Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

limo, van harte gefelciteerd!!! nu is het echt duidelijk... had je de laatste test die van de action gedaan of toch nog een kv test?

Colle welkom en schrijf gezellig mee.

Ik begin nu toch wel een beetje op te zien tegen het gesprek.. Gisteravond zaten wij te eten en er gebeurde iets grappigs waardoor wij allemaal moesten lachen en inene begon ik te huilen. Toen kwam alle spanning van afgelopen week eruit. Daar ben ik best wel van geschrokken.

Vannacht slecht geslapen, maar we zullen het zien vanmiddag hoe het gaat en wat we te horen krijgen.

• Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lisselotje heel veel succes vandaag. Snap dat je het heel spannend vindt..Hier heeeel stom, maar kon me niet inhouden nadat ik had gelezen dat sommige al positief hadden getest op wd7.. Maar helaas, negatieve test :( Hoop dat het gewoon te vroeg was..

Geplaatst

Jes28 balen dat er nog niets zichtbaar is, ik ga duimen dat er over een paar dagen wel wat zichtbaar is/

Lisselotje heel veel succes vanmiddag. heel vervelend dat alle spanningen er gisteren op deze manier uit kwamen. Succes!!

En Kim jij natuurlijk ook heel veel succes vanmiddag. Zeker na die slopende week.

Colle jij ook welkom

Noes en Moes (grappig jullie namen lijken op elkaar) en beide op dezelfde dag een FM. Ik hoop dat ze lekker gegroeid zijn en dat er binnen kort een zeer vruchtbare puntie is.

Straks ga ik ook even bellen voor mijn eerste echo. Maar mag pas tussen 11.00 en 12.00 bellen. Dus nog even wachten.

Fijne dag all.

Geplaatst

Hallo iedereen!

zou ik mogen aansluiten op het bankje? Vanavond zet ik mijn eerste puregon spuit, As zaterdag de orgalutran erbij, maandag 7 okt eerste fm meting en ik denk het weekend daarna al de punctie. Ik zal me even voorstellen:

ik ben Hope, en ik heb op dit forum in 2010/11 veel meegeschreven. In maart 2011 na de 2e ivf behandeling, (daarvoor 3 jaar lang vruchtbaarheidsbehandelingen dmv clomid en daarna ovulatie inductie, 1e x ivf), zwanger geraakt. Na een hele zware zwangerschap en een nog zwaardere bevalling is ons zoontje D.esley op 5 december 2011 geboren. Nu zijn we helemaal klaar voor een brusje!

ik heb snel doorgelezen en voor degene die zwanger zijn: yeah! Van harte! Verder iedereen toi toi toi, en hopelijk met z'n alle aan het einde vd mnd zwanger!

Groetjes Hope!

Geplaatst

Welkom Hope, heel veel succes!

Nou Noes, 7 is een mooi aantal en wie weet zitten er nog een paar verstopt. Nog even en dan mogen ze eruit :) Succes!

Lisselotje en hoe was je gesprek?

Vandaag niet mijn dag.. Hoofdpijn, chagrijnig en die stomme test..

Geplaatst

@Jes, hopelijk was je gewoon nog te vroeg met testen en heb je over 2 of 3 dagen gewoon een positieve test in handen.

@Hope, welkom en succes weer met spuiten.

@Moes en Noes, op naar een mooi opbrengst.

@Liminous, gefeliciteerd!

Ik ben vandaag gaan werken en een aantal collega's had in de gaten dat ik niet lekker in mijn vel zat. Tegen hun ben ik maar open geweest en heb verteld wat er gebeurd is afgelopen weekend. Gelukkig allemaal meelevend.

Geplaatst

Moes en Noes, ik mag ook donderdag weer voor een echo. Vandaag de eerste fm gehad. De gyn telde er 10 dus daar ben ik blij mee. Donderdag weer verder kijken. Ik heb onderhand wel rammelende eierstokken hoor haha! Lekker met een warme kruik op de bank nu!

iggie en colle, welkom en succes deze ronde!

limi, super hoor, van harte!

Kim, succes morgen!

lisselotjr, hoe is het gegaan vandaag?

Geplaatst

Hope welkom hier...

Het gesprek vanmiddag ging wel goed.

Ik moet proberen nog meer af te vallen, maar wij mogen halverwege november weer beginnen aan de pil en dan proberen ze te plannen dat ik eerste week van januari de punctie kan hebben. Dus voor nu even rust en 18 oktober lekker een weekje naar turkije vakantie vieren.

Noes op naar de punctie en hopelijk een goede opbrengst..

Hoe is het met de andere meiden...

Geplaatst

Gezellige boel op donderdag in de ziekenhuizen!! Alle eieren worden geteld. Tien zeg Jetje, super!! Dat hebben mijn stokken helaas niet meer zo'n productie....ik hoop dat er iets hangt in ieder geval. Ik spuit netjes mijn gif erin om de boel op te blazen en zal zo ook weereens een kruikje vullen...

Lisselotje, zet 'm op! Die paar kilo moet dan toch lukken en ze hebben vertrouwen in je want de afspraken staan alweer. Gewoon lekker chillen in Turkije op salade en watertjes! Lekker bijkomen.

Sterkte Kim!! Goed dat je weer aan het werk gegaan bent, al moet je ook je tijd nemen hoor!

Jes28, het was vast gewoon nog vroeg. Ik heb dat ook een keer gedaan maar frustreert dan weer enorm....gewoon lijdzaam wachten en broekloeren...ik duim verder voor je.

Succes iedereen weer! Noes, we gaan er weer voor, goed zeg, zeven!! En Hop...leuk dat je er ook bij bent!

Liefs,

Moes

Geplaatst

Hope, welkom weer hier! Hope (..) dat je snel een brusje mag verwelkomen!

Jes, dat is wel heel vroeg hoor! Ik had de 1e keer op wd9 negatief getest en pas op wd11 positief, het kan nog alle kanten op!!

Jetje, jeetje (..) wat een hoop 10 follikels, echt super!! Bij mij is het echt maar tussen de 5 en 7. Ook al donderdag naar het ziekenhuis, toch niet allemaal naar het M.ck?? haha:bf_new:

Lisselotje, het is helemaal niet zo gek hoor, je bouwt toch een hoop spanning op. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en weer verder kan. Nog even doorbijten met afvallen, voor een goed doel! Wel lekker zeg, nog even naar Turkije, heerlijk!! Kun je lekker baantjes trekken...

Moes, ik hoop dat jij ook genoeg follikels hebt, enne...het gaat niet alleen om de kwantiteit he, maar vooral om de kwaliteit!!! Die oudjes van mij willen alleen niet meer zo snel groeien....haha!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ook ik heb oudjes Noes....lang prikken dus voor ons om de boel op te fluffen....

Maar je hebt er uiteindelijk maar 1 goeie nodig....

Groetjes!!! Ik ga slapen...

Geplaatst

Lisselotje, lekker op vakantie en dan in november weer vol goede moed ertegen aan. Hopelijk lukt het om die kilo's kwijt te raken voor die tijd.

Moes, Noes en Jetje ben benieuwd hoeveel eieren er bij ieder van jullie te tellen zijn morgen.

Ik heb vanmiddag mijn gesprek gehad met de fertiliteitsarts. Normaal doen ze pas verder onderzoek als je 2 of 3 miskramen achter elkaar hebt gehad en niet als je daartussen een gezond kind hebt gekregen. Maar de arts voelde toch wel een beetje aan dat ik het daar niet helemaal mee eens was. Ze kunnen onderzoeken doen naar de bloedstolling en naar chromosoomafwijkingen. Als er bij de bloedstolling iets wordt gevonden dan kunnen ze daar met medicijnen wellicht wat aan doen. Als er bij chromosoomonderzoek iets wordt gevonden dan weet je de oorzaak, maar daar kunnen ze dan toch niets aan doen.

Ik heb er dus voor gekozen om mijn bloed te laten onderzoeken op een aantal stollingsfactoren. Er zijn 10! buisjes bloed afgenomen. Over twee weken heb ik weer een afspraak om de uitslag te bespreken.

Geplaatst

Kim nou fijn dat ze toch willen meewerken en dat het uitgezocht wordt. pfff 10 buisjes.. Dus nu over 2 weken de uitslag. Spannend.

Ja morgen wordt een drukke fm dag. Succes meiden!! Hopelijk hoeven jullie nog maar 1 prik te zetten na morgen...

Iggie en heb je de 1e afspraak alweer staan?

Hier ga ik echt wachten met testen tot 2 weken na punctie. Dat moet kunnen toch. Als je zwanger zou zijn, moet er dan toch wel wat staan...

Geplaatst

Hope, welkom en veel succes!

Jes, ik had toen ik zwanger was voor het eerst op wd 10 een heel licht streepje. Pregnyl blijft 14 dagen in je lijf volgens mij dus vanaf dan kun je testen. Ik duim voor je hoor, ik weet hoe killing deze dagen zijn!

Kim, fijn dat ze verder willen kijken. 10 buisjes bloed is niet niks. Was het gesprek wat je verwacht had?

Morgen gaan we eieren tellen inderdaad. Ben benieuwd Noes en Moes!

Geplaatst

Jes, ik denk dat je dan wel wat zou moeten zien. Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik pas op wd13 durven testen en toen was het positief. Dat was dus 16 dagen na de punctie.

Het gesprek was vrij kort, maar wel duidelijk. Ik heb niet hoeven smeken om de testen. Er is ook een grote kans dat er niks uitkomt en dat het gewoon domme pech is.

Geplaatst

Hallo meiden, zou ik ook mogen aanschuiven? Ben in september van het wachtbankje afgevallen en sinds gisteren weten we dat we nog drie eskimoos hebben. Ik mag pas na de volgende cyclus beginnen omdat dit geen goede cyclus was. Om nou in mn eentje op het wachtbankje van nov te zitten leek me ook weer niet zo gezellig...

Lisselotje, fijn dat je er even tussen uit kan, even niets moeten, lekker relaxen. Dat de spanning eruit komt is wel ongemakkelijk maar laat maar gebeuren, je hebt echt wel een tegenvaller gehad...

Iedereen die morgen gaat tellen en meten, succes, ik hoop voor jullie dat het spuiten aan zijn einde mag komen...

Fijn Kim dat je arts je beter gaat onderzoeken, twee weken wachten duurt dan lang.. Dat weten we allemaal, hoelang twee weken wachten kan duren..

Luminous, van harte!! heerlijk nieuws dat anderen ook hoop geeft.

Aan allen veel geluk en succes met spuiten, meten, punctie en het wachten. Mijn arts noemt het een uitputtingsslag, herkenbaar?

Groetjes Mary

Geplaatst

Hi allen, welkom Mewe (ik las je ook op het eerdere bankje)! Ik moet zaterdag weer komen voor de volgende meting. Voor nu drie goeie en twee kleintjes....niet veel maar ik ga goed chillen voor die twee kleintjes, die moeten er nog bijkomen.

En hoe ging het met de rest?

Groetjes, Moes

Geplaatst

Mee, welkom!

Moes, ik mag ook zaterdag weer voor een fm! Toevallig zeg! Bij mij nog steeds +-10 stuks. Een paar grote maar de kleintjes geven we ook kans. Zaterdag horen we wel weer. Ik denk dat ik dan of zondag wel pregnyl mag spuiten. Raar bij mij, ik gebruik nu meer gonal dan eerdere pogingen maar het duurt langer eer de follikels groot genoeg zijn. Gek hè?!

Geplaatst

Moes en Jetje jullie volgen elkaar mooi op. Nog eventjes meiden..

Noes hoe was het bij jou?

Mewe welkom, en heel veel succes!

Hier zag ik vandaag testen liggen bij de action. 2 voor 1,49 en kon me niet inhouden en heb getest.. Wd 9 en zie een heel licht streepje. Zo spannend.. Zal proberen een foto te plaatsen.

[ATTACH=CONFIG]5464[/ATTACH]

Geplaatst

Hi Jes28, dat ziet er zeer hoopvol uit zeg!! Ik zie 'm ook het streepje. Klein hoeraatje??!!

Jetje, toevallig!! Hoeveelste dag zit jij qua prikken? Ik denk dat ik nog even verder moet na zaterdag, vorige keer was ik ook lang aan de medicatie.

En Noes....hoe is jouw update?

Geplaatst

Jes, ja ik het streepje...spannend!!

Moes, ik zit op de 12e prik dag vandaag. Ik heb 1 keer eerder een 3e fm gehad, eigenlijk altijd bij de 1ste of 2e fm al pregnyl.

Geplaatst

Breek even in

Ja Jes ik zie een streepje jahoe ziet er goed uit ;-)

Alvast gefeliciteerd meid

Iedereen heel veel succes en dat dit een super groen bankje mag worden

Liefs Jessica

Geplaatst

Whoe, Jes, ik zie het streepje ook echt!!! Ook voorzichtig hoera! Dat het streepje maar donkerder en donkerder mag worden.

Ik voel me vandaag raar. Vorige week vrijdag om 11.30 de KI gehad en vanaf gister heb ik een hele vieze nare smaak in mijn mond...echt zo goor. Ik kan mijn tanden poetsen, mondwater gebruiken, pepermuntjes nemen. Het helpt helemaal niks. Na 5 minuten is die rare smaak weer terug.

Ook sinds vanmiddag een misselijk gevoel erbij. Paar keer over mijn nek gegaan. Vanmorgen ontzettende hoofdpijn gehad.

Links onderin mijn buik voel ik van alles. Ik word echt knettergek. Ik heb wel vaker wat gevoeld en dan bleek de test negatief te zijn dus ik wil niet te positief zijn. Alleen ben ik nu misselijk en die nare smaak in de mond. Niet eerder gehad (ja misselijk toen ik zwanger was van K.ian.)

Ik ben een vroegtester maar wil nu echt echt echt wachten tot mijn NOD. Ik heb al vaker een positieve test in handen gehad (zonder pregnyl gebruik) en later werd ik toch ongesteld :( Ik wil niet weer die enorme teleurstelling krijgen.

Dames, Fijn weekend en Jes, doe je over 2 dagen weer een testje?? Dan moet hij toch wel donkerder geworden zijn....spannend zeg!

Lfs Colle

Ps: Het kan toch niet raak zijn. Na 3 ICSI pogingen lijkt het zo onmogelijk om door middel van KI zwanger te worden :nerves:

Geplaatst

Oh meiden wat lief. Ik hoop het. Ben voorzichtig blij. Heb met een cryo ook een keer te vroeg positief getest en ging toch mis. Maar ben blij met deze streep. Zaterdag test ik weer :) Weten jullie of die action testen een beetje betrouwbaar zijn? Ik hou jullie op de hoogte ;)

Colle wanneer mag jij testen? Spannend hoor. Ik ga duimen! Ik wou ook niet eerder testen hoor, maar kan niet tegen die onzekerheid pff. Niet dat ik nu zekerheid heb haha.

Nou succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden