Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijnbaby - Y (2e kindje 2009) 25 jan

Henne - Th.omas - 13 februari

Wen72- F.loor (2e kindje,) 2 april 2013. (en nog 1 zoon: M.iko van 20 augustus 2008)

Crisje83 - Lynn ( 2e kindje) - 14 juni

Beanie - Qu.inten - 20 augustus

Tiktak - Joy - 21 augustus

Sas - Sam - 22 augustus

Melis25 - James (2e kindje) - 20 december

Geplaatst

@henne ja gaat zo hard, weet nog dat wij volop aan het kletsen waren over zwangerschap kwaaltjes, dikke buiken,

En verloskundige bezoekjes :)) en nu worden ze al weer bijna 1...

Leuk dat je mee schrijft, gezellig!

Geplaatst

Het is een cliche, maar o zo waar, De tijd vliegt voorbij. Vorig jaar liepen wij nog met een bolle buik en nu alweer kleine mini mensjes. Die ontwikkeling gaat zo snel. (en bij een tweede kindje vliegt de tijd nog sneller voorbij, lijkt het wel.

Beanie, wat fijn dat jullie huis kijkdag positief was! Hopelijk gaat het lukken met je werkgeversverklaring en ben je eindelijk van je nare buurman verlost. Is het wel in dezelfde wijk of stad? Of echt totaal ergens anders?

Ging het goed met de prikjes, mijn baby? Heeft je mannetje er veel last van?

Tiktak, ontdooide moedermelk kan je in de koelkast, zo'n 24 uur bewaren. Dus in die 24 uur kan je telkens kleine hoeveelheden opwarmen. Opgewarmde melk nooit hergebruiken. Mocht je dus melk hebben opgewarmd en ze heeft het niet gedronken, dan gewoon weggooien.

Ingevroren (en ook koelkast) melk, kunnen wel een iets andere smaak hebben dan verse melk. Mogelijk dat ze dan een beetje moet wennen. Als ze wat groter is, kan je de ingevroren melk ook gebruiken om te koken.

Geplaatst

Ongelofelijk, jullie kindjes alweer bijna een jaar oud... En idd wat gaat het snel! Dat vind ik nu al, en dan zitten we nog niet eens op de zes maanden! Die dikke buik kan ik me al niet eens meer voorstellen! Maar een leven zonder Q ook niet meer.

Hier gelukkig vooralsnog geen last van de vaccinaties. Wel een heel druk mannetje! Zo lief, hij heeft zo veel te vertellen!

Wen, dit huis is niet in dezelfde wijk of plaats (net-niet-Amsterdam) maar een stukje verderop, langs de A1 zeg maar. We hopen zo dat het door gaat! Idd, eindelijk van die irritante buurman af. We kijken tegenwoordig wel heel goed naar de omgeving, naar de buren etc. Wijs geworden zeg maar... Maar het dorp waar we nu hopelijk gaan wonen trekt denk ik wel wat ander publiek dan hier waar we nu wonen. Nou ja, eerst maar hopen dat we het rond gaan krijgen!

Geplaatst

Wen nee gelukkig helemaal geen last van de prikjes gehad, eigenlijk hebben mijn kids nooit echt last van de prikjes gehad..

Beanie fijn dat Q ook nergens last van heeft... Leuk he dat gebabbel haha hele verhalen hebben ze dan..

Geplaatst
Beanie hoop dat het snel rond is met jullie huisje... Kan niet wachten tot wij op huizen jacht gaan...

Is enerzijds leuk, anderzijds ook frustrerend vind ik... Gaan jullie op zoek naar een koopwoning of een huurwoning?

Btw: verhuizing zelf heb ik echt geen zin in, maar ander huis zijn we wel aan toe! We zijn nu al plannen aan het maken om dit jaar onze verjaardagen maar weer eens te gaan vieren... We hebben nu een tuin om dat in te doen! (Er vanuit gaande dat het door zal gaan...)

Geplaatst
Is enerzijds leuk, anderzijds ook frustrerend vind ik... Gaan jullie op zoek naar een koopwoning of een huurwoning?

Btw: verhuizing zelf heb ik echt geen zin in, maar ander huis zijn we wel aan toe! We zijn nu al plannen aan het maken om dit jaar onze verjaardagen maar weer eens te gaan vieren... We hebben nu een tuin om dat in te doen! (Er vanuit gaande dat het door zal gaan...)

En je kan dan de verjaardag van Q in de tuin vieren! Ideaal! En ik kan je verklappen dat het de afgelopen 5 jaar altijd tuin en bbq weer is geweest rondom 20 augustus ;)

Geplaatst
En je kan dan de verjaardag van Q in de tuin vieren! Ideaal! En ik kan je verklappen dat het de afgelopen 5 jaar altijd tuin en bbq weer is geweest rondom 20 augustus ;)

Idd! Zou toch geweldig zijn.... 20 augustus, kunnen we vast BBQ-weer bestellen bij de weergoden? En ook voor 21 en 22 augustus?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

@wen: als je bevroren moedermelk au bain-marie opwarmt totdat het enigszins vloeibaar is, telt dat dan als opwarmen en moet je de complete portie gebruiken en daarna dus weggooien? Dan is het handiger om het in de koelkast te ontdooien nl

Geplaatst

@Sas: ik wist niet dat er verschil zit tussen een kinder- en jeugdarts. Die bij het CB vond ik een beetje tegen vallen. Ze zei dat ze het ook niet wist, en daar hielt het eigenlijk mee op. Maar waarschijnlijk dus een jeugdarts.

Geplaatst

@Beanie: ik hoef gelukkig pas donderdag te beginnen. Dan gaat ze naar de buurvrouw. De dag erop naar de creche. Echt zo'n zin in... BAH!!!

Gisteren alles (box, luiers etc) naar de buurvrouw gebracht. Kom er niet onderuit.

Geplaatst

Koop. Maar we moeten eerst ons huidige huis kwijt zien te raken....

Geplaatst
@Beanie: ik hoef gelukkig pas donderdag te beginnen. Dan gaat ze naar de buurvrouw. De dag erop naar de creche. Echt zo'n zin in... BAH!!!

Gisteren alles (box, luiers etc) naar de buurvrouw gebracht. Kom er niet onderuit.

Ga je 2 dagen werken of ga je het uitbreiden? Kan me wel goed voorstellen dat je er erg tegen op ziet...

Hier net Q weggebracht. Vind het toch nog steeds niet leuk om hem achter te laten! Gelukkig zijn de begeleidsters erg lief voor hem, en hij trouwens ook voor hun, dus dat maakt het weer wat makkelijker!

Geplaatst
Koop. Maar we moeten eerst ons huidige huis kwijt zien te raken....

Hebben jullie je huis te koop staan? Pfff... vreselijk!

Dat is dan het voordeel van huren: een maand opzegtermijn en weg wezen! Ons vorige huis was overigens een koopwoning, we hebben er een jaar over gedaan om het te verkopen. En toen zijn we dus gaan huren. Dat bevalt zo goed dat we dat nog willen blijven doen. Heeft er ook mee te maken dat we gewoon niet weten waar we precies zouden willen wonen!

Geplaatst

@beanie: ik werkte eerst 4 dgn (20uur). Nu 2 dgn (16 uur). Tis wel luxe zo weinig dagen werken, maar heb er echt geen zin in. Ook omdat uks nogal onrustig is.

Geplaatst
@Beanie: hoeveel dagen gaat Q naar de opvang? Ben je al weer aan de slag dan?

Hij gaat nu 2 dagen per week. Ik ben beschikbaar en hou me beschikbaar voor 4 dagen per week. Alleen zijn er geen opdrachten.... Ik heb tot 1 juli 2012 zonder onderbrekingen opdrachten gehad maar sindsdien zit ik thuis.... Gedeeltelijk ook in de ziektewet omdat ik in 2012, net voor het aflopen van mijn laatste opdracht, zo handig was om mijn knie ernstig te blesseren (voorste kruisbanden gescheurd).

Wel heel verstandig dat jij gaat opbouwen in uren!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst
@Tiktak: ik ga er van uit dat je gaat opbouwen... Of blijf je 16 uur werken?

;-)) ik was van plan om 16 uur te gasn werken...

Wat voor'n soort werk doe je? Echt vervelend om zonder opdrachten te zitten. Maar zij moeten toch opdrachten voor je zoeken of heb je daar zelf ook een actieve rol in?

Had je Q ook later naar de opvang kunnen brengen? Dus dat hij bij je thuis is?

Geplaatst
;-)) ik was van plan om 16 uur te gasn werken...

Wat voor'n soort werk doe je? Echt vervelend om zonder opdrachten te zitten. Maar zij moeten toch opdrachten voor je zoeken of heb je daar zelf ook een actieve rol in?

Had je Q ook later naar de opvang kunnen brengen? Dus dat hij bij je thuis is?

Lekker hoor, 16 uur werken... Het was de bedoeling dat ik 32 uur ging werken. Ik werk in de zorg. Ik ben in dienst van een bureau wat opdrachten voor me zou moeten regelen, dat ging in het verleden altijd prima. Maar ja door het dichtdraaien van de geldkraan en de grotere rol van de zorgverzekeraars loopt dat al een jaar enorm terug. Er komt een keerpunt, dan zijn er opeens weer niet genoeg mensen aan te slepen (dat hebben we in het verleden eerder gezien, maar helaas is niet te voorspellen wanneer de situatie weer zal veranderen). Voor die tijd zal heus mijn contract wel ontbonden zijn... Daar wacht ik nu op, als het zover is dan trek ik Q terug van de opvang denk ik in eerste instantie. Ik moet dan uiteraard wel actief op zoek naar een andere baan maar helaas zijn die er gewoon niet op het moment... Vandaar dat ik nu afwacht wat er verder gaat gebeuren. Ondertussen moet ik me wel beschikbaar houden, dus ik laat Q wel die 2 dagen per week op de opvang (hij zou 2 om 3 gaan, we hebben die ene extra dag die we om de week hadden dus al teruggedraaid).

Geplaatst

Lastig Beanie dat er geen nieuwe opdrachten zijn via het buro. Ondertussen moet je dus wel beschikbaar voor ze blijven maar is onduidelijk of en wanneer er weer een nieuwe opdracht is. Heb je een tijdelijk contract die afloopt of moeten ze een ontbindingsvoorstel doen?

Ik ga van 36 uur (4x9) naar 3x7 uur. Per dag wisselt voor mij de reistijd maar gemiddeld reken ik 1 uur heen en 1 uur terug. Totaal dus 9 uur van huis en opvang voor S.am. Moet maar zien hoe het gaat, zeker omdat mijn lief veel en lang weg is naar het buitenland. Hoorde net dat hij as maandag weer weg moet. Zal wel even wennen zijn om na bijna 6 maanden samen zijn weer alleen te zijn en dus ook alleen de zorg voor ons mannetje te hebben.

Gisteren weer echo gedaan bij S.am. Stolsel is wel iets kleiner geworden maar helaas mogen we nog niet stoppen met de bloedverdunners. Zo balen, had er stiekem op gehoopt dat het naaldje er uit kon. Maar ja het is niet anders.

Geplaatst

@sas: is dat naaldje voor het verdunnen van het bloed? Gaat het goed met hem? Kan me nog zo goed herinneren toen je schreef dat hij in de ambulance ging en met afscheid nemen. Schrokken we hier echt zo van. Hoe ben je er nu zelf onder?

Geplaatst

@beanie: 32 uur ? Ieeeekkksss!!! Zijn er in de verzorging niet genoeg jobs? Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt? Ik heb 3 u reistijd per dag. Zocht wat meer in de buurt maar dat is er niet echt. Kwam bij de vacatures wel veel verzorging tegen, maar meer handjes aan het bed volgens mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden