Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè, je hebt me snel door! Pffff!! Muts, ben gaar en ga nu mijn bed in! Dikke knuffel!

Truste allemaal!

Smakkkkkk

Geplaatst

Dag dames

Ik mocht met alle medicatie stoppen. Nu wachten op m'n menstruatie. Op de tweede dag kan ik weer starten met progynova. 2 weken later echo en dan hopelijk weer een terugplaatsing.

Xx

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Vanuit bed vanaf mijn gsm een dikke kus! Daar ben je nu dus ook geweest samen met mij! ;-)

Deze dame gaat nu echt slapen! Knuffie! Xx

Geplaatst

@ Emm! Sterkte meid! Het je zo jammer dat het niet is gelukt maar kop op en vol vertrouwen de volgende cryo tegemoet!

Kus!

Geplaatst

Goedeavond,

Lisselotje: 7 eicellen super. Op naar bevruchting!!

Kim: succes morgen bij de echo

Bianca: ook voor jou morgen een spannende dag. Veel succes hopen op een mooi aantal follikels.

Met mij gaat het goed hoor. Vandaag mijn oma haar verjaardag gevierd en ik ga morgen lekker naar de binnen speeltuin met 1 van mijn petekindjes.

Goofy: de 22e dat is makkelijk onthouden want dan moet ik ook voor een echo. Die dag moet ons geluk brengen ;-))

Nanny: een goede nachtrust gewenst…kun je even bijtanken

Emmeline: dikke knuffel

Groetjes

Geplaatst

Emmilinw,Wat balen maar wel fijn dat je zo snel weer door kan met een beetje mazzel heb je dus over 3.5 week weer een tp?

Goofy,Hahahahhaa saaaaaaie doos ben jij!! Party pooper ben jij :P! Truste lieffie!

Geplaatst

Dank je wel sjoke! Wat gezellig! Hoe oud is jou pete kindje?? Ballorig ofzo?

Ik wens je veel plezier of succes toe daar! Je bent bek af na zon half dagje indoor speeltuin met de kids haha.Gefeliciteerd met oma!

Ik ga met je mee hopen op een mooi aantal Follikels! Ik laat het jullie morgen weten!

Geplaatst

Mijn petekindje wordt in februari 2, het is echt een super leuk ventje. Daarnaast ben ik ook petante van een 3 jarige stoere knul. Het zijn echt (b)engeltjes en inderdaad een dagje met hun is pittig. Maar een knuffel van hun maakt zelfs mijn rottigste dag weer helemaal goed.

Geplaatst

Hallo dames,

mag ik mee schrijven?

Na in 2006 te zijn begonnen in de MMM hebben we na een spontane zwangerschap in 2007 een prachtige dochter gekregen. Na drie BBZ(2009 en 2010) aangewezen op IVF/ICSI. Drie pogingen gedaan met weinig embryo's (2011 en 2012) geen zwangerschap helaas. Eind 2012 de keus gemaakt om te stoppen, willen "door" met ons leven. Dan sterft mijn vader heel plotseling de dag na kerst. Nu zijn we ruim een jaar verder en komt onze wens voor een tweede kindje keihard terug.... We zijn aan het twijfelen of we een 4e poging gaan doen nu we bijna 40 zijn. Toch weer een doorverwijzing gehaald bij de huisarts en gaan we eind deze maand terug naar de fertiliteitspoli. graag praat ik mee met alle ervaringen.

Geplaatst

@bianca, heel veel succes morgen. We duimen voor veel follikels en zondag de punctie. Ik heb zelf nog geen gekke dingen gehad bij een uitgangsecho, dus ik hoop nu ook niet. Tja elk ziekenhuis is weer anders. Toen ik de eerste keer in de mmm zat deden ze in datzelfde ziekenhuis wel elke dag puncties. Ons ziekenhuis was ook tussen kerst en oud en nieuw gewoon open. Mijn dochtertje is weer aan de beterende hand. Morgen gaat ze naar opa en oma.

@emmiline, echt super balen zeg. Wel fijn dat je meteen door mag. Dat mag in ons ziekenhuis ook niet. Er moet minimaal een maand rust tussen zitten.

@ mette's mam, welkom en klets gezellig mee. Goh jullie hebben ook veel meegemaakt. Veel succes met het maken van de juiste keuze.

Zo net lekker volleybalwedstrijd gespeeld en gewonnen. Morgen weer werken en 's middags de echo. Ben er redelijk rustig onder. En morgenavond gaan we lekker naar Youp van 't hek. Voor nu welterusten dames.

Geplaatst

@mette's mam welkom! Wat een heftig verhaal zeg.. spannend om weer de mmm in te gaan:)

@ bianca ik ben doodsbenauwd.. ik wil deze poging niet stoppen en ben zo bang voor morgen.. ik hoop zo dat er toch wat zit..

Ik moet het even met jullie delen.. vandaag kwam de postbode en bracht me een envelop.. daar zat een kaartje in van mijn vriendinnetje wie ik 4 jaar geleden leerde kennen door dit forum.. er stond een klavertje 4 op en en er stond natuurlijk een lieve tekst in.. ook zat er een klein pakje bij.. toen ik het open maakte zat er een zwangerschaptest in en een klein briefje met de tekst "omdat ze zeggen dat een gekregen zwangerschapstest geluk brengt" ik vond het zoooooww lief en heb gewoon zitten janken.. wat hou ik toch veel van mijn dinnetje die precies snapt wat ik doormaak:)

Geplaatst

Welkom Mette's mam! Heftig verhaal! Heel veel succes en schrijf lekker mee!

@ Eslief! Dat is een heel lief gebaar! Ik duim dat de tekst gelijk krijgt! Zo fijn om inderdaad mensen om je heen te hebben die je begrijpen. Dat had ik met Bianca. Na zo veel tegenslagen staat ze ineens voor je neus in het ziekenhuis met een super verrassing! Fijn dat er zulke mensen zijn!

@ Kim, fijn dat je dochter is opgeknapt! Druk schema vandaag! Succes met alles!

@ Bianca, Hahaha Hoe noem je me nu weer, party pooper en een saaie doos! Pffff. Lekker dan....

Heel veel succes vandaag schattie! Ik duim!

@ Sjoke, de 22ste ga ik naar Bianca. Ik moet ongi worden rond de 25ste. Voor jou gaat de 22ste zeker goed komen!

@ Lisselotje, beetje geslapen?

Meiden, ik ga gauw weg anders ben ik te laat op het werk! Succes met de echo's voor als ik iemand ben vergeten!

Iedereen een fijne dag!

Tot later! Xxxx

Geplaatst

Hi meiden!

@Bianca, hoe is het gegaan?? Ik hoop dat het er voorspoedig bijhangt aan je stokkies zodat je op kan gaan voor de punctie!

@Eslief, wat lief! Ik heb nog nooit van deze vorm van bijgeloof gehoord maar ik geloof alles! Ga er ook op hopen dan tzt. We kunnen elkaar allemaal wel een test toe gaan sturen alvast!

@Mette's mam, gezellig dat je erbij bent. Ik heb ook twee bbz's gehad. Echt rot is dat, zo frustrerend en ook pijnlijk. Konden ze aangeven waardoor jij dat kreeg?

@Kim, hoe was de echo vandaag? Ik heb ook nooit wat geks maar je leest hier toch ook over cystes enzo...ik hoop dat jij groen licht hebt!

@Emm, wat fijn dat je gelijk weer door kunt. Heb ik ook een keer gedaan in mijn zkh. Waarom ook niet, in de natuur kan dat ook en als je genoeg hersteld bent van de punctie is er niks tegen. Dus je blijft gezellig op ons topic.

@Goof en Sjoke, volgende week alweer de echo! Ik moet nog drie weken wachten. En dan zie ik alle spuiten alweer klaarliggen maar dat lijkt nog zóóó ver weg nu.

@Lisselot, hoe gaat het met jou? Weer opgeknapt? Nu spannend tot morgen! Je had een super opbrengst uit de punctie zeg!

@Noes, hoe gaat het met jou? Is de brief de deur al uit? Bij mij nog niet, in ontwikkeling zeg maar....dat begint met het kopen van postzegels.. En wat betreft chocola...70% is juist weer goed voor je!! Dus neem ik die en ben er inmiddels al aan gewend. Maar helaas vind ik stroopwafels ook zo lekker..

Neig je nu toch naar starten in DD na je gesprek? Ik denk dat het met de echo's in NL prima te combineren moet zijn.

Voor de rest van iedereen die ik vergeten ben...Succes!!! Met echo's, punctie, wachten, prikken of werken.

Groetjes!

Moes

Geplaatst

Nou meiden daar ben ik weer.. ik hen geen goed bericht..er zitten 2 grote en 4 kleintjes.. zo klein dat er verwacht word dat ze niet mee gaan doen.. we hebben het besproken en toch besloten door te gaan. Maandag toch nog een laatste fm met kleine hoop.. en dan kunnen we niet langer wachten en gaan de grote eruit.. ik heb wel heeeel veel duimen nodig nu:(

Geplaatst

Eslief balen zeg maar we blijven met zijn allen heel hard voor je duimen.

Ik heb net de echo gehad en alles was rustig dus vanavond starten met de gonal.

Geplaatst

IV[/color]F & ICSI in januari/februari

thumbup.gifWie is wiethumbup.gif

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

:goodluck1:Afspraken:goodluck1:

17 januari: Bianca 4e FM

16 januari: Lisselotje punctie

17 januari: Kim 1980 uitgangsecho

20 januari: Eslief 3e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

03 februari: N@nny intake gesprek

gekruiste%20vingers%204.gifTestengekruiste%20vingers%204.gif

17 januari: Emmiline

:love7:Zwanger:love7:

:sad:Niet zwanger:sad:

Geplaatst

IV[/color]F & ICSI in januari/februari

18 januari: Lisselotje eventuele TP

Geplaatst

IVF & ICSI in januari/februari

Mette's mam 37 jaar, 2e kindje, IVF/ICSI 4? Leeuwarden/Groningen

18 januari: Lisselotje eventuele TP

30 januari: Mette's mam oriënterend gesprek

Geplaatst

Ik moet me nog even inlezen zie ik wel, wie wie is....

Moes, we zijn er niet achter gekomen waarom ik 3 keer een BBZ heb gehad. Maar inderdaad erg frustrerend, dat je lijf niet werk zoals je wilt. Met zoveel dingen is het zo dat je maar hard genoeg je best moet doen of doorgaan, maar hier heb je geen invloed op.

Mijn gevoel is ook contant in gevecht met mijn verstand, maar dit zullen jullie vast herkennen.

Geplaatst

@moes

Ik heb geen punctie gehad. Een tp van een cryo. Vandaar dat ik ook meteen door kan. Ik heb in okt 2012 een punctie gehad toen een MK en in feb 13 ook een MK. Toen besloten om even pauze te nemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi Dames,

Mette's mam: welkom hier. Jij ook in Groningen/Leeuwarden zie ik.

Dames bedankt voor de lieve berichtjes...

Eslief: hopelijk groeien er toch nog een paar kleintjes mee...

Bianca: hoe is het bij jou gegaan?

Ik voel mij wel goed. Heb nog wel last van mijn buik vooral als ik teveel doe... en dat doe je snel met kinderen om je heen. Ik ben namelijk gastouder en heb vandaag 6 kinderen om op te passen. Dus dan doe je snel teveel. Vannacht wel redelijk geslapen, alleen met draaien werd ik wakker omdat ik mijn buik dan voelde.

Hopelijk morgen goed nieuws voor ons. En dan ook onze eerste Tp. Dus daar hopen wij op. Zal vannacht wel weer niet veel slapen worden.

Kim ook al aan het spuiten vandaag. Wanneer heb je je fm?

Geplaatst

Even snel tussendoor reageren. Ik heb volgende week vrijdag de 24e de eerste fm. Daar ben ik wel erg benieuwd naar want ik ga nu meet eenheden spuiten. Ga van 150 naar 225.

Lisselotje doe maar rustig aan. De vorige keer heb ik de dag na mijn punctie niet gewerkt omdat ik zo veel last had. Maar dat is ook elke keer weer verschillend .

Wie kan mijn datum van de fm even in het lijstjezetten. Gaat niet met mijn phone.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden