Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag S.am een lepeltje met fruitmoes gegeven. Nou hij was er niet van onder de indruk. Geen echt vies gezicht maar ook geen blij gezicht. Morgen weer proberen. Slapen gaat hoer goed gelukkig. Hij gaat rond 20.30 naar bed. Vast ritueel van soort gebedje wat we zingen, daarvoor een rondje door zijn kamertje, gordijnen dicht, lamp ( als lamp aan is zie je allemaal beesten erin) gedag zeggen en dan leg ik hem in zijn bedje en zet muziekmobiel aan en een doekje over zijn oogjes en ga zijn kamertje uit. Hij slaapt dan tot 23.00-23.30 laatste fles ( slapend) en dan slaapt hij door tot 09.00. Overdag slaapt hij af en toe een kort slaapje van 20-40 minuten. Allemaal in de box of op de bank of als we wandelen in de wagen.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze jammert dan heel veel. Afgelopen dagen ging het heel goed met slaap/gedrag.

Maar nu wil mijn vriend haar in het ledikant + slaapppatroon hebben.

Ellende allemaal.

Ik heb haar nu weer naast me in het bed gelegd. Meteen tukken. Maar niet ergens anders. Pffff

Geplaatst

Toch eens proberen in te bakeren? Gewoon omdat ze zich misschien dan geborgen voelt? Ze is er niet te oud voor hoor... En je merkt snel genoeg of ze het vreselijk vindt of niet. Heb je zo'n grote hydrofiel? Dan is het echt een kleine moeite.... Wellicht groot plezier!

Geplaatst
@Beanie: Ze gaat gelukkig makkelijker in de puckababy.

Ik merk dat ons ukkie de borst in combinatie met ons bed associeert met slapen. De laatste paar dagen sliep ze meer. Nu wil mijn partner haar min of meer in een ritme dwingen. En ze moet ook in haar eigen ledikantje slapen. Resultaat is dat ze vandaag incl afgelopen nacht maar 10 uur heeft geslapen. Veels te weinig dus. Ik wil wel dat ze mijn borst/ons bed niet meer nodig heeft om in slaap te vallen. Maar in haar eigen ledikant gaat slapen ook niet. Ik heb er net denk ik 1,5 uur naast gezeten. Daarna heeft ze een tukje van een half uur gedaan. Weer veels te weinig. Iemand nog tips?

Ik vind haar voor inbakeren eigenlijk een beetje te oud. Het is ook niet dat ze heel druk is met de armpjes/beentjes. Ze is denk ik gewoon over haar slaap heen.

Help dus....!!!! ;-|

Toen F.loor nog heel klein was, was mijn borst ook haar slaap associatie. Ze viel altijd aan de borst in slaap. Ik ben dat patroon gaan doorbreken door een nieuwe slaap associatie te creeeren. Ik had hem hier al beschreven. Het boek van Lampe beschrijft dit ook en geeft daar handige tips in. Dus als die toch op je nachtkastje ligt.....

Fl.oor lag in het begin ook ingebakerd. Nu een normale slaapzak.

Nadat ze in haar slaapzak (of bakerdoek) ligt, krijgt ze wel de borst. Vlak voordat ze dan in slaap valt (ik merk dan dat ze gaat sabbelen ipv echt drinken) loop ik naar haar kamertje en ga dan het slaapliedje zingen etc.

Om het patroon van slaapassociatie te doorbreken heb je soms wel een wat langere adem nodig. Ook consquent blijven.Trek er minimaal een weekje voor uit.

Geplaatst
Vandaag S.am een lepeltje met fruitmoes gegeven. Nou hij was er niet van onder de indruk. Geen echt vies gezicht maar ook geen blij gezicht. Morgen weer proberen. Slapen gaat hoer goed gelukkig. Hij gaat rond 20.30 naar bed. Vast ritueel van soort gebedje wat we zingen, daarvoor een rondje door zijn kamertje, gordijnen dicht, lamp ( als lamp aan is zie je allemaal beesten erin) gedag zeggen en dan leg ik hem in zijn bedje en zet muziekmobiel aan en een doekje over zijn oogjes en ga zijn kamertje uit. Hij slaapt dan tot 23.00-23.30 laatste fles ( slapend) en dan slaapt hij door tot 09.00. Overdag slaapt hij af en toe een kort slaapje van 20-40 minuten. Allemaal in de box of op de bank of als we wandelen in de wagen.

Ik vind het toch altijd een soort mijlpaal: de eerste hapjes. Weer een nieuwe fase.

Heerlijk, zo'n goede slaper,

Geplaatst

En, Tiktak, ben je er gisteren nog uit gekomen? Heb je de kleine nog ingebakerd? Of is het gelukt om haar slapend weg te leggen?

Leuk Sas, eerste hapjes! Hebben wij nog niet gedaan... Staat zeker wel in de planning maar doordat Q nog steeds niet helemaal beter is wilden we eerst dat hij weer gewoon zijn flessen drinkt voordat we met wat nieuws gaan beginnen.

Vandaag op het CB geweest. Het was de bedoeling dat hij vaccinaties zou krijgen maar ik heb ze een week uitgesteld. Hij heeft nog steeds 3-4 dunne poepluiers per dag, dus de buikgriep is nog steeds niet 100% over. En hij is daaroverheen ook nog verkouden geworden... (fijn, verkouden neefje en nichtje en gewoon toch komen. Nou ja, we kunnen ook niet elk virus uit zijn leven houden...). Op zich is hij wel weer vrolijk en lijkt hij er zelf weinig last van te hebben maar pas sinds gisteren gaan we weer de goede kant op qua voeding (weer boven de 500cc per dag zeg maar) en als we hem dan nu zouden laten vaccineren en hij daarvan weer niet lekker zou zijn, dan komt het dubbel aan voor mijn gevoel. Ik weet niet precies wanneer ik hem voor het laatst gewogen had, maar volgens mij is dat zeker 2 weken geleden en hij was sindsdien maar 100 gram aangekomen. Wel wat anders dan eerder! We hadden al het idee dat hij afgevallen was.... Hij woog nu 7440 en was 64,4 cm. Verder gaat alles goed, we mogen als we dat willen met groenten en pap(fles) beginnen. Dus dat gaan we aankomende dagen wel doen, als hij verder opgeknapt is. We krijgen een verwijzing voor de oogarts omdat hij wat lijkt te loensen met een oogje.

Gaan jullie nog wat leuks doen met oud&nieuw?

Wij hebben gisteren last-minute een hotel geboekt om in alle 'rust' ons eerste oud&nieuw met z'n drieën te vieren. Ook omdat Q nogal snel schrikt van harde geluiden en het hier een soort oorlogszone is.... Daarbij zijn we bang dat onze buurman wel een feestje zal geven en dat gaat normaal al de hele nacht door dus dan is een oud&nieuw feest helemaal drama. Als hij wel weg gaat is het nog niet rustig, dan laat hij zijn hond uren alleen en die hond blaft dan aan een stuk door. Dus dan is het nog geen spat beter (vandaar ook dat we zo graag (onder meer) willen verhuizen... morgen gaan we een huis bezichtigen!). Nu weten we vrij zeker dat het wel rustig zal zijn.

Geplaatst

Wij gaan morgen naar me schoonouders, zal ook druk zijn met familie en aanhang enzo..

Blijf liever lekker thuis maarja... Vroeger vond ik oud en nieuw geweldig.. Nu zit ik liever thuis.. Word echt een ouwe doos hahah...

Geplaatst

Kids liggen beiden op bed, even een lange douche nemen..en zo me serie kijken met een kop thee en wat lekkers :))))

Nog even en ik word tante ben zo benieuwd naar de kleine...

Geplaatst
Kids liggen beiden op bed, even een lange douche nemen..en zo me serie kijken met een kop thee en wat lekkers :))))

Nog even en ik word tante ben zo benieuwd naar de kleine...

Klinkt lekker relaxed!

Hoeveel weken is ze dan? Straks een nieuwjaarskindje...

Geplaatst
Klinkt lekker relaxed!

Hoeveel weken is ze dan? Straks een nieuwjaarskindje...

Kan elk moment 4 jan uitgerekend :)))

Ja heel relax :) ik geniet hahah.. Drukke dagje gehad.. Met de kids naar de bieb geweest, boodschapje.. Ons oudste wilde nog stuk fietsen ik erachteraan met de wandelwagen :)

Geplaatst

Beanie, jeetje wat een gewicht heeft Q. En ik maar denken dat S.am zo zwaar is. Morgen leg ik hem weer op de weegschaal, heb er zelf een thuis dan hoef ik niet elke week naar het cb. Vorige week was hij 6.7 kg. Goed plan om je huis te ontvluchten. Wij zijn met ons 3en lekker thuis, buren komen aan of wij gaan even naar hun. Gewoon relaxen en zien hoe S.am gaat reageren. Op zich is het hier wel te doen met vuurwerk. We zullen zien

Geplaatst

Ik moet van de week echt even gaan bijlezen hoe oud alle kindjes zijn enzo. Is er stiekem niet ergens een lijstje? ;-) (forumlijstjes freak haha)

Beanie Th heeft door de reflux ook een tijd heel slecht gedronken. Hij associeerde drinken op een gegeven moment met pijn terwijl drinken tegelijk wel verzachtte. Hij wilde toen heel vaak kleine beetjes, brandjes blussen noemde ik dat. Pas toen de medicatie goed begon in te werken en zijn slokdarm hersteld was, ging dat langzaam beter. Dus los van de leeftijd kan Q gewoon ook een beetje voorzichtig zijn geworden. Maar komt zeker weer goed. En pap met een lepeltje werkte toen bij Th in ieder geval heel goed! Haha als ik nog aan de smurrie denk van de rijstepap. Zo'n leuke fase die eerste hapjes.

Geplaatst

We zouden toch een lijstje kunnen maken? Hoewel er volgens mij wel ergens een lijstje is.... Misschien iets met naam, hoeveelste kindje, geboorte datum kindje, geslacht kindje? Op zich idd wel handig.... Zeker als er (nog) nieuwe dames mee gaan schrijven!

Ik denk dat e.e.a. wel te maken heeft met de reflux maar ook met het spugen van vorige week. Op zich gaat het gelukkig weer de goede kant op, hij dronk vandaag weer 140-180 per fles. En reserves zijn er genoeg! Dat hij nu (veel) minder hard aankomt is dus niet zo erg, het kon zo echt niet door gaan. Ach, het is een heerlijk vrolijk mannetje, we hebben het idee dat de N.exium heel goed aanslaat en daarnaast de ingedikte voeding nu ook beter zijn werk doet. Ik denk dat ik hem woensdag of donderdag weer een papfles ga aanbieden en volgende week of zo met de groentehapjes ga starten. We hebben nog een paar wortelhapjes in de vriezer, die ik heb gemaakt om de babycook te proberen!

Vandaag was mijn moeder hier, en ze heeft heerlijk geknuffeld met haar kleinzoon (enige kleinkind, dus zeer belangrijk voor mijn ouders). Hij was echt zo vrolijk! Nu helemaal moe maar na een slaapje zit hij weer te geiten met zijn papa. Zo lief! Steeds nieuwe geluidjes en steeds nieuwe bewegingen maken. We proberen hem nu de high-five te leren.

Wat makkelijk zeg Sas, een weegschaal thuis! In het begin gingen we elke anderhalve week wegen, nu toch echt minder. Het CB gaat verhuizen naar de andere kant van de wijk, dan is het voor mij wel erg ver om even te gaan wegen dus dat zal nog wel minder worden. Ach, we merken dat hij goed groeit want hij groeit als een gek in maat 68 en heeft lekkere bolle wangen. Ook wel een leuke indicatie.

Mijn baby, leuk, een nichtje of neefje! Weet je al wat het is of is het een verrassing? Wij krijgen in maart een neefje... Heel leuk, de andere kleinkinderen of neefje/nichtjes zijn wat ouder (jongste 3,5 jaar, oudste bijna 8) dus de twee jongsten zitten dan lekker dicht op elkaar. Kunnen ze samen ondeugend zijn... We hadden wat spullen van deze broer/zwager en schoonzus geleend en die gaan nu allemaal weer terug, waaronder de wieg.

Plicht roept... vieze luier... Ga hem maar ff verlossen van die vieze broek!

Geplaatst

Volgens mij hebben wij ooit ergens in het begin een lijstje gemaakt. Ik zal morgen eens kijken. Ik zit nu nu via de tablet dus moeilijker terugkijken. En anders maken wij gewoon een nieuwe.Vervelend van je buurman, zeg. Heerlijk om last minute nog even weg te gaan!Ik ga morgen naar mn beste vriendin. Mijn man moet morgennacht werken en ik heb geen zin om alleen te zitten. Onze zoontjes zijn ook nog eens dikke vriendjes dus voor hen is het ook leuk om samen te zijn.Dus morgen de auto volladen met spullen, kinderen en onze hond. Wij hebben een bejaarde meehelpen herder en ik wil haar met oudejaarsavond niet alleen laten. Dat vind ik zielig. Morgennacht rij ik wel weer terug naar huis dus ik vermoed dat nieuwjaarsdag een brakke dag gaat worden.Vroeger vond ik het heerlijk om te stappen met oud en nieuw. Nu wil ik het gewoon samen met mn gezin vieren. Helaas moet of mijn man of ik altijd met oud en nieuw werken. Ik ben volgend jaar weer aan de beurt om te werken ( tenzij mn cryogene is blijven plakken :)).Dan brengt mij trouwens bij de vraag: beanie, weet manlief al van de afspraak en zo ja hoe reageerde hij?Tiktak, is het gelukt met inbakeren,?Spannend, mijn baby!

Geplaatst

Mmm. Zie net dat mn tablet alles achter elkaar plakt. Leest niet echt fijn terug.

Ik had nog even een vraagje. Onze dochter wordt volgende week alweer 9 maanden. Sinds een paar dagen slaapt ze ineens graag op haar buik. Ik kan soms echt piet paniek zijn dus vroeg mij af of dit niet gevaarlijk is.?

Wij hebben wel zo'n aerosleep matras, matrasdek en hoes. Die zou dus wel ademend moeten zijn. Ik heb haar snachts nu een paar keer terug gelegd op haar rug maar ze draait binnen een mum van tijd weer terug op haar buik. Iemand ervaring of tips?

Geplaatst

@Beanie: heb nog niet ingebakerd. Ik moet ff kijken op internet hoe dat met een hydr.luier gaat.

Heb gisteren en vandaag zoooooo lang naast haar gezeten bij het ledikantje. En ik leg haar nu net naast me op bed. Slapen....om gek van te worden. Echt zo zielig, dikke rode ogen. Ben het boek baby in een droomritme aan het lezen.

Loensen? Doen veel baby's dat niet?

7440?? Jeetje wat een mager ventje!!! Grapje hoor. Mijn uks weegt nu nog geen 5440. Weinig spek op de botten.

Heb je een rustige plaats uitgezocht om oud&nieuw te vieren? Wij vieren het gewoon thuis. Mijn zus/zwager en de kleine komen langs.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden