Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thx Inflame. Lieve reactie.

Nee niet misselijk vd flessen?

Had ik vorige x wel heeeeel erg. Kokkend op t toilet! Zie er echt tegen op daardoor. Maar ja wij weten dubbelgoed waar we t voor doen he ;)

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Thx Inflame. Lieve reactie.

Nee niet misselijk vd flessen?

Had ik vorige x wel heeeeel erg. Kokkend op t toilet! Zie er echt tegen op daardoor. Maar ja wij weten dubbelgoed waar we t voor doen he ;)

ow jakkes dat lijkt me erg! Ik vind het alleen orritant dat t bakje zow GROOT is... Hha hij past net aan in mn toilet.. Hhih

wij gaan gelijk op he! Leuk!! Ik zal t al een x gevraagd hebben denk maar dit is ook een cryo bij jou toch?? 1/2??

Geplaatst
Ja leuk idd!Een cryo. Onze laatste vd twee. Zal bij mij dus geen tweeling zijn. En bij jou?
Ook een cryo! Maar ehh t kan WEL een tweeling zij he!! Een eiig!! Was bij mij nl voige zw ook!! En deze keerdus weer een 2e vruchtzakje gezien... Alleen leek deze nu leeg!
Geplaatst

Hier ben ik weer eens....

quin wat fijn dat je een goede echohebt gehad, hoe dubbel ook. Verdriet en vreugde liggen soms zo dicht bij elkaar.

hier de eerste werkdagen erop zitten, man wat een vieze tegenvaller. Ben begonnen met reintegreren na een burn-out sinds maart. Zolang heb ik thuis gezeten dus. De moeheid blijft en de nek-,schouderklachten ook. En ja dan ook nog eens de moeheid van de zwangerschap, oftewel dubbelop.

Was gesloopt toen ik thuis kwam en dat van twee ochtenden. Eerst bij moeten tanken en s midags een tukkie is echt een must.

schrok me net helemaal de rambam. We zaten met zn drieen aan tafel thee te drinken, flikkert de lamp naar beneden. Tussen de theeglazen ( hoe is het mogelijk), maar de lange stok viel richting mijn dochter. Dus ik schrok me kapot en week uit om ervoor te zorgen dat hij niet op haar zou vallen. Een keeper die een bal moest houden die in de hoek geschopt zou worden zeg maar.

daarna gelijk......oh mijn buik......de schrik en de onverwachtse, gedraaide beweging hmmmmm. Zal wel meevallen, maar toch.....

zal weer eens bijlezen. Maar even wat minder aanwezig, eerst maar weer eens het ritme zien op te pakken.

er staan komende week wel wat echo s gepland, alvast veel succes meiden!

Geplaatst
Ook een cryo! Maar ehh t kan WEL een tweeling zij he!! Een eiig!! Was bij mij nl voige zw ook!! En deze keerdus weer een 2e vruchtzakje gezien... Alleen leek deze nu leeg!
True maar mijn hcg steeg zo langzaam, dat ik dat echt niet verwacht. Jose jeetje das bizar schrikken! Gelukkig iedereen ongedeerd!
Geplaatst
True maar mijn hcg steeg zo langzaam, dat ik dat echt niet verwacht. Jose jeetje das bizar schrikken! Gelukkig iedereen ongedeerd!

Owwwwwwww ok :-)

pjeetje JOse, das schrikken inderdaad!! Nou probeer je niet te druk te maken... De kleine zit nog zow diep in je buik....die zit veilig :-). Schrikken was het natuurlijk wel... Weirde situatie hihi maffe lamp..

Geplaatst

He meiden

Rustig hier

Gaat het goed met iedereen?

Ik al de hele dag stekende pijn rechts in mn onderbuik.

Lijkt wel bl darm ofzo?? Not funny. Hoop dat t zo wegtrekt.

Nog drie nachtjes... Dan mn echo! Maar ik heb echt t gevoel dat t goed zit. Geen krampen verder. Geen ongi. Onwijs zere en grote boobies... Dat zeg ik ;)

Iemand nog twijfels? Alles oke?

Geplaatst

Klnkt goed Armanda, houd dat gevoel vast :)

Hier blijft het bij moeheid, het weeiige is over.

zo rustig ik was aldoor, zo spannend begin ik het weer te vinden bah.....niet relaxed!

nog 9 nachtjes slapen dan mag ik weer kijken.

Komende woensdag is voor meer meiden een spannend dagje ;)

Geplaatst

Laat ik het zo zeggen, ik neem vaker iets kleins te eten waardoor het misschien niet meer zo opvalt.

Heb sneller trek in iets ;)

de eerste vragen over groeien zijn een feit. s Middags en vooral s avonds heb ik al echt een buikje, weliswaar darmen maar goed!

Geplaatst

Armanda: ja rustig he! Hihi er genieten nog wat meiden van hun vakantie!!! :-) nou die steken heb ik okk gehad hoor! Enoyinggggggg!!!

En idd houd dat gevoel vast!!!!!

Woe is voor mij ook spannend! Hoekaat moet jij eigenlijk? Ik pasom 1500.....

JOse: ja joh merk je ook een buikje op! Wat leuk!!!! Voel je je alweet wat beter na de schrik van gisteren met die spooklamp?? :-D

Ook alweerwat over de vermoeidheid heen van et werken vd week??

Geplaatst

Jij ook zo laat Inflame? ik Woe pas om 1615u!Oh dus die steken zijn normaal?Ik dacht dat eigenlijk dat t niet met mn zwangerschap te maken had. Jose ik ben ook zo moe joh. Op woensdag was ik vrij en heb ik smiddags geslapen!En gister en vndg ook! De andere dgn werk ik gewoon dus moet dan doorbikkelenMissch moet ik iets eerder naar bed gaan. Tis meestal toch na 23u.Ook ik zit steeds aan de kleine tussendoortjes :)

Geplaatst

Morgen mag ik er weer aan geloven ;)

Joh, mag je morgen alweer wat een luxe. Ik vind eens in de twee weken al vaak, nou ja.....als je t bekijkt tegenover andere meiden. Wil natuurlijk iedere dag wel.

haha die lamp ja.....die ligt nog tr spoken in de hal. Komt eens deze dagen wel coordat ie weer hangt. Ach nu heb je m toch niet nodig.

Geplaatst

23 uur wow, dan ben ik al een heeeeeel end weg.

veel plezier morgen meiden!

voortdurende steken herken ik niet, wel zo en dan weer bij het opstaan. Dan schiet het even mn lies in. Herken ik nog wel van de vorige keer.

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven zeg!

Jose ben je weer beetje bekomen van de schrik? Gelukkig niemand geraakt door de lamp.

Kimky hoe is het met jou? Heb je al een datum wanneer je voor de echo mag komen?

Armanda jij hebt ook veel voor je kiezen gekregen vorige zwangerschap. Hoop dat je deze zwangerschap echt kunt genieten zonder ellende en zonder al teveel zwangerschapskwalen

Inflame veel succes morgen met de echo!

Bij mij alles goed. Nog steeds wel moe maar verder voel ik me prima! Morgen eindelijk de echo en als alles goed is, is dat meteen de laatste controle bij het MCK en dan neemt de Gyn het over. Heb de dagen echt af lopen tellen. Had gedacht dat het bij tweede zwangerschap anders zou zijn... Je wilt zo graag bevestiging dat alles okay is:-)

Gaan de meeste naar de VK of ook sommige al meteen naar de Gyn?

Quin hoop dat de reis is meegevallen en jullie ondanks alle ellende toch kunnen genieten van de vakantie!

Geplaatst

puck succes met de echo. veel kijkplezier! :-)

laat je weten hoe het is geweest!

even een paar dgn niet online geweest. zal vanavond eventerug lezen.

vandaag weer eerste werkdag na 3 wk vak. pfff.......

armanda wij woensdag de echo he? ik ben dan 8 wk, jij ook volgensmij! zo spannend.... zo bang voor slecht nieuws.....

denk veel aan jullie hoor meiden!

Geplaatst
puck succes met de echo. veel kijkplezier! :-)laat je weten hoe het is geweest!even een paar dgn niet online geweest. zal vanavond eventerug lezen.vandaag weer eerste werkdag na 3 wk vak. pfff.......armanda wij woensdag de echo he? ik ben dan 8 wk, jij ook volgensmij! zo spannend.... zo bang voor slecht nieuws.....denk veel aan jullie hoor meiden!
Ik heb ook woe de echo! Die van vandaag heb jk verzet naar volgende week ;-)Puck: succes!!!!
Geplaatst

Hi Meiden,

Ook ik ben het weekend wat minder actief hier geweest. Al lees ik wel bijna elke dag even mee. Vind het allemaal nogal overweldigend moet ik zeggen.. Maar wel heeeeeel fijn hoor!!!! Merk alleen dat ik heel erg de bevestiging door echo nodig heb. En dat duurt nog even.. Vrijdag de 30e staat hij gepland.

Het bloeden is nog steeds niet helemaal over, al is het zo constant nu dat ik me er niet heel veel zorgen meer om maak. Maar liever dat het weg blijft natuurlijk.. Hoe zit het met jullie kwaaltjes? Het lijkt bij ons alemaal wel mee te vallen he?

Hoe was je echo Puck? Ben zo benieuwd!!

xx

Geplaatst

Zo ben net terug van de echo! Alles zag er goed uit en precies volgens schema en een kloppend hartje:-) Het blijft toch wel heel erg bijzonder hoor!

Vandaag 7 weken en 5 dagen dus uitgerekende datum 2 april.

Ze konden nu ook zien waar het bloedverlies hoogstwaarschijnlijk vandaan is gekomen. Zat nog wat oud bloed in de vorm van een soort stolsel van ongeveer 8 bij 8 mm.

Komt heel vaak voor en hoeft dus niets te betekenen.

Nu hebben ze alles overgedragen aan de Gyn waar ik 5 sept de eerste afspraak heb.

Clickstar is het een beetje te doen weer die eerste werkdag?

Kimky ik hoop voor je dat het nu gewoon stopt! Kan me voorstellen dat je er toch wel een beetje een onzeker gevoel door krijgt. Hoop dat het net als bij mij niets betekend en dat alles okay is.

Wat duurt het dan nog lang hè voordat je de echo hebt. Zou desnoods als je je echt teveel zorgen maakt vragen of je wat eerder kan komen. Misschien kunnen ze je dan alvast wat meer geruststellen.

Inflame wat leuk dat je woensdag weer even mag kijken:-)

Geplaatst
Zo ben net terug van de echo! Alles zag er goed uit en precies volgens schema en een kloppend hartje:-) Het blijft toch wel heel erg bijzonder hoor!

Vandaag 7 weken en 5 dagen dus uitgerekende datum 2 april.

Ze konden nu ook zien waar het bloedverlies hoogstwaarschijnlijk vandaan is gekomen. Zat nog wat oud bloed in de vorm van een soort stolsel van ongeveer 8 bij 8 mm.

Komt heel vaak voor en hoeft dus niets te betekenen.

Nu hebben ze alles overgedragen aan de Gyn waar ik 5 sept de eerste afspraak heb.

Clickstar is het een beetje te doen weer die eerste werkdag?

Kimky ik hoop voor je dat het nu gewoon stopt! Kan me voorstellen dat je er toch wel een beetje een onzeker gevoel door krijgt. Hoop dat het net als bij mij niets betekend en dat alles okay is.

Wat duurt het dan nog lang hè voordat je de echo hebt. Zou desnoods als je je echt teveel zorgen maakt vragen of je wat eerder kan komen. Misschien kunnen ze je dan alvast wat meer geruststellen.

Inflame wat leuk dat je woensdag weer even mag kijken:-)

Wat GOEDDD puck!!! Zow super leuk dat alles er goed uit zag!! En ook fijn dat je nu een beetje weet waar t bloeden vandaan komt!! Super nieuws meis!!!

E Kimky: nou meis ik hoop dat t bloeden snel stopt, echt naar inderdaad!!

Geplaatst

Hey Puck dat is goed nieuws. Wat fijn zeg! HOERA voor jullie. nu 'echt'genieten?!

Even terug komend op vraag vk of gyn.... Volgensmij moet/mag je pas naar de gyn als je medisch bent. tja wat is dan medisch.....

Ik gebruik medicijnen waardoor ik ws medisch ben, maar misschien ook niet. wat heeft voorkeur ALS je zou mogen kiezen meiden die ervaring hebben gyn of vk? geen idee!

Maar eerst wil ik dat h*a*r*t*j*e horennnnnnnn, Dawmmmm ik hoop het zo!

inflame meid jij woe ook een ECHO? dan moeten we met zn drieën.

enne toch maar een babybytes ticker aangemaakt zie ik???? ;-) lkkr groen!

armanda, nog twee nachtjes slapen. wat fijn dat je er vertrouwen in hebt dat het goed zit. dan moet dat haast toch wel zijn toch??? jij moet woensdag (pas) om 16.15 uur toch?

kimky wat puck zegt, is het dan geen optie om eerder een echo aan te vragen met het risico dat je nog geen hartje hoort? de 30ste is idd nog ver weg in dit geval.

gezien je kwaaltjes en hcg uitslag zou het goed moeten zitten meid maar dit geeft ergens toch alleen maar meer onzekerheid? dit hele traject geeft al zoveel ellende...

Jose is je tafel nog wel heel? collega heeft het ook gehad met haar lamp. 4 grote butsen in de tafel! maar gelukkig zijn jullie ongedeerd. Wat goed dat je weer ah werk bent. Zal ff zwaar zijn dat opstarten. dat heb ik zelfs al na 3 wk vakantie!

e82, miekske, hoeist met jullie? lezen jullie nog mee? mis ik nog iemand????

hier alles zn gangetje. eerste werkdag overleeft. ontzettend moe, pijnlijke (.)(.) en moe moe moe ohja en vaak buikpijn onderin...

mn ouders hebben t weekend van Italie naar NL in midden Frankrijk een ernstige botsing gehad met een caravan. de caravan is vervolgens losgeraakt en die is tegen hun auto aan gekomen en tegen de vangrail geklapt.

wonder boven wonder geen lichamelijk letsel maar wel alles total loss.... was echt heel heftig en ben echt geschrokken! gelukkig zijn ze inmiddels veilig thuis.

Dus Quin als je dit leest. Please rij voorzichtig!!!

Hoe is het met je???? lkkr aan het genieten tussen aanhalingstekens?!

Geplaatst

Een engeltje op hun schouders. Tjee, wat zullen ze geschrokken zijn. Gelukkig is het materiële schade, dat is te vervangen.

puck, yeahhhhhhh, goed nieuws, gefeliciteerd!

De lamp hangt weer met een extra plug en schroef, dus moet goed zijn nu ;) En de tafel is nog helemaal egaal.

Geplaatst

Ow jeeh clickstar, wat heftig zeg!! Pfff ik kan me goed voorstellen dat je enorm bent geschrokken!! Jeetje mina,... Gelukkig hebben ze niets.... Maarja je bent lekker klaar dat al je spullen naar zn grootje zijn... Toch bale! Al is t belangrijker dat je zelf natuurlijk niets hebt!!!

jaaaaa we zijn met zn 3e woe aan de beurt! Pfffff Armanda moet ook smiddags! Hoelaat moet jij??

ja hahaha ik had een ticker en die was verlopen ofzo.. Vet raar! Hopelijk houdt deze t langer uit hahahahaha jj noggeen eentje gemaakt??

wens je fam maar sterkte en hopelijk kunnen ze toch nog wat genieten vd vakantie!

Geplaatst

Clickstar het ligt er waarschijnlijk een beetje aan wat voor medicijnen je gebruikt en waarvoor of waartegen. Ik ben vorige zwangerschap na 15 weken al overgedragen van de VK naar de Gyn en mocht dit keer ook eerst naar de VK.

Aangezien er vorige keer nogal gedoe was in verband met overdracht heb ik besloten meteen naar de Gyn te gaan in het LUMC waar ook de bevalling nu weer zal moeten plaatsvinden. Ben met mijn zoon ook daar bevallen en vond het personeel super vriendelijk.

Denk dat het een beetje vanaf hangt of je thuis zou mogen bevallen dan ga je meestal naar VK of dat op voorhand weet dat je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen.

Zijn ook veel mensen die met hun eigen VK in het ziekenhuis bevallen indien er geen medische indicatie is. Betaal je wel wat kosten voor het ziekenhuis zelf.

Op je vraag terugkomend zou ik als ik zou mogen kiezen voor de VK gaan. Toch vaak wat minder medisch en wat persoonlijker.

Jeetje wat zullen je ouders geschrokken zijn! Fijn dat ze zelf niets mankeren.

Heerlijk om vandaag die bevestiging te krijgen. Voel me nu wel stuk zekerder en durf langzaam echt genieten:-) en het te geloven.

Misschien ook maar een banner maken nu :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden