Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@beanie: hoe vond Q kopje onder?

Even schrikken, even huilen maar snel weer vergeten!

Wen, hoe was het bij het CB?

Chrisje, ik las wat op FB over jouw bezoek aan het cb... Maak jij je zelf zorgen of helemaal niet?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Beanie, Ik maak me er niet zo druk om. Ze is vrolijk, moppert niet heel veel.

Ze zei dat het wel vaker voor kwam omdat ze tijdens de 4 en 6 maanden erg actief worden, ik heb toen maar niet gezegd dat ze onder behandeling is omdat ze juist bijna niets doet.

Het is gewoon even zoeken. ze krijgt in ieder geval geen fles na de voeding, want dan laat ze de laatste fles staan. en daar komt bij dat ze sinds ze wat minder flesvoeding krijgt, ze minder vaak verhoging heeft en haar slokdarm is ook minder geïrriteerd.

We gaan nu na de fruit en na de groente een danoontje geven, zodat ze wel per dag wat meer eiwitten binnen krijgt.

En zoals ik op FB al schreef, als ze op haar zus lijkt, krijgen we er vanaf volgende week geen druppel flesvoeding meer in!

Geplaatst
@wen/beanie: en wat als je partner (zoals bij mij) nee zegt? ;-( Leg je je dan erbij neer? Ik heb er zelf wel moeite mee nl.

Ze staan er toch niet negatief tegenover of?

Mijn partner en ik zijn er sowieso over eens dat wij onze cryo gaan ophalen. Het verschil is echter dat ik (als de cryo niets wordt) weer wil verder gaan met een verse poging. Manlief had wel verder gewild als wij een aantal jaren jonger waren geweest. Het is niet dat hij geen derde kindje had gewild, maar hij vind dat onze leeftijden (met name die van hem) nu echt te hoog gaan worden. Hij wil namelijk over 15 jaar ook nog een actieve vader kunnen zijn en hij is bang dat hij anders hiervoor te oud gaat worden.

Dus als ik zijn overtuiging kan verzwakken, zie ik best nog wel kansen ( zei ik hoopvol).

Ik heb manlief ook al medegedeeld dat ik Gent heb gebeld en ook dat het nog zo lang duurt. Zegt ie droog: Dan moet het waarschijnlijk gewoon zo zijn.

( leuke uitspraak om te onthouden als ik verder wil met een verse poging...haha).

Ik ga de prof wel even mailen met de vraag of ik met de cryo eventueel eenmalig bij een andere arts terecht kan. Kon vorige keer ook een keer dus waarom nu ook niet. Ik heb ook nog vragen omtrent BV en behandelingen dus ik wilde haar toch al mailen.

Geplaatst

Dat is wel een mooie gedachte wen, om jullie cryo op te halen! Hopelijk is dat dan ook meteen genoeg en hoeven jullie niet eens over een volgende poging na te denken!

Beanie hopelijk kun je manlief overtuigen!

Geplaatst
In dat geval kan ik niks anders dan me er bij neer leggen. Tenslotte moeten we het toch met z'n tweeën doen. Wat hij voornamelijk niet meer wil is de stress, eerst om de behandeling en later bij een eventuele zwangerschap de stress of alles wel goed is....

Dat is ook de twijfel van mijn man, hij vind de mmm heel zwaar elke keer weer hopen en wachten..

Zijn er genoeg eitjes? Zijn ze rijp? Heb je een mooie tp? Heb je cryos? Kortom pfff..

Geplaatst
Geven jullie eigenlijk op voorhand een paracetamol als ze ingeent worden?

Ja, ik doe dat wel. Op advies van mijn zus, kinderverpleegkundige met veel ervaring. Als jij dit ook wilt doen moet je alleen ff goed de dosering in de gaten houden: onder de 5,5 kg 60 mg (verkrijgbaar bij de apotheek) en daarboven 120 mg.

Geplaatst

Ik geef een zetpilletje vlak voor ik naar het CB vertrek. Kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt hoor! Maar ja, ik heb het beroepsmatig ook vrij veel gedaan dus het doet mij niet zoveel.... Wanneer moet je voor vaccinaties?

(volgens mij kun je trouwens om het iets makkelijker te maken, een klein beetje vaseline er op smeren. Net als op de thermometer zeg maar...)

Geplaatst

Hier is Q de eerste keer alleen even van de leg geweest, de tweede keer 's avonds wat verhoging. Maar we weten natuurlijk niet hoeveel de paracetamol heeft uitgemaakt!

Geplaatst

Wij doen ook altijd iets van vaseline of baby olie erop.

Hier is ons meisje sinds een aantal dagen aan het tijgeren door de kamer. Zo leuk! Ook probeert ze al haar knietjes onder zich te trekken om de eerste aanstalten van kruipen te oefenen.......Ben benieuwd hoe lang de kerstboom rechtop blijft staan, want ze gaat de hele kamer door.

Oja, en tandje nummer 4 is onderweg! De vorige keer (met die nare korte nachten) bleek dat er in 1 keer ineens drie tandjes door waren gekomen. Nu is er alweer een nieuwe onderweg. Dat is niet altijd fijn met de BV. Auww!

Geplaatst

Nee, ik heb nog niet eerder vantevoren een pcm gegeven, maar vind het eigenlijk wel een slim idee. Ik heb tot nu toe alleen na de inenting een pcm gegeven. Dat kwam omdat ze er best wat last van had.

Wat betreft de borstvoeding: ik wil sowieso t/m de eerste verjaardag BV blijven geven. Daarna kijk ik wel hoe het loopt. De WHO raadt aan om tot het tweede jaar BV te geven. Misschien wil ik dit we gaan nastreven, maar misschien ook niet. Ik kijk tegen die tijd wel hoe ik er in steek en wat de omstandigheden zijn. In ieder geval ga ik de komende 4 maanden nog zeker door.

En jij? Is het nog gelukt met de kolf?

Geplaatst

Vandaag sushi eten met me hubbie hmmm... Kids gaan paar uurtjes naar me schoonouders, die zijn helemaal blij dat ze de kids even voor hun zelf hebben :) jullie nog plannen..

Btw ons kleine staat sinds een week elke dag om 530/6.00 op( hij slaapt rond 1900 )en

Word verder niet wakker,maar als hij wakker is wil hij er uit brullen geen speen willen (wilde hij eerste wel)

Zo anders als ons oudste die sliep vanaf 5 maanden van 8 tot 8 soms 9 uur..

Geplaatst

Ooohhh. Lekker sushi!!!! Jammie! Dat vind ik heerlijk. ( helaas manlief niet).

Pff. Pittig als het zo vroeg is. Dat is gevoelsmatig nog in de nacht. En een uurtje later naar bed. Zou dat helpen?

Hier weinig plannen voor het weekend. Ik ga samen met zoonlief een doos versieren in kerstsfeer. Dit voor zijn kerstdiner op school. Zij hebben lootjes getrokken met elkaars naam. Ze moeten dan voor elkaar wat lekkers meenemen. Broodmaaltijd met lekkere dingen. Die moet worden meegenomen in een versierde doos. Ze komen dan in de avonduren naar school en gaan dan met kaarslicht samen dineren met de dozen die ze voor elkaar gemaakt en versierd hebben. Ik ga dus zo nog maar ff snel naar de winkel voor wat karton en knutselspullen. Via Internet al leuke knutsel ideeën gezien dus wij hebben een crea ben weekend.

Geplaatst

@wen: kolf doet prima. Als ze niet wakker wordt voor voeding kolf ik 's nachts (als ik wakker wordt) zo'n 110 ml. Wordt ze wel wakker dan kolf ik 's ochtends. Dan is het meestal minder 70 ml. Door de dag heb ik geen reserves. Weet ook niet hoe ik daaraan kom.

Kolf jij ook als je gewoon thuis bent, bijv voor extra voorraadje?

Vind je het geen gedoe met je werk? Ik heb bijv de eeste week extern een training. Dan moet ik daar dus gaan zeggen/vragen dat ik kolfplek (en langere pauze misschien wel) nodig heb. Of denk ik nu te moeilijk? ;-)

Heb difrax doosjes gekocht. Van avant waren ze nog duurder. En action/blokker etc had hier niks. Tis hier nogal een gat haha!

Geplaatst

Pffff..... 4.30 uur en mama zit met de kleine beneden (in de box) op de bank. Hij slaapt. Maar daarnet in zijn bedje werd hij steeds wakker en huilde/mekkerde dus ik heb hem er maar uitgehaald. Ligt ie gewoon verder te pitten in de box! Nou ja, even aankijken maar en anders over een half uurtje weer mijn bedje in.

Gisteren hadden we hem naar mijn zus gebracht. Hij was vrolijk en gezellig. Een paar uur later kreeg ik een berichtje van mijn zus, dat hij werkelijk hysterisch was en of ik nog iets in de trukendoos had... Hij wilde niks, geen fles, geen speen, niet lopen, niet zitten, niet liggen. Uiteindelijk viel hij na een uur in slaap. Ik had even gebeld en ik wilde alleen maar naar hem toe! Maar we zaten op ongeveer een uur rijden er vandaan (waren weer op zoek naar een auto). We waren op zich op de terugweg, maar wilde nog in de buurt waar mijn zus woont naar een auto gaan kijken. Tegen de tijd dat we daar in de buurt waren sliep hij dus zijn we toch maar voor die auto gaan kijken.

Toen hij uiteindelijk wakker werd was hij weer gezellig en vrolijk, nadat hij een fles had gehad! Wat het nou was? Het leek of hij pijn had (had hij van de week al een keer eerder gehad) en wij denken dat hij last heeft van reflux. Ik ben al met hem naar de HA geweest, we moesten maar JBPM gebruiken en verder was hij niet van plan wat te doen want Q groeit goed en huilt niet veel. Okay, JBPM helpt dus niet en hij heeft dus wel duidelijk pijn. Dus ik ga maandag maar eens boos worden geloof ik... Wij hebben het idee dat hij er echt wel veel last van heeft en doen alle 'normale' dingen (naast de JBPM) zoals omhoog houden na de voeding (lang leve de Newbornset op de S.tokke). Ik wil dat hij nu wat concreters gaat doen en als hij me weer wegstuurt met een dooddoener dan ga ik wel naar de HAP of zo.

Maar ja, nu slaapt hij dus vrolijk verder. Ik heb hem uit zijn bedje gehaald in de veronderstelling dat hij piepte van de honger, wat goed zou kunnen want gisteren kwam hij uit op maar 4 flessen. En nu slaapt hij gewoon! Nou ja...

Geplaatst

Goedemorgen Beanie. Wat vervelend. Ik hoop dat het niet meer voorkomt. En anders, volg dan gewoon je moederhart; dat weet het altijd het beste! Veel sterkte ermee, want zo'n krijsend overstuurde mannetje lijkt me echt vreselijk.

Geplaatst
Goedemorgen Beanie. Wat vervelend. Ik hoop dat het niet meer voorkomt. En anders, volg dan gewoon je moederhart; dat weet het altijd het beste! Veel sterkte ermee, want zo'n krijsend overstuurde mannetje lijkt me echt vreselijk.

Idd, ik vond het afschuwelijk! Hij huilt echt niet vaak, dus als hij huilt is er meestal ook wel een reden voor! En dan horen dat hij echt zo erg aan het huilen is en niks kunnen doen... Nooit gedacht dat ik zo'n muts zou worden maar ik ging gewoon bijna mee doen. Voelde me zo machteloos. Was ook heel erg blij toen mijn zus een foto appte met een slapende Q.

Dinsdag gaat hij voor het eerst naar het KDV. Volgens mij gaat mama dan ook huilen hoor... Ik ben er zo aan gewend om hem bijna altijd in mijn buurt te hebben! Toch een onzichtbaar navelstrengetje of zo?

Okaasan, mooie ticker! Zo gaaf dat je die nu hebt! En ik had het al eerder geschreven, augustus is echt wel een mooie maand om te bevallen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden