Ga naar inhoud

Wachtbankje novemer 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Krijg net de brief binnen van het VUmc dat de 11 embryo's die we overhadden na punctie verdeeld zijn over 8 rietjes, ik vind het top nieuws!

Roostje, krijg je een bloedtest? De zal het duidelijk maken? Anders 1 aanvragen in het zkh waar je onder behandeling bent? Wachten blijft lastig.....ik begin hem ook wel spannend te vinden zo op dag 10...maar nog 4 voordat er duidelijkheid is en nog 2 voordat ik weer ga testen, is goed te overzien! Maar nu eerst lkkr pizza eten, eigenlijk zou ik er wel een biertje bij lusten, maar dat voelt dat weer niet goed! Drinken jullie als je op de wachtbank zit?

• Reacties 226
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roosje, wat balen dat de testen negatief blijven. Maar het zegt dus niks als je dit eerder hebt gehad. De utro kan wel je menstruatie tegenhouden. Hopelijk ben je toch zwanger en is je hcg alleen nog wat te laag.

Emsie, wat veel embryo's! Fijn.

Noes, dr. H is heel leuk (vind ik ). Ik heb haar een aantal keren gehad voor een echo en nu heeft zij de terugplaatsing gedaan van onze cryo. Je moet alleen wel Engels of Duits praten.

Je kan altijd contact opnemen met dr. Pfeiffer. Ik weet dat er hier ook meiden zijn die het bloed bij de huisarts hebben laten prikken en vervolgens hebben opgestuurd. Daar kun je ook meer info over vinden bij het alan beer topic.

Ik heb vanmorgen getest. Eerst dacht ik niks te zien maar er verscheen een heel licht streepje (met predictor).ik vind het erg twijfelachtig en weet niet wat ik ervan moet denken. Morgen nog maar een keer testen met die van het kruidvat. Kan een licht streepje nog donkerder worden? Iemand ervaring mee?

Geplaatst
Roosje, wat balen dat de testen negatief blijven. Maar het zegt dus niks als je dit eerder hebt gehad. De utro kan wel je menstruatie tegenhouden. Hopelijk ben je toch zwanger en is je hcg alleen nog wat te laag.

Emsie, wat veel embryo's! Fijn.

Noes, dr. H is heel leuk (vind ik ). Ik heb haar een aantal keren gehad voor een echo en nu heeft zij de terugplaatsing gedaan van onze cryo. Je moet alleen wel Engels of Duits praten.

Je kan altijd contact opnemen met dr. Pfeiffer. Ik weet dat er hier ook meiden zijn die het bloed bij de huisarts hebben laten prikken en vervolgens hebben opgestuurd. Daar kun je ook meer info over vinden bij het alan beer topic.

Ik heb vanmorgen getest. Eerst dacht ik niks te zien maar er verscheen een heel licht streepje (met predictor).ik vind het erg twijfelachtig en weet niet wat ik ervan moet denken. Morgen nog maar een keer testen met die van het kruidvat. Kan een licht streepje nog donkerder worden? Iemand ervaring mee?

Hoi Twinkelstar, ik breek ff in,,,

bij mij was het bij een vroege test ook eerst een licht streepje.. En moetje nu mijn handtekening zien! Spannend dus, ik duim met je mee!

Breek weer uit

Geplaatst

Oooh twinkel wat je het spannend. Hier nog 1 die dit keer met lichte streepjes begon.

Welke dag na punctie zit je?

als het streepje de komende dagen maar donkerder wordt. En testen met kv is een goed idee, lees vage verhalen over predictor. Slopende nacht gaat dit worden, ik duim mee!

Geplaatst
Hoi Twinkelstar, ik breek ff in,,,

bij mij was het bij een vroege test ook eerst een licht streepje.. En moetje nu mijn handtekening zien! Spannend dus, ik duim met je mee!

Breek weer uit

En nu weer een inbreker ------

Ik sluit mij geheel aan bij inflame.

Ik had in het begin ook hele lichte streepjes en twijfelde enorm. Ik heb de foto's van de testen toen nog ergens hier in het forum geplaatst zodat de "kenners" mee konden turen naar mijn vage streepje. Ik had ook de kruidvat testen en die gaven ook een licht streepje. Ik vernam later dat die in het begin wel eens vaker lichte streepjes gaven. Mijn streepjes werden langzamerhand donkerder, maar in het begin echt wel even goed moeten turen en kijken.

Je weet hoe dit is afgelopen......een mooie cryo dochter!

Ik blijf dus nog even doorduimen en hoop dat jouw streepjes steeds donkerder gaan worden.

Breekt ook weer uit.--------

Geplaatst

Hoi, net even gegoogled en lees inderdaad slecht verhalen over die vroege predictor testen. Er wordt heel vaal vals positief mee getest... Dus weet nu nog niks.

José, punctie was iets van bijna 2 jaar geleden ;-). Het is een cryo. 10 dagen geleden teruggeplaatst.

Geplaatst
Krijg net de brief binnen van het VUmc dat de 11 embryo's die we overhadden na punctie verdeeld zijn over 8 rietjes, ik vind het top nieuws!

Roostje, krijg je een bloedtest? De zal het duidelijk maken? Anders 1 aanvragen in het zkh waar je onder behandeling bent? Wachten blijft lastig.....ik begin hem ook wel spannend te vinden zo op dag 10...maar nog 4 voordat er duidelijkheid is en nog 2 voordat ik weer ga testen, is goed te overzien! Maar nu eerst lkkr pizza eten, eigenlijk zou ik er wel een biertje bij lusten, maar dat voelt dat weer niet goed! Drinken jullie als je op de wachtbank zit?

Wauw, wat veel Emsie! Super!!

Geplaatst
En nu weer een inbreker ------Ik sluit mij geheel aan bij inflame.Ik had in het begin ook hele lichte streepjes en twijfelde enorm. Ik heb de foto's van de testen toen nog ergens hier in het forum geplaatst zodat de "kenners" mee konden turen naar mijn vage streepje. Ik had ook de kruidvat testen en die gaven ook een licht streepje. Ik vernam later dat die in het begin wel eens vaker lichte streepjes gaven. Mijn streepjes werden langzamerhand donkerder, maar in het begin echt wel even goed moeten turen en kijken.Je weet hoe dit is afgelopen......een mooie cryo dochter!Ik blijf dus nog even doorduimen en hoop dat jouw streepjes steeds donkerder gaan worden.Breekt ook weer uit.--------
Nou dan hoop ik dat dit bij mij ook zo gaat! Bedankt voor je opbeurende verhaal.
Geplaatst

Hi meiden!

Emsie...wat een mega opbrengst!!! Echt super. Je krijgt straks nog een elftal in huis!

Noes, wat een ontwikkelingen, je gaat als een speer! Maar ik ga nog gewoon voor de cryootje hoor! Wel goed dat DD best al snel ruimte heeft. Wie weet kun je zelfs nog wel via de verzekering dat traject in.

Twinkelstar, dat gaat vast beter worden met dat streepje. Beter dan wit, net wat Noes zegt! Een streepje komt er niet zomaar.

Lisselotje, je krijgt de groeten terug van Ink!

En ik...ik was vandaag bij de arts. Hij ziet een volgende poging op zich nog best zitten maar geeft ook de kleine kansen aan, net als bij jou Noes. We zijn welkom en hebben nu een afspraak voor begin van het nieuwe jaar. Dan kunnen we nog even rustig de feestdagen door en (ook niet onbelangrijk) sparen... Ik wil nog wel een keer, kan het nog niet loslaten. Hij zou dezelfde medicatie weer voorstellen.

Heeft iemand ervaring met Prednison? En met welke reden werd het ingezet?

Tot babbels!!

Moes

Geplaatst

Ik wacht nog steeds "rustig" af. Vanwege een afwijkende hormoonhuishouding ga ik niet testen maar maandag (dag 12) voor een bloedonderzoek. Ben wel heel erg blij dat het een drukke periode op het werk is, anders was ik nu wel gek geworden.

Verder voel ik me vooral alsof ik ongesteld moet worden, dat is niet heel erg hoopvol dus..

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Moes, ik heb ervaring met prednison. Heb het de poging gebruikt waar ik zwanger werd van mijn zoontje (5mg). Dit omdat mijn lichaam de embryo's steeds afstootte. Na immuunonderzoek bleek ik een lichte afwijking te hebben. In eerste instantie was het advies alleen omega3 en vitamine d3 maar ik heb nog gevraagd om prednison en kreeg dit toen ook voorgeschreven.

Johanneke, spannend. Nog vier daagjes wachten.

Hier vanmorgen weer een test gedaan. Ik had de roze verpakking van het kruidvat en zag nu toch wel een vrij duidelijk plusje. Eerlijk gezegd kan ik het nog niet geloven en durf niet blij te zijn. Bij ons zoontje hebben we er zo lang over gedaan en nu met de cryo uit dezelfde poging in 1 keer raak. Heel onwerkelijk. We hadden echt wel op een paar maanden gerekend.

Geplaatst

Twinkelstar zachtjes gefeliciteerd!!!Mewe, ik heb een super vakantie gehad en we gaan er weer met bolle moed tegenaan..Emsie wat een super opbrengst...De rest van de Sames heel veel succes ik lees met jullie mee!!!

Geplaatst

Hierbij even twee foto's van de testen. De predictor test is wel wat donkerder opgedroogd inmiddels. Gisteren was de streep wat vager. De test van het kruidvat is die met het plusje. Ook nog wel licht.

[ATTACH=CONFIG]5489[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5488[/ATTACH]

Geplaatst

twinklestar, wow dit ziet er zeer positief uit. Hoeveelste wachtdag zit je ook al weer?

Alvast een voorzichtige gefeliciteerd?

lfz ig

Geplaatst

Twinkel, whaaa ik stuiter even op de bank. Ben net thuis en moest kijken. Maar meid, hoe duidelijk wil je hem hebben?

Wauw, weer een dd-baby onderweg. Gefeliciteerd hoor.

Geplaatst

Twinklestar, Ik zeg: gefeliciteerd!! Dat ziet er heel goed uit voor een vroege test!! Nu verder goed warm houden..

Johanneke, voor jouw wordt het ook alweer spannend, nog even volhouden!

Moes, fijn dat je weer door kunt gaan in januari. "Wat vraag jij voor kerst?" "Doet u mij maar een doosje Menopur!" haha, nog even de tijd om te sparen. Toch fijn dat je weer vooruit kunt kijken. Waarom moet het ook allemaal zo belachelijk duur zijn? 20 euro voor een potje gedroogde urine van vrouwen uit de meno-pauze..., idioot!!

Zelf had ik vanmorgen nog geen positieve ovulatie-test, dus gebeld met M.CK en ik kon gelijk komen voor een echo. Ze zagen een mooie follikel van 18mm en dik baarmoeder slijmvlies, dus ik kon nog een paar dagen wachten, maar ik heb gevraagd om pregnyl te spuiten omdat het bij nogal lang kan duren, gelukkig was dat geen probleem. Dus vanavond spuiten, zondag ovulatie, woensdag ontdooien en als alles goed gaat: donderdagmiddag de terugplaatsing!

Liefs,

Noes

Geplaatst

twinkel, dit zijn gewoon super testen.!!!

Noes, wat goed dat je gelijk terecht kon... en ook nog goed nieuws gekregen heb. Echt super... nu weer op naar de terugplaatsing en de wachtweken...

Moes, gaan we gezellig samen op het wachtbankje van januari zitten... hopelijk krijgen wij allemaal dan mooie positieve testen...

Hebben er nog andere meiden getest?

Geplaatst

Twinkell, en dat noem jij vage lichte testen????? Dat is echt gewoon een duidelijk streepje, hoor! Ik ga je gewoon alvast een (voorzichtige) felicitatie geven! Een cryo brusje is onderweg. Ik snap dat je nog even voorzichtig ben. Logisch, maar ga er maar wel vast aan wenen dat de kans heeeeeel groot is dat die testen nog donkerder gaan worden.

Wat fijn, meis!

Geplaatst

Bedankt voor de (voorzichtige) felicitaties. Word er verlegen van :happy:. Ik gun het jullie ook allemaal zo! Hoop dat er op dit bankje nog veel positieve testen bijkomen.

Noes, dat gaat snel! Succes alvast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden