mijn buik groeit ook zo hard. Ik kon het niet meer verbergen, wou het ook pas bij 16 weken vertellen maar veel mensen vragen er na en ook de bewoonsters van mijn werk. Als de bewoners het weten gaat het snel rond.

Wij waren vorige week bij de prenetal om zwangerschapskleding te passen en een beetje rond gekeken daar.

Ik dacht dat mijn vorige afspraak bij de verloskundige was, maar bleek de gynaecoloog te zijn. Alles zag er goed uit. Mijn volgende afspraak heb ik wel bij de verloskundige. De ene keer krijg ik de verloskundige en de andere keer de gynecaloog.

Fijn dat bij de meesten de misselijkheid en de vermoeidheid af neemt.

x Wennn

Geplaatst

Eerstvolgende afspraak:

27 augustus - daphnejewel & patrician afspraak verloskundige

2 september - Happinez - controlecho

4 september - Fortuna - pretecho met geslachtsbepaling

23 september - Kucing - 20 weken echo

25 september - Wendy - afspraak verloskundige.

27 september - Fortuna - 20 weken echo

28 oktober - daphnejewel & patrician 20 weken echo + afspraak gynaecoloog

Uitgerekend:

7 februari 2014 - Fortuna *tweeling*

10 februari 2014 - Kucing

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

14maart 2014 - happinez *drieling*

14 maart 2014 - daphnejewel & patrician

19 maart 2014 - Nienke79

31 maart 2014 - JOse

Geplaatst
Zo wij kunnen het EINDELIJK van de daken schreeuwen. Zojuist op Facebook geplaatst met onder andere deze foto

[ATTACH]5401[/ATTACH]

Carpe Diem!

leuk dat jullie het eindelijk van de daken kunnen schreeuwen! Mooie foto hebben jullie er bij geplaatst.

Geplaatst

Mooie foto Patrician!!

Jeetje, was echt van plan om weer wat vaker iets te posten, maar het is best toch best druk de laatste tijd (zowel op het werk als in mijn hoofd:-p)

Ik voel me best goed, nog wel wat last van mijn rug en mijn stuitje, maar het is al een stuk minder. De afgelopen weken heb ik de utrogestan afgebouwd en vanaf afgelopen maandag ben ik helemaal gestopt. Ik vond dat best spannend, maar het lijkt allemaal goed te gaan :-)

Wat ik ook graag zou afbouwen is de prednisolon die ik nog steeds slik. Ik heb mijn bloed afgelopen maandag opnieuw laten testen maar volgens de arts zijn er nog steeds tekenen dat mijn afweersysteem geactiveerd is en hij wil zelfs dat ik de dosis verhoog. Ik voel me daar absoluut niet prettig bij en snap ook de reden niet zo goed, aangezien mijn zwangerschap vooralsnog prima lijkt te verlopen... Ik heb die vraag ook aan hem gesteld, dus ik hoop dat ik daar een zinnig antwoord op krijg.

Aanstaande maandag heb ik weer een afspraak met de vk. Ik vond het echt lang duren vanaf de vorige controle, dus ik kijk er echt naar uit. En toch is het altijd ook wel een beetje spannend :-p

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry hier ook nog steeds (te druk) met alles om me heen:)

@Wennn goed dat je niet druk maakt. Alles zit goed en dat blijft ook gewoon zo. We gaan alle samen met dikke buiken het nieuwe jaar in! zo gezegd... dikke buiken... ik kan mijn echt niet meer verstoppen. Moet sinds twee weken echt positiebroeken dragen. Maar helaas lijkt de buik nog niet op een mooie zwangerschapsbuik, maar eerder op een "ups, die heeft in de vakantie extra goed geleefd - spekbuik" :( Hoop dat die straks lekker rond word zodat mensen niet meer zo 'beschaamd' op mijn buik staren en niet durven te vragen:)

@Mandy: Ja bijna 13 weken!! Prachtig he? Fijn dat je je beter voelt. Nu beginnen volgens mij de 3 mooie maanden! Geniet ervan. Ik heb ook steeds minder last van misselijkheid. Alleen de vermoeidheid is nog te voelen en soms wat vlagen van misselijkheid. Gisteren bij de HA geweest om mijn hb waardes te laten testen en deze zijn helaas te laag. Ik moest nog voor verder bloedonderzoek en volgende week maar weer kijken wat eraan te doen is.

@Patrician: :)) mooi! Wij hebben het deze week ook bekend gemaakt op fb met een gedichtje en een plaatje dat ik passend vond:)[ATTACH=CONFIG]5402[/ATTACH]

Zo schattig hoe mensen erop reageren:)

Maandag hebben we onze echo-marathon ... van 10u-12:30u nekplooimeting in het echocentrum en om 13:30u controle in het ZH:) Dat wordt veel ukkies kijken. Ben best zenuwachtig voor die stomme meting. Weet niet meer waarom ik ingestemd heb... Maar we zullen zien - alles is goed!

Geplaatst

@happinez: wat erg zo vaak je kindjes kijken haha. Geniet ervan!!!

En die NT... Wij gaan gewoon met zijn allen duimen dat er niets afwijkends uitkomt!!!

Carpe Diem!

Geplaatst

@Mandy. Fijn dat het redelijk met je gaat. Je hebt ook heel wat te verwerken en dan merk je dat verdriet en vreugde heel dicht bij elkaar liggen. Lekker vooruitzicht die vakantie naar Kos.

@Patrician. Mooie foto. Leuk he om het eindelijk van de daken te schreeuwen.

@Kuching. Fijn dat het met je rug iets beterder gaat. Lekker he, die medicijnen afbouwen. Ik ben ook bezig, aanstaande woensdag is mijn laatste medicijn dag (Utrogestan, Progynova en Emefasene).

@Wennn. Goed dat je niet meer druk maakt om dat bloedverlies. Wat je zegt de echo was goed en dat telt!

@Happinez. Dat wordt inderdaad een echo dag. Spannend weer. Ik duim mee voor een goede nekplooimeting bij je 3 ukkies.

Hier ook al een flinke buik hoor, ben inmiddels 17 weken. Ik ben ook al 10 (!) kg aangekomen, ik vind het veel maar ik hoef me volgens de gyn niet druk te maken omdat het er 2 zijn en het dus allemaal wat sneller gaat. Ik ben lang en heb normaal gesproken een normaal postuur dus ik kan het ook wel hebben. Vandaag even naar babywinkel geweest en mijn vriend vond de babykamer die ik had gezien ook leuk dus dat is mooi meegenomen ;-). Ik ga ook niet verder meer zoeken, deze vinden we allebei leuk dus gaan we deze bestellen na de 20 weken echo.

Fijn weekend meiden.

Geplaatst

@Happinez: en hoe was de echo dag??

Ik had vanmorgen ook een afspraak bij de vk. In eerste instantie wilde ze alleen naar het hartje luisteren, dat trouwens prima klonk, maar ik wilde toch wel erg graag ook een echo en dat vond ze ok. Meneer lag weer lekker te chillen met een armpje onder zijn hoofd😜

Helaad nog geen antwoord van dr. Pfeiffer mbt de prednison en helaas is m'n rug weer een stuk slechter, kan nu bijna niet meer lopen😞

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een dag:) van 10:30u - 15u van een behandeling/onderzoek naar de volgende:) Maar... ALLES IS GOED!! Pfff dat waren tonnen van stenen die van mijn schouders gevallen zijn:) De nekplooi bij allen drieën was onder 1.9mm dus geen verhoogd risico. Verder vond de verloskundige in de echopraktijk het zo speciaal dat ze extra lange met ons ging kijken. We hebben veel gelachen over onze ukkies - ze zijn erg beweeglijk. De ene wilde eerst niet draaien zodat zij kon meten dus heeft ze maar met de vingers op mijn buik getrommeld en je lacht je dood - alsof ze hem wakker gemaakt had begon die een sprong te maken en daarna niet meer te stoppen met draaien:) Fantastisch. Ik had nog uren mogen kijken:)

Daarna naar het zh en de definitieve besluit doorgegeven aan Groningen dat we geen reductie doen. Nu gaat eindelijk alles zijn gang.

En hoe gaat het met jullie?

@Fortuna - nog twee dagjes dan mag je kijken wat het is:) Zo spannend! Wij hebben geprobeerd vandaag misschien aan de hand van de nuk methode iets te kunnen zien,maar ze waren zo aan het bewegen dat het nog niet lukte:)

Zaterdag gaan we een weekje op vakantie met ze tweetjes - heerlijk hier heb ik zin in.

Geplaatst

@happinez:wat een fantastisch nieuws! Kan me voorstellen dat er idd een enorm gewicht van je schouders valt! Helemaal lekker dat jullie nu een weekje vakantie hebben; geniet er maar van!

Geplaatst

@Happinez. Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws! Leuk om te zien he die ongecontroleerde bewegingen van die ukkies. Lekker een weekje saampies op vakantie, veel plezier. Waar gaan jullie naar toe?

@Kuching. Vervelend joh van je rug, sterkte ermee. En uk lekker aan het chillen ;-), fijn dat alles goed was bij de verloskundige.

Geplaatst
Mooie foto Patrician!!

Jeetje, was echt van plan om weer wat vaker iets te posten, maar het is best toch best druk de laatste tijd (zowel op het werk als in mijn hoofd:-p)

Ik voel me best goed, nog wel wat last van mijn rug en mijn stuitje, maar het is al een stuk minder. De afgelopen weken heb ik de utrogestan afgebouwd en vanaf afgelopen maandag ben ik helemaal gestopt. Ik vond dat best spannend, maar het lijkt allemaal goed te gaan :-)

Wat ik ook graag zou afbouwen is de prednisolon die ik nog steeds slik. Ik heb mijn bloed afgelopen maandag opnieuw laten testen maar volgens de arts zijn er nog steeds tekenen dat mijn afweersysteem geactiveerd is en hij wil zelfs dat ik de dosis verhoog. Ik voel me daar absoluut niet prettig bij en snap ook de reden niet zo goed, aangezien mijn zwangerschap vooralsnog prima lijkt te verlopen... Ik heb die vraag ook aan hem gesteld, dus ik hoop dat ik daar een zinnig antwoord op krijg.

Aanstaande maandag heb ik weer een afspraak met de vk. Ik vond het echt lang duren vanaf de vorige controle, dus ik kijk er echt naar uit. En toch is het altijd ook wel een beetje spannend :-p

Ik breek even in voor kucing.

Wij "kennen" elkaar nog van het topic prednisolon etc. Ik las dat je nu nog aan de prednisolon zit en zelfs moet verhogen. Ik snap dat je dat heel vervelend vind. Ik had tijdens mijn zwangerschap hetzelfde. In plaats van afbouwen moest ik verhogen. Uiteindelijk heb ik mijn gehele zwangerschap aan de prednisolon gezeten. Ookal verliep mijn zwangerschap erg voorspoedig en had ik geen klachten. Mijn bloed liet toch echt verhoogde activatie zien.

Het grootste risico mbt prednisolon gebruik tijdens de zwangerschap , zou een groeiachterstand kunnen zijn.

Ik moet vanwege mijn prednisolon gebruik onder controle blijven van een gyn ipv een verloskundige. Tijdens iedere controle een groei echo. Daarnaast raad ik je aan om met je verloskundige even het stressschema te bespreken. Ookal ben je dan inmiddels al gestopt. Als je namelijk in het afgelopen jaar, langer dan 3 weken prednisolon heb gebruikt (ongeacht je al gestopt ben of niet) dan kom je mogelijk in aanmerling voor stressmedicatie tijdens je bevalling. Je krijgt dan sowieso een medische indicatie en moet dan in het ziekenhuis bevallen. Dit, vanwege het feit dat er kans bestaat dat je lichaam zelf niet genoeg van een bepaald stofje aanmaakt tijdens de bevalling (= stresssituatie). Het stressmedicatie schema was bij mij overigens genoeg indicatie om mijn hele zwangerschap bij de gyn te blijven.

In het prednisolon topic is er toen uitgebreid over geschreven. Anders kan ik wel even kijken of ik de info nog ergens voor je paraat heb.

Oja, een tipje als Pf langzaam reageert: Een korte bondige vraag met de term "urgent" in de onderwerpregel.

Heel veel succes en ik hoop uiteraard dat je mag gaan afbouwen met de prednisolon, maar neem geen risico als Pf denkt dat je lichaam nog teveel geactiveerd is.

Ik wens je verder een goede en gezonde zwangerschap toe en mocht je nog vragen hebben over prednisolon en zwangerschap dan mag je mij altijd pb-en of op het prednisolon topic plaatsen. (daar lees ik nog wel eens mee).

Ook voor alle andere dames: Heel veel succes en een goede, blijvende en gezonde zwangerschap toegewenst.

--- breekt weer uit.

Geplaatst
Ik breek even in voor kucing.

Wij "kennen" elkaar nog van het topic prednisolon etc. Ik las dat je nu nog aan de prednisolon zit en zelfs moet verhogen. Ik snap dat je dat heel vervelend vind. Ik had tijdens mijn zwangerschap hetzelfde. In plaats van afbouwen moest ik verhogen. Uiteindelijk heb ik mijn gehele zwangerschap aan de prednisolon gezeten. Ookal verliep mijn zwangerschap erg voorspoedig en had ik geen klachten. Mijn bloed liet toch echt verhoogde activatie zien.

Het grootste risico mbt prednisolon gebruik tijdens de zwangerschap , zou een groeiachterstand kunnen zijn.

Ik moet vanwege mijn prednisolon gebruik onder controle blijven van een gyn ipv een verloskundige. Tijdens iedere controle een groei echo. Daarnaast raad ik je aan om met je verloskundige even het stressschema te bespreken. Ookal ben je dan inmiddels al gestopt. Als je namelijk in het afgelopen jaar, langer dan 3 weken prednisolon heb gebruikt (ongeacht je al gestopt ben of niet) dan kom je mogelijk in aanmerling voor stressmedicatie tijdens je bevalling. Je krijgt dan sowieso een medische indicatie en moet dan in het ziekenhuis bevallen. Dit, vanwege het feit dat er kans bestaat dat je lichaam zelf niet genoeg van een bepaald stofje aanmaakt tijdens de bevalling (= stresssituatie). Het stressmedicatie schema was bij mij overigens genoeg indicatie om mijn hele zwangerschap bij de gyn te blijven.

In het prednisolon topic is er toen uitgebreid over geschreven. Anders kan ik wel even kijken of ik de info nog ergens voor je paraat heb.

Oja, een tipje als Pf langzaam reageert: Een korte bondige vraag met de term "urgent" in de onderwerpregel.

Heel veel succes en ik hoop uiteraard dat je mag gaan afbouwen met de prednisolon, maar neem geen risico als Pf denkt dat je lichaam nog teveel geactiveerd is.

Ik wens je verder een goede en gezonde zwangerschap toe en mocht je nog vragen hebben over prednisolon en zwangerschap dan mag je mij altijd pb-en of op het prednisolon topic plaatsen. (daar lees ik nog wel eens mee).

Ook voor alle andere dames: Heel veel succes en een goede, blijvende en gezonde zwangerschap toegewenst.

--- breekt weer uit.

Super bedankt @wen72, ga idd maar de dosis verhogen en voor volgende bloedtest maar kijken of ik een keertje naar DD toe kan om eea te bespreken!

Geplaatst

Vandaag een heerlijke dag gehad in de dierentuin van Keulen. Even lekker eruit...

Ik reageer trouwens morgen wat uitgebreider!!!

[ATTACH]5404[/ATTACH]

Carpe Diem!

Geplaatst

Gisteren dus gezellig naar de zoo geweest. Eerst zijn we naar een vriendin van ons gegaan die in de buurt van Kerpen woont (en voor de Unter Uns kijkers ook vlakbij de studio's)

Daar hebben we wat gedronken en haar huisje bekeken en daarna zijn we met zijn drieën naar de zoo gegaan.

Op ons gemakje hebben we daar de hele dag rondgeslenterd en het ene dier na het andere gezien. Bij de Oerang Oetans bleven we een tijdje staan en bleven we gebiologeerd kijken naar het baby'tje wat daar in de kooi slingerde. Zo aandoenlijk om te zien.

[ATTACH]5406[/ATTACH]

Daarna hebben we die vriendin weer naar huis gebracht en daar nog gegeten alvorens wij weer naar huis gingen en konden terug kijken op een gezellige dag.

Carpe Diem!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden