Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Twee dagen geleden ben ik bevallen van een prachtige jongen genaam J.ames A.idan.Hij woog maar liefst 4305 gram bij de geboorte (met 37,5 weken).

Schrijven hier ook dames die onlangs bevallen zijn?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Melis, gefeliciteerd met je zoon! Zeker behoorlijk aan het gewicht voor 37,5 week. S.am is 22 aug geboren met 40wk en 6dg en woog 4.295. Dat vond ik al veel, haha

Geplaatst

J.ames ligt op neonatologie ivm zn hoge geboortegewicht en glucosewaarden. Hoogstwaarschijnlijk mag hij morgen mee naar huis.

Verdet was de bevalling een hel, J.ames zat vast achter mijn schaambeen. Met man en macht is er aan ons getrokken, ben ik dubbelgevouwen (benen in mijn nek) en hebben ze mij vreselijk veel pijn gedaan.

Maar..... godzijdank is alles goed gekomen!

Geplaatst

Ik had tijdens de laatste 4 cm ontsluiting, die overigens binnen 10 minuten voorbij was, een pompje remifentanil. Die heeft helaas niet geholpen bij alles :-(

Geven jullie borst of flesvoeding?

Geplaatst

Hoi Melis,

Ik heb een borstontsteking gehad toen heb ik een week gekolfd. Daarvoor alleen aangelegd.

Heb wel gehoord dat ze vanaf het begin al kolven om de productie te verhogen. Maar dan ga je dus meer aanmaken dan dat je kindje drinkt. Weet niet of dat handig is. De melk kun je (veel) later denk ik ook niet goed gebruiken omdat de melk veranderd naarmate je kindje ouder wordt.

Maar misschien kun je uitleggen wat je bedoeld?

Geplaatst

Melis, Gefeliciteerd met jullie mannetje! Dat klinkt idd als een pittige bevalling. Jullie mannetje is aardig aan de maat. Ter vergelijking: Mijn zoontje was 3800 gram bij 41 weken en 6 dagen. Mijn dochtertje was 3450 gram bij 39 weken en 2 dagen.

Ik ben afgelopen april bevallen dus mijn dochtertje is al bijna 9 maanden. Ik geef ook nog borstvoeding. Mijn tip hierin:aanleggen zo vaak hij wilt en zo lang hij wilt. Niets aantrekken van kraamhulpen etc die adviseren om een x tijd te voeden of er een bepaalde tijd tussen te laten. Clusterdrinken komt in het begin vaak voor( = urenlang aan de borst hangen) en is goed om de productie op gang te krijgen. BV is met name in het begin loodzwaar maar wordt steeds makkelijker. Het kan in het begin zomaar voorkomen dat je 10 tot 12 uur per dag zit te voeden maar dat wordt echt minder.

Hopelijk mogen jullie lekker snel naar huis om daar samen te gaan genieten van elkaar! Leuk dat je komt meeschrijven!

Geplaatst

Thanks dames!!

Gisteravond is zoonlief thuisgekomen, heerlijk.

Ik geef KV als hoofdvoeding, vandaag alweer 8 x 40cc. Daarnaast leg ik hem nog 2-3 keer per 24 uur aan de borst als knuffel/extra eetmomentje.

Nu begint de stuwing op gang te komen, auw!

Iemand tips om de productie niet te verhogen, wel ons kroelmomentje te houden en een borstonsteking te voorkomen? ;-)

Geplaatst

Wat fijn dat hij thuis is! Nu lekker gaan genieten!

Ik heb geen tips voor je mbt de combi. Ik heb geen ervaring met KV. Het lijkt mij best lastig om dit te combineren zonder de productie echt te verhogen of een borstontsteking te voorkomen. Maar wie weet is het gewoon heel goed te doen.

Geplaatst

Melis, fijn dat je mannetje thuis is!!Ik geef flesvoeding, dus heb geen ervaring met borstvoeding. Heb 1 dag wat stuwing gehad daarna was het weg.

Geplaatst

Meiden, wanneer begonnen jullie met de flesvoeding te verdikken met rijstebloem? Volgens mij is het niet nodig toch. Maar welke voordelen zitten er dan aan om het wel te doen?

Geplaatst

Melis, van harte gefeliciteerd!

Sas, ik ben daar eigenlijk pas mee begonnen toen ze pap kreeg, eerst een paar dagen verdikken en nog in de fles, na een paar dagen gewoon als pap op een bordje gegeven.

Geplaatst

Melis, gefeliciteerd! Maar dat had ik ook al via FB gedaan... Wat een prachtig mannetje. Nu lekker genieten!

Hier ook geen ervaring met BV, wel stuwing gehad na een paar dagen. 2 of 3 dagen geduurd, maar om nou te zeggen dat ik er last van had... Op advies van de kraam heb ik toen gekoeld met ijs en een koude douche, maar het was natuurlijk toen buiten wel heel wat warmer dan nu! Heb Q nooit aangelegd overigens.

Sas, ik zit daar ook een beetje mee te stoeien. Ik heb hem een paar keer een klein flesje met een flinke theelepel rijstebloem gegeven, om een meer vullende fles te geven zeg maar. Maar hij moet erg veel moeite doen om het uit de speen te krijgen (met een drie standen speen op stand 3). Vandaag trouwens gehoord dat je bij D.ifrax flessen (die gebruik jij toch ook? Zag ik op FB?) gewoon de 'L' speen moet nemen. Die zijn voor 3+ maanden. Dat zouden de pap-spenen zijn. Zijn los te koop bij de Etos of andere drogisten.

Ik heb vandaag 2 kleine potjes biologische worteltjes gekocht, van die babypotjes, en ik denk dat ik morgen gewoon zijn eerste groentehapje ga aanbieden. Verder ga ik morgen een via MP gekochte babycook ophalen, dan kan ik, als het goed gaat met de worteltjes, in het vervolg zelf de voeding gaan klaarmaken!

Afgelopen weekend leek Q ontzettend uit zijn doen en gisteren was hij flink aan het spugen. Of het nou samen hangt met de voeding (ging de hele week niet heel lekker, veel weigeren, af en toe al heel hard huilen als de fles alleen maar in zicht kwam, vaak flessen niet leeg drinken) of een virusje, ik weet het niet. Vandaag nog bij de HA geweest, op zijn eigen verzoek, hij wilde overleggen met de KA. Kom ik daar komt het er op neer dat ik overbezorgd ben... Volgens de HA dan. KA is niet meer gebeld. Ja, ik weet dat Q Hollands welvaren is, dat hij zich uitstekend ontwikkeld (hij draait op zijn zij en als hij door heeft dat hij zijn ene beentje voor zijn andere beentje moet doen dan draait hij op zijn buik... zal volgende week wel gaan gebeuren denk ik!) en zo. Maar omdat hij weinig huilt (ja, de laatste week veel voor zijn doen, maar dat neemt de HA niet aan) en omdat hij dit weekend veel spuugde moet ik maar van voeding wisselen... Nou ja, schiet dus echt niet op! Kom zo zeker niet verder...

Chrisje, hoe is het bij jou? Drinkt jouw dochtertje nog of ben je inmiddels helemaal van de fles af?

Geplaatst

Melis, deze keer dus niet zo'n goede ervaring met remifentanil? De ervaringen zijn sowieso wisselend... Maar je hoefde iig niet voor een KS? Daar was je toch het bangste voor? Flinke kerel heb je gekregen... Die van mij was een kg lichter! Welke maat heeft hij? Meteen in 56? Of toch nog in 50?

Zijn jullie nu lekker aan het genieten met z'n viertjes? En is de kraam al geweest? Je hebt toch dezelfde als bij V.ince? Is ze weer zo gezellig?

Geplaatst

Melis, borstonsteking voorkom je door of de borst leeg te laten drinken of leeg te kolven. Uiteindelijk zal je productie en wat je mannetje vraagt wel gelijk gaan lopen.

Waarom geef je nu fv?

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties!

Ik had tijdens mijn bevalling de complicatie 'schouderdistocie', een vastzittende schouder achter mijn schaambeen. Komt voor bij 1% van de bevallingen en komt o.a. door de combi van een smal geboortekanaal/grote baby en een ingeleide bevalling. De bevalling was een hel en had medisch gezien een keizersnede moeten worden.

Godzijdank is alles goed gegaan en genieten we volop van ons nieuwe wonder!

Hij is idd mega groot en lang, 53 cm. Hij past alleen maat 56.

Op een hechting na ben ik er schadevrij vanaf gekomen, ik zou de helse bevalling zo weer over doen gezien hetgeen we ervoor hebben terug gekregen.

We hebben een andere kraam, een vrouw van 53, ze is geweldig!

Geplaatst

@melis: ze zeiden altijd tegen mij dat je de pijn van een bevalling vergeet. Op het moment dacht ik 'echt niet!!'. Maar ik denk dat het wel zo is.

Mijn poppetje kwam eerst met het hoofdje en toen met haar elleboog eruit. Waardoor ik een week niet kon zitten. Kon alleen liggend bv geven. Ook handig...

Geplaatst

Vandaag naar lact.deskundige geweest. Ik moet haar nu bv geven en daarna proberen of ze nog fv wil. Dit omdat ze onzeker is of ik wel genoeg produceer. Ik hou haar zo graag aan de borst. Hopelijk is dit niet het einde van bv ;-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden