Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey ook hier geen nekplooimeting, het kindje komt zo als hij of zij komt. Maar mocht met de 20 weken echo echt blijken dat er van alles mis en idd zo moet leven dat hij/zij kastplantje is en niet kan lopen praten enz. Dan weet ik nog niet of ik het zou laten weg halen. Moeilijk moeilijk die beslissingen. Hoop dan ook niet dat wij of jullie meiden voor die keuze komt te staan in onze zwangerschappen.Ik heb altijd wel gezegd mochten wij een gehandicapt kindje krijgen dan is het altijd welkom. Ik werk zelf als juf in het speciaal onderwijs en ben bezig met mijn laatste jaar studie als orthopedagoog.En dan kijk je er mss toch anders tegen aan mss.Hier ook weinig last van de lucht van de flessen van mvm. Het ruikt niet echt fris, maar het stoort me niet.Meiden allemaal een fijn dag en weekend, want er staat mooi weer voor deur, lekker van genieten
Nóg een juffie wat leuk!!!!!!!!!Ik ben net bij de ha geweest, was echt een fijn gesprek!
  • Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Ladies!

Hier zijn de kwaaltjes begonnen hoor... Gister hele dag groen geweest van misselijkheid, en vandaag eigenlijk hele dag al kramp alsof ik mega-ongesteld ben. Zolang het er allemaal maar bij schijnt te horen, vind ik het prima! Nog een week tot echo...

xx

Geplaatst
Hi Ladies!Hier zijn de kwaaltjes begonnen hoor... Gister hele dag groen geweest van misselijkheid, en vandaag eigenlijk hele dag al kramp alsof ik mega-ongesteld ben. Zolang het er allemaal maar bij schijnt te horen, vind ik het prima! Nog een week tot echo...xx
Nou niet leuk die kwaaltjes maar in dit geval een goed teken ;-) geen bloedverlies meer gehad??
Geplaatst
Nou niet leuk die kwaaltjes maar in dit geval een goed teken ;-) geen bloedverlies meer gehad??

Nee, bloedverlies lijkt inmiddels zo goed als gestopt. Erg fijn! Al blijf ik broekie-loeren door die menstruatiekrampen, echt net alsof ik mega-ongesteld ben.. Maar inderdaad, ben er stiekem alleen maar blij mee!

Nog 5 dagen tot echo..

Fijn weekend!! x

Geplaatst
Nee, bloedverlies lijkt inmiddels zo goed als gestopt. Erg fijn! Al blijf ik broekie-loeren door die menstruatiekrampen, echt net alsof ik mega-ongesteld ben.. Maar inderdaad, ben er stiekem alleen maar blij mee! Nog 5 dagen tot echo..Fijn weekend!! x
Ow dat is fijn van t bloedverlies!!! Hahah ik snap het broekloeren wel hoor hahahahhjahahaOww spannnnnnnnend de echo!!! T wordt vast een mooie echo! Hoever ben je dan?? (Ben op mn mobiel zie ik t allema nekr Ow goed haha)Fijn weekend!!!
Geplaatst
Ow dat is fijn van t bloedverlies!!! Hahah ik snap het broekloeren wel hoor hahahahhjahahaOww spannnnnnnnend de echo!!! T wordt vast een mooie echo! Hoever ben je dan?? (Ben op mn mobiel zie ik t allema nekr Ow goed haha)Fijn weekend!!!

Dan ben ik precies 7 weken als het goed is (volgens berekening Freya). Maar volgens mij werd jij ook paar dagen terug gezet? Ook in VU toch? Ach, lekker belangrijk! Als dat hartje straks maar klopt!!

x

Geplaatst
Dan ben ik precies 7 weken als het goed is (volgens berekening Freya). Maar volgens mij werd jij ook paar dagen terug gezet? Ook in VU toch? Ach, lekker belangrijk! Als dat hartje straks maar klopt!!x
Hahahha inderdaad! Ja ik had ook met Freya berekend, maar de dag vd pregnyl moet je 2 weken daarna aanhouden en dan 2 dagen erbij. Dus niet de laatste dag vd menstruatie of de terugplaatsing. Ach meis inderdaad lekker belangrijk! Ik dacht alleen maar: kan ik 3 dagen langer zwanger zijn hahahahha! Als t hartje idd maar klopt!!!Owwwjaaa jij zit ook in t Vu! :-) vergetuhh
Geplaatst

Gaat het allemaal nog goed met jullie??

Ik heb vandaag weer mn echo gehad.. Korreltje is nu 17,6 mm en hartje was weer goed!! HAPPY!!!!

pkimky, jij bent bijna aan de beurt johoeeeeeeee

Geplaatst

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014: Puck78 ( brusje)

1 april 2014: clickstar (eerste)

1 april 2014: Armanda (brusje)

5 april 2014: Quin (brusje)

7 april 2014: Inflame (eerste)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82

18 april 2014: Kimky (eerste)

Echo/controle:

19 aug: Puck78

27 aug: Jose, echo gyn

27 aug: miekske

28 aug: clickstar (tweede)

30 aug: Armanda (tweede)

30 aug: Kimky

5 sept: quin

5 sept: Inflame (4e echo en intake vk)

10 sept: Jose, echo en intake vk

12 sept: clickstar intake gyn

jOse en Miekske: succes en veel plezier meiden bij de echo morgen!!!

Geplaatst
Gaat het allemaal nog goed met jullie??

Ik heb vandaag weer mn echo gehad.. Korreltje is nu 17,6 mm en hartje was weer goed!! HAPPY!!!!

pkimky, jij bent bijna aan de beurt johoeeeeeeee

Jaaaaaa, nog 4 dagen!!!! Heb er wel erg zin in hoor! Kan niet wachten op de bevestiging! Ene moment ben ik ervan overtuigd dat het goed is, en het volgende moment loop ik weer krom van pijn in mn buik en maak ik me enorm zorgen.. Bleeh, zal blij zijn als ik hartje gezien heb! Vandaag voor zekerheid maar even gebeld omdat ik al 3 dagen last heb van buikpijn (als ongi-pijn), niet dat ik gewoon hartstikke ongesteld ben maar dat die bolletjes het tegenhouden. Maar schijnt er weer bij te horen, kan niets anders doen dan afwachten en als het echt mis is, zou het wel door die bollen heen gaan.

Fijn dat jij weer echo hebt gehad! Ben stiekem errug jaloers.... ;-)

Geplaatst
Jaaaaaa, nog 4 dagen!!!! Heb er wel erg zin in hoor! Kan niet wachten op de bevestiging! Ene moment ben ik ervan overtuigd dat het goed is, en het volgende moment loop ik weer krom van pijn in mn buik en maak ik me enorm zorgen.. Bleeh, zal blij zijn als ik hartje gezien heb! Vandaag voor zekerheid maar even gebeld omdat ik al 3 dagen last heb van buikpijn (als ongi-pijn), niet dat ik gewoon hartstikke ongesteld ben maar dat die bolletjes het tegenhouden. Maar schijnt er weer bij te horen, kan niets anders doen dan afwachten en als het echt mis is, zou het wel door die bollen heen gaan.Fijn dat jij weer echo hebt gehad! Ben stiekem errug jaloers.... ;-)
Meis wat naar zeg die wispelturige emoties! :-( niet leuk, geen leuke start! Ik duim voor je meis en probeer aan de goede gevoelens vast te houden!!!
Geplaatst

Kimky je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld zeg!! Nu gelukkig nog maar paar dagen wachten. De misselijkheid weer beetje afgenomen?

Inflame fijn dat je weer mooie echo hebt gehad! Hoe is het bij jou? Heb je veel kwalen of valt het mee?

Miekske en Jose succes morgen met de echo:-)

Hier alles goed. Heb het weekend gezellig even bij familie gelogeerd met het kleine mannetje.

Vandaag heerlijk genoten van het mooie weer en nog even gewandeld en gefietst.

Nog steeds wel moe maar verder geen kwaaltjes :-) Wanneer gaan jullie kraamzorg regelen? Vorige keer moest ik dat ook al rond de 10 weken gaan doen.

Zou heel graag dezelfde kraamhulp krijgen als vorige keer. Ze heeft haar telefoonnummer toen achtergelaten dus ga volgende week na de echo haar maar eens bellen.

Ben wel benieuwd bij de meiden die nu zwanger zijn van de tweede hoeveel leeftijdsverschil er straks tussen zit bij jullie. Bij ons zal er precies 1,5 jaar tussen zitten.

Geplaatst

Miekske, morgen mag je, yes!

Kimky, het eind is in zicht, og even volhouden. Hopelijk dan een mooie echo, zodat je zeker weet en gerust gesteld wordt dat het erbij hoort. Want man wat is het slopend.

wij mogen morgen ook weer, joepie! Hoop zo dat hij het nog doet. Mg deze keer vrieg, 930 uur. Het loopt wel altijd uit, dus zal wel iets later worden.

Puck, wat leuk zeg! Bij ons zit er straks 2,5 jaar tussen. Helemaal leuk dus! Dus in het nieuwe jaar gaat dochterlief naar haar nieuwe kamer en grote bed. De kleine komt dan op haar kamer nu en daar hoeven we nets aan te doen. Scheelt weer. Alleen wat nieuwe dingetjes om het aan te kleden.

Geplaatst

hey meiden, hier vanochtend het zh gebeld, had nl vanaf zaterdag wat rood bloedverlies en vanochtend zat er zodanig veel in de opvangkan van mvm dat ik me toch wel ongerust maakte. Had anders a.s maandag een echo precies met 8 wkn, omdat ze deze week vol zaten. Maar ik kon vanmiddag om 14.45n komen. Oei wat was ik benauwd dat het niet goed was. Maar gelukkig deed kleine krummel het helemaal goed, hartje klopte mooi, mooi geluid!! wat een opluchting.

A.s maandag mogen we weer kijken naar onze frummel om 15.30!

Inflame, fijn te horen dat alles goed is!!

Jose en Miekse, morgen voor jullie een spannende dag. Veel succes en geniet van het moment als alles goed is en dit bijzondere moment.

Phoe Kimky, vervelend het dat wachten tot de 1ste echo. Kun je niet eerder deze week een echo krijgen? Anders nog een paar dagen meid en dan hopelijk ook jij een mooi kloppend hartje te zien.!!!

Geplaatst

E, dat is schrikken zeg. At goed dat je aan de bel getrokken hebt en terecht kon. Wat een spanning, maar gelukkig alles goed.

hebben ze ook kunnen ontdekken waar het vandaan komt? Heeft het een reden?

Washet de eerste echo dan?

Geplaatst

@Jose, ja ik zag de bui al helemaal hangen en dacht echt daar gaat ook dit wondertje van ons en wordt een *. Dit ook omdat ik niet echt super overdreven veel zwangerschapklachten hebt, beetje rugpijn en iets meer moe, maakte me toch ongerust en gezien de miskramen die we al gehad hebben.

Maar mijn baarmoeder zag er goed uit en hij kon zo niet zien waar het bloed vandaan komt. Mss een adertje die in de naarmoedermond kapot is en bloeding geeft.

Maar het was idd onze eerste echo. Maandag mogen we weer spieken!!

Geplaatst

e82 wat spannend zeg. pff nou fijn dat het goed zit.

kimkie het duurt niet lang meer gelukkig. kan me je spanning goed voorstellen hoor.

inflame wat fijn, weer bevestiging! ik mag vrijdag weer een echo. de eerste bij de vk want hoef nu niet meer naar mck.

ik heb op 11 sept de officiele intake bij de vk. maar ik heb begrepen dat dat info krijgen is en gegevens invullen, maar dat je dan geen echo hebt. WAT??! ik was wel teleurgesteld.

dus dan zou vrijdag voorlopig de laatste keer zijn? dan ben ik pas 9,4 dagen! not funny. misschien ga ik anders toch het mck bellen voor nog een echo... ;)

puck bij ons scheelt ons brusje precies 2,5 jaar, net als josé.

josé, jij lijkt zeker te weten dat je weer een meisje krijgt? hoe kan dat dan als ik vragen mag?

hier alles goed hoor.

kwaaltjes? tja, onwijs zere en grote borsten, elk uur wat eten want gelijk zo'n onwijs leeg gevoel in mijn buik! vind ik minder want ik kom denk ik wel al aan.

nog niet echt een dikke buik. wel dikker gezicht ook. hmm ik denk dat ik (weer) niet mooi zwanger word. echt niet leuk. maar goed, als de mini maar gezond is he.

aangezien ik vorige x 2 maanden te vroeg beviel, vind ik het soms nu al eng om aan die laatste paar maanden te denken... die laatste loodjes... bleeeh, lijkt me niets. en dan die bevalling... auauauahh! ik heb een onwijs lage pijngrens dus dat wordt echt hel. maar goed, eerst maar s even nog 7 maanden door he, haha, sorry hoor

oh ja, ik had vorige week wel wat bandenpijn. men wat steekt dat. iemand ook al gehad?

ik ga ook maar 's een ticker maken ;)

Geplaatst

Jeetje E datis schrikken ja..... Nou gelukkig ziet het ergoed uit!!!

puck; mijn kwaaltjes verschillen echtenorm per dag.. Vandaag was ik weer erg energiek, gosteren weer griep gevoel.. Echt waardeloos. Heb toen ook een klein uurtje geslapen en dan gaat het wel weer even. De ene dag moe, geen energie/futloos, de andere dag een dag als vandaag, energiek en zin om leuke dingen te doen!

Woensdag weer beginnen met werken, in nieuw gebouw, dus dat is wel even spannend. Heb net mijn rooster gezien en sta voor ruim 30 uur in het rooster terwijl ik maar 20 uur werk... Dat zorgt wel even voor stress... Nouja komt wel weer goed denk....

Geplaatst

Armanda, zwanger zeker? :p Ik had het over dochterlief, maar da lieve meisje loopt hier al even rond. Heb geen idee, denk een jongen.

Bij mijn dochter was ik er heilig van overtuigd dat het een meisje was en mn gevoel klopte. Dat riep ik al vanaf de tp. Zo van, als dit lukt, wordt het een meisje. Nu had ik geen idde, maar mn geboel begint te neigen naar een boy.

Geplaatst

inflame ja ik ook hoor, steeds giga moe!

als ik op woensdagen vrij ben, en in het weekend, ga ik vaak even een uurtje of 1,5 slapen!

maar snachts... serieus, al gelijk vanaf de tp op 15 juli, moet ik ELKE nacht naar de wc.

en meestal niet 1 keer... nee gelijk 2 of 3 keer. En dan val ik ook niet gelijk in slaap.

dus ben echt heel moe, niet grappig dit en dat zl nog even doorgaan vrees ik... dat zal pas rond 1 april ophouden denk ik.

oh ja, sorry, maar die flessen van mvm... smelly! ik trek het slecht!

had ik vorige x ook, sterke reuk. zit half kokkend op het toilet. maar ik wil het perse doen want is echt zó nodig. maar voor mij is het wel moeilijk hoor, ookal doe ik neus dicht en gaan maar.

Geplaatst

Oh jose haha sorry zeker verkeerd begrepen

Ik dacht dat je brusje direct naar je dochters kamer mocht en dat die dan kant en klaar is , en dat t een meisjeskamer is

Geplaatst

Ow armanda wat irritant dat vake plassen grrrr irritanttttt he hahhaha

En owww wat een bikkel

Ben jij dat je toch blijft plassen voor

Mvm!! Toppppperdjeee!!

Geplaatst

Armanda dat heb ik ook dat ik zo vaak moet plassen! Irritant hè! S'ochtends als ik wakker wordt heb ik ook echt buikpijn omdat ik dan zo nodig moet!

José morgen ist zover!! Vind get echt spannend! Om 10.10 uur zijn we aan de beurt.... Hoop zo dat alles goed is en we een hartje zien!

Tussen mijn dochtertje en brusje zit dan ook 2,5 jaar. Ook ik wist bij de eerste zwangerschap zeker dat het een meisje was! Nu weet ik het nog niet....

Geplaatst

E82 gelukkig dat alles goed was! Lijkt me ook echt schrikken ineens bloedverlies! En klopte je uitgerekende datum nog?

Ik had 27 juli TP van cryo blasto en ook 14 april 2014 uitgerekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden