Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mewe, welkom weer, nu hopen dat het dit keer helemaal gaat goedkomen!

Jes, yessss, wat een goed begin, nu nog even verder broeden....zo'n 8 maanden?!

Colle, de symtomen klinken in ieder geval goed! Is het soms een ijzersmaak? Maar je weet het idd nooit met ons hier in de mmm, we leggen alles onder een vergrootglas. Ben heel benieuwd, het kan toch echt hoor!!

Jetje en Moes, alle eieren weer geteld. En Moes, dat ziet er goed uit hoor, ik had er in het begin maar 3 en nu..... 1 grotere rechts (mijn slecht werkende eierstok) en links 7 a 8!!! Niet te geloven toch! Bij de eerste echo zagen ze niet eens wat en nu toch veel meer!

Ik mag nu morgen de pregnyl prikken en zondagmorgen om 9 uur de punctie. Eindelijk na 17 dagen stimuleren....!

Liefs,

Noes

• Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Noes,

Beetje ijzerachtig ja...beetje zurig ook en heb het gevoel dat ik veel meer speeksel aanmaak. Krijg die smaak met geen mogelijkheid weg. Word er misselijk van.

Jes: ik mag volgende week vrijdag/zaterdag testen (dan is het 2 weken na de KI)

Oh please laat mij morgen nog misselijker zijn dan vandaag :)

Lfs Colle

Geplaatst

Colle, ik ga voor je duimen! Je leest vaak dat een ijzerachtige smaak een teken van zwangerschap kan zijn, maar zoals alle tekenen kan het ook van een naderende menstruatie zijn... Maarrrrrrrrrrr...... je voelt in ieder geval wat!!

Succes!!

Noes

Geplaatst

Liselotje, hele fijne vakantie. Probere te relaxen en die spanning uit je lichaam te krijgen,

Kim, wat fijn dat je een gesprek hebt gehad en dat ze nu verder gaan onderzoeken. Ook al komt er niets uit, je kan dan wel weer wat uitsluiten.

Jes28, dat ziet er echt hoopvol uit, ik ga hard voor je duimen, volgns mij schreef je dat je zaterdag wear gaat testen, ik ben heel erg benieuwd.

jetje, mooie score, ik hoop dat ze nog lekker gaan doorgroeien.

Moes , bij jou ook Succes zaterdag

En Noes wat gaaf dat bij jou de punctie al staat gepland. Succes zondag

mary en Colle welkom!!

En wat spannend Colle. Echt de wondere zijn de wereld nog niet uit, al voelt dat vaak wel zo. Ik ga hard voor je duimen en dat je elke dag mar misselijker wordt:-)

Ik heb zelf maandag de eerste FM. Dat is voor mij dan cyclus dag 9 (mijn cyclus is verkort na mijn bevalling). Ik heb nog nooit een TP in een normale cyclus gehad, dus weet ook niet hoe het verder zal lopen, maar eigenlijk verwacht ik voor het einde van volgende week een TP. Pff krijg nu al weer kriebeletjes van spanning in mijn maag.

meiden alvast een heel fijn weekend, en lfz Ig

Geplaatst

Zo, de pregnyl zit er weer in, klaar voor de punctie zondag!

Colle, Hoe gaat het met je, nog steeds misselijk?

Jes, Ben benieuwd naar je testje morgen :myfignerscrossed:

Jetje en Moes morgen ook weer voor een echo?

Lisselotje, hoe is het met je? Of ben je al lekker naar Turkije?

Iggie, spannend weer maandag, maar eerst weekend hoor!

Zo, ik ga snel naar bed, slapen, want moet morgen weer werken!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Met mij gaat het goed. Wij Zijn ons lekker aan het voorbereiden op Turkije.. Gaan pas 18 oktober, maar wel alvast dingen regelen enz...

Noes succes met punctie zondag!!!

Jes hoe is het bij jou?

Jet en moes en de rest hoe gaat het verder?

Geplaatst

Noes, nou spannend. Heel veel succes morgen en hopelijk valt de punctie mee.

Lisselotje, lekker hoor. Nog even en dan kunnen jullie genieten van jullie vakantie. Succes met de voorbereidingen!

Iggie succes maandag. Ook weer spannend idd. Voor je het weet is het volgende week ;) en dan gaan de weken lang duren haha.

Colle nog even volhouden. Nog een weekje. Wat duurt dat lang he. Succes!

Moes en Jetje succes vandaag bij jullie fm!

Hier is het ook heel spannend. Gister wat rossige kleur in inlegkruis, dus dacht s middags even testen. Heb zo'n action test gebruikt en was negatief. Dus dacht het is over en ongi komt eraan..

Vanochtend weer getest, maar nu met kruidvat en een action test en was wel weer iets op te zien, maar vindt die action test niet echt donkerder dan 2 dagen geleden.. Dus ik weet het niet meiden. Kruidvat wel weer duidelijk. Zit nu 2 weken na punctie. Officieel is dinsdag mijn testdag.

Heb vanochtend maar weer andere testjes gehaald, nu cb.

[ATTACH=CONFIG]5465[/ATTACH]

Geplaatst

Hallo dames,

Jes: Je testjes zijn sowieso positief. Heb je ook pregnyl gebruikt? Anders is er sowieso toch geen twijfel?

Vooral die bovenste geeft toch echt een blauw plusje.

Wanneer ga je de CB test doen? Die moet dan toch een hoop onzekerheid wegnemen.

Noes: ik ben nog steeds niet lekker. Ik word misselijk van die vieze smaak en veel speeksel wat ik steeds door moet slikken. Af en toe als ik opsta of te druk ben dan ga ik gewoon over mijn nek. Soms een beetje buikpijn links.

Mijn emoties schommelen heen en weer. Ene moment ben ik negatief en denk ik...het kan toch niet raak zijn. Andere moment denk ik, het is wel toevallig dat ik al een paar dagen zon vieze smaak heb en veel speeksel...dat heb ik normaal nooit.

Ik heb geen pregnyl gebruikt dus ik zou eerder kunnen testen maar ik probeer het vol te houden tot in iedergeval woensdag of donderdag en het liefst gewoon tot vrijdag. Want als de test negatief aangeeft dan weet ik nog niks en word ik alleen maar onzekerder.

Oh ik vind het zo spannend.

Wil zo graag een broertje of zusje voor K-ian.

Afgelopen week kon hij niet slapen en mocht hij even 10 mijn op de bank bij ons zitten. Hij legde zijn hand op mijn buik en zei: mama zit er een baby in je buik, hebben ze die zo door je piemel in je buik gestopt? :) Ik zei dat ik het niet wist en vroeg wat hij dacht. Hij zei: jaaaa die zit in je buik en ik wil dat die eruit gaat want dan kan ik met de baby knuffelen. :)

Nou mijn partner en ik keken elkaar even heel raar aan en schoten in de lach.

Nu lezen wij onze zoon al heel lang voor uit het boekje "wereld wondertje" speciaal voor donorkindjes waarin op een kinderlijke manier beschreven staat wat er gebeurd als mama naar het ziekenhuis gaat etc. Het boekje gaat over hem en eindigt met "en weet je wie dat kindje is? Dat kindje dat ben jij" en een foto van hem.

Maar nog nooit al die tijd heeft hij het op deze manier geuit. Kan ook weer toeval zijn natuurlijk, maar speciaal vonden we het wel.

Ook nu ik rustig met de laptop op de bank zit voel ik me misselijk en slik ik me een ongeluk om mijn speeksel weg te krijgen.

Oh dames ik ga zo hard duimen dat dit bankje heeeeel groen mag gaan worden. Heb vaak genoeg op de verkeerde bankjes gezeten...niet alleen voor mezelf maar voor vele anderen

Is er al een lijstje gemaakt met data's wanneer wie mag testen etc.?

Lfs Colle

Geplaatst

Colle, jeetje wat een twijfel zo zeg zeker met die misselijkheid. Knap dat je wacht met testen. Ik hoop voor je dat je zwanger bent en je zoon een brusje krijgt.. Speciaal is het wel dat die kleine er nu over begint! Duimen voor een wondertje!

Jes, ga je nu wachten tot dinsdag met testen?

Noes, goede score zeg! Morgen je punctie, spannend weer.

Moes, hoe was je fm?

Vanmorgen mocht ik ook weer op fm. In totaal 10 grotere! Vanavond de pregnyl en maandagochtend de punctie. Die punctie...pfff zie er altijd tegenop! Hopelijk donderdag de tp van 2 emmies!

Geplaatst

Hé Jetje, wat spannend weer! Goeie opbrengst zeg, tien!!! Kan ik van dromen... Maandag dus.....ik duim voor je!!

Noes, jij mag morgen al op de slachtbank...ook spannend. Hopen dat ze allemaal goed zijn de eitjes. En dan óp naar een mooie bevruchting.

Jes28, ik zie wel wat hoor op die testen van jou, dat kan toch niet niks zijn! Ik hoop echt dat het blijft zitten, super! Ze zijn gewoon positief hoor.

Colle, wat een opmerking van je zoontje! Ik denk dat hij gewoon gelijk heeft hoor.

Iggie, succes maandag! Ik hoop dat je een mooie opbrengst hebt!

Lisslotje, ik dacht dat je allang in de zon zat joh! Nog lekker aan de voorpret dus.

En ik...vandaag weer fm gehad en drie mooie plus nog die twee kleintjes. Ik hoop echt dat ze meekomen nog....ik heb de punctie nu eerder dan de vorige keer, raar dat dat steeds verschilt...

Dinsdag punctie, inderdaad altijd spannend. We gaan gezellig opeenvolgend hier op deze bank!

Nu nog even broeden deze dagen....

Groetjes!

Geplaatst

@jes, ik zie ook duidelijk streepjes hoor. Ik ben voorzichtig blij voor je. Wanneer mocht je officieel testen?

@colle, bij jou klinkt het ook allemaal hoopvol. Bijzonder wat je zoontje heeft gezegd. Hoop zo dat hij gelijk heeft.

@lisselotje, hopelijk kun je even bijtanken op vakantie en dan na de vakantie weer ertegen aan.

@noes, succes met de punctie en op naar een mooi aantal.

@jetje, wat een mooie score zeg. Hopelijk ook net zoveel eicellen en emmies. Succes maandag.

@moes, jij ook al vast succes voor dinsdag. Bij mij verschilt het ook altijd erg wanneer ik de punctie heb.

@iggie, spannend dan voor jou dat je nu een tp krijgt in de eigen cyclus. Heb ik ook nooit gehad, omdat de cryo toen niet goed ontdooid was. Ik vind dat wel een stuk minder belastend.

Hier gaat het steeds weer wat beter. Vandaag wel een moeilijke dag. We hadden de verjaardag van ons nichtje, die is drie geworden. Zij is een van een tweeling. Alleen is haar broertje vorig jaar oktober helaas overleden. Dus dat was nu de eerste verjaardag zonder haar broertje.

Geplaatst

Jes, spannend, maar het ziet er goed uit hoor, een streep is een streep!!

Colle, nog spannender, kun je het nog volhouden om niet te testen?

Moes, toch alweer 5 follikels! hopen dat de kleinere nog even meekomen! En dan dinsdag de punctie, toch alweer snel, ik moest dit keer 17 dagen stimuleren, het verschil idd per keer.

Jetje, 10! top hoor, sterkte morgen bij de punctie. probeer te ontspannen, het helpt echt!

Iggie morgen je eerste follikel meting? succes!

Hier had ik vanmorgen al om 9 uur de punctie, ik was de enige, dus lekker rustig. Van de totaal 8 follikels zijn 7 eitjes gevonden! Dat is echt veel! Had ik echt nooit verwacht, dus erg blij.

Nu worden we dinsdag weer gebeld of er bevruchtingen zijn. Spannend dus. De punctie op zich viel mee, al moest hij wel een paar flink aanprikken. Leve de morfine! Uiteindelijk heeft het maar 7 minuten geduurd.

Nu weer lekker mijn bedje in!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hallo,

Natuurlijk kan ik het weer niet volhouden om niet te testen. En wat doe je dan als je geen zwangerschapstesten in huis hebt?? Gewoon een ovulatietest doen omdat ik daar eens over gelezen heb dat LH en HCG op elkaar lijken en ik dus nieuwsgierig was of hij positief zou zijn. Nou je raad het al 2 duidelijke streepjes (maar niet even dik) En wat schiet ik hier mee op??? NIKS...ben nu alleen maar nog onzekerder blerghhh. Denk ook niet dat ik het ga halen tot vrijdag/zaterdag. Denk dat ik woensdag een test ga doen.

Nog steeds rare smaak in mijn mond en met vlagen misselijk/kokhalzen. Lijkt wel wat minder dan gister en de dagen ervoor.

Vreselijk killing deze wachtweken.

Lfs Colle

Geplaatst

Haha Colle, misschien kun je ook nog pendelen of iets met een wichelroede?? Creatief hoor, maar wel nog spannender. Ik heb er een goed gevoel over, het is woensdag vást een goeie test.

Het is inderdaad eindeloos lang die wacht weken..

@Noes, goed joh, zeven eitjes! Echt geweldig. Duimen voor alle zeven bevrucht. Goed uitrusten en herstellen voor een mooi tp komende week.

Geplaatst

Zo heel verhaal getypt, ben ik ineens uitgelogd.. Probeer het nog een keer..

Noes, jeeee 7 eitjes. Fijn hoor. Op naar mooie bevruchtingen. Fijn dat de punctie meeviel, nu rustig aan. Ik ga duimen dinsdag.

Moes nog even broeden en dan eindelijk de punctie. Op naar een mooi aantal. Heel veel succes dinsdag!

Jetje, wat een mooi aantal. Ben benieuwd naar het resultaat. Die punctie ja.. Ik laat het altijd op me af komen, probeer zoveel mogelijk te ontspannen, voor zover het gaat, en dan is het zo voorbij. Hopelijk valt het mee morgen. Succes en zet hem op!!

Colle, nog even volhouden. Maar wat is het moeilijk he. Heel veel succes woensdag, als je gaat testen. Het klink iig allemaal positief :)

Kim heftig hoor. Dubbel dan zo'n dag. Sterkte!

Ik zie idd dat de testen positief zijn, vooral die van de kruidvat. Vandaag weer een testje gedaan en was ook positief. Maar vind het spannend omdat ik sinds vrijdag steeds roze, met af en toe, sorry, een sliertje heb in mijn inlegkruisje. Maar mijn wachtdagen zitten er bijna op. Dinsdag mag ik officieel testen.

Nou succes meiden!!

Geplaatst

Noes wat een goede opbrengst!!! Hopen op wen mooie Emmy!!!

Jes ook ik zie positieve testen super!!!!

Colle wat spannend zeg!!!!

Jet succes!!!!

En de rest van de meiden ook succes!!!

Geplaatst

Jes: herkenbaar dat het verhaal wat je getypt het ineens weg is omdat je uitgelogd ben. Is mij ook heel vaak gebeurd. Na een bepaalde tijd log je automatisch uit. Heel irritant.

Nu kopieër ik eerst het stuk wat ik getypt heb zodat als het weg is ik alleen weer even in hoef te loggen en dan gewoon het bericht kan plakken :)

Ik snap dat het heel spannend voor je is dat je af en toe roze verlies hebt. Probeer je niet te druk te maken. Tijdens mijn eerste zwagerschap verloor ik ook bloed, maar dan ook echt bloed. Ik dacht dat het over was en heb de hele dag zitten huilen. De volgende dag had ik een echo en er was niks om mij zorgen te maken.

Je lichaam is nu zo hard aan het werk dat er misschien een adertje geknapt is of dat het met de innesteling te maken heeft.

Voor nu zijn je testen gewoon lekker positief en kan je gaan uitkijken naar de eerste echo. Je zult zien dat bij iedere echo weer spanning van je afvalt.

Noes: 7 eitjes...mooie opbrengst zeg...super. Hopen dat er maar veel mooie bevruchtingen ontstaan.

Hier voel ik me echt wisselend. Ene moment denk ik echt....ja volgens mij is het wel raak, ander moment denk ik NEE dat kan niet. Ik durf het gewoon niet te hopen.

Ik wil het liefst wakker worden met alle kwaaltjes die je maar kan wensen hahaha. Gewoon een bevestiging waar je niet meer omheen kan.

Misselijkheid valt mee. Lijkt minder te worden. Nog wel heel af en toe een neiging tot kokhalzen. Dit als ik druk ben of ineens buk. Maarja dat kan ook door de spanning komen denk ik dan. Of dat ik er zo op gefocust ben.

Verder voel ik af en toe wel wat krampjes steekjes...maarja daar let ik nu ook beter op.

Mijn borsten zijn iets gevoeliger sinds gisteravond toen merkte ik het toen ons zoontje op schoot zat en zich met zijn elleboog afzette. Sinds vanmorgen lijkt dat nog meer te zijn want als ik spring of er in knijp dan voelt het gevoelig....maarja.....komt dat misschien omdat ik over een paar dagen ongi ga worden?

Steeds als ik iets denk dan wimpel ik dat meteen weg met een MAARJA.

Wat zal het een teleurstelling zijn als het niet lukt :(

Ik moet toegeven dat dit weer de eerste keer is dat ik denk: ja misschien is het toch wel zo.

Please laat mij morgen opstaan met een misselijk gevoel, zere boobs en de hele mikmak :)

Lfs Colle

ps: de reden dat ik het me niet kan voorstellen dat misschien wel eens raak kan zijn komt meer omdat we voor de geboorte van K.ian 13xKI hebben gedaan. Eerste keer was raak maar BBZ. Daarna alle keren negatief. Toen overgegaan naar IVF en gelijk raak.

Nu hebben we 3x ICSI gedaan en kan ik me niet voorstellen dat het met KI wel lukken zal.

Geplaatst

Colle, wat een onzekerheid. Probeer jezelf niet gek te maken. Ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan..

Noes, super score zeg. Heb je al gehoord hoeveel er bevrucht zijn?

Jes, morgen officieel d-dat, ik duim voor je! Zou te gek zijn meid!

ik heb vanmorgen de punctie gehad. Was zeer pijnlijk :-(( er zaten hele grote follikels. Moesten af en toe even stoppen om even bij te komen. Ik kreeg dit keer een dyclofenac en oxazepam en 2 paracetamol. Er zijn 12 follikels geprikt en 10 eitjes gevonden. Ben er blij mee. Morgenochtend hoor ik of er bevruchtingen zijn. Duimen draaien!!

Geplaatst

Whooo Jetje, mooie opbrengst!! Ik ga voor je duimen.

Hier is er een zo stom geweest om met verstand op nul naar de kruidvat te rijden om 2 zwangerschapstesten te halen.

Wat denk je...negatief. Blerg.

Ik weet het ik moet nog wachten tot vrijdag/zaterdag maar ik had gehoop dat mijn vermoedens al een beetje bevestigt zouden worden. NIET DUS!

Nog steeds zere boobs maar ook zijn de eerste 2 pukkels verschenen die ik altijd krijg als ik ongi moet worden.

De zere boobs ken ik al heel lang niet meer...hoogstens 1 dag voor mijn ongi.

maar heb na die test en die pukkels ineens meer het idee dat het gewoon weer niet gelukt is.

Als dat zo is ben ik deze maand goed voor de gek gehouden zeg....nog nooit zo veel "kwaaltjes" gehad (ja toen ik echt zwanger bleek te zijn)

Pfff ben er even naar van. blerg.

Nu toch echt wachten op de rode duivels of toch nog een positieve test.

Lfs Colle

Geplaatst

O Colle wat verschrikkelijke balen. Maar zaterdag is nog ver weg, dus we blijven hoop houden.

Jetje en Noes wat een mooie scores. Daar moeten absoluut een aantal toppers tussen zitten. Weten jullie al wanneer de TP is?

Moes jij morgen heel veel succes met de punctie en hopen dat het net zo mooie score wordt als jetje en noes. Zie je er tegen op?

Jes wat een verschrikkelijke spannende tijd. Maar het ziet er zeer goed uit. Dinsdag wordt jouw DAG!

Kim fijn dat het wat beter met je gaat, maar wat verschrikkelijke te lezen wat dat je neefje er niet meer is. Zo jong zo oneerlijk. Sterkte meid!!

Hier vandaag mijn eerste FM gehad. Ik zit vandaag op wachtdag 9 en ik had al twee mooie FM. Deze gaan bij mij niet gebruikt worden omdat ik een TP in eigen cyclus krijg, Maar alles is wel noodzakelijk voor mijn baarmoederslijm. Dat zag er gelukkig ook goed uit. Woensdag moet ik terug voor de tweede FM. Waarschijnlijk mag ik dan donderdag p.regnyl spuiten en dan volgende week dinsdag de TP. En dan gaan natuurlijk die twee weken in. Ik vind dat de maand oktober nu al weer te lang duurt:-)

Hele fijne avond, lfz Ig

Geplaatst

Jetje, mooie score. Nu kan je niks meer doen, behalve rustig aan doen en dan morgen dat spannende telefoontje.. Wel fijn dat ze morgen al bellen. Was hier ook zo. Wanneer zou je dan de tp hebben? Nou hier draaien de duimen weer, succes!

Colle, wat zijn die ww spannend he. Je was ook wel vroeg en morgen kan het weer anders zijn. Zet hem op. Nog even..

Noes, nog 1 nachtje en dan eindelijk hoor je hoeveel embryo's er zijn. Heel veel succes!

Moes jij ook heel veel succes morgen bij de punctie. Hopelijk valt het mee.

Iggie voor jou komt het ook steeds dichterbij.. Succes woensdag!

Hier vanochtend weer een mooie cb + test. Ben blij dat die action testen op zijn, die wordt maar niet donkerder bij mij. Vanochtend ook niet. Ben daar geen fan van haha. Nog 1 nachtje slapen..

Geplaatst (aangepast)

Colle, nog ff volhouden meis.

Iggie, jij krijgt een cryo tp begrijp. Wel lekker hè alleen pregnyl spuiten.

Moes, heel veel succes morgen met je punctie!

Jes, nog 1 nachtje slapen!

Weet niet wanneer ik de tp heb do of vrijdag denk ik. We doen dit keer met a.h. weet niet of het dan langer duurt tot de tp.

Hier nog veel pijn. Vanmiddag ook misselijk. Moest mezelf in de gaten houden voor ohss. Dus heel veel drinken en niks doen. Vanmiddag lekker op bed gelegen. Hebben jullie weleens overstimulatie gehad?

Weet nog niet of ik morgen ga werken..

aangepast door Jetje
Wat vergeten
Geplaatst

Colle, wat balen zeg!! Had ik niet verwacht, verdorie! (ik had wel verwacht dat je vanmorgen naar de kruidvat zou rijden...) Het is nog vroeg, nog een beetje hoop dat het de innesteling was. Sterkte met wachten!

Jetje, wat een hoop eitjes zeg, super! Alleen wel balen dat het zo'n pijn doet. Ik heb 2x paracetamol, plaatselijke verdoving in de schede en op het moment zelf een shot morfine. Maar moet zeggen dat het dit keer ook wel een bloedbad was en dat hij flink aan het prikken was.

Fijn dat je morgen al wat hoort. Lekker snel. Wel oppassen voor overstimulatie, rustig aan hoor. Zelf heb ik daar geen last van, met de maximale medicatie, heb ik meestal maar 5 a 6 eitjes.

Jes, wat goed een positieve CB-test, heerlijk!!

Moes, sterkte met de punctie, ik hoop dat ze in alle follikels wat vinden!

Iggie, nog even en dan weer een terugplaatsing, van mij mag de tijd ook sneller gaan.

Hier word ik morgenochtend gebeld door het lab of er bevruchtingen zijn (dat is altijd maar de vraag). Hoop dat het er nu eens meer dan 1 is en dat ze doordelen. Het probleem bij mij is, dat het bijna nooit embryo's van super kwaliteit zijn.

Nog maar even doorduimen dus, brrrrrrrrrrrrr. Als er wel bevruchtingen zijn, is woensdag de terugplaatsing (als het kan van 2). Hopen, hopen, hopen!!!!

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden