Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeg beanie, doe niet zo raar. Dan ben je toch geen muts! Ik zou je pas een muts vinden als het je niets kon schelen. Je bent gewoon de liefste moeder die er bestaat voor Q.

En dank je voor je lieve berichtje. Mij lijkt augustus ook een erg mooie maand om te bevallen. Lekker kinderfeestje in de zomer. Ik ben kort na oud en nieuw jarig en vond dat altijd vreselijk. Zelfs mijn opa en oma hadden het lef om niet te komen, want ze hadden net zo veel feestdagen achter de rug en dan ook nog mijn verjaardag. Kortom altijd erg weinig bezoek op mijn verjaardag en als kind vond ik dat vreselijk. (Om niemand bang te maken, wij hebben ook een beetje rare familie) Dus ik ga voor augustus 😀

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie, het kan verborgen reflux zijn!!!! Ons meisje is ook altrijd vrolijk en huilt weinig, maar ik herken de symptomen. F.loor zit als sinds dat ze 8 weken oud is aan de retidine en dat was een wereld van verschil. Iedere keer als zij 5 minuten sliep werd zij huilend wakker. Ook had ze heeeeeeel veel de hik. Ze groeide wel goed

Wij zijn toen naar de ha gegaan en sindsdien dus aan dit spul. Vraag desnoods een verwijzing naar een kinderarts.

En die onzichtbare navelstreng..........die is blijvend en gaat nooit meer weg.

Hier ook een augustus kindje (zoonlief) en wij kunnen het ieder jaar in de tuin vieren met een bbqtje erbij. Heerlijke verjaardagsmaand!

Wat is de uitgerekende datum, orkaasn?

Geplaatst

Mooie datum!

En als hij/zij nou nog 4 dagen wacht dan kunnen wij met zn allen een feestje vieren want Q (van beanie) en mijn zoontje zijn beide van 20 augustus. (ik was toen de 7e uitgerekend)

Geplaatst
Mooie datum!

En als hij/zij nou nog 4 dagen wacht dan kunnen wij met zn allen een feestje vieren want Q (van beanie) en mijn zoontje zijn beide van 20 augustus. (ik was toen de 7e uitgerekend)

Zou idd leuk zijn! Alleen moeten we dan nog een jaartje overslaan met ons drie-jarigen feestje want volgend jaar is Okaasan op de 20ste aan het bevallen! Ik was trouwens de 26ste uitgerekend....

Geplaatst
Beanie, het kan verborgen reflux zijn!!!! Ons meisje is ook altrijd vrolijk en huilt weinig, maar ik herken de symptomen. F.loor zit als sinds dat ze 8 weken oud is aan de retidine en dat was een wereld van verschil. Iedere keer als zij 5 minuten sliep werd zij huilend wakker. Ook had ze heeeeeeel veel de hik. Ze groeide wel goed

Wij zijn toen naar de ha gegaan en sindsdien dus aan dit spul. Vraag desnoods een verwijzing naar een kinderarts.

En die onzichtbare navelstreng..........die is blijvend en gaat nooit meer weg.

Hier ook een augustus kindje (zoonlief) en wij kunnen het ieder jaar in de tuin vieren met een bbqtje erbij. Heerlijke verjaardagsmaand!

Wat is de uitgerekende datum, orkaasn?

Wen, dat is echt exact wat we bij Q ook zien! Veel de hik, snel wakker worden als hij even slaapt en dan echt duidelijk pijn hebben. Vanavond ook weer. Verder ontzettend vrolijk en lief. Overigens wordt het hikken wel minder... (toen ik zwanger was had hij ook soms wel 5x per dag de hik). En hij groeit echt goed (vrijdag gewogen, hij is 7300 gram). Ben er al eerder mee bij de HA geweest, maar die wilde dus niks doen. Hij zegt dat baby zijn nou eenmaal niet makkelijk is. Met dit antwoord neem ik dus geen genoegen meer! Hij gaat alleen maar meer huilen, terwijl hij minder zou moeten gaan huilen... Er moet gewoon wat gebeuren en als hij niks wil voorschrijven dan geeft hij maar een verwijzing voor de KA! Ik ga morgenochtend meteen bellen voor een afspraak!

Geplaatst
Oehhh, dat zou gezellig zijn. Maar euuhhh, eerst maar eens een goede echo volgende week maandag. Daar benik echt zo zenuwachtig voor. Brrrrr

Zo eng.... Ik weet nog hoe ik me voelde dit jaar op 7 januari. Pfff, ze lieten me toen ook nog eens een half uur wachten. Ik zat echt op het randje van over mijn nek gaan van de zenuwen... Maar meis, probeer op je gevoel te vertrouwen. Zegt je gevoel dat het goed zit, vertrouw dat dan! Je bent zwanger! Over 8 dagen dan zie je net dat knipperlichtje...

Geplaatst
Wen, dat is echt exact wat we bij Q ook zien! Veel de hik, snel wakker worden als hij even slaapt en dan echt duidelijk pijn hebben. Vanavond ook weer. Verder ontzettend vrolijk en lief. Overigens wordt het hikken wel minder... (toen ik zwanger was had hij ook soms wel 5x per dag de hik). En hij groeit echt goed (vrijdag gewogen, hij is 7300 gram). Ben er al eerder mee bij de HA geweest, maar die wilde dus niks doen. Hij zegt dat baby zijn nou eenmaal niet makkelijk is. Met dit antwoord neem ik dus geen genoegen meer! Hij gaat alleen maar meer huilen, terwijl hij minder zou moeten gaan huilen... Er moet gewoon wat gebeuren en als hij niks wil voorschrijven dan geeft hij maar een verwijzing voor de KA! Ik ga morgenochtend meteen bellen voor een afspraak!

F.loor hd in mijn buik ook altijd al zoveel de hik. Eenmaal geboren bleef dat doorgaan. Zodra ze voeding had gehad, had ze de hik. Met slapen was ze heel onrustig en werd na 5 minuten slapen huilend wakker. Je zag dat ze moe was maar wakker was geworden doordat ze ergens last van had. Ik ben toen gaan googlen op reflux en herkende er heel veel in. Ook Floor groeide gewoon goed.

Ik ben toen naar mijn ha gegaan. Ik heb overigens een hele fijne huisarts. Ik heb met hem besproken dat ik reflux vermoedde. Ik kreeg toen de keus om doorverwezen te worden naar een ka of een anti reflux middel voorgeschreven krijgen en eerst maar eens kijken wat dat ging doen alvorens een ka te raadplegen. Ik heb toen gekozen om eerst maar eens te gaan starten met medicatie. En er was al binnen 24 uur verschil! Sindsdien staan wij onder controle van de ha. Rondom een half jaar waren wij begonnen met afbouwen naar 1 keer per dag ipv 2 keer per dag, maar dat was geen succes. Ze was soms naar adem aan het happen vanwege het zuur. Met name als ze op haar rug lag. Nu dus weer 2 keer per dag, maar wel een lage dosis. Dat gaat erg goed.

Succes morgen! Vaak zegt de intuitie van een moeder al genoeg. Als jouw gevoel zegt dat er iets is, dan moeten ze er gewoon naar luisteren. Vaak hebben moeders dan gelijk.

Geplaatst

Beanie gewoon naar de ha gaan en afdwingen dat je een doorverwijzing wil!

Tiktak nee mijn zoon is bijna 11 maanden en krijgt 2 grote flessen, is meer dan genoeg.

Wen ik wil hem wel 20.00 in bed stoppen, maar rond 19.00 is hij al zo moe..

Oogjes wrijven en aan oortjes zitten..

Vandaag sliep hij tot 630 jeej :)

Geplaatst

Wen leuk crea bezig met je zoon leuk! Ik heb die van mij beloofd om een kijkdoos te maken :)

Ben niet zo heel crea maar vind het wel leuk.... Hahaha

Geplaatst

Heb om 11.30 uur een afspraak bij de HA... Wen, ik wou dat ik zo'n meedenkende HA had! Hoop dat hij me nu serieuzer neemt dan de vorige keer... Ik heb gisteren ook ff zitten zoeken en Q heeft aardig wat kenmerken van reflux. Ik wil gewoon Z.antac oid en anders idd naar de KA! Alle andere maatregelen nemen we al en die doen dus niet genoeg. Ik wil gewoon mijn vrolijke blije ventje zien! En niet die pijn die hij soms heeft!

Geplaatst

Veel sterkte beanie! Hoop dat het een beetje meevalt bij je huisarts. En anders is het misschien tijd voor een ander? Het belangrijkste van een huisarts is toch wel dat je je serieus genomen, gehoord en begrepen voelt! Zeker als het om zo'n klein hummeltje gaat.

Geplaatst

Leuk, lekker knutselen met de grotere kids! Kan niet wachten tot Q wat creativiteit gaat vertonen... Dan kan mama haar hart ook weer ophalen! Voorlopig beperk ik me maar tot mijn eigen 'projectjes' (zie FB), ik heb nog wel het een en ander te maken. Ben nu bezig met wat cadeautjes voor ons nieuwe neefje dat in maart geboren moet gaan worden. Wikkeldoek is bijna klaar, daarna wil ik nog een slaapzak maken en slofjes. Misschien nog een mutsje maar dan moet ik eerst geschikte stof vinden! Nu Q gaat starten op het KDV heb ik natuurlijk wel meer tijd daarvoor en kan ik ook rustig naar de Pijp gaan om stoffen uit te zoeken. (Dat is meteen ook het enige voordeel, ik zie er heel erg tegen op dat Q morgen voor het eerst gaat....)

Geplaatst
Veel sterkte beanie! Hoop dat het een beetje meevalt bij je huisarts. En anders is het misschien tijd voor een ander? Het belangrijkste van een huisarts is toch wel dat je je serieus genomen, gehoord en begrepen voelt! Zeker als het om zo'n klein hummeltje gaat.

Dat hebben we zelf ook al gezegd... Nou is dit niet de enige HA in de praktijk, er is ook een vrouw en die vinden we prettiger. Anders voortaan afspraken bij haar maken. Het is wat Wen zegt, als een moeder ongerust is moeten ze dat gewoon serieus nemen! Helaas is dat niet altijd het geval... Ik ben geen absolute leek, ben paramedisch opgeleid (HBO niveau), 7 jaar opleiding achter de rug en inmiddels ook ruime werkervaring, dus hij hoeft me echt niet alles wijs te maken!

Maar iig dank je wel Okaasan! Ik laat het weten als we weer terug zijn!

Geplaatst

Beanie, wat zeiden ze bij de HA?

Lynn heeft ook verborgen reflux, zij reageert erg goed op de behandelingen van de osteopaat!

En wij hadden het bedje bij het hoofdeinde op stenen staan. Ik wilde haar liever niet aan de medicijnen hebben zo jong al.

Dus hebben we eerst dit geprobeerd, voordat we over medicijnen gingen na denken. Bij Lynn kwam de melk na 3,5 uur nog steeds omhoog.

Ook hoorde je haar heel hard slikken en dan meteen daarna zette ze het op een krijsen. Bij haar was de slokdarm enorm geïrriteerd.

Wie weet is het een optie?

Geplaatst

Osteopaat was voor mij de volgende stap... Maar gelukkig werd ik deze keer wel serieus genomen door de HA en kregen we nu Z.antac voorgeschreven. Bij zijn volgende fles ga ik heb de eerste dosis geven. Ik hoop zo dat het werkt! Dat hij weer de hele tijd de blije vrolijke tevreden baby is die we gewend zijn en niet ontroostbare huilbuien heeft... Nu ligt hij lekker onder de babygym te roepen en te kraaien, heel gezellig!

Geplaatst

De onderzoeken om reflux te constateren zijn behoorlijk belastend voor een baby toch?

Hoeveel spuugt zo'n babytje eigenlijk?

Wij zijn een beetje aan het zoeken waarom ze overdag zo slecht slaapt. Soms slaapt ze 4h achter elkaar niet. Ze ligt dan ook niet rustig in de box maar jammert. Ook spuugt ze soms nog 1,5h na een voeding. En haar gewicht wil maar niet de lucht in.

Geplaatst

@Beanie, fijn dat de ha je nu wel serieus nam. Hopen dat de Z.antac werken gaat!! En wat spannend morgen naar KDV. Lijkt mij ook heel moeilijk voor mama; je kindje voor het eerst weg brengen. Ik ben vandaag bij de bedrijfsarts geweest. Rare gewaarwording om nu eens aan de andere kant te zitten. Maar fijn gesprek. Half januari weer eens kijken naar opstarten met werken. Weekend was relaxt. Gisteren een high tea met nog 9 meiden van dit forum, allemaal ooit van het 40+ topic. Is altijd een gezellige boel. Sam mee dit keer! Hebben het ooit ook met alle kids erbij gedaan maar dat was geen succes. Alleen maar achter de kids aanhollen en geen tijd voor de mama's om te kletsen haha. Dus nu alleen zuigelingen mee.

Geplaatst

Wat fijn dat je nu wel serieus bent genomen, Beanie! Heb je echt z.antac of de babyversie (Ranitidin.e)? Die laatste bevat geen alcohol en is speciaal voor kindjes. Wanneer moet je eventueel weer terugkomen?

Heel veel sterkte morgen tijdens het wegbrengen van Q!

Sas, nog even rustig bijkomen dus.

Die meetings zijn vaak gezellig. Ik zag de foto voorbij komen op FB en had het ook van caro gehoord.

Wij doen ook meerdere keren per jaar een meeting met de door dik en dun meisjes. Daarnaast 1 keer per jaar een bbq met partners en alle kindjes.Altijd erg druk maar zo leuk!

Geplaatst
De pcm-zetpil is 120mg. Hoeveel geef ik dan als ze 5,1 kg is?

Ik zou zelf een halve pcm geven. 60 mg dus. Maar weet niet wat de exacte voorschriften zijn.

Geplaatst

Sas, dank je wel.

Beanie wat fijn dat de huisarts met zijn goede been uit bed was gestapt en dat jij een recept hebt gekregen. Ben je al begonnen met de zantac? En ook zo snel resultaat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden