Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb haar de afgelopen nachten alleen in een luier liggen. Tis hier super warm. Hebben jullie eigenlijk een zomerslaapzak of leggen jullie ze (straks) in een romper?

Geplaatst
Ik heb haar de afgelopen nachten alleen in een luier liggen. Tis hier super warm. Hebben jullie eigenlijk een zomerslaapzak of leggen jullie ze (straks) in een romper?

Hier ook behoorlijk warm... Maar hij ligt in een romper met korte mouwen in het zomerdeel van de the Bag van P.uckababy (4-seizoenen variant), met de mouwen er van af geritst. Als het nog warmer wordt kan ik me voorstellen dat we de romper ook nog uitlaten! Slaapzakje lijkt hem behoorlijk veel geborgenheid te geven dus die trekken we nog steeds wel aan.

Geplaatst

Wij trekken ook altijd een slaapzakje aan vanwege de geborgenheid (en om te voorkomen dat ze helemaal staat te springen en te stuiteren in haar bed zodra zij wakker wordt). Ook met warmte en zelfs op vakantie (en daar was het ruim 30 graden). Inderdaad een rompertje zonder mouwen eronder of helemaal naakt (behalve de luier dan). Hier thuis ligt ze nu overdag met een zomerslaapzakje maar snachts nog gewoon in haar winterslaapzak. Beide zonder mouwen.

Geplaatst

Ik zit te kijken naar een zeer dunne ademende zomerslaapzak. Ze zweet nl nogal snel. Puckababy 4 seizoenen is fijn, maar ik wil daarvan alleen de buitenste laag, niet de winterversie. Maar die kun je niet los kopen. Heb er een gezien v ergopouch maar die is weer vreselijk duur.

Geplaatst

Waarom niet de volledige slaapzak? De 'binnenzak' kun je toch in de winter gebruiken? Zo doen wij dat ook: deze winter in het 'herfst' gedeelte (was te warm voor de volledige slaapzak) en nu inmiddels in het zomer deel, dus het dunne deel zonder mouwen. Q is ook snel erg warm en zweterig, hij slaapt ook echt niet onder een dekentje. Gewoon in de slaapzak en af en toe een lakentje er over heen, waar hij dan 's morgens bovenop wakker wordt! (Tenminste: wij vinden hem er bovenop).

Geplaatst
Ik zit te kijken naar een zeer dunne ademende zomerslaapzak. Ze zweet nl nogal snel. Puckababy 4 seizoenen is fijn, maar ik wil daarvan alleen de buitenste laag, niet de winterversie. Maar die kun je niet los kopen. Heb er een gezien v ergopouch maar die is weer vreselijk duur.

Verkopen ze niet ergens gewoon een 100% katoenen slaapzak? Dat ademt sowieso. Ik heb er een voor Q gemaakt (voor op het KDV, reserve en op vakantie) van 100% katoen en dat voelt best prettig! Nu nog een maken, dan ben ik ff klaar. Zal als ze beiden klaar zijn een fotootje op FB zetten!

Geplaatst

Wij hadden toen zo'n vierseizoenen slaapzak van cottonbaby. Die gaan wij straks ook voor onze dochter gebruiken. Inderdaad een dikkere en een dunne variant die je samen kan ritsen of apart kan gebruiken. En natuurlijk afritsbare mouwen. Het was toen wel een prijzig ding maar wel zijn geld waard. Wij gebruiken overigens helemaal geen lakentje of dekentje. Alleen een slaapzak.

Geplaatst
Waarom niet de volledige slaapzak? De 'binnenzak' kun je toch in de winter gebruiken?

Ik denk dat dat met de maat niet uitkomt. Ze past nu nog in de 'tot 6 mnd puckababy' terwijl ze al 9 mnd is. Ik denk dat die seizoenen dus te groot is. Nu zit ze denk ik in maat 70. Ik kan het niet zelf maken. Niet handig genoeg en geen naaimachine. Ben wel benieuwd naar je resultaat op FB!

Geplaatst

Vannacht moet ons ukkie voor de eerste x in haar eigen ledikant liggen. Ik weet nu al dat dat een drama wordt. Zie er erg tegenop. Iemand nog tips??

Geplaatst
Wij hadden toen zo'n vierseizoenen slaapzak van cottonbaby. Die gaan wij straks ook voor onze dochter gebruiken. Inderdaad een dikkere en een dunne variant die je samen kan ritsen of apart kan gebruiken. En natuurlijk afritsbare mouwen. Het was toen wel een prijzig ding maar wel zijn geld waard. Wij gebruiken overigens helemaal geen lakentje of dekentje. Alleen een slaapzak.

Weet je of prenatal die verkoopt? Ga ik morgen even kijken.

Geplaatst

Wij hadden hem toen gekocht bij een babyspeciaalzaak in de buurt. Vergelijkbaar met een prenatal. Je had ze in 2 maten. Tot 1 jaar en vanaf 1 jaar.

Wat wij bij dochterlief wel eens gedaan hadden toen wij vonden dat haar slaapzakje zo groot was, was hem "inkorten" middels een haarelastiek van mijzelf. Dat was nadat ze uit de puck was gegroeid en ik haar slaapzak toen eigenlijk te lang vond.

Succes vannacht tiktak. Enige tip die ik kan geven: blijf consequent. Het kunnen zomaar even hele korte nachten gaan worden vanwege het troosten en terugleggen. Ze zal er niet zomaar mee akkoord gaan.

Heb jij ook fb, tiktak?

Geplaatst (aangepast)
Succes vannacht tiktak. Enige tip die ik kan geven: blijf consequent. Het kunnen zomaar even hele korte nachten gaan worden vanwege het troosten en terugleggen. Ze zal er niet zomaar mee akkoord gaan.

Heb jij ook fb, tiktak?

Praktisch elastiekje! ;-)

Heb ook fb. Moet je denk ik ff pb'en?

Korte nachtjes is op zich nog te overzien. Maar hoop niet al te veel dramatiek v uks EN met partner :-(

aangepast door tiktak
-
Geplaatst
Net de puckababy 4 seizoenen gepast. Veels te groot. Gaat vanaf 7 mnd. Ze is al 9 mnd.

De Puckababy is 110 cm dus logisch dat die veel te groot is! Dat mag hoor! Q heeft tot ruim 5 mnd in de newborn gelegen en toen zo over naar de 4-seizoenen.... Geen probleem hoor! Welke kledingmaat heeft uks nu?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst
De Puckababy is 110 cm dus logisch dat die veel te groot is! Dat mag hoor! Q heeft tot ruim 5 mnd in de newborn gelegen en toen zo over naar de 4-seizoenen.... Geen probleem hoor! Welke kledingmaat heeft uks nu?

Mt 68

Ik wil de mouwen eraf. Verkoopster zei dat het bij haar niet kon want dan zou ze de armen er door kunnen halem. Zo groot....

Stofje is wel wat ik zoek. Balen. Ze haddem ook geen alternatief.

Geplaatst

Misschien de vraag neerleggen bij Puckababy zelf? De armsgaten zijn idd wel wijd maar nooit problemen ondervonden hoor!

Hoe is het trouwens vannacht gegaan?

Geplaatst

Ik kwam ook even spieken hoe het vannacht was gegaan.

En anders even nog tidelijk een hema slaapzak? Dat hebben wij nu ook nog. Onze dochter zit in maat 74 - 80. Zij is ook geen hele forse. Eerder een smal poppetje. Wij hebben na de puckababy piep een hema slaapzak gekocht van maat 74 -80. Tijdelijk ingekort middels een haarelastiek. Ze begint er nu uit te groeien en dan stappen wij over naar de 4 seizoenen slaapzak van cottonbaby. Die hebben wij nog liggen van ons zoontje. Dat is inderdaad ook maat 110. De lengte is niet erg, zolang ze maar niet met het hoofdje in de slaapzak kunnen zakken.

Geplaatst

Q zit in 74 en groeit nu naar 80.... Maar met maat 68 sliep hij echt al in de 4-seizoenen slaapzak!

Geplaatst
Q zit in 74 en groeit nu naar 80.... Maar met maat 68 sliep hij echt al in de 4-seizoenen slaapzak!

Door haar grote hoofd zit ze nu in mt 68. Anders passen de shirtjes niet over haar hoofd. Haar lichaampje kan wel een kleine mt aan. Heb nu weer een slaapzakje bij de hema gekocht. Moet hem nog passen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden