Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Tiktak, Hoe gaat het overigens met het zelfstandig slapen van jullie wondertje? Heeft ze het geaccepteerd?

We hebben het ledikant bij ons op de kamer staan. Die gaat de aankomende dagen naar haar eigen kamer. Ze wordt in iedergeval om 3 en 5 uur wakker. Soms nog een x extra, dan geeg ik de borst. Duurt meestal niet lang voordat ze slaapt. Maar mijn vriend roept dat ze vd bv af moet omdat ze snachts vaak wakker wordt. Volgens is het ook een stukje geborgenheid. Maar paar x per nacht eruit merk je toch wel s ochtends.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mijnbaby het hoeft niets te betekenen dat je minder bloed hebt, wel goed dat je naar de ha gegaan bent dan weet je het zeker.

Bij mij is alles heftiger sinds de bevalling, eisprong voel ik goed, flinke slijmafscheiding en flinke bloeding. Ik denk dan ben ik vruchtbaarder geworden?

Nee ik wist dat niet van die test, ben er wel benieuwd naar.

@beanie doe je parasailing ofzoiets? Klinkt spannend allemaal. Leuk he hoe die kleintjes zich ontwikkelen kan daar ook zo van genieten. Het is heel goed dat hij in die warmte flink drinkt, thuis zal hij wel normale hoeveelheden drinken.

@tiktak ik vond het vooral bij de 1e ook zo vreemd voelen toen ze op haar eigen kamer ging slapen, weer een afstand tussen jou en je kind, maar het went snel hoor.

Het is niet gezegd dat ze door zal slapen met flesvoeding, ze raken er wel wat meer verzadigd van. Slapeloze nachten horen erbij. Mijn oudste van bijna 3 is soms snachts ook wakker. Gebeurd ook vaak als ze een nieuwe fase in gaan. Snachts verwerken ze ook veel van wat ze overdag meegemaakt hebben.

Het is hartstikke goed dat je bv geeft, dat is het meest gezonde wat je je kind kunt geven!

Ik geef K ook nog steeds bv ze wil nog steeds geen melk drinken of andere zuivel. Wel stukje kaas, ei en klein bakje kwark. Ze is ook niet tevreden als ze geen bv gehad heeft. J dronk met 14 mnd al karnemelk, gewone melk wilde ze tien nog niet. Maar zien hoe het loopt. Verder eet ze heel goed. Ze eet graag stukjes met haar handjes of een vorkje. Ik gooi vaak wat macaroni, rijst of aardappelen in de pan met wat groente uit de vriezer. Het liefst eet ze sperziebonen. Vlees eet ze met de pot mee.

Geplaatst

Ik sluit mij helemaal aan bij roossie, tiktak.

Met flesvoeding is er geen garantie dat ze doorslapen. Je weet dat ik ook nog BV geef en ons meisje komt ook nog snachts. Alleen toen ze ziek wat en aan de antibiotica zat, heeft ze even tijdelijk Door geslapen. Zelf zit ik op een facebook pagina voor meiden die bv geven bij kindjes ouder dan een jaar. Daar werd laatst de vraag gesteld over of het normaal wat dat haar zoon van 15 maanden nog snachts kwam voor voeding. Haar omgeving vond het namelijk maar raar dat ze nog steeds snachts moest voeden. Er kwamen vervolgens 64 reacties van andere meiden die dit ook nog deden en waarbij hun kindje ook nog wat bv wilde drinken in de nacht. Zo werd haar een hart onder de riem gestoken. Zelf baal ik ook wel eens Door de gebroken nachten, maar aan de andere kant zou ik het nog niet willen missen. Het is toch super dat jij zelf je kindje kan voeden. Zo intiem en bijzonder.

En ja, flesvoeding vult inderdaad beter. Maar er zijn ook flesvoeding kindjes die snachts wakker zijn en borstvoeding kindjes die doorslapen. Daarnaast zal je ook merken dat nieuwe fases of drukke dagen ook zijn weerslag hebben op eventueel snachts wakker worden.

Onze dochter is trouwens ook pas tegen de leeftijd van 1 jaar in de nacht op haar eigen kamer gaan slapen. Daarvoor ook bij ons op de kamer in weliswaar een eigen bedje.

Waarom heeft jouw vriend er zo moeite mee?

Geplaatst

Hoi meiden, geen zorgen hoor ik ben er nog. Gewoon erg druk gehad met Sam, werk, feestjes, klussen in huis en tuin.....

Heb net even snel bijgelezen, dus ben weer op de hoogte.

Met S.am gaat alles goed. Vorige week weer naar WKZ geweest voor de follow up. Arts zeer tevreden over hem. Was wel lachen, ze legt 2 blokjes op tafel neer voor hem om mee te spelen. Maar ja hij kijkt er naar, kijkt nog eens naar haar, weer naar de blokjes en schuift ze op zij en gaat heel uitgebreid naar haar rode bril zitten staren en lachen. Nou zegt ze, dan heb ik hier een speeltje wat geen kind kan weerstaan...Manlief en ik kijken elkaar al aan...en ja hoor, ook dit word op zij geschoven door S.am en alle aandacht gaat nu uit naar de computer van de arts. Handjes richting de muis en gaan.

Echo van het bloedstolsel gemaakt en paar dagen later gebeld door de stollingsarts voor de uitslag. Stolsel is inderdaad verkalkt, iets kleiner geworden, geen nieuwe aangroei. Voor hun nu reden genoeg om dit af te sluiten. Er zijn geen vervolgecho's nodig. Ze verwachten namelijk geen nieuwe aangroei meer en kans dat het losschiet is heel klein. Mogelijk dat in de loop van de jaren cq zijn leven het verkalkte stolsel langzaam verdwijnt, maar het kan ook blijven zitten. Nieuwe echo's gaan geen nieuwe inzichten geven. Dus klaar met de echo's. Over 9 maanden weer terug voor de follow up en tussendoor af en toe naar de KA in Amersfoort.

Manlief is nu weer weg. Dit keer maar voor een weekje. Twee weken geleden zijn S.am en ik hem op de werf in Amsterdam gaan ophalen. Dat was zo mooi op te zien. Papa kwam opeens naast de auto lopen terwijl ik stapvoets het hek van de werf doorreed. S.am ziet papa en begint te grijzen van oor tot oor en met zijn armen en benen te zwaaien en heel hard te gillen. Ik weet niet wie er een grotere smile op zijn gezicht had ,maar ik denk papa...

Zo lief!

Geplaatst

Hi dames,

Wat fijn Sas, dat het zo goed gaat met S.am! Genieten toch? Heerlijk he, om het mannetje zo blij te zien als hij papa in beeld krijgt....

Mijnbaby, ben je vandaag nog bij de HA geweest? Weet je al meer?

Tiktak, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Jouw moedergevoelens geven toch zeker aan wat het beste is voor jullie? Lijkt me zo lastig om met je vriend niet op een lijn te zitten!

Roossie, leuk weer van je te horen!

Hier is het heerlijk en Q doet het hartstikke goed! Hij is vrolijk en windt iedereen om zijn vingertjes... Druk met kruipen (het liefst overal onderdoor) en met kletsen. We kunnen gewoon met hem uit eten! Slapen is nog wel een dingetje maar met wat regelmaat gaat het eigenlijk wel aardig. We zijn veel buiten en dat put hem ook uit (eigenlijk zijn we alleen 's nachts niet buiten....). Het is nu wat minder warm geworden en dat is wel fijn. Dat meer drinken is dus niet erg, hij heeft echt zware plasluiers en eet ook goed. Hij krijgt overigens voornamelijk water te drinken, daarnaast thee en melk. Niks geks dus. Wel alleen water uit flessen, aangezien wij altijd de eerste dagen al wat last hebben van het kraanwater hier leek het ons verstandiger om het water dat niet gekookt wordt uit een fles te gebruiken (thee maken we wel met kraanwater, en we nemen vaak een thermosfles gekookt water mee om als we op pad zijn een flesje klaar te kunnen maken).

Vandaag weer gevlogen! Omdat het weer minder is hebben we een paar dagen rustig aan gedaan maar vandaag weer van start gegaan. Ik heb nu een ander scherm (demo van de fabriek) en dat is het scherm dat ik tzt ook wil gaan aanschaffen. Vandaag voor het eerst aan gevlogen en dat ging super!

Geplaatst

Sas. wat een super nieuws!!! Wat een kanjer en een knokkertje is jullie heerlijke mannetje! Dat zal best wel even een opluchting zijn geweest.

En wat leuk die herkenning als hij zijn papa ziet. Ik zie het al helemaal voor mij: zo'n klein enthousiast en spartelend mannetje als hij papa ziet. geweldig!

Beanie, wat heerlijk dat je weer gevlogen hebt en nog beter is het dat het ook goed ging! Hoe lang zijn julie nog daar? En ga je nog meerdere sprongen maken?

Mijn baby

Geplaatst

Beanie wat cool dat je vliegt wow... hoe lang doe je het al??

Dames heb de ha gesproken ze zei dat het niet erg is dat het minder is en minder dagen.

en gezien ik een gemid cyclus heb van 32 elke maand voorziet ze geen probleem.

als ik opeens een hele lange en dan korte cyclus heb zou het wel erg zijn.

heel onregelmatig opeens..

opgelucht dus..

Geplaatst

Gelukkig maar mijnbaby! Kan me voorstellen dat je daarover opgelucht bent!

Wen, we zijn in het totaal 3 weken weg. Dus morgen zijn we (al weer) halverwege... Wat gaat de tijd toch snel!

We zijn in 2006 begonnen met een beginnerscursus om de grondbeginselen van het vliegen onder de knie te krijgen. We hadden toen alleen de pech dat het ongelofelijk slecht weer was waardoor we maar 1 vlucht hebben kunnen maken. We hebben toen direct een week bijgeboekt en de tweede week was het weer super en konden we mooie vluchten maken... Daarna zijn we er mee doorgegaan. Het ene jaar vlogen we veel meer dan het andere, maar de afgelopen jaren gingen we eigenlijk steady 2x per jaar naar Oostenrijk om te vliegen. Twee jaar geleden heb ik alleen mijn voorste kruisband gescheurd bij een start en sindsdien niet meer gevlogen. Want als je zwanger bent ben je medisch afgekeurd om dit te doen (daarbij was het uiteraard geen discussie, deze zwangerschap was veel te kostbaar om welk risico dan ook te nemen en met mijn 7-maanden buikje, al was die niet heel groot, had ik echt niet meer kunnen starten en vooral: die enorme rugzak met uitrusting de berg op kunnen dragen!). Nu heb ik weer een paar dagen op de oefenhelling gestaan om het gevoel terug te krijgen. Met wat porto-ondersteuning vlieg ik dus weer, vandaag helaas niet (te veel wind op de start maar ook geen oppas dus eentje van ons moest achter blijven bij Q). Morgen hopelijk weer! Alleen moet ik dan wel het scherm zien los te peuteren van manlief, want hij vliegt er ook mee. En vindt het net zo fijn als ik!

Geplaatst

Vandaag de pipelle gehad. Dus weer een dagje Gent achter de rug. Wij hadden om 11.15 uur de afspraak, maar kwamen in een flinke file terecht die anderhalf uur duurde op een stukje van 2 kilometer ofzo. Dat hield dus in dat wij tussendoor op de rijbaan onze benen moesten strekken omdat wij gerust ruim een half uur volledig stil stonden. En uiteraard kwamen wij dus ook anderhalf uur te laat op onze afspraak.

Gelukkig had ik vantevoren gebeld en was de file bekend bij hen. Een hoop nederlanders kwamen hierdoor behoorlijk te laat.

Toen wij aankwamen waren de artsen met lunchpauze en ook in de wekelijkse teamvergadering. Hierdoor moesten wij aanvankelijk een uur wachten op de arts. (Tja, wij waren immers anderhalf uur te laat)

Maar de service in Gent is zo top, dat ze het sneu vonden dat wij al zo lange vertraging hadden gehad. Hierdoor wilden zij voorkomen dat wij nog langer moeten wachten tot einde luchpauze en/of einde vergadering. De arts werd opgeroepen en de pipelle werd uitgevoerd. Geholpen binnen 10 minutren na binnenkomst!

Wij hadden ook onze kinderen meegenomen (kon niet anders want wij hadden geen opvang vandaag) en die kregen wat lekkers omdat zij al zo lange reis achter de rug hadden. Zo ontzettend lief! Ik kan alleen maar de complimenten geven voor Gent!

Verder had ik met manlief nog een gesprek in de auto over eventuele pogingen. Hij stelde zelf voor om voor de zekerheid zijn zaad weer goed te laten testen (zijn vanwege zeer belabberde zaadkwaliteit in de medische molen beland) om te bekijken of een eventuele verse poging uberhaupt wel zin heeft. Hij zei er wel nadrukkelijk bij dat dit geen groen licht was voor een verse poging, maar dat hij dit soort dingen zoals de zaadkwaliteit wel in overweging wil nemen. Wordt vervolgd dus......

Geplaatst

Wow Wen, je bent weer in de race! Wat spannend! Wanneer verwacht je het vervolg of moet je nu eerst je menstruatie gaan afwachten? Zou toch ongeveer een week of 3 moeten zijn?

Geplaatst

ik moet nu mijn menstruatie afwachten. Die verwacht ik begin volgende week. ( heb meestal een regelmatige cyclus van 28 dagen). Daarna is het wachten op mijn eisprong en vervolgens wordt er dan berekend wanneer de teruvplaatsing gaat plaatsvinden. ( als die ene cryo tenminste goed ontdooit). De verwachting is dat de tp dan rondom 14 juli gaat plaats vinden ( gezien mijn cyclus). Dus, ja. Bijna Weer in de race.

Geplaatst

@wen, spannend voor jullie! En fijn dat je man in ieder geval openstaat voor zaadonderzoek. Ik ga voor je duimen.

Mijn man krijg ik niet meer zo ver voor een poging. Voor een cryo denk ik wel, maar die hebben we helaas niet meer. Ik zit nu wel met een heftige eisprong op de bank, maar dat stomme voetbal is op tv dus kan nu wel even vergeten om een verleidingspoging in te zetten...... En J zegt soms ineens ik wil een broertje of ik wil nog een zusje haha...

Geplaatst

Oohhh. Zo herkenbaar! Mijn oudste roept ook dat hij nog een broertje of zusje wil. Tja....zeg dat maar tegen papa......:).

En idd!. Dat voetbal. Weinig kans om te verleiden. Mannen...hahahhaha.

Geplaatst

Haha ik zeg dat ook zeg maar tegen papa! Soms denk ik zou J het voelen dat het in de lucht hangt die wens, of zou ze meer weten dan wij? Haha.... misschien te spiritueel gedacht.Ja tell me about it mannen!!!!Al mag ik verder niet klagen hoor!

Geplaatst

Kinderen ( zelfs als ze net geboren zijn) weten en voelen meer dan dat wij volwassenen vaak denken. Daar ben ik van overtuigd. Dus wie weet wordt dit gewoon aangevoeld.

Mijn zoontje is er de laatste paar maanden al een paar keer spontaan over begonnen. Het zou mij dus echt niets verbazen.

Zo "wist" mijn zoontje vanaf het begin dat ik zwanger was, dat hij een zusje zou krijgen. Daar was hij heel stellig in! Ik was amper 9 weken zwanger en toen riep hij dit al. Wij wilden niet weten wat het geslacht zou worden en na de geboorte riep hij ook best een beetje verontwaardigd: dat heb ik toch al die tijd gezegd dat het een zusje zou worden.

Tja.....

Geplaatst

Mooi verhaal wen! Mijn nichtje vroeg ook hoe de baby zou gaan heten, terwijl ik nog niet zeker was of ik zwanger was. J heeft ook paar keer geroepen dat ze opa (mijn vader) zag in de woonkamer en oma (mijn moeder) in de tuin. Mijn ouders zijn overleden, er staan foto's van ze op de theetafel van mijn moeder. Ik vertel over ze. Het gaf mij troost dat ze bij de kinderen zijn. Het was ook nog op de verjaardag van K! Ik geloof er dus ook zeker in dat kinderen erg open staan en meer zien dan wij. Dus wie weet! :-)

Geplaatst

Ons kleine 17 maanden loopt nog niet zucht.. hij klimt en wandelend langs de banken en overal tegen aan..

maar los lopen nog niet.. buiten is hij vaak gefrustreerd omdat die in de wagen zit..

hij is best flink dus heeeel lang optillen gaat niet... zo irri dit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden