Ga naar inhoud

Uitgerekend oktober 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mij zijn de kwaaltjes ook de ene keer erger dan de andere keer. Alleen het moe zijn is er de hele dag. Voor mij nog 2 weken en 2 dagen tot de echo...

Ja Bianca het duimen heeft geholpen!!! Wij hebben ook droog boodschappen kunnen doen gelukkig...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 804
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim ik hoop dat je strakjes zwanger bent van deze emmie! Ook ik geloof hierin!

Wij kwamen eind sept op kreta een man tegen die zei jullie raken snel zwanger maar je moet t niet gaan forceren. Ik dacht je bent gek! Toen kreeg ik t nieuws dat de cryos niet goed ontdooid waren en de maand erop had ik ineens een cyste ik mocht wel een poging proberen door te gaan maar de kans was groot dat ik alsnog moest stoppen. Moest toen aan de man vd vakantie denken en heb besloten te stoppen. Wel zei ik toen tegen R als ik dan van de volgende poging zwanger raak eet ik mn schoen op want dat kan gewoon niet. Precies 6 maanden na t overlijden van L.ente was ik dus precies weer zwanger! Op 25 juli zou ik precies 28 weken zwanger zijn die de artsen.echt voor ogen hebben en ben precies 1 maand eerder uitgerekend dan toen van L.ente. dus ik hoop zo dat dit goed mag gaan! Daarom zeg ik hou vertouwen en veel dingen gebeuren echt met een reden!

Hope, het zit echt wel snor hoor maar begrijp je wel! Ik ben vooral de hele dag door moe en verder nog vrij weinig wat vage klachtjes.

Sky, jou echo is dus over 9 dagen! Spannend. Die van ons over 11 dagen t gaat toch wel opschieten. Fijn dat je de avonden meer energie hebt en dat je geen nachtdiensten hebt.

Lisselot, fijn dat je droog over bent gekomen. Vanmiddag viel t gelukkig ool wel mee met t weer vandaag! Jo echo duurt nog ietsjes langer maar dan ben je wel gegarandeerd dat t hartje klopt!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Lieve meiden,

Hoe is t met jullie? Hier gaat alles goed. Gisteren avond gebeld door moeders voor moeders. Die komt maandag ochtend al! En mag vanaf donderdag gaan plassen. Heb er geen bal zin in haha. Maar t is voor een goed doel ;-)

Geplaatst

Wat goed Bianca... Ik wacht eerst de echo even af en meldt mij dan aan denk ik...

Ik lag gister al om 19:30 op bed en kwam er vanmorgen om 7:30 uit...

Vanmorgen in ene vreselijke buikpijn dus ik geschrokken, maar gelukkig waren het mijn darmen...

Vandaag een verjaardag.. En dan morgen weer lekker werken..

Geplaatst

Ah gets je bent zo alert op alles wat je voelt he! Gelukkig betekende t niks!

zooo jij hebt lekker klokkie rond geslapen. Ik kon de slaap niet vattem half 1 lag ik te slapen en half 8 was ik weer wakker en ben zo moooeeeeehoee straks de hele dag visite bleh haha

Geplaatst

Ja dat ben ik van mijzelf ook niet gewend dat ik zoveel slaap. Normaal lig ik wel redelijk vroeg op bed, maar dan gaat mijn wekker ook om 5:30 uur. Dus dan slaap ik zo'n 8 uurtjes..

Wat balen dat je slecht geslapen hebt.. Hopelijk door alle drukte vanavond een betere nacht..

Geplaatst

Lekker toch je zal t nodig hebben! Dan moet je t er lekker van nemen! Ik lig soms ook al om half 9 te tukken sinds ik zwanger ben alleen gisteren kwam R pas laat thuis en op de 1 of andere manier kan ik dan niet slapenm

Hopelijk vannacht weer wel!

Geplaatst

Bianca wat een mooie gebeurtenis met die man op Kreta zeg! Ook ik geloof daarin. Eerst was ik heel sceptisch, totdat ik vorig jaar 5 juni op de Pasar Malan (Indische markt) bij een soort van mediumwas geweest. Ik geloofde er totaal niet in maar ze zei een aantal dingen:

- er moet aan jou gesleuteld worden, het is niet ernstig maar moet gebeuren anders raak je ook niet zwanger

- je gaat het de komende 4 mnd nog heel zwaar hebben op je werk door jouw collega's en apotheker

- na die 4 mnd ga je totaal iets anders doen waar je heel gelukkig van wordt

- eind 2013 begin 2014 zie ik een zwangerschap, een doorgaande, gefeliciteerd!!

- halverwege 2014 heb je een aantal financiële meevallers en hebben jullie geld over

het klopt wat ze zei want:

- op 4 juli ben ik geopereerd aan een blindedarmontsteking en die later gecompliceerd was

- idd exact 4 mnd heel zwaar gehad op m'n werk omdat de apotheek zwaar in financiële problemen zaten dat afgereageerd werd op mij, op 1 oktober via vaststellingsovereenkomst uit elkaar gegaan

- ik was bezig met n super leuke job maar ivf ging voor

- idd begin dit jaar zwanger wat lijkt op n doorgaande zw

- kom maar op met het geld hahahaha!

bizar he?

Bianca wat goed voor mvm plassen, ik weet het nog niet zeker, ik sta zo vreselijk te kotsen

Lisselotje, poeh effe schrikken maar gelukkig je darmen! Zo wat slaap jij veel! Ik ben ook erg moe maar kan niet goed in slaap komen en ben vroeg wakker.

hier weer een weeïg en misselijk gevoel, iets meer pijnlijke boobs, pffff gelukkig!! Ik kijk naar woensdag uit voor hcg bloedprikken. Hier 2 wkn wachten voor echo. Ik weet niet wat ik erger vind, 2 ww of 2 weken wachten voor echo

wat een rotweek he? Het regent al vanaf vrijdagochtend! Maargoed, heel verhaal ga nu maar eens douchen : )

Geplaatst

Bianca.. Wij zijn daar ook erg blij mee dat je dat doet!

Lieve meiden,

Hoe is t met jullie? Hier gaat alles goed. Gisteren avond gebeld door moeders voor moeders. Die komt maandag ochtend al! En mag vanaf donderdag gaan plassen. Heb er geen bal zin in haha. Maar t is voor een goed doel ;-)

Geplaatst

Vandaag fam dagje gehad. Jeetje wat was ik misselijk maar goed de schijn opgehouden.

kindjes hebben genoten in artis. Vanmiddag wel ingestort op de bank.

man voor de kindjes gezorgt dan kon ik even me ogen dichtdoen.

als de misselijkheid erger word ga ik wel weer medicijnen vragen want ik moet smorgens belangrijke medicijnen innemen.

dus afwachten wat deze week gaat brengen! Nog een week tot de echo!

Geplaatst

Wat balen dat je zo misselijk bent norwegian sky... Hopelijk zakt dat snel af..

Ik ben nog steeds met vlagen misselijk.. Verder gaat het goed..

Nog 2 weken tot de eerste echo... Echte verlengde wachtweken vind ik dit..

Geplaatst

Sky was Artis leuk? Wil er graag nog een keer naar toe. Wij hebben een abonnenement op dierenpark amersfoort, nog geen 10 min rijden van ons huis. Mijn zoontje vind het geweldig!

gisteren was ik de hele dag misselijk, pijnlijke borsten, vreselijk moe, koud en overal jeuk. Nu weer nergens last van. Dat maakt me zo vreselijk onzeker...woensdag weer bloedprikken, hopelijk is het hcg dan mooi gestegen! Dan ga ik nog 1x volgende week maandag bloedprikken en dan nog 1 week voor de echo.

ben erg blij als de 12 wkn voorbij zijn, kan ik daarna mijn angelsounds gebruiken : )

Geplaatst

Hoi Meiden,

Sky wat vervelend zeg! Wat voor andere belangrijke medicarie gebruik je dan? Lastig zon dagje weg en dat je dan je misselijkheid moet verbloemen. Had niemand t door?

Remmir, daar doe ik t voor! En als t mis is dan heb ik toch bijna een week gepiest!

Lisselot, duurt het voor je gevoel zo lang voor de echo? Ben je er veel mee bezig? Waardeloos dat ook bij jou de misselijkheid met vlagen op bezoek komt! Ik zelf vind de dagen nu wel redelijk snel gaan. Voorgaande zwangerschappen ging t een stuk trager maar toen was ik er meer mee bezig.

Hope, ook jij misselijk jeempie! Lastig bij je zoontje heb je dat ook veel gehad toch.

Verder kan jk me wel een beetje bij je aansluiten moe, pijnlijke borsten en ook overal jeuk gisterenavond had ik vorige keer ook! En zo moe wezen dat je niet kunt slapen!

Jij gaat nog twee x bloed laten prikken dus?

Fijn he die angelsound! Ik had er bij L.ente ook 1 gekocht en hoorde haar hartje al met 9 weken! Dus mocht mn zwangerschap goed gaan ga ik t nu weer met 9 weken proberen.

Geeft je toch een geruststellend gevoel he!

Strakkies komt moeders voor moeders langs. Mag ik weer DE test doen ben benieuwd. Vorige keer kreeg je een mooie zachte badcape voor de baby ben benieuwd wat je nu krijgt! Paar jaar geleden was t een verschrikkelijke armband haha.

Hier vallen de kwaaltjes nog wel mee moe, soms pijnlijke botsten s avonds overal jeuk en

Geplaatst

Hoi Meiden,

Sky wat vervelend zeg! Wat voor andere belangrijke medicarie gebruik je dan? Lastig zon dagje weg en dat je dan je misselijkheid moet verbloemen. Had niemand t door?

Remmir, daar doe ik t voor! En als t mis is dan heb ik toch bijna een week gepiest!

Lisselot, duurt het voor je gevoel zo lang voor de echo? Ben je er veel mee bezig? Waardeloos dat ook bij jou de misselijkheid met vlagen op bezoek komt! Ik zelf vind de dagen nu wel redelijk snel gaan. Voorgaande zwangerschappen ging t een stuk trager maar toen was ik er meer mee bezig.

Hope, ook jij misselijk jeempie! Lastig bij je zoontje heb je dat ook veel gehad toch.

Verder kan jk me wel een beetje bij je aansluiten moe, pijnlijke borsten en ook overal jeuk gisterenavond had ik vorige keer ook! En zo moe wezen dat je niet kunt slapen!

Jij gaat nog twee x bloed laten prikken dus?

Fijn he die angelsound! Ik had er bij L.ente ook 1 gekocht en hoorde haar hartje al met 9 weken! Dus mocht mn zwangerschap goed gaan ga ik t nu weer met 9 weken proberen.

Geeft je toch een geruststellend gevoel he!

Strakkies komt moeders voor moeders langs. Mag ik weer DE test doen ben benieuwd. Vorige keer kreeg je een mooie zachte badcape voor de baby ben benieuwd wat je nu krijgt! Paar jaar geleden was t een verschrikkelijke armband haha.

Hier vallen de kwaaltjes nog wel mee moe, soms pijnlijke borsten s avonds overal jeuk. Gisteren weer van die mes steken recht in mn vagina auw! Herkent iemand dat? Volgens mij had ik dat de vorige keer ook. Straks ook ff de ha bellen hopelijk hebben ze mn hcg uitslag binnen zal wel niet stelle trage slakken daar haha.

Geplaatst

Bianca, die steken herken ik wel. Dat heb ik ook af en toe...

Ik leef inderdaad wel naar de echo toe, gewoon omdat je dan zeker weet of het hartje klopt enz. Ik ben er wel mee bezig, maar niet de hele dag hoor. Ik heb nog 2 kinderen, dus heb genoeg afleiding. Ik vind alleen altijd die eerste 3 maanden zolang duren. En ik kreeg een uitnodiging voor de verjaardag van mijn zus die 40 wordt. En die viert het pas vanaf 21 uur savonds. Nou dan lig ik al in mijn bed zeg maar omdat ik zo moe ben. En ik vind het erg laat. Wij wonen in Drachten en hun in Hoorn. Dus ook nog een eind rijden. en ik vind het moeilijk om dan af te zeggen, want ik wil niet liegen tegen mijn oudste zus. Dus misschien dat ik het haar toch wel vertel. Ik weet dat zij verder haar mond wel houdt.

Dus moet nog maar ff kijken hoe ik dat ga doen normaal vertel ik mijn oudste zus alles en dit houdt ik al een jaar verborgen. Dus het is toch wel raar hoor...

Geplaatst

Die steken zijn echt gemeen he!?

Dat is ook zo. De eerste 12 weken duren ook langer als daarna al vond ik de vorige keer alle dagen en weken lang duren haha.

Wow dat is een laat feest! Kan me voorstellen dat je daar tegen op zit te hikken. En smiddags even liggen en s avonds gaan? Hoelang is dat rijden? Anders zal.je zus het vast wel begrijpen. Maar kan me voorstellen dat je t haar liever persoonlijk verteld als je de echo gehad heb. Vooral omdat ze altijd alles wist en dit nog niet!

Geplaatst

Hoi dames,

@liselot vindt het ook verlengde wachtweken ; )

@hope wij wonen ook 10 min van de dierentuin vandaan ; )

@bianca die sippe armband kreeg ik toen : €

Hier nog steeds ziek....brrr

En een dilemma omdat ik zo ziek ben mag ik evt eind volgende week echo hier in de buurt. Officiele zhuis echo is 25 feb. Scheelt 4 dgn. Als ik dat doe is er misschien volgende week niks te zien en dan heb je 4 dgn vette stress. Wat zouden jullie doen??

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Geplaatst

Victor, jij toen ook die leuke armband haha. Alsof je met zon druppel aan je arm gaat lopen ;-)

Ben je dan 6 weken en 4 dagen hope? Hier doen ze hem standaard met 6.2 weken. De vorige keer was er bij mij al een kloppend hartje aanwezig. Ik zelf zou t wel doen.

Geplaatst

Ik krijg thyrax voor me schildklier. Is belangrijk dat ie goed is ingeregeld anders kan ik een mk krijgen of een kindje met een afwijking. Dus echt.belangrijk dat ik hem niet uitspuug.

Jeej ben nu niet misselijk! Goed begin van de dag!

Wil zo graag een echo! Deze week zal wel voorbij kruipen hihi!

Geplaatst

Oww zo ja begrijp t! En die is er niet in de vorm van een injectie?

Dus nu een afspraak bij de huisarts maken voor medicatie voor t misselijk zijn of niet?

Kan me voorstellen dat je naar de echo uit kijkt! Hoever ben je dan? Jij hebt hem dan maandag?

Hier onwijs dizzy brrrr

Geplaatst

Hihi ja zijn echt rot steken..

Smiddags liggen gaat ook niet, want dan hebben we nog een verjaardag.. Het is ruim anderhalf uur rijden.. Maar ze begrijpt het wel hoor... Helemaal als ze de reden weet. Dus ik denk dat ik haar straks maar ff bel..

Geplaatst

Ben benieuwd naar haar reactie! Met al rondlopende kids is smiddags liggen ook niet te doen natuurlijk :-(

Geplaatst

Yes! Mijn hcg was op dag 13 na de tp 199 op dag 15 na de tp was deze 489! Dus meer als een verdubbeling in 48uur! Joehoee!

Geplaatst

Wat super Bianca... Dat geeft goede moed!!!!

Ik heb mijn zus net proberen te bekken naar ze was er niet. Dus ik denk vanmiddag nog maar een keer bellen..

Geplaatst

Jaa zeker! Hmmm das balen dan heb je de moed bij elkaar geraapt en dan is ze er niet!

Net is moeders voor moeders langs geweest en vanaf donderdag ga ik mee piessen. Ze vertelde trouwens dat als je misselijk werd van de geur je t over moest gooien onder de afzuigkap!

ejy2eqyt.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden