Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jes, nu dan echt gefeliciteerd! Op naar 1 nov en een mooi kloppend hartje.

Noes, waren de taartjes lekker?! Geniet er maar van hoor! Nu broeden op je mooie emmies!

Iggie, fijn dat je morgen kan komen, geeft wat meer zekerheid. Ben benieuwd!

Hier net nog even bij acupunctuur geweest en we zijn klaar voor de tp. Vandaag nog wel veel last van de punctie. Veel drinken en m'n buikje warm houden.

• Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kleine tussenstand net geweest voor derde FM. Ziet er nu goed uit. Afhankelijk of er plek is mag ik vanavond of morgen avond gaan prikken. krijg ik vanmiddag te horen.

Hoe is het met de rest van de dames.

Moes jij nog een dagje wachten

Noes hoe waren je gebakjes.

jetje wanneer is jouw TP ook al weer, vandaag?

Colle hoe gaat het met jou, al wat positief in het vooruitzicht. Ik hoop het zo.

Lfz Ig

Geplaatst

En Iggie, al wat wijzer geworden wanneer je de terugplaatsing hebt?

Moes, Heb jij al iets gehoord of is dat morgen? Ik ga nog even doorduimen!

Jetje, hoe ging de terugplaatsing? Er worden er ook 2 teruggeplaatst toch?

Colle, hoe gaat het met je?

Ik was toch wel nieuwsgierig naar het aantal cellen van de andere 2 embryo's, dat ik een mailtje naar het ziekenhuis gestuurd heb. Ik dacht 10-cellig te verstaan maar dacht: dat zal wel 4-cellig zijn zoals ik vaker heb gehad.

Nu kreeg ik bericht terug dat er een 8- en een 10-cellige zijn teruggeplaatst en een 12-cellige wordt ingevroren! Ik dacht altijd dat 8-cellig het meeste kon zijn na 3 dagen, maar dat is dus 12! Niet te geloven! Ik maar denken dat het alleen maar slechter werd na mijn 40e met de eicellen.... het kan dus altijd alle kanten op.

Zo wd1 zit er alweer bijna op.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes zo dat klinkt goed!! Wat fijn zeg. Hier ook nooit meer dan 8 cellig gehad. En je kan alweer 1 wd wegstrepen :) Wanneer mag jij officieel testen?

Jetje hoe is je tp gegaan. Heeeel veel succes op het wachtbankje!

Iggie en heb je al wat gehoord?

Geplaatst

Hè meiden,

Er zijn 2 toppers aan boord hoor! Allebei 8-cellig. Gyn vertelde dat het super mooie waren. Giga in de file gestaan en dus veel te laat maar dat maakte niet uit. Zulke lieve mensen daar altijd! We horen nog of er cryo's komen. Worden op dag 5 ingevroren. Vond het weer raar om na de tp te plassen. Ik knapte zowat haha. Ik denk altijd ojeee ze spoelen weg..kan niet maar toch.

Noes, wow top zeg die emmies van jou! We gaan lekker samen broeden nu!

Iggie, weet je wat inmiddels?

Geplaatst

Super Jetje. Worden weer spannende weken. Verschrikkelijk die volle blaas he hahah. Ben gelijk gaan plassen in het ziekenhuis na tp..

We gaan duimen!!

Geplaatst

Noes wat een mooie emmys heb je, Daar kan alleen maar iets moois uitkomen!!

jetje fijn dat de TP achter de rus is, nu lekker broeden op die twee toppers.

Vanmiddag gebeld en ik mag morgen avond gaan spuiten. Dus dan is de TP volgende week donderdag. Ik heb snel vrij genomen. En ik ga die dag lekker op de bank nestelen. Met wat lekkers:-)

Lfz Ig

Geplaatst

Dames, ook bij mij vandaag twee mooie (geen idee qua hoe mooi) embryo's aan boord gegaan! Verder niks in te vriezen helaas dus deze MOETEN hem gaan worden!

Ik ga broeden en dat lijkt mij geen straf met dit weer...

Inderdaad knapte ook ik uit elkaar met mijn volle blaas....wel drie liter geplast denk ik.

@Jetje en Noes, jullie tellen alweer lekker af!

@ Iggie dat komt ook lekker dichterbij!

We gaan ervoor, ook bij de rest!

Geplaatst

Fijn Moes, dat ze binnen zitten. Lekker broeden en ook gaan aftellen.

Ik zelf ga van de week een weekje met vakantie. Dan gaat zo n eerste week gevoelsmatig een stuk sneller voorbij.

Jullie nog leuke afleiding in het vooruitschiet?

Geplaatst

Hallo dames,

Niet zo'n fijn bericht hier :( Menstruatie zit er aan te komen. Nog niet helemaal losgebroken maar dat verwacht ik morgen. Wat heb ik mezelf voor de gek gehouden deze maand zeg :(Nu maar weer vol goed moed naar de volgende poging en aangezien K.ian ook verwekt is in de maand november gaan we daar nu ook maar voor ;)

Lfs Colle

Geplaatst

Oh ja...iemand goede ervaring met tarwekiemolie? Ik denk dat ik ze deze maand maar eens ga proberen.

En me even verdiepen in een andere zorgverzekeraar die een 4e IVF poging vergoed.

Geplaatst

Colle, wat chips zeg! Mijn verzekering vergoedt evt volledig een vierde poging, mits je een verklaring van de arts hebt die het nog zinvol acht. Maar ja, dan zou je pas volgend jaar van start kunnen gaan.

als je wilt weten welke, pb je me maar.

Er bestaat ook een verzekering die speciaal gericht is op vrouwen en de vierde poging tot €750 vergoedt.

Sterkte!

Geplaatst
Fijn Moes, dat ze binnen zitten. Lekker broeden en ook gaan aftellen.

Ik zelf ga van de week een weekje met vakantie. Dan gaat zo n eerste week gevoelsmatig een stuk sneller voorbij.

Jullie nog leuke afleiding in het vooruitschiet?

Ja, ik ga ook lekker een weekje weg! Heerlijk idee en goede afleiding. Maar eerst nog een week thuis...

Colle, balen!!!! Ik ben ook van verzekering gewisseld. En de prijzen per zkh verschillen ook enorm. Het is de moeite om uit te zoeken, het is bijna eind vh jaar om over te stappen.

Geplaatst

Colle, jaaaa, tarwekiemolie fan hier! Bij de 1e en tevens geslaagde poging van mijn zoontje slikte ik dit.

Dacht vervolgens dat ik het nu ook telkens slikte tijdens de pogingen voor brusje, maar domd dom dom, bleek omega 3 te zijn. Vervolgens snel weer tarwekiemolie gehaald zodra ik er achter kwam en... weer zwanger!!! Weet t natuurlijk niet zeker, maar ik vind het wel bijzonder...

Succes allemaal meiden, op naar veel groen!

Geplaatst

Moes, wat goed! 2 mooie emmy's aan boord. En wat lekker dat je een weekje op vakantie gaat, heerlijk! Welkom op de wachtbank!

Iggie ook al een weekje op vakantie, dat is een mooi vooruitzicht en idd goed voor de afleiding.

Colle, he wat ontzettend vervelend voor je! Ik hoop dat november een stuk beter en duidelijker voor je wordt. Ik heb wel eens gehoord over P.NO zorgverzekering, dat ze op doktersadvies een 4e poging vergoeden. Het lijkt me zeker de moeite waard als je kunt wachten tot januari. (voor mij duurde het iets te lang...)

Ink, hoe is het met jou, begint het buikje al te groeien?

Fijn weekend allemaal! Ik ben ook lekker vrij dus morgen maar lekker mijn paardje verwennen, nu maar hopen dat het ophoud met regenen...

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hoi meiden.

Ik lees soms even met jullie mee en wilde iedereen heel veel succes wensen!!!

En iedereen met een postieve test van harte gefeliciteerd!!!

Ik heb een paar vraagjes voor jullie en ik hoop dat iemand een antwoord weet.

Wij zijn met onze 5de ivfpoging bezig 22september de tp gehad van 2 embryos.

Gister hebben we een test van clearblue gedaan en deze gaf zwanger 2-3 aan. bij de huisarts bloed laten prikken en de hcgwaarde is 1315 is dat normaal of niet??

Savonds had ik wat krampjes en een druk in mijn buik toen ik op stond leek het wel of ik in mijn broek plaste best veel troebel vocht wat uit mijn vagina kwam. zou dat vruchtwater kunnen zijn en is het dus mis??

Heeft iemand dat weleens gehad of gehoord??

Ben zooo bang nu....

Liefs Esther

Geplaatst

Lieve Esther,

Als je je zo'n zorgen maakt bel dan gelijk je behandelend arts om te overleggen. Echt doen hoor. Hij kan je vast en hoop meer vertellen. Geruststellen of misschien mag je langskomen voor een eventuele inwendige echo? (als dat al kan)

Misschien verloor je gewoon urine en had je dat niet door?

Van de waardes heb ik niet zo'n verstand maar ze lijken me aan de hoge kant (DUS GOED!)

Ik weet dat sommige vrouwen tijdens zwangerschap wat meer vocht/afscheiding verliezen.

Maar als ik jou was zou ik gewoon even met het ziekenhuis bellen...die snappen dat heel goed dat het allemaal eng is en dat je gerust gesteld wilt worden.

DOEN HE.

Lfs Colle

Hallo dames,

Inmiddels is het hier losgebroken en kan ik het dan ook snel weer een beetje achter me laten en weer verder kijken naar de volgende poging.

Gelukkig is het bijna einde van het jaar en stap ik over naar ander zorgverzekeraar. Ik zit nu bij IZZ. Ik kan wel wachten want omdat we nog 14x te gaan hebben (14 donorrietjes) hebben we gezegd (omdat we een 4e poging nog niet betalen kunnen) dat we verder proberen met kunstmatige inseminatie en mocht het einde in zicht zijn..dat de rietjes bijna op zijn dan wil ik er zeker nog een IVF of ICSI aan wagen.

Briefje van ons behandelend arts moet geen probleem zijn want we konden al door met 4e poging.

Dit jaar in iedergeval nog een KI en dit keer ga ik tarwekiemolie proberen. Iemand die ik ken en aan zelfinseminatie doet die heeft met de 7e poging ook tarwekiem gebruikt en is toen zwanger geraakt. Misschien toeval maar misschien ook niet. Het proberen waard.

Vraag me alleen af of een huismerk net zo goed zal zijn als een wat duurder merk.

Nou dames die nog op het bankje zitten...TOI TOI TOI, ik hou jullie in de gaten.

Geplaatst

Noes, ja, buikje begint al te groeien ja!

Jij nu wd 3 toch? Spannend hoor, ik duim flink voor je!

Colle, ja, hier gewoon van kruidvat eigen merk gebruikt, 2 per dag...

Esther, ik heb in het mei/juni topic soort gelijk geantwoord...

Geplaatst

Thanks voor je antwoord ink!!

Colle jij ook bedankt!!

Heb idd het ziekenhuis gebelt en hun gaven ook aan dat het urine of vaginaal vocht kon zojn maar zeker geen vruchtwater.

Moest mezelf dus geen zorgen maken...haha was dat maar zo makkelijk...

Maar goed zolang ik geen bloedverlies is er hoop!!

Na 6 jaar een positieve test kan het nog steeds niet echt geloven....

Ik ben vorig jaar ook overgestapt naar pnozorg hun hebben de 4de poging vergoed! Ik hoop dat je die niet nodig gaat hebben hoor!!

Bij deze en de vorige poging heb ik ook tarwekiemolie geslikt zou het gewoon doen!!

Succes!!

Liefs Esther

Geplaatst

Hallo allemaal! Het is rustig op het bankje... Oja, er zijn er 2 lekker op vakantie!

Esther, ik hoop dat alles weer rustig is bij jou? Mocht ik ooit een keer zwanger worden (langer dan een paar dagen) dan zal ik ook zo onzeker zijn!!

Colle sterkte en ik hoop dat de volgende echt raak is voor jou!

Ik zit zelf alweer op wd5 en afgelopen dagen nog weinig gevoeld. Vanmorgen voelde ik ineens een steekje in de onderrug, haha, dat was al heel wat. En vanmiddag dacht ik iets in de onderbuik te voelen... Of is het gewoon een herstellende eierstok???

Hmmm, we zullen het meemaken...

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ik ben er nog Noes!!! Ga pas vrijdag weg. Het is inderdaad rustig op onze bank.

Bij mij nog niks te merken....as ever.....

Ik vind de tweede week pas eng worden, qua broekloeren. De eerste week voelt ook wel gezellig vind ik. Er zit iets in en je hoeft ook nog niks te verwachten.

Zó fijn dat jij nog twee emmies in de vriezer hebt, voor ooit want deze keer slaat natuurlijk gewoon aan!

Colle, wat rot joh. En het leek er eerder écht op dat het zou lukken. Wat een rariteiten kunnen onze lichamen toch afgeven...

Esther, nu weer alles rustig bij jou? Geen vochtverlies meer?

En Iggie, die is zeker heerlijk op vakantie! Hopelijk met wat mooi weer....

Groetjes! Ik ga straks fijn mijn bolletjes weer gebruiken...die geven ook allerlei vaag-zwangere kwalen af....

Geplaatst

He Moes, Je bent er nog!! Je hebt gelijk de 2e week is veel erger! Al speur ik nu al heel internet af naar allerhande info...!!

Ik heb trouwens nog 1 cryo, de andere 2 zitten in mijn buik...

Slaap lekker, Ik ga ook nog even "schieten"

Noes

Geplaatst

Hi Dames,

Ik ben er ook nog, Ik had niet zo veel te melden behalve dat ik het forum in de gaten hou, want ik ben natuurlijk zeer benieuwd hoe het gaat met de dames op het wachtbankje. Maar zoals jullie zeggen wordt het de tweede week een stuk spannender.

Ik zelf moet gewoon wachten tot donderdag. Dan krijg ik te horen of de ontdooing is geslaagd en dan pas wordt er een afspraak voor die dag gemaakt voor een TP. Verder hoef ik dan niets meer te doen, Ik hoef ook geen bolletjes te schieten:-) Aan de ene kant fijn aan de andere kant voelt het " als zo weinig"' als of je nog minder in eigen hand hebt. Nouja moeilijk uit te leggen dat gevoel.

Dames ik duim met jullie mee en ik ben volgened week met vakantie, maar dan hou ik echt wel het forum in de gaten. Welke dag mochten jullie ook al were testen? en zijn jullie vroegtesters?

Ik wel. Vorige keer heb ik op wachtdag 8 getest en toen was er heel vaag iets zichtbaar. Nu heb ik otirvelle gespoten, weten jullie hoe snel dat uit je lichaam is? Gaat dat het zelfde als Pregnyl?

Nog even volhouden dames!!

Lfz Ig

Geplaatst

Ha meiden, hier wd5 vandaag. De eerste dag dat ik geen opgeblazen gevoel en zere eierstokken heb gehad. Punctie was ook te erg gewoon. Verder geen steekjes, dingetjes, rommeltjes haha. Volgende week Noes en Moes wordt het spannend voor ons!

We hebben trouwens 1 cryo, ben er blij mee maar had er op meer gehoopt.

Normaal ben ik een vroegtester maar deze keer weet ik het niet. Vind het nu al zoo spannend. Duimen draaien!!

iggie, op naar mooi nieuws donderdag!

Fijne vakantie Alvast Moes en Iggie, geniet ervan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden