Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@wen: dat boek van Lampe?? Dat heb ik op mijn nachtkastje liggen. Toevallig. Wil er de hele tijd aan beginnen maar nog geen tijd voor gehad. Vind het best pittig alle dieren rond het huis en de zorg voor haar alleen.

Bedankt voor de tip van het shirt. Zal eens testen.

Doe tot nu toe waar ik mij fijn bij voel. Krijg alleen veel tegengas van partner. 'Dat ik mij nog meer in de nesten werk'. Maar goed.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oja ( dan stop ik echt). Bij ons hielp ook om een vast Slaap ritueel te hanteren zodat zij ging goed herkennen wanneer zij moest gaan slapen. Die van ons is heel simpel: altijd slaapzak aandoen en daarna het standaard Slaap liedje zingen: slaap kindje slaap. ( dat kent iedereen dus op de opvang ook om het Slaap ritueel door te zetten). Ik zing het liedje 2 keer. De eerste keer wiegend tegen mij aan. Dan een kus en zeggen dat ze lekker moet gaan slapen. Dan zing ik hem nog een keer terwijl ik weg loop. Nu is dit inmiddels ons vaste slaapritueel geworden.

Geplaatst

De baarmoederbeer is te gebruiken tot ongeveer 8 maanden, dan neemt het effect af.

Ik sluit me verder aan bij het hanteren van een vast slaapritueel, dat kan heel goed helpen.

Ook hier doen we een slaapzak aan, lezen we voor uit een boek en bedanken we voor al het moois van die dag. Zo kan V. de dag afsluiten.

Welterusten zeggen en knuffelen, dan lopen we zijn kamer uit.

Waarom krijg je weerstand van je partner??

Geplaatst

@melis: die is van net zolang in het ledikantje laten liggen (huilen) tot ze slaapt. Vaste tijden in het ledikantje leggen. En babypoeder ipv bv (vindt hij pratischer). Etc

Net alles anders dan wat ik wil. Balen!!

Geplaatst

Dat is idd het boek van Stephanie lampe. Haar theorie is om zonder te laten huilen in een droomritme te komen.

Bij mn zoontje hadden wij het boek niet. Toen hanteerden wij de 5 minuten regel. Maximaal 5 minuten laten huilen, dan troosten en zodra hij stil was terugleggen. In het boek van Stephanie lampe beschrijft zijn dat die 5 minuten regel nog niet zo heel veel zin heeft als ze nog jonger zijn dan 6 maanden. ( mijn zoontje was toen overigens ook ouder).

F.loor is nu bijna 9 maanden en soms heeft ze ook moeite om te gaan slapen. Met name als het beneden nog veel te gezellig is ( ze is het type die niets wilt missen). Op die momenten laat ik haar ook 5 minuutjes huilen. Soms hebben ze het huilen ook nodig om de dag te kunnen verwerken .

Geplaatst

Oei, lijkt mij idd erg vervelend, tiktak. Als je beide een totaal andere insteek heb mbt het opvoeden. Lijkt mij soms best moeilijk en lastig. Kunnen jullie wel duidelijk aan elkaar uitleggen waarom ieder er zo over denkt? En dan bijvoorbeeld tot een gulden middenweg komen ofzo?

Geplaatst

@wen: uitleggen wel. Maar ik ben degene die voor haar zorgt. Dus ik doe het op mijn manier. Maar ze jammert heel veel gedurende de dag. Geen idee waarom. Zit te twijfelen om naar osteopaat te gaan. Als ik al de hele dag (+nacht) bezig ben geweest met haar zit ik 's avonds aan mijn grens. En dan moet ik hem vragen en dat is vaak best lastig. Best balen.

Geplaatst

Tiktak, was je nog bezig met zo'n slaapzakje van P.uckababy? Wellicht dat dat je echt nog zou kunnen helpen. Wij merken nog steeds dat Q zich ontzettend geborgen voelt op het moment dat hij er in gelegd wordt. Ook bij veel onrust overdag gaat hij er in. Nou is hij geen lastige slaper, als we merken dat hij moe wordt gaat hij naar zijn bedje om te slapen. Soms leggen we hem slapend weg, soms ook nog wakker. Muziekje aan (daarvan wordt hij ook heel rustig. En dat is beter dan dat een van ons gaat zingen vermoed ik) en dan valt hij meestal wel rustig in slaap. We hebben geen strak ritme van vaste tijden, letten meer op signalen (dat doen ze ook op het KDV, ook daar wordt hij op bed gelegd (in een soortgelijk slaapzakje als thuis) om dan te gaan slapen).

Ontzettend lastig om niet op 1 lijn te zitten! Lijkt me toch wel belangrijk... Zeker als het gaat om wel of niet laten huilen. Maar een klein kindje langer dan 5 minuten laten huilen? Dat kan toch niet? Wij laten Q best wel eens een paar minuutjes huilen, maar hij huilt sowieso weinig dus als er wat is dan willen we hem toch wel snel troosten...

Even een lief fotootje, haal hem wel binnenkort weer weg!

Geplaatst

Lastig tiktak als je niet op een lijn zit met je partner. Maar er is vast een middenweg te vinden. Probeer samen een regelmaat en slaapritueel te bedenken wat bij jullie past waar je je dan ook strikt aan houdt, het werkt echt! Het moet alleen voor allemaal wennen. Je kindje is gewend aan een plek om in slaap te vallen, dus dat zal best even moeite kosten om aan een andere plek te wennen. Tip van Wen met geur is een goeie, je kunt ook kijken of bijv een slaapzakje helpt, dat geeft wat geborgenheid.

Toen Th tien weken oud was heeft hij een week in he ziekenhuis gelegen vanwege onrust en niet drinken (was reflux achteraf). We hebben toen van de pedagogisch medewerkers daar hele fijne tips gekregen, ook een methode om te troosten in bedje die wonderlijk goed werkte. En handreikingen voor een ritme/regelmaat, zonder strikte tijden oid. Als je wilt kan ik kijken of ik ze kan vinden en scannen? Stephanie Lampe, die al genoemd is, heef volgens mij ook een site met tips.

Enne....het wordt beter, absoluut. Het gaat jullie lukken een manier te vinden en je kleine ook om daaraan te wennen. Wij hebben best wat te verstouwen gehad qua huilen, en nu hij bijna een jaar is moet ik echt in m'n geheugen graven om dit berichtje te typen. Hang in there en vertrouw op jezelf!

Geplaatst

Wat een schattig ventje. En wat een mooie ogen!!

Puckababy sinds deze week in huis, van MP. Ze zei zgan maar toen ik hem in huis had schreef ze dat ze hem 5 mnd lang elke week gewassen heeft. Pfffff. Maar goed hij voldoet. Maar 's nachts slaapt ze eigenlijk wel goed.

Geplaatst

Leg je haar overdag ook te slapen in de slaapzak? Of alleen 's nachts? Kan idd wel goed zijn voor een vast patroon. Slapen = in slaapzakje.

Heb je haar wel eens ingebakerd bij grote onrust? Wij doen dat een enkele keer, als Q echt onrustig is. Maar hij wordt er dan wel rustig van! Dus kennelijk heeft hij er op zo'n moment behoefte aan. Gewoon in zo'n grote hydrofiel trouwens. Gaat heel goed!

Muziek zou je ook nog kunnen proberen. Wij hebben zo'n projectielamp met een muziekje gekocht (van C.hicco of zo), dat gaat vanzelf na een kwartiertje uit. Daar ligt hij echt even naar te luisteren maar hij valt er ook rustig bij in slaap!

Geplaatst

Lees nu datze de hele dag jammert en je een osteopaat overweegt: doen! Th had door de bevalling (nogal snel met vacuümpomp) een vastzittend nekje en heupjes. Ook een enorme voorkeurshouding (heeft nu helmpje) en naar achteraf bleek al vanaf het begin last van reflux. Hij viel wel in slaap maar werd altijd standaard een aantal uur na de voeding krijsend wakker. Sinds osteopaat en medicatie tegen reflux is het een ontzettend makkelijke slaper. Echt onvoorstelbaar dat ik ook in wanhoop naast zijn bedje heb gezeten en het ook niet meer wist. Misschien kan ze wel gewoon niet lekker liggen, ligt ze in jullie bed zachter bijvoorbeeld? (Th sliep soms wel op een voedingskussen in de box, dan lag z'n hoofdje zachter bleek achteraf)

En heb je een fijn cb of een goede huisarts? Ga daar anders eens praten? Hou van tevoren eens twee dagen bij wanneer ze slaapt, huilt, wakker is en eet: Th bleek op een dag zo'n vier tot zes uur te huilen en dat is níet 'normaal'. Door het op te schrijven heb je én 'bewijs' en soms zie je opeens zelf een regelmaat/oorzaak-gevolg erin terug.

Geplaatst

Dank je wel Henne! We zijn ook zo trots... Maar dat geldt natuurlijk voor alle dames hier die door de MMM eindelijk een kindje in hun armen mogen sluiten...

Wat krijgt Th. voor zijn reflux trouwens? Daar zijn wij ook nog een beetje mee aan het stoeien... Deze week gestart met N.exium aangezien hij dus ging spugen van R.anitidine....

Geplaatst

@beanie: ze gaat alleen 's nachts in haar slaapzak. Meer omdat die little company zo'n onding was. Vandaar de puckababy.

Inbakeren heb ik nooit gedaan. Kan dat met een grote hydrofiel luier?

Geplaatst

Th krijgt R.anitidine. Dat sloeg meteen aan. Vrijdags mee begonnen, zondags hield het krijsen op. Vergeet ik nooit meer. Hij krijgt het overigens nog steeds. We hebben met zes en met acht maanden geprobeerd te stoppen maar dan is direct de onrust terug. Inmiddels wel alleen nog savonds en ook minimale hoeveelheid, hoop dat we met een jaar echt kunnen stoppen. Hij zal het missen hihi, vindt t lekker. Als ik met het spuitje aankom gaat gelijk dat bekkie open :-D

Hoop dat n.exium bij jullie gaat werken. Reflux is zo naar voor die kleintjes.

Geplaatst

@henne: ze krijgt bij ons op bed bv en valt dan in slaap. Zal wel met elkaar te maken hebben.

Ik denk dat osteopaat geen kwaad kan. De huisarts ken ik hier niet. Woon hier nog niet zo lang. Het CB verwees me door naar een lactatie deskundige. Zij is ook aan het zoeken. Ze vertelde dat mijn dochter qua type bezig gehouden moet worden. Ik dacht dat het misschien iets met de darmen of ontlasting is. Ze dacht daarom aan een laceermiddel (maar we weten niet zeker of dat dat een probleem is).

Geplaatst

Goede osteopaat kan zeker geen kwaad. Goede lactatiekundige ook niet trouwens. Wat bedoelt zij met bezig gehouden worden?

Lastige vond ik zelf dat je vaak zoveel meningen en adviezen krijgt die elkaar dan soms ook weer tegenspreken.

Je moet echt vooral op je eigen gevoel afgaan maar dat is moeilijk. Achteraf heb ik telkens gelijk gehad maar op moment zelf ben je helaas vaak niet zelfverzekerd genoeg.

Geplaatst

@henne: volgens de lact.desk. heb je kinderen die zichzelf bezig houden en kinderen die vermaakt moeten worden. Zij denkt dat mijn uks bij de laatste cat. hoor.

Geplaatst

Ah zo. Als je dan na het voeden wat liedjes zingt en wat 'speelt' en haar dan wakker in bed legt? Van voeden vallen ze vaak in slaap, lekker loom en ontspannen. Maar van de voeding op zich krijgen ze energie.

Lastig om uit te vinden he. Ze zouden er toch echt een gebruiksaanwijzing bij moeten doen :-)

Geplaatst

Jammer dat die er idd niet standaard bij zit... En denk je hem eindelijk te begrijpen en dan verandert alles weer totaal! Zo houden ze je lekker bezig!

Q vond de ranitidine dus heel erg vies, en ging er later van spugen. Het leek overigens wel te helpen... Hij slikt van alles terug en heeft duidelijk pijn (met krijsen en overstrekken). Ik ben benieuwd of de N.exium ook snel gaat werken! We zijn er afgelopen donderdag mee gestart. Hij is nu wel vrolijk maar drinkt alleen maar slecht. Inmiddels heb ik begrepen dat dit vaker voorkomt bij kindjes van rond deze leeftijd. Zolang hij poept (en dat doet hij) en plasluiers heeft (droger dan normaal maar hij plast) en zolang hij boven de 500 cc uit komt is het wat mij betreft goed. Tenslotte zouden we ook niet weten hoe veel er in gaat als hij BV zou hebben gekregen! Vandaag hebben we hem voor het eerst rijstebloem met een lepeltje (dus pap) gegeven. Heel grappig, hij trok er zo'n vies gezicht bij! Vraag me ook af in hoeverre hij iets heeft binnen gekregen... Daarna een gewone fles gegeven. Morgen volgende poging... Vandaag ook wortelprakjes voor hem gemaakt, maar die zijn de vriezer in gegaan voor volgende week of zo. Leek me vandaag niet zo handig om daar ook mee te beginnen. Had biologische bospeen gehaald en wilde de babycook proberen.. Dat gaat iig goed!

Tiktak, je kunt idd prima inbakeren met een grote hydrofiel (ik heb er een van de H.ema, de XXL hydrofiel. Is ongeveer 4x zo groot als een normale hydrofiel). Gebruiksaanwijzing zo te vinden op internet, gewoon het standaard inbakeren. Helpt hier echt prima bij maaiende armpjes en onrust! Ben je verder wel tevreden over de P.uckababy? Gaat denk ik wel veel makkelijker om je meisje er in te krijgen?

Geplaatst

Ons kids gaan ook wakker naar naar bed, ze zijn het gewend.. Heerlijk!

Ons kleine sliep eindelijk door van 7 tot 7.. Nu sinds een paar dagen word hij wakker rond 5 uur :( ik geef hem dan

Een speen, vaak slaapt die dan nog 45 min.. Maar moet er dan al om 6 uur uit pfff...

Hij is rond 8 uur helemaaaaaal op ( te vroeg, wat aangeeft dat die gewoon langer moet slapen? )

Zo nog even uurtje bij tanken....

Iemand tips?we hebben al vasten slaaptijden ectra...

Geplaatst

@Beanie: Ze gaat gelukkig makkelijker in de puckababy.

Ik merk dat ons ukkie de borst in combinatie met ons bed associeert met slapen. De laatste paar dagen sliep ze meer. Nu wil mijn partner haar min of meer in een ritme dwingen. En ze moet ook in haar eigen ledikantje slapen. Resultaat is dat ze vandaag incl afgelopen nacht maar 10 uur heeft geslapen. Veels te weinig dus. Ik wil wel dat ze mijn borst/ons bed niet meer nodig heeft om in slaap te vallen. Maar in haar eigen ledikant gaat slapen ook niet. Ik heb er net denk ik 1,5 uur naast gezeten. Daarna heeft ze een tukje van een half uur gedaan. Weer veels te weinig. Iemand nog tips?

Ik vind haar voor inbakeren eigenlijk een beetje te oud. Het is ook niet dat ze heel druk is met de armpjes/beentjes. Ze is denk ik gewoon over haar slaap heen.

Help dus....!!!! ;-|

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden