Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanxx, heeft gesmaakt. Chili con carne. Mmmm.

De Ventolin is verhoogt omdat het middel maar een werkingsduur heeft van zes uur en ik hem iedere twaalf uur gebruikte. Ik deed het te weinig. Nu iedere 5 uur 2 puffen. Alleen in de nacht hoef ik mijn wekker er niet voor te zetten.

Het hoesten komt door de rook die ik heb ingeademd in de dierentuin. Gaat over met de ontstekingsremmende puffer. Heeft tijd nodig.

Verder blij dat ik nu niets meer moet veranderen! Eindelijk!

Kus! X

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Goof...ondanks dat je ons moordend schrijftempo niet kunt bijbenen zeg ik....SUPER!! Fijn dat je groen licht hebt.

@Bianc...wat een giga hoeveelheid follikels! Ik heb na stimulering met de allerhoogste dosering nog maar drie of vier...het is je leeftijd. Ik hoop dat je jaren voortkunt en dat worden mogelijk dus wel veertig kinderen bij jullie....

Hoe gaan je plekjes? Gaat het minder pijn doen? En het prikken, lukt het? Geen last van je buik?

@Noes, hoe was het??? Reuze benieuwd ben ik.

@ Remmir, ik duim voor sneeuw!!! Ik ben zóó dol op de wintersport, het is heerlijk. Maar er ligt overal bedroevend weinig cm. En...ik heb elke ochtend een gespannen moment bij mijn eerste letter tekst maar tot nu toe nog gewoon de ouwe vertrouwde Moes!! En verder ook niks nog van de DHEA. Ik hoop echt dat het in mijn bloed wél wat oplevert. En jij dan? Pukkels nog? Ik niet meer....even afkloppen voor het geval dat.... En nee, Moes is mijn schuilnaam, geen connecties met die winkel, grappig.

Voor de rest van de meiden...ik schrijf een ander keertje weer lang want mijn dochter aast op de computer...

Liefs!

Geplaatst

Lekker hoor chili con carne! Wat een lol hebben jullie vanavond onder de lakens haha.

Gelukkig dat alles goed is en je een speciale puffer hebt voor het inhaleren vd rook!

Eindelijk weer een normaal schema dus!

Moes,ja dat bedoel ik jij spuit mega veel en hebt er maar weinig. Zou je zo wat follikels willen doneren ;-) Bij mij komt het omdat ik PCOS heb.Dus niet eens door mijn leeftijd.haha 40 kinderen dat is iets to much! Plekjes doen nu minder pijn maar op mn rug begint te jeuken erg fijn ;-) Geen last van mn buik nog gelukkig!Hoe oud is jou dochter. Leuk he het delen vd computer en kinderen haha.

Merk wel dat ik door de homonen nu compleet mn verdriet weer ingetrokken word betreft L.ente. Net even 2 uur flink zitten huilen zat er echt compleet doorheen. Steeds die vraagtekens heb ik het juiste besloten terwijl ik dat diep van binnen wel weet. Maar ja ze was zo mooi zo compleet alleen nog iets te klein. Maar goed dat is niet belangrijk!! Verder gaat het goed ;-)

Blij als ik vd hormonen af ben strakkies! :P!

Geplaatst

@Bianca..Mijn dochter is tien en beter met de comp dan ik.

Maar ik begrijp je verdriet, het is eigenlijk té groot om te hanteren. Afschuwelijk. Zo dichtbij en dan ineens is ze zo ver weg, mooie L.ente.

Heeft ze een mooi plekje of is ze niet begraven? En het verdriet mag er zijn hoor!

Waar twijfel je dan over? Over een nieuwe poging?

Waarom braken de vliezen bij L.ente? Domme pech of was er een oorzaak?

Huilen moet je écht jezelf toestaan.

Liefs

Geplaatst

Hahaha lol onder de lakens hebben wij elke dag hoor! Pffff Hahaha.

En inderdaad fijn dat daar ook puffers voor zijn. Het is de ontstekingsremmer die ik ook ieder dag al gebruikte.

Moes wat heerlijk hè om zo'n handige kind te hebben. Lang leve de computer tijdperk!

Bianca, verdriet hebben mag en je weet me te bereiken mocht je me nodig hebben! Knuffel! Xxxx

Geplaatst

Moes,Waarschijnlijk wilt je dochter precies altijd achter de computer als jij er ook achter wilt ;-)

Wij hebben Lente begraven. Hebben 2 weken in het ziekenhuis gelegen en vanaf dag 1 waren we al bezig met de begrafenis. Het was enorm druk. Hebben drie mooie liedjes gedraaid. R heeft het boekje Raad eens hoeveel ik van je hou,voorgelezen bij haar grafje hebben we iedereen roze en witte ballonnen gegeven en opgelaten daarna met familie de roze en witte rozen blaadjes op haar mandje gestrooit in haar grafje en daarna beschuit met muisjes gegeten met iedereen.

Ik heb 4 keer een blaasontsteking gehad en daardoor zijn de vliezen gebroken.

Heb de laatste 2weken 4 keer de verloskundige gebeld dat ik een schokkerig gevoel had van onder en vocht verloor maar volgens haar was dat vocht door de blaasontsteking en was L,ente tegen een spier aan het schoppen vandaar die pijn. Kon het vergelijken met indalings pijn! ( dat was het dus gewoon)Maar volgens haar was het daarnog veel te vroeg voor. En omdat ze al 10 dagen zonder vruchtwater lag en 7 dagen in het geboorte kanaal lag liep ze al 10 dagen achter met de ontwikkeling van de longen. Ook had ik natuurlijk de blaasontsteking dus de kans dat L.ente die infectie ook had gekregen was heel erg groot. Hebben in diverse ziekenhuizen gesproken en overal zeiden ze dat het een gezond sterk meisje was maar dat ze dit niet zou redden al zouden we zo door gaan ze had sowieso dubbel zo hard moeten vechten als een ander kindje van 24 weken die geen achterstanden had met de longen of geen infectie had. Plus achteraf zeiden ze in het ziekenhuis dat de kans enorm groot was dat als ze het wel zou overleven dat ze waarschijnlijk nooit het ziekenhuis uit was gekomen. Dus dat was een extra bevestiging maar het was een loodzware beslissing aangezien ze gewoon een gezond meisje was.

Ik heb enorme steun gehad van sommige meiden van dit forum.

Er zijn 6 meiden van het forum ook op de begrafenis geweest waaronder Jose en Goofy. Zo bijzonder.

Dat we nu weer zijn begonnen geeft me enorme rust. Want we zijn weer in de race voor iets wat nu nog liever willen als ooit!

Ik twijfel dan ineens of de beslissing om L,ente geboren te laten worden en niet te beademen de juiste beslissing is geweest. Maar weet dat dat wel de juiste beslissing is hoor. Alleen heel soms in een zwak moment komt dat even naar boven!

Denk laat het je even weten dan zijn jullie gelijk op de hoogte ;-)

Geplaatst

Jullie hebben er alles aan gedaan wat mogelijk was en L.ente de mooiste uitvaart gegeven die je kan bedenken. Jullie zijn zo lief en bijzonder!

Ben van jullie gaan houden! Gun jullie alles! En het is logisch dat je gevoelens alle kanten op gaan. Zeker nu met al die hormonen erbij!

Geplaatst

Hi lady's

Valt me echt op dat iedereen hier een hele landing aan bagage bij zich draagt. Succes en sterkte allemaal.

Even een update: hier gaat het rustig aan, m'n onrustig gevoel is nog steeds weg alleen spelen m'n darmen extreem op. Ik moet daarnaast vaak plassen. M'n (.)(.) voelen aan als of ze van bakstenen gemaakt zijn. Heel pijnlijk. Daarnaast was ik al een aantal dagen tussen 8-10 uur misselijk. Vandaag de hoofdprijs vandaag bijna de hele dag misselijk.

Vanmiddag had ik vrij van werk en ben even lekker een uurtje gaan slapen, ik werd gewoon wakker van de misselijkheid.

Xxx

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Lieve, lieve Bianca, ik krijg weer tranen in mijn ogen......Jullie hebben haar echt een fantastisch mooi plekje gegeven en een mooie uitvaart.

Het doet me pijn te lezen dat je nu weer zo het verdriet ingesleurd wordt, jij hebt de afgelopen tijd genoeg voor je kiezen gehad.

maar oh, wat is Lente trots op haar Mama.......ze kijkt mee en ziet hoe hard jullie nu aan het vechten zijn om haar een broertje of zusje te willen geven.

Di rothormomen ook, maar laat je verdriet toe meid. Praat erover en lucht je hart......het moet eruit. Dikke knuffel!

Geplaatst

Goofy,Dank je wel voor je lieve woorden en ook dat je de uitvaart mooi vond. Ik hou ook van jou lieverd!! Dank je wel! Ik haat die hormonen ;-)

Sjoke bedankt voor de knuffel!

Lieve Jose,Muts jij hebt tranen in je ogen bij mij stromen ze over mn wangen bij het lezen van jou lieve berichtje. Echt he die rot hormonen. Maar ga het ook niet tegen. Het zal er wel uit moeten! Net de foto s van de uitvaart bekeken blijf het bijzonder vinden dat jij er ook bij was!En je kadootje is zo mooi en waardevol!Ik hoop zo over 3 weken met een smile naar Lente te kunnen gaan om haar te vertellen dat ik zwanger ben. De hoop is er enorm! Wellicht omdat het bij Lente in 1x raak was. We hebben er vertrouwen in. Dikke knuffel voor jou terug!

Emmiline,Spannend je houd ons wel in spanning hoor!! Dat je het zo lang vol houd respect! Ik zou dat niet kunnen. Je klachtjes klinken hoop gevend! Mn duimen blijven draaien!

Geplaatst

Emmiline! Spannend zeg bij jou! Klinkt goed ondanks dat het niet fijn is die klachten. Toi toi toi!

José, je hebt gelijk. L.ente is trots op haar mama! Lief berichtje! Ik vond het ook fijn je daar te zien. Samen met Mariska! Voor jou een knuf en hoop dat het goed met je gaat! Xxx

Bianca, ik heb vertrouwen, saampies met jou!

Geplaatst

Hoi Bianca

Ik heb wel het vermoeden zwanger te zijn, ik denk dat ik morgenochtend een test ga wagen... Het is dan nog veel te vroeg. Wd 8.

Wie weet

Xx Emm

Geplaatst

@Bianca, poeh....zwaar maar zó mooi. Ik heb een baby-afscheid dichtbij meegemaakt en dat is vreselijk zwaar.

Het afscheid was waardevol en prachtig zoals je vertelt, net als jullie meiske.

En naast alle mooie reacties kan ik je alleen een digitale knuffel geven :hugs2:

@emmi.....Spannend!!! Ik kom morgen gelijk ff gluren op ons topic!

Geplaatst

@Bianc, maar wát frustrerend dat je niet direct serieus genomen bent!!! En zó rot die blaasontstekingen. Waarom....geen nut. Jullie hebben, zoals je zegt, het juiste voor Lente gedaan.

Wat een verhaal......kippenvel en je hart slaat ff over.....

Laat gaan die tranen!!!

Geplaatst
Moes,Waarschijnlijk wilt je dochter precies altijd achter de computer als jij er ook achter wilt ;-)

Wij hebben Lente begraven. Hebben 2 weken in het ziekenhuis gelegen en vanaf dag 1 waren we al bezig met de begrafenis. Het was enorm druk. Hebben drie mooie liedjes gedraaid. R heeft het boekje Raad eens hoeveel ik van je hou,voorgelezen bij haar grafje hebben we iedereen roze en witte ballonnen gegeven en opgelaten daarna met familie de roze en witte rozen blaadjes op haar mandje gestrooit in haar grafje en daarna beschuit met muisjes gegeten met iedereen.

Ik heb 4 keer een blaasontsteking gehad en daardoor zijn de vliezen gebroken.

Heb de laatste 2weken 4 keer de verloskundige gebeld dat ik een schokkerig gevoel had van onder en vocht verloor maar volgens haar was dat vocht door de blaasontsteking en was L,ente tegen een spier aan het schoppen vandaar die pijn. Kon het vergelijken met indalings pijn! ( dat was het dus gewoon)Maar volgens haar was het daarnog veel te vroeg voor. En omdat ze al 10 dagen zonder vruchtwater lag en 7 dagen in het geboorte kanaal lag liep ze al 10 dagen achter met de ontwikkeling van de longen. Ook had ik natuurlijk de blaasontsteking dus de kans dat L.ente die infectie ook had gekregen was heel erg groot. Hebben in diverse ziekenhuizen gesproken en overal zeiden ze dat het een gezond sterk meisje was maar dat ze dit niet zou redden al zouden we zo door gaan ze had sowieso dubbel zo hard moeten vechten als een ander kindje van 24 weken die geen achterstanden had met de longen of geen infectie had. Plus achteraf zeiden ze in het ziekenhuis dat de kans enorm groot was dat als ze het wel zou overleven dat ze waarschijnlijk nooit het ziekenhuis uit was gekomen. Dus dat was een extra bevestiging maar het was een loodzware beslissing aangezien ze gewoon een gezond meisje was.

Ik heb enorme steun gehad van sommige meiden van dit forum.

Er zijn 6 meiden van het forum ook op de begrafenis geweest waaronder Jose en Goofy. Zo bijzonder.

Dat we nu weer zijn begonnen geeft me enorme rust. Want we zijn weer in de race voor iets wat nu nog liever willen als ooit!

Ik twijfel dan ineens of de beslissing om L,ente geboren te laten worden en niet te beademen de juiste beslissing is geweest. Maar weet dat dat wel de juiste beslissing is hoor. Alleen heel soms in een zwak moment komt dat even naar boven!

Denk laat het je even weten dan zijn jullie gelijk op de hoogte ;-)

Heftig Bianca.. Maar je heb gedaan wat moest.. L.ente is en blijft jullie kleine meid.. Voor altijd..

Hoop dat jullie snel verblijd mogen worden met een positieve zwangerschapstest..

Kus mijnbaby..

Geplaatst

Bianca tranen biggelen ook over mijn wangen!!! Wat heftig wat verdrietig.. L.ente zal jullie engeltje zijn en straks over jullie schouders mee kijken en beschermen.. Hele dikke digitale knuffel!!! Bah en dan ben ik nog niet eens aan de hormonen..

Geplaatst

Bianca wat een heftig verhaal!!!

Mijn zusje heeft ook zoiets meegemaakt, en afscheidnemen van zoiets is altijd moeilijk. Voor haar is het nu bijna 10 jaar terug en jog blijft het moeilijk.

Ik geloof zeker dat jou meissie trots op je is en over jullie uitkijkt!!

En over jullie waakt.

Emmeline: hou moed het kan nog steeds...

Geplaatst

Emmmmmm........het kan nog! Ik kan me niet voorstellen met al jouw klachten/kwaaltjes/aanwijzingen dat het negatief blijft. Kijk nog ff in de prullenbak..ik heb ooit een kv test weggegooid en later kwam hij toch opzetten en was ik zwanger.

Sterkte maar gewoon verder broeden!

Geplaatst

Ach dames

Dank je Moes, hij is toch echt negatief. Ik ga het ook even loslaten. Als het zo moet zijn, kom ik er toch wel achter. Niet dat ik er ook enige invloed op heb!

Vol goede moed verder broeden!

Xx Emm

Geplaatst

@ Emm! Ach meid toch. Wat had ik graag wat anders gelezen. Hoop dat het nog lukt! Sterkte!

@ all! Hebben jullie zin in het weekend? Ik merk dat de weekenden zo saai zijn soms. Gelukkig volgende week en die week erop leuke afspraken! Zin in. Als je niets te doen hebt zoals dit weekend gaat de tijd zo langzaam. Ik wil beginnen :-D.

Meiden Tot later!

Bianca, succes morgen!

Geplaatst

@emmiline, geef de hoop nog niet op. Je bent nog erg vroeg met testen.

@bianca, wat een heftig verhaal zeg. Maar jullie hebben niks verkeerds gedaan. Tuurlijk ben je nu weer emotioneler. Door de hormonen, maar ik denk ook wel doordat je weer echt bezig bent met zwanger worden.

@goofy, fijn dat je nu weer groen lucht hebt voor een behandeling. Jammer dat je de weekends saai vind, maar gelukkig de volgende weekenden al wat gepland lees ik.

@remmir, ik hoop dat jullie een leuke vakantie hebben met toch nog genoeg sneeuw.

Mijn man is morgen jarig, wordt 40. Dus morgen hebben we een klein feestje.

Geplaatst

Hoi Kim, alvast gefeliciteerd met je man! Fijn verjaardagsfeestje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden