Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mar, gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws. Welkom hier.

Celene, omdat er bij icsi (tese) een iets verhoogde kans is op een aangeboren afwijking. En er ook afwijkingen zijn waarbij het kindje niet levensvatbaar is hebben wij er destijds wel voor gekozen. Maar nu twijfel ik. Willen we het dan wel of niet weten. Moeilijk hoor.

Mari, ik dacht eerst ook helemaal geen kwaaltjes te hebben maar het begin bij mij pas rond de 6 weken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja daarom ik kan me ook niet voorstellen na de vorige keer dat ik niet misselijk wordt haha we wachten af met Pasen en begrafenis dinsdag mag het nog even weg blijven

Mij werd vertelt na de bevalling dat ik bij een 2de icsi zwangerschap de nekplooimeting geloof ik vergoed krijg maar ik weet niet of wij dat wel doen bij mijn dochter niet gedaan

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mar welkom hier!!gefeliciteerd!

Remmir hoe gaat het? Heb je inmiddels alles kunnen laten bezinken? Ik hoop dat je je niet te druk maakt!

wij zijn gisteren bij de gyn geweest, de echo was weer mooi!

ukkie is nu 2.4 cm rn groeit volgens het boekje,we hebben het hartje ook gehoord, ohhh wat bijzonder weer! baarmoederhals is ook weer gemeten en ook mooi op lengte.( maar deze termijn is ook nog niet " gevaarlijk").

verder heel wat afspraken gemaakt, 13 mei de nekplooimeting, wij gaan dat wel doen, iedere keer nog gedaan, we weten al dat een kindje met down ook welkom is maar vinden het wel fijn om dan " voorbereid" te zijn.

aansluitend afspraak bij de gyn die de cerclage gaat plaatsen en dat zal gebeuren in de week van 20 mei.

30-6 de uitgebreide 20 weken echo.

verder rond 6 mei glucosetolerantietest + bloedafname voor de combinatietest! ben er maar druk mee ;-)

Geplaatst

José, ik had helemaal over jouw berichtje heen gelezen. Zie het nu pas. Dank je wel! Hoe gaat het met jullie? Al een beetje gewend aan jullie nieuwe gezinnetje?

Mari, ik weet het niet zeker maar volgens mij kregen wij bij de eerste icsi die nekplooimeting ook gewoon vergoed.

Geplaatst

Meiske, fijn dat alles weer goed was. Nog steeds minder misselijk trouwens? Prettig dat ze alles zo goed in de gaten houden hè? Ik heb ook al een hele lijst met afspraken/ echo's staan. Ik moet wel zeggen dat ik het ook wel jammer vind dat we niet gewoon naar de verloskundige kunnen gaan. Zo'n academisch ziekenhuis is toch veel zakelijker. Ook moet je er vaak lang wachten. Aan de andere kant hebben ze daar de juiste expertise en mocht er wat zijn dan hebben ze het gelijk in de gaten. Ervaar jij het ook zo?

Ze hebben bij mij volgens mij een fout gemaakt want de guo staat ingepland bij 15 weken ipv 20. De assistente wist het ook niet dus ik vraag het de volgende keer wel bij de arts na.

Geplaatst

Ik heb geen idee meer wat het dan was er werd iets bij de 2de icsi zwangerschap vergoed wat bij de eerste niet standaard vergoed werd maar ik heb het met mijn man er nog niet echt over gehad maar denk niet dat wij dat doen maar heb er nog niet echt bij stil gestaan eerst een kloppend hartje

Ja met 15 weken de guo lijkt me erg vroeg haha

Geplaatst

Echt balen.. Weer een heel bericht ingetypt gooit hij mij eruit en moet ik weer opnieuw inloggen.. Doe het nu kort.. Het wordt steeds irritanter zo.

Hoe is het met jullie allemaal?

Mari is het al een beetje tot je doorgedrongen? Wanneer heb je de echo?

Meiske wat een afspraken heb jij staan zeg! Ook een abonnement in het ZH. Fijn dat de echo goed was!

Celene hoe gaat het met jou? Heb je een verschil met de eerste zwangerschap en nu? Ook ivm toen de 2-ling?

Twinkle hoe ver ben je nu? Kan het niet zien! Hoe voel je je?

Hier alles goed. Alles weer een beetje bezonken en laten het maar op ons afkomen. 24-4 weer afspraak, maar weet niet wat ze dan doen gaan doen. Het zou de termijnen bepaling zijn en de combitest of zoiets, maar dat is nu niet meer nodig ivm eerder ontdekken. 1 Mei de uitgebreide echo in het echo-center. Dan zijn alle uitslagen ook binnen dus ben benieuwd. Spannend!

Fijne 2e paasdag!

Geplaatst

Remmir, wat vervelend dat je er steeds uitgegooid wordt. Misschien kun je tussendoor een kopie van je tekst maken zodat je niet alles kwijt bent? Wel erg omslachtig... Ik kan nog steeds geen ticker plaatsen. Erg jammer want het is wel leuk en ik hoef dan zelf ook niet steeds te rekenen.

Het blijft nog even spannend voor jullie. Misschien gaan ze de 24-ste nog een keer goed kijken. Ja je kan niks anders dan het op je af laten komen. Er moet eerst meer duidelijkheid komen of er nu wel of niet iets is met 1 van de kindjes. Misschien maken jullie je nu wel zorgen om uiteindelijk niks. Weet iedereen in jullie omgeving nu dat je zwanger bent?

Meiske, hoe gaat het met jou? Nog last van je darmen?

Mari, nog geen last van misselijkheid inmiddels?

Celene, hoe gaat het bij jou?

Ik ben morgen 9 weken. 2 mei weer een echo dus nog even geduld hier. Ik denk dat we het daarna wel aan iedereen vertellen.

Nog steeds regelmatig erg misselijk en overgeven. Verder moe. Ik doe een stuk minder dan normaal. Geef me er maar een beetje aan over dan heb ik het minste last.

Als iemand nog een tip heeft om die ticker te plaatsen... Het is nog steeds niet gelukt.

Geplaatst

9wk alweer!.. heb een gevoel dat ik in de tijd blijf stilstaan ofzo.. Dacht bij jou rond de 7wk.. 2 mei ben je al weer bijna 11wk. Snap dat je het dan ook verteld! Vervelend die misselijkheid! En ook nog overgeven pff.. Geef je over dat is het beste. Het komt straks allemaal wel weer!

In het vorige bericht(die niet geplaatst werd) had ik het geschreven en niet in deze dus.. Maar wij hebben dit weekend een gezamenlijke app eruit gedaan en hebben wij verteld dat we zwanger zijn van een 2-ling. Erg leuk die reacties. Iedereen leeft zo met ons mee.. Erg leuk! Heb al mensen gehad die zijn gaan huilen.. zo schattig!

Het is mij gelukt met de iphone. Eerst naar bb om je ticker in te vullen en daarna erop staan zodat je kunt kopieeren .. iig met je tel het opslaan dan naar handtekeningen en in je handtekening ( kon bij mij alleen bovenin) plakken. hopelijk lukt het je.. Bij mij wou het eerst niet omdat ik te veel tekens had. Toen aangepast en het lukte..

Succes

Geplaatst

Ik meld mij weer af hier vanmiddag een Mega bloeding gehad en op de echo was alleen een lege vruchtzak te zien dus ik krijg nu meds om alles verder op gang te brengen en werkt dat niet krijg ik volgende week een curretage

Iedereen heel veel succes verder met de zwangerschap

Geplaatst

Mari, wat naar zeg. Pffff. Heel veel sterkte. Voor deze zwangerschap ook een miskraam/ missed abortion gehad. Ik wilde pertinent geen curretage ivm kleine kans op onvruchtbaarheid. Ik hoop dat de medicijnen voldoende zijn.

Sterkte.

Geplaatst

Remmir, wat lief dat er zelfs mensen gingen huilen. En heerlijk om niet meer stiekem te hoeven doen hè?

Ik krijg steeds een melding van acces denied. Hadden jullie dat niet?

Geplaatst

Sterkte mari!!! Echt shit zeg. Ik hoop dat de cytotec werkt en het afdoende is.

Geplaatst

Oh Mari, heel veel sterkte, wat een teleurstelling! Hoop dat je die pillen niet nodig hebt en je lichaam het zelf oplost met de bloeding. Bij mij was dat wel zo in december. Maar iig heel veel sterkte voor jou.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Is wel allemaal spannend hoor je zit eerst te wachten totdat je een test mag doen en is positief en dan duurt het zo lang (voor je gevoel) wanneer je om een echo mag.

Verheug me erop maar toch ook weer beetje bang.

Zal wel heel normaal zijn.

Geplaatst

Hoi dames

Hier het meest bizarre nieuws wat wij absoluut niet meer verwacht hadden na gisteren ik zal bij het begin beginnen

Gisteren een mega bloeding echt heel erg net als je in films altijd ziet als iemand een mk krijgt alles doorweekt dus ik in paniek direct het observatorium gebeld ik mocht direct langs komen daar was geen twijfel over. Nou wij daar eerst een uur alleen zitten wachten toen kwam de arts assistent hij snapte ten eerste al niet dat ik 6 weken kon zijn want de tp was komende donderdag pas 4 weken geleden dus was ik dan pas 4 weken en dus zou hij echt nog niks op de echo kunnen zien nou wist ik dat gelukkig zelf al beter dat ik toch echt 6 weken was.

Maar goed hij zou wel even een echo maken maar waarschijnlijk kon hij toch niks zien.

Nou hij zag wel wat een zwart vlekje maar verder niks mijn eierstokken waren rustig volgens hem en een zwangerschap kon hij niks van zien terwijl ik vermoedde dat dat zwarte vlekje een vruchtzakje was maar goed hij kon niks vinden maar zou even overleggen met de gyn zelf na 2 min komt hij weer en zegt ja het is helemaal mis er is niks te zien op de echo en dat had wel gemoeten volgens de gyn dus ik schrijf je meds voor om de baarmoeder verder leeg te maken en is het maandag niet leeg krijg je een curretage. Dus wij waren helemaal overdonderd en kapot van verdriet want ja de arts zei dit

Ik moest dan vanmorgen beginnen met de tabletten eerst 4 en dan elke 3 uur 2 tot ze op waren dan kwam het vanzelf allemaal los.

Maar eenmaal thuis begon ik te twijfelen of ik de meds wel moest gaan nemen omdat ik het maar raar vond hoe hij die echo deed en ik zoiets had van kijk het volgende week nog eens.

Gelukkig zei mijn lieve vriendinnetje Bianca precies hetzelfde tegen mij via de app en hebben mijn man en ik besloten vanmorgen toch eerst mijn eigen gyn in de ivfkliniek te bellen over hoe en wat.

Dus gebeld vanmorgen en we mochten vanmiddag direct langs komen ze wou mij toch zienwant dit was wel heel raar ze schreven nooit zo snel meds voor.

Nou wij er heen met de gedachte slechter kan het nieuws niet worden dus kom maar op met de echo maar dan hebben we zekerheid van een goede vertrouwde arts.

Nou het tegendeel bleek waar er groeit een super mini kindje met zelfs al een kloppend hartje jeetje mina wat waren wij opgelucht en blij niet normaal. Mini loopt nog wel iets achter maar dat kon heel goed komen door de stress van afgelopen dagen daar mocht ik mij nu ook totaal niet druk over maken dat zagen we volgende week wel weer

Waar de bloeding vandaan kwam was ook een raadsel maar dat maakt op zich ook niet meer uit voor nu zit het wonder boven wonder toch goed

De arts van gisteren is nog niet helemaal klaar met ons we hebben volgende week een gesprek over deze arts en is mij dat niet naar behoren zal ik zeker een klacht in dienen ook al weet ik dat er toch misschien niks mee gedaan wordt dan heb ik het voor mijn gevoel gedaan

Want stel als ik die meds wel had geslikt dan was ons mini kindje er niet meer geweest terwijl dat er gewoon een hartje is ik moet er niet te veel bij stil staan dan wordt ik zo woest.

Maar goed dit is tot zover onze achtbaan maar voor nu meld ik mij dus toch nog niet af haha

Geplaatst

Wat een prachtig nieuws!

En wat goed dat je twijfelde.

echt top nieuws ben zo blij voor je!

Welkom terug haha...

Geniet van je wondertje in je buik en laat je lekker verwennen en doe rustig aan. X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden