Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend mrs de vries! Blijf duimen dat t er meer zijn als 6 wellicht 10 gouden eieren net zoals bij kim :-)! Hou je ons weer op de hoogte!?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@eslief, wat spannend en ook onzeker zeg. Zondag hopelijk duidelijkheid.

@mrs de vries, hopelijk nog wat extra groei voor de kleintjes. Wij horen in de wachtweken per brief of er nog cryo's zijn.

Ik heb sinds gisteravond constant last van mijn buik aan de rechterkant. Ik weet het aan het rennen naar de bus maar heb het nu nog steeds. Net echt heel langzaam naar het station gefietst. Nog 1 dagje werken en dan weer 3 vrij.

Geplaatst

We hadden dit keer een vage arts. Die telde de kleinere al mee en kwam op 12 stuks. Hopelijk ook allemaal goed voor ICSI/bevruchting.

Kim, het kan nog wel door de punctie komen. Even rustig aan doen denk ik. :)

Bianca, natuurlijk houd ik jullie op de hoogte. :happy:

Geplaatst

Waardeloos kim! Hopelijk is dat gevoel in je buik snel weg.

Voor de rest moet jeje wel rustig houden he.

Nou ik ga voor 12 mrs de vries! Op naar veel mooie bevruchtingen met icsi! Knuff!

Geplaatst

Goedemorgen dames. Hier vandaag lekker vrij. Het gaat nog goed voorlopig. Wakker geschrokken en toen naar de toilet. Nog geen ongi. Maar toch nog steeds onzeker vanwege de pijntjes die ik meestal voel tijdens ongi. Morgen een test kopen. @eslief voor jou is er ook nog hoop. @mrs. De vries succes morgen met de meting spannend. @kim geniet dalijk van het weekend. En doe ff lekker rustig aan. Hoe is het met bianca?

Geplaatst

Mirella, iedereen leeft volgens mij enorm met je mee! O.a ik! Ik ben zo nieuwsgierig!

Die pijntjes kun je namelijk ook hebben tijdens een zwangerschap.welke wachtdag is dit nu?

Hier gaat t goed. Nog enorm onwerkelijk dat t weer in 1x gelukt is en hopelijk is nu 3x scheepsrecht voor ons en mag ik de zwangerschap uitlopen zonder miskraam of vroeg geboorte. Het blijft dus spannend maar ben een stuk rustiger als voorgaande twee zwangerschappen!

Toi toi toi en ik hou je in de gaten ;-)

Geplaatst

Dit is wachtdag 13 vanaf de terugplaatsing. Ik ben zelf ook nieuwsgierig. Maar we willen allebei toch echt pas zondag testen. Dat lijkt me ook nog spannend. Dat wachten tot die twaalf weken. Wel super dat het in 1 keer gelukt is.

Geplaatst

Jullie hebben echt engelen geduld haha. Balen dat ze bij jullie in t ziekenhuis pas zeggen dat je zo laat mag testen. Je zal bijna zeggen dat t gelukt is. Je menstruatie dag is voorbij en je gebruikt geen bollen meer! Spannend!

Ja een zwangerschap zijn gewoon de verlengde wachtweken!

Geplaatst

Sorry dames het is een soort bijgeloof van me. En ik wil het lot niet tarten. En ik ben wel eens meer na drie dagen ongi geworden. omdat er zoveel spanning is wilt het ook gewoon uitblijven. Dus vandaar het wachten. Ik heb ook zo een engelen geduld vanwege mijn vriend. we gaan vandaag gezellige dingen doen en morgen ook. Gisteravond onze trouwdatum vastgelegd. En morgen gaan we dingen voor onze trouwdag regelen. Dat is ook echt mijn afleiding.

Geplaatst

Hai meiden,

Vandaag staat bij mij een cryo terugplaatsing gepland. Weinig tijd gehad om er zenuwachtig van te worden want onze dochter is al 3 dagen ziek. Voor het eerst eigenlijk dat ze ziek is, ze is zo zielig. Bijna niet geslapen vannacht en nu nog aan t werk. Moeten om 14.30u in het AMC zijn maar ik ben nog steeds niet gebeld of de cryo goed ontdooid is. Ze zeiden vorige week tegen me dat het zelfs soms pas als je in het ziekenhuis bent bekend is of hij/zij goed of niet goed ontdooid is. Baal dr een beetje van want we moeten toch 45 minuten rijden, oppas voor onze zieke dochter hebben en ik moet vrijnemen van het werk...terwijl dat misschien niet eens nodig is als de ontdooiing niet goed is gegaan. Ben nu inmiddels dus wel zenuwachtig geworden...zucht

Geplaatst

Wat vervelend dat je dochter ziek is. Beterschap!

Kun je niet bellen en de situatie uitleggen? Ik vind het ook vreemd dat je pas weet hoe en wat als je daar bent. Ze weten nu toch al of het doorgaat, lijkt me?

Geplaatst

mrs. De Vries, dank je wel.

Bellen kan tussen bepaalde tijden, nu vanaf 14.00u pas weer. Heb maar even een spoed mailtje gestuurd. Lijkt mij idd ook dat ze dat nu toch wel weten, zal wel een kwestie zijn van doorgeven van de ene afdeling naar de andere afdeling denk ik zo maar...even afwachten dan maar pompiedom

Geplaatst

Ah neeeeee mirella! Is t lichtroze? Dat mag niet echt niet!!!!!!! Hoop zo dat t niet doorzet meid!

Seef, heb je al iets gehoord of inmiddels de tp gehad? Hoeveel cryootjes hebben jullie nog?

Geplaatst

Neeeee Mirella! Niet toch?

Ik vandaag trouwens vier dagen te vroeg ongi dus start met de medicatie. Die verandering in de cyclus komt door de dhea.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi,

vandaag bloed controle en net telefoon gehad. In het bloed was het hcg toch wat verhoogd dus waarschijnlijk is er iets geweest....maar ook heel snel mis. Dat verklaarde volgens hun ook waarom ik zo snel ben gaan bloeden.

Moet volgende week terug voor bloed controle en een gesprek met de professor.

seef; veel succes

mirella; ik duim voor je

kim; geniet van je vrije daagjes

mrs de vries; hopelijk zijn die kleintjes ook goed rijp tijdens de punctie

Geplaatst

Sjoke, mag je dan de volgende keer wel de utrogestan gaan gebruiken? Want wellicht gaat t dan wel beter?

Geplaatst

Mirella ik hoop voor jou dat het anders uitpakt dan dat het er nu op gaat lijken!

Wij zijn net weer terug van de fm. Waarschijnlijk maandag punctie. Voor de zekerheid nog extra bloed laten prikken op progesteron. Morgen krijg ik uitslag en de definitieve dag. Het ging zo snel met S.choltens dat ik geïrriteerd werd. Enige wat ik hoorde was 1 van 20mm en voor 1 laat ik de punctie niet inzetten! Er zijn er 7 en bloed kan morgen zeggen of ze ook echt rijp zijn!

Voor Noes en Moes.. €240,- meenemen contant want het zijn zzp'rs.. Je krijgt een lijst en daarop wordt aangevinkt wat je hebt verbruikt aan medicijnen en versnaperingen. Als je niets extra's neem qua pleister of drinken dan kan het wel €200,- zijn! Heel bijzonder dit...

Ik heb een lijst met de kosten voor alles, maar die krijgen jullie ook! Incl de contracten!

Moes succes met met het starten! Ik was de laatste x ook ineens eerder!

Geplaatst

Bianca; dat wordt volgende week bekeken. Ga er wel op aandringen

remmir; vervellend dat het zo gehaast gaat. Soms wordt er te makkelijk voorbij gegaan hoe belangrijk het is. Ik duim voormooie rijpe eitjes

Geplaatst

:-( helaas dames ben ongesteld geworden. Morgen ochtend voor de zekerheid testen. Ik heb al een traantje gelaten. Dit was de eerste poging. Nog geen bericht gehad of ik cryo's had. Dus maandag maar even bellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden