Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi iedereen,

Wat een traject hebben jullie gevolgd om zwanger te raken, echt knap! En nu eindelijk zwanger, gefeliciteerd!!!

Om eerlijk te zijn, ben ik, Ilse, niet op dit forum omdat ik zwanger ben geraakt dankzij een vruchtbaarheidsbehandeling.

De reden is dat ik samen met mijn studiegenoot Iris, voor onze studie Verloskunde bezig ben met een afstudeeronderzoek naar de ervaring van mannen tijdens een zwangerschap na een vruchtbaarheidsbehandeling. Er is al veel onderzoek gedaan naar de ervaringen van vrouwen op dit gebied, en wij vinden dat het nu tijd is voor de mannen!

Daarom hebben we online een enquête opgesteld, waarmee we hopelijk te weten komen wat de beleving is op het gebied van zorgverlening, zelfvertrouwen, bezorgdheid en angst bij mannen tijdens de zwangerschap. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10-15 min. en de gegevens zullen uitsluitend gebruikt worden voor ons onderzoek en volledig anoniem blijven.

Nu zijn er geloof ik niet veel mannen die op dit forum zitten, dus daarom wil ik jullie hulp vragen dames! Dus ben jij meer dan 14 weken zwanger? Vertel je partner dan over onze enquête en spoor hem aan om de enquête in te vullen! http://enquetemaken.nu/r/rnit Daarmee zullen jullie ons ontzettend helpen!

Alvast heel erg bedankt!!!

Iris Meurs & Ilse Timmerman

Geplaatst

Tina, ik hoop ook dat alles goed gaat met jou en de drieling, voor het forum heb je denk ik al helemaal geen tijd meer...! Gefeliciteerd!!

Claus, tijd niet voorbij zien komen op het forum. Hoe gaat het met je?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Oh wauwwww Wennn, geniet van jullie meisje en gefeliciteerd!

ook voor Happinez, zoooo bijzonder, hoop dat je ooit nog eens je verhaal komt doen.

Geplaatst

Dankjewel. Alles is goed gegaan. Wel heel snel gegaan. 14:00 was ik in het ziekenhuis en 17:58 is ze geboren. Ik was 37 weken en 5 dagen zwanger. We liggen nog wel in ziekenhuis Sneek omdat ze zich zelf niet op temperatuur houd. Hopelijk morgen naar huis.

• 1 maand later...
Geplaatst

Allereerst Happinez en Wenn nog van harte gefeliciteerd en ook voor de anderen die inmiddels bevallen zijn. Hopelijk is alles goed gegaan!

Helaas is mijn zwangerschap heel verdrietig geëindigd. Op 21 februari is mijn prachtige zoontje Silas geboren en overleden. Vlak voordat ik die dag met 41w4d ingeleid zou worden is zijn hartje ermee opgehouden. Ondanks het intense verdriet heb ik de bevalling, de periode daarna en het afscheid van Silas ook ervaren als waardevol en mooi.

Geplaatst

Kucking, allereerst gefeliciteerd met jullie zoon Silas. Helaas heb je alleen maar intens van hem mogen genieten tijdens je zwangerschap en kort na je bevalling! Ook wil ik je condoleren met dit inmense verdriet. Het is niet te beschijven hoe het voelt als jeje kindje verliest. Je klinkt als een sterke dappere vrouw! Ik wil je nog heel erg veel sterkte wensen om dit verlies een mooi plekje te gaan geven!

Dikke knuffel Bianca

Geplaatst

Kucking, natuurlijk gefeliciteerd met jullie zoon, maar ook gecondoleerd met dit vreselijke nieuws... Jullie klinken als een heel sterk stel... En wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen....

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Kucing, jeetje wat een bericht. Ook ik ga je eerst feliciteren met de geboorte van jullie Silas; gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat een bijzondere naam, ik had hem nog nooit gehoord. Maar vind het weleen mooie naam met een mooie lieve klank.

En wat een verdrietig einde van je zwangerschap inderdaad. Ongeloofiljk, zo dichtbij, en dan zo'n vervolg. Ik vind het het erg knap van je om te lezen dat je het ook als mooi en bijzonder hebt ervaren. Alles verloopt zo anders dan je gehoopt had. Zo knap om in zo'n intens verdrietige tijd ook een andere kant te kunnen zien. Daar moet je een sterke vrouw voor zijn.

Ik wens jullie alle goeds.

Geplaatst

Kucing meid ook eerst van harte met jullie zoon silas en wat een verdriet erna en wat hard dat je zoontje dan moet verliezen

Meid heel veel sterkte en kracht de komende periode

Liefs Jessica

Geplaatst

Kucing, wat een schrik om jouw bericht.... Gecondoleerd met het overlijden van je zoontje, zo plotseling... Tranen biggelen over mijn wangen.

Wat klink je enorm sterk! Ik wens je alle goeds voor deze moeilijke tijd.

(p.s. ik ben altijd enorm slecht in namen onthouden hier, maar ik heb eind vorig jaar toch jouw intralipid overgenomen?)

Geplaatst

Mijn hemel Kucing wat een vreselijk bericht! Jullie zijn de trotse ouders geworden van jullie zoontje Silas, wat een mooie en bijzondere naam maar afschuwelijk dat jullie ook afscheid hebben moeten nemen!

ik begrijp goed wat je beschrijft over hoe waardevol, mooi en bijzonder de bevalling en het afscheid was, dit is een o zo kostbare periode.

ik wens jou, je partner en iedereen die Silas moet missen veel kracht en sterkte toe!

Geplaatst
Kucing, wat een schrik om jouw bericht.... Gecondoleerd met het overlijden van je zoontje, zo plotseling... Tranen biggelen over mijn wangen.

Wat klink je enorm sterk! Ik wens je alle goeds voor deze moeilijke tijd.

(p.s. ik ben altijd enorm slecht in namen onthouden hier, maar ik heb eind vorig jaar toch jouw intralipid overgenomen?)

Dank je wel! Was inderdaad mijn intralipide die je toen hebt overgenomen. Jeetje wat lijkt dat al weer een eeuwigheid geleden...

Geplaatst

Kucing, ik ken je verder helemaal niet, maar ik denk meerdere malen per dag aan je... Je klinkt zo onwijs sterk, maar wat zal jouw moederhart huilen... Wat een verdriet!!

Geplaatst

Lieve Kucing,

Ook ik ken je niet maar je verhaal komt binnen....wat vreselijk moeilijk om jullie mooie mannetje te moeten laten gaan.

Ik heb dit in mijn omgeving ook meegemaakt en het is zó groot dit verlies.

Je klinkt krachtig en telt je mooie zegeningen,

HEEEEL veel sterkte.

Liefs,

Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden