Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Beanie waar gaan jullie heen?????

We gaan naar Oostenrijk voor 3 weken! Vrijdag vertrekken we, rijden de helft ongeveer van de totale afstand, overnachten in een hotel en dan rijden we zaterdag verder. Ben heel benieuwd hoe het voor Q zal zijn! Iig zien de weersvoorspellingen er goed uit...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@beanie: ik dacht dat je alleen met Q ging? Of toch met je partner?

Dat was zo, maar dan in het najaar als we naar Z.uid A.frika gaan. Inmiddels zijn de plannen gewijzigd en gaat manlief toch ook mee naar ZA.... Wel zo fijn! Nu gaan we sowieso lekker met z'n drietjes. Zo aan toe!

Geplaatst
Dat was zo, maar dan in het najaar als we naar Z.uid A.frika gaan. Inmiddels zijn de plannen gewijzigd en gaat manlief toch ook mee naar ZA.... Wel zo fijn! Nu gaan we sowieso lekker met z'n drietjes. Zo aan toe!

Ohhhwww lekker!! Geeft toch wat meer rust.

Geplaatst

Maar wat moet je veel inpakken voor zo'n guppie! Dankzij Wen hoeft het campingbedje alvast niet mee.... De hamvraag is: gaat het passen mét of (bij voorkeur) zonder dakkoffer? Gelukkig kunnen we die zo nodig morgenavond nog ophalen... Complete volksverhuizing hier!

Geplaatst
@beanie: ;-) dat geloof ik. Hoe doe je dat met de babyhapjes? Ga je daar maken of neem je mee?

Paar potjes en een paar 'zakjes' fruit ingepakt... En de staafmixer. En wat lege bakjes. Dus dat wordt ook ter plaatse koken voor Q en ik vermoed ook wel eens af en toe een potje hoor...

Geplaatst

Potjes zijn idd ideaal voor een vakantie of dagje uit.

En al die spullen....hahaha. je zult zien dat de meeste bagage uiteindelijk voor Q is!

Hier net pas terug vanuit gent. Was allemaal erg positief. Morgen vertel ik wel uitgebreid. Kunnen al direct starten als wij willen. Ook de borstvoeding is geen probleem!

Morgen meer. Ik ga nu even crashen op de bank, samen met manlief. Even alles overdenken en bijkomen van de lange dag. Morgen weer werken.

Geplaatst

Wen, wat fijn! Klinkt iig heel positief!

En idd, tot nu toe een berg spullen voor die kleine en voor ons nog niks ingepakt... Maar ja, er moeten ook 2 grote pakzakken met onze uitrusting mee. Volgens mij kunnen we gewoon geen kleren mee nemen of zo, daar is echt geen plek meer voor! (Nou hebben we altijd alles meegekregen in een VW. P.olo, ik bedoel dan onze eigen spullen, zonder baby-stuf. Tegenwoordig hebben we een V.olvo V50, toch wel een slag groter... Dus misschien gaat het meevallen. En anders hebben we als escape nog een dakkoffer die we mogen lenen!)

Geplaatst

Wie weet tiktak denkt hij er over een paar maanden anders over? Hoop het voor jou... Voor ons voelde de een 2e echt als een must.. We komen beiden uit een groot gezin..

Geplaatst
Wie weet tiktak denkt hij er over een paar maanden anders over? Hoop het voor jou... Voor ons voelde de een 2e echt als een must.. We komen beiden uit een groot gezin..

Heb eind sept gesprek in dd. Tot die tijd heb ik. Heb nog een kennis gevraagd of die met hem wil praten. Hij denkt dat een kliniek niks meer kan doen. Maar op de natuurlijke manier wil hij het ook geen kans geven. Komt denk ik ook omdat zijn zus bewust voor 1 kindje heeft gekozen. Daar kijkt hij heel erg naar.

Geplaatst

Hij moet naar jullie kijken niet naar zijn zus. Kijk als hij het echttttt niet wil ja dan kun je hem helaas niet dwingen..

Je moet de mmm samen in, en ook samen voor jullie kind(eren) zorgen.. Je kunt het ook niet opleggen. Maar vind wel dat je samen eruit moet komen, en echt samen waarom wel en waarom niet bespreekt? En niet zomaar neeeee...

Geplaatst

Ik sluit mij daar bij aan. Iedere situatie is anders en hij kan niet vergelijken met andere gezinnen. Dat is niet eerlijk..

Het lijkt mij ook zinvol om samen op een open manier het gesprek gaande te houden. En dan echt te luisteren naar de beweegredenen van de ander. Gewoon samen bespreken en niets forceren want dat werkt alleen maar averechts. Zou hij ook niet bereid zijn om mee te gaan naar het gesprek in DD? Alleen maar om te luisteren wat de visie van de arts is? Zonder dat je dan al daadwerkelijk een beslisiing maakt over een behandeling. Met name als hij nu van mening is dat een kliniek niets meer kan doen, kan hem dit juist een ander beeld geven (of bevestigen, maar daar gaan wij maar niet van uit). Waarom denkt hij bijvoorbeeld dat het niet meer gaat lukken? En waarom kijkt hij zoveel naar de situatie van zijn zus? En wat vind hij juist van jouw beweegredenen om wel verder te gaan.

Het gesprek samen gaande houden om er uiteindelijk samen uit te komen.

Pff, lastige situatie tik tak. Ik hoop ook echt dat hij over een paar maanden toch gaat bijdraaien als hij ziet en merkt hoe makkelijker het gaat worden naarmate de kinderen ouder worden.

Geplaatst

Beanie, een hele fijne vakantie!!!! Hebben jullie daar ook wifi of gaan wij drie weken niets van je vernemen? Geniet er lekker van met elkaar!!! Veel plezier en een dikke knuffel voor Q!

Geplaatst
Wen wat fijn!!! Hebben jullie 1 cryo?
,

Ja, wij hebben maar 1 cryo. Een blasto cryo. Dus best wel spannend of het goed gaat ontdooien, doordelen etc.

Het was heel bijzonder om gisteren weer terug te zijn in Gent. Wat een contrast met 2 jaar geleden!. Toen heel onzeker en verdrietig of het nog wel zou gaan lukken na 4 eerdere icsi pogingen elders (nederland en dusseldorf). In 2012 hoopval wachtend op de eerste intake in Gent.

Gisteren stonden wij daar overgelukkig met 2 gezonde kinderen. Ik besefte ineens nog meer dan normaal, hoeveel geluk wij hebben met 2 gezonde kids. Ik werd even met de neus op de feiten gedruk toen ik daar andere hoopvolle en onzekere stellen zag zitten. Ik schaamde mij ook even oprecht dat wij daar een afspraak hadden om het eea te bespreken voor een mogelijk derde kindje. Ik besefte ineens zo ontzettend sterk hoe gelukkig is ben met mijn gezin, dat ik bijna overwoog om de informatie over een verse poging niet meer bespreekbaar te maken.

met name, toen ik een stel naar buiten zag lopen waarbij zij huilend wegliep. Ik keek even naar mijn kinderen en moest even flink slikken. Wat is het leven dan soms oneerlijk.

Uiteindelijk heb ik toch een eventuele verse poging ter sprake gebracht, met als motto: wij zijn niets verplicht dus afzeggen kan altijd nog,

Nu zijn manlief en ik er nog niet over uit of wij zover gaan. Voor manlief is het een "nee", maar snapt mijn beweegredenen en wil niet dat ik later met spijt er op terug gaat kijken. En voor mij is het een "ja" ,maar snap alle risisco's die er eventueel aan verbonden zijn (leeftijd) en besef het geluk van 2 gezonde kinderen.

De beslissing gaan wij nu dan ook nog niet maken. Pas na de cryo.

Vooralsnog is het plan dat ik in deze cyclus de pipelle ga doen en dan bij de volgende cyclus de terugplaatsing van onze cryo (bij goed ontdooien). Mocht de cryo niets worden, dan kunnen wij desgewenst direct door voor een verse poging.

Er is gisteren alvast bloed afgenomen (waaronder AMH bepaling) en ook bij manlief is er alvast bloed geprikt. Verder het recept voor de bloedverdunners meegekregen.

Indien mijn AMH de laatste 2 jaar niet drastisch is gedaald (want het kan in 2 jaar drastisch dalen), dan voorziet de prof (op basis van mijn eerdere dossier) toch wel kansen van zo'n 20% op succes in relatie tot mijn leeftijd (wordt dit jaar 42). Maar nogmaals, dan mag mijn amh niet drastisch gedaald zijn.

Verder is het geven van borstvoeding geen enkel probleem! Ook niet bij een verse poging. Om in de bewoordingen van de prof te blijven: keep going the good job!

Verder werd onze dochter helemaal bewonderd en vertroeteld door de prof en het verplegend personeel. Heel attent en gewoon leuk. Ik ging iig met een geod gevoel terug naar huis.

Nu eerst maar de cryo en daarna komt vanzelf wel de beslissing of wij verder gaan. Voor manlief een nee, maar geen defintief nee. En voor mij een ja, maar geen defintief ja. (lekker stel...hahaha)

Geplaatst

Tja. Hij zegt dat hij de mmm niet meer in wil, tevreden is met 1 kindje, dat wij geen tijd hebben voor een 2de en dat we medisch gezien klaar waren in de klinieken en voor ecd in Spanje hadden gekozen. Wordt een beetje welles/nietes verhaal. Ik wil het er ook niet elke x over hebben omdat ik dan zo verdrietig wordt. En hij wordt soms kwaad, om bovenstaande redenen.

Geplaatst

Het is niet echt een must. Ik zou niet meer kiezen voor ecd. Wel voor dd. Als het niet lukt kan ik het makkelijker afsluiten. Heb aangegeven dat ik naar dd wil. Met als reactie of ik wel goed snik ben. Pffff....hij is die mmm zat. Het zegt we hebben niet voor niks voor ecd gekozen. De zwangerschap was een groot wonder.

Geplaatst

@wen: toen wij voorheen ongelukkig in de kliniek zaten te wachten en ik een vrouw zag met 1 of meerdere kinderen kon ik die ook wel wegkijken. Zo van 'wat moet jij hier dan nog??'. ;-)

Maar gesprek wat je gehad hebt klinkt heel positief. Ja, die verrekte AMH. Hopelijk valt mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden