Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

whahaha en die ervaren forum gebruiker :moon: ben ik dan zeker ;-)

Ik weet uit ervaring dat die kolommen op het forum erg vervelend in te vullen zijn en dat niet iedereen dit lukt.

Mij lukt het zelf ook niet en dit lijstje is voor een ieder gewoon goed te kopieren.

En nu wil ik niks meer over een lijstje horen goof :moon: haha

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Goofy,Tuurlijk kan je het wel bij houden ik heb je net uitgelegd hoe je t beste kan schrijven op t forum met word. Appeltje eitje voor jou dus haha ondanks jee uhmmmm jonge leeftijd haha :P!

Jaaa daaaaag! Wie appt wie haha gekke muts! Ach t is ook altijd zo gezellig!

Dank je wel! Blijf maar ff duimen tot bloedends aan toe he!! Dan heb je goed geduimd voor me!

Nee jij bakt er gelukkig niks van jij verdeeld t in drie berichten dan lijkt t korter! ;-)!

Joh wist niet dat dat zo goed koop was dacht dat je dan beide dat bedrag moest gaan betalen!

Komt het doordat de medicatie nu afgestemd staat op een zwangerschap dat je weer zo aan het hoesten bent? Is dat normaal?Wel goed oppassen he. Bij meer klachten direkt aan de bel trekken!

Ow okee maar muziek kan je toch ook via youtube?Of is dat anders dan doen wij altijd of gewoon downloaden :P

Ga jij de kerst boom dan weg halen met de drie koningen dat is toch 7 januari of vergis ik me? Weet t eigenlijk ook allemaal niet haha

Geplaatst

Hahaha moet ook altijd zo om jou lachen. (Meiden Ik had gewaarschuwd hè! )

Ja het ging om jou maar wilde het heel secuur brengen.

In drie berichten. Pfffff! Muts.... wilde alleen maar helpen. ....

Ik zal duimen tot bloedens toe en ja goedkoop hè die sportschool!

De medicatie is al een tijdje omgezet. Ik heb in de dierentuin rook ingeademd en sindsdien zijn mijn longen over prikkelt. Komt goed. Vrijdag op controle bij de longarts.

Bij Spotify staan er cd's en nummers klaar die je kan beluisteren. Ik laat je volgende keer dat appje zien.

Vriendlief mag lekker de boom weghalen en 3 koningen is op 6 jan.

Nou ik ga naar de zuurkool.

Tot later allemaal. Ik zal me ff koest houden. Anders zijn jullie me zo zat! Hahaha!

Geplaatst

Heel secuur whahaha noem je dat secuur mijn hoofd pijn is als sneeuw voor de zon verdwenen! En waarvoor gewaarschuwd??

Huh rook in de dierentuin in geademd? Wat waren die dieren aan het roken dan haha. Nee zonder gekheid das flink waardeloos! Maar daar kunnen ze dus niks aan doen. Blijf je onder strenge controle nu bij de longarts?

Ja dat bedoel ik 6 januari! Dan zal ik ook niks meer zeggen!! Want anders durft niemand meer wat te plaatsen ;)

Fijne avond iedereen!! Oja Goof je tikt nu via words zeker aangezien je onder iedere zin een spatie hebt staan haha

Geplaatst

@bianca, het vuurwerk ging niet door helaas. Als je een kleine hebt doe je inderdaad veel minder met z'n tweetjes, maar dat maakt die kleine natuurlijk zelf meer dan goed. Alleen de wateratracties in het park waren dicht. Daar ga je natuurlijk ook niet in als het niet boven de tien graden is. Ik wek drie dagen in de week sinds ons dochtertje er is. Heb maandag en woensdag vrij.

@eslief, spannend dinsdag. Ga voor je duimen dat er geen cyste zit.

@goofy, groot gelijk als je je zo beroerd voelt om de kerstboom dan nog maar even te laten staan. Zorg goed voor jezelf. Wij hadden trouwens ook graag eerder voor een brusje willen gaan, maar mijn man heeft meer dan een jaar thuis gezeten met een burn-out. Het leek ons toen niet verstandig om dit zware traject in te gaan. Sinds begin 2013 gaat het gelukkig weer een stuk beter.

Geplaatst

Kim,Wat onwijs balen dat dat niet doorging dat is toch wel het hoogte punt van de avond denk ik.

Is het altijd mooi vuurwerk of heb je het daar nooit gezien? Tuurlijk maakt jullie dochter dat meer dan goed. Maar kan me voorstellen dat samen weg op zn tijd enorm fijn is. En ik vind dat je dat ook gewoon eens in de tijd ook gewoon moet doen. Boven de tien? Onder de 18 graden zou ik nergens in gaan met water brrr mij te koud haha.

Wat balen van je man. Merk je dat de burn-out nu zo goed als over is of heeft hij er nog wel last van? Dat is voor jou dan denk ik ook moeilijk geweest. Heerlijk 3 dagen werken! Heeft jou man ook een papa dag of werkt hij 5 dagen?

Geplaatst

Ik heb het vuurwerk daar nog nooit gezien. Was voor ons ook de eerste keer in de winter daar.

Mijn man heeft zeker nog wel last van zijn burn-out. Als er iets niet helemaal lekker gaat dan krijgt weer veel lichamelijke klachten. Het uit zich bij hem in vervelende rugklachten. Hij werkt nu bij een andere werkgever en hij is wel weer volledig aan het werk. Zelf heb ik ook veel problemen ermee gehad ja, want de zorg voor ons dochtertje en het huishouden kwam op een gegeven moment vooral op mij neer. En net toen het met mijn man in sept. 2012 weer wat beter ging kwam ons neefje van 2 in het ziekenhuis te liggen met een gescheurd hersenaneurysma. Helaas heeft hij dit niet overleefd, dus toen kreeg mijn man weer een enorme terugslag en heb ik zelf ook een tijdje thuis gezeten. Dat was meer uit voorzorg, zodat ik zelf niet ook voor langere tijd uit de running zou zijn. In januari was ik weer volledig aan het werk.

Geplaatst

@ Kim, phoehee, wat een verhaal zeg, jij hebt een boel meegemaakt. En wat triest van je neefje. Dat is echt heel erg. Niet zo gek dat je dan in de put raakt.

Belangrijk is om goed naar jezelf en je lichaam te luisteren, ook je man moet dat doen, zeker als je zo'n heftig traject als dit doet. Maar praat lekker van je en ik hoop dat je man dat ook kan.

@ Bianca, dat was zeker secuur van mij, ik had je naam er toch niet bij gezet? Hahahahahaha.

In de dierentuin was een speciale winteropening en op iedere hoek stond een vuur korf. Heel mooi maar die rook niet.

Ik moet ieder half jaar naar de longarts voor controle van de medicatie en de allergieen. Omdat er steeds bijkomen houden ze mij goed in de gaten.

En nee, vorige bericht was op gsm, nu op laptop!

De zuurkool was heerlijk, jouw macaroni ook Bianca?

Hoe is het met de andere dames?

Nog nieuws?

Fijne avond!!!

Geplaatst

Kim,Is het wel een aanraden?Staat altijd nog wel op mijn lijstje er een keer heen te gaan?Kan je het een beetje vergelijken met een park in nederland?

Gets dat hoor je vaak he je rug is dan het zwakste punt. Heeft het er ook mee te maken dat het nu iets beter gaat omdat hij bij een andere werkgever aan de slag is gegaan?

Zon kleintje kan al best pittig zijn laat staan als je er dan bijna alleen voor moet staan en er ook nog voor je man moet zijn die met een burn out zit petje af. Getsie krijg er kippen vel van bij het lezen van het berichtje van je neefje. Dan komt ineens alles tegelijk. Wat goed dat je zelf aan de bel getrokken hebt om je zelf maar in te dekken. Maar je zit beide niet lekker in je vel en hebt beide verdriet dan is het ook niet makkelijk 24 uur per dag op elkaars lip te zitten! Of heeft het achteraf gezien jullie band alleen maar sterker gemaakt. Hier hebben we na L.ente haar overlijden ook een 5 maanden samen thuis gezeten. Normaal leek het me vreselijk maar we zijn zo dicht naar elkaar toe gegroeit. Onze band was al sterk en die is nu helemaal super. Hopelijk gaan jullie snel weer in verwachting raken dan is er in iedergeval weer een zonnestraaltje extra in jullie leven!

Geplaatst

O ja, en ik had iedereen voor die lange berichten van jou gewaarschuwd!!

:positive energie: :positive energie::positive energie:

Geplaatst

@Goofy,Hahaha nee idd. Maar ik wist maar al tegoed dat het over mij ging!

Getsie en dan zijn je longen al kwetsbaar en dan hakt t er wel ff dubbel in.Gelukkig houden ze je goed in de gaten!

Oww dan doe je op je foon een dubbele enter zeker haha nu niet namelijk!

Heb het nog nooit op met krenten en ananas de zuurkool. Mijn schoonmoeder doet t wel eens met shoarma vertelde ze nog nooit op! Macaroni was niet zo had express dubbel gemaakt zodat t een makkie was voor vandaag. Maar had volkoren pasta en dat word dan toch een soort van taai helaas.

Zo nu ga ik aanslaten maken voor de verjaardag van een vriend van ons! Fijne avond Lady s !

En ook ik ben benieuwd hoe het met iedereen is!

Geplaatst

Hoi allemaal,

De verjaardag van mijn man was erg gezellig, bedankt voor de felicitaties.

Remmir: Ik heb nog 5 cryo’s over van deze poging hoop in januari voor een terugplaatsing hiervan te gaan. Hopelijk is een 6e poging niet nodig.

Bianca: super dat je van start bent kunnen gaan

Goofy: hopelijk knap je snel op. Ik heb de kerstboom ook nog op staan had geen zin om op te ruimen en ben lekker met mijn moeder gaan winkelen.

Eslief: succes dinsdag met de echo

Kim: jeetje wat heftig allemaal en wat afschuwelijk dat jullie je neefje zijn verloren.

Ik zie bij de meeste van jullie onder jullie berichten staan hoeveelste behandeling en het verloop. Hoe moet ik dit aanmaken?

Groetjes

Geplaatst

@bianca,dat mijn man nu bij een andere werkgever werkt is eigenlijk de grootste oplossing geweest voor het probleem. We hebben na het overlijden van ons neefje ongeveer een maand samen thuis gezeten en dat was goed om het te verwerken. Daarna ben ik mijn werk weer gaan opbouwen. Jij veel plezier op de verjaardag! O ja phantasialand is echt een aanrader. Kan het niet echt vergelijken met een park in Nederland.

@goofy, ben ook extra weer hier op het forum gekomen om van me af te kunnen schrijven, omdat ik mijn man er niet te veel mee wil belasten.

@sjoke, dat kun je bij gebruikersinstellingen doen en dan handtekening.

Geplaatst

Hi allen! Ik hoop dat mijn probleem met typen nu weer over is. Het begon namelijk met de kerst-instelling van het forum en deze is nu weer weg!! En anders ga ik de nieuwe tip doen met het word document. Dat werkt ook goed maar dat moet ik wel twee computers om ook te kunnen scrollen naar jullie belevenissen...

Vooralsnog gaat het nu goed, lijkt.

Al dat drukke typen op ons topic maakt wel dat het nóg spannender wordt. Ik lees alles mee en tel af...heb nog niet zoveel te vertellen tot de echo in zicht komt (mijn kerstboom is al weg..mijn man is niet jarig...het weer is saai...stapel strijkwerk is hoog....en ga lekker naar de film zometeen!!).

Ik hoop dat er nog wat leeftijden bijkomen en dat er ook in de bejaarden-afdeling wat gezelschap komt voor mij! Ik lees genoeg oudjes op het forum her en der.....ik voel mij nu echt ouddddd.

Tot later, het typen ging vloeiend deze keer, YES!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

is er nog een plekje ver? Wij beginnen over 2 weekjes aan onze laatste icsi. Deze keer in gent.

ik heb nooit eerder meegeschreven, maar zou het voor deze laatste keer wel fijn vinden.

Geplaatst

Hoi Minie!

Welkom hier! Schrijf lekker mee! Heel veel succes!

Hoe is het met jullie? Hier nog steeds een beetje een zeehond. Ben niet echt fit, lekker met fleece dekentje en een kop thee op de bank! Sportschool doe ik woensdag wel weer.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

minnie welkom hier...

Zo het typen gaat bij mij nu ook weer beter gelukkig...

Ik begin het nu toch wel weer spannend te vinden om dinsdag voor de eerst follikelmeting te gaan. op een of andere manier ben ik zo bang dat ze het stop gaan zetten ivm dat ik volgens hun toch nog te zwaar ben. Maar aan de andere kant denk ik dan maar weer... als hun echt zouden willen dat mijn gewicht lager was hadden ze mij nooit laten beginnen met spuiten zonder mijn gewicht te controleren. Tenminste dat denk ik dan maar en dat is ook wat mijn man zegt. maar omdat ik het toch wel echt spannend vind gaat mijn man toch dinsdag mee. Als ik dan de eerste keer maar heb gehad met goed nieuws, dan gaat het wel weer...

Hoe is het hier verder met alle dames... er wordt heel wat afgeschreven hier... wel gezellig allemaal...

Eslief ook alvast heel veel succes voor komende dinsdag...

En de rest van de dames natuurlijk ook..

Geplaatst

Sjoke,wanneer verwacht je voor de cryo te kunnen gaan? Spannend!!Idd bij instellingen en dan handtekening wijzigen daar kun je een handtekening plaatsen. Weet alleen niet ofdat het via je mobiel werkt.

Moes,het was dus gewoon een kerst dipje dat je niet kon typen ;-)

Je hebt geen twee computers nodig hoor ik heb het forum voor mn neus staan en open ook gelijk words.De pagina van Word verklein ik dan en diie doe ik voor de pagina van het forum. Zo kun je beiden doen!

Haha had je evene en dipje gisteren?? Hopelijk was de film wel leuk!

Voel jij je oud? Niet doen!! Ik voel me weer een guppie vergeleken bij jullie!

Minie,Welkom hier tuurlijk is er nog een plekje voor je vrij.

Gezellig als je ook mee komt schrijven. Extra spannend dus jullie laatste behandeling!

Goofy,balen van die zeehond! Hopelijk word dat snel minder. En goed bezig! Lekker dekentje kopje thee en chillen op de bank! Ik doe je nu na!

Lisselotje, Ik begrijp je angst. Maar moet je iedere keer gewogen worden dan als je begint met een behandeling?Bi j ons is dat alleen met de intake het geval. Lijkt me stug als je bent begonnen met prikken dat ze het dan nog kunnen gaan cancelen.

Was je echt al bezig met stimuleren dat het je eerste fm is?Dacht alleen de deca! Ach soms kan ik het ook niet meer volgen.

Vandaag even gezellig saampjes naar het Mastbos in Breda gegaan. Even heerlijk in het zonnetje gewandeld. Het was echt heerlijk weer vandaag!

Vanavond gaat de eerste spuit erin! Merk dat ik heel relaxed ben en er eigenlijk niet mee bezig ben. T is dat ik het er hier op t forum over heb anders denk ik er gewoon niet aan, Nu voor iedere dag mn wekker om 19.00 uur gezet. Want ik weet dat ik het spuiten echt ga vergeten.

Zo nu even met de beentjes op de bank en een filmpje kijken.

Hele fijne zondag iedereen!

Liefs Bianca

Geplaatst

@moes, ach wat maakt leeftijd nu uit. Je bent zo oud als je je voelt toch?

@minie, welkom hier. Gezellig nog iemand die mee komt kletsen.

@goofy, hier nog iemand die niet helemaal fit is. Zit ook met kopje thee op de bank.

@lisselotje, kan me goed voorstellen dat je het spannend vind. Ik vind het dan zelf ook altijd fijn als mijn man mee gaat. Bij de vorige poging zag het er bij mijn eerste twee fm niet goed uit, want er waren maar twee grote follikels te zien. De derde keer zou worden beslist of de poging door zou gaan of niet, toen is mijn man ook mee geweest. Gelukkig was er toen veel heer te zien.

@bianca, lekker even wandelen. Het was zeker goed weer vandaag, maar ik voelde me echt niet lekker. Heb alleen even meegeholpen met de kerstboom en daarna alleen maar op de bank gehangen.

Zelf moet ik ook elke dag goed aan het spuiten denken. Om 19.00 uur de spuit uit de koelkast en rond 20.00 uur de spuit zetten.

Geplaatst

Kim, zo te lezen ben jij er dan ook niet erg mee bezig aangezien jij er ook goed aan moet denken.

Beter zo als dat je er 24/7mee bezig bent. Jij ook al ziek. Ook verkouden en keelpijn? Wat een drama je hoort er echt IEDEREEN over. Bizar hoor! Ik wens je heel veel beterschap!

Geplaatst

Heey mini welkom! Klets gezellig mee. Spannend en eng de laatste behandeling.. ik ga heel hard duimen voor jullie:) mijn vriendin is ook bij de laatste poging zwanger geraakt.. zo fijn.. na de geboorte zelfs spontaan zwanger geworden:) veel succes!

@lisselotje ik herken het gevoel.. maar idd dan hadden ze je niet laten starten! Maar herken de angst van vorige keer.. toen was ik oom te zwaar maar tijdens de behandeling is er nooit meer wat gezegd..

Spannend he dinsdag! We gaan samen voor een goede echo:) succes!

Ik merk dat ik erge last heb van hormonen en mijn humeur.. gatsie wat ben ik sjagerijnig. Hebben jullie eigenlijk huisdieren.. ik heb er heeeeeel veel;) 2 duitse doggen en 4 naakthonden:) super gezellig met ook nog 3 katten.. de kinderen zijn dol op ze:)

Geplaatst

Wauw eslief wat een beeste bende heb jij zeg! Wel erg gezellig. Die naakt honden hebben die alleen een dot haren op de kop voeten en staart. Vrienden hebben een naakt kat en die heeft t altijd koud hihi

Wij hebben geen huisdieren wel altijd twee honden gehad .balen dat je zon last hebt vd hormonen! Succes en sterkte voor je man ;-)

Geplaatst

@bianca, nee ik ben er ook niet echt heel erg mee bezig. Komt bij meestal pas als de punctie in zicht komt. Ik heb inderdaad ook keelpijn en ben verkouden.

@eslief, zo jij hebt veel beesten zeg. Wij hebben 1 kat. Wat vervelend dat je zo veel last hebt van de hormonen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden