Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doen ze bij jou de geslachtsbepaling in het zh dan

Bij ons wel met de 20 weken echo maar ik denk dat wij met 16 weken ongeveer weer naar babyvisie in hengelo gaan is obs goed bevallen de vorige keer

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn eigen huisarts doet wel controle maar werkt samen met 2 andere in dit dorp en bij mijn vorige zwangerschap moest ik ook naar de andere want wou natuurlijk alles op dvd enzo die doet dat wel nou ja wacht het vrijdag af als het kindje het goed doet vraag ik het gewoon. Scheelt natuurlijk veel tijd en reizen dus hoop het wel.

Geplaatst

Ik loop in het ZH en ze zeggen dat je het met 16wk toch echt wel kunt zien! Week erna gaan we een lang fam weekend naar Texel en willen het dan vertellen aan de fam.

Wij lopen in Almelo en de 20wk (guo) wordt dan in Enschede gedaan. Die echo mag alleen in Enschede gedaan worden zeiden ze.

Mar88 fijn dat je vrijdag de echo hebt! Hoe ver ben je dan?

Geplaatst

Mar, hebben jullie geen verloskundigepraktijk in het dorp? En daarom bij de huisarts? Als de zwangerschap normaal verloopt kom je gewoon bij de verloskundige terecht (of in jouw geval de huisarts).

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik alle controles gehad bij de verloskundige. Alleen de combinatietest (in een speciaal centrum) en de guo (20 weken echo)was in het streekziekenhuis ivm icsi. Door de vroeggeboorte van mijn zoontje bij deze zwangerschap alleen nog maar onder controle van de gyneacoloog. Zijn ook heel wat ritjes op en neer naar Amsterdam. Maar ik heb het er graag voor over.

Geplaatst

Bij mijn dochter konden we het net 15.4 weken al zien wat het werd

Ik sta in enschede/Oldenzaal onder controle maar alle echo's zijn in Enschede als het goed is nu nog met 9/12/20 weken en dan na de 30 weken nog 2 geloof ik ivm ligging en groei

Geplaatst

Bij ons is het bij de huisarts.

En denk dat ik nu 7 weken ben dat weet ik vrijdag. Toen ik hoorde dat ik zwanger was was ik 4 weken.

En mijn man en ik zeggen het ook word een knul! Haha.. En ons dochter wil een zusje logisch vanzelf. Dus dat word wat.

Ik wist toen met 20 weken echo wat het werd maar zit nu echt te twijfelen of ik het weten wil. Maar het blijft natuurlijk een verrassing hoe het eruit ziet en een groot wonder als alles maar goed is.

Geplaatst (aangepast)

Van 1 hebben ze het gezegd wat ze denken wat het wordt die ander niet.. Het maakt mij eigenlijk niets uit.. Kindje 1 vermoeden ze een jongen en kindje 2 konden ze niet zien. Die is iets kleiner dus miss wel een meisje.. Maar 2 jongens zou ik ook erg leuk vinden en makkelijk!

Zelf denk ik een jongen en een meisje. Maar het belangrijkste is dat ze gezond zijn. Een vriend heeft ons ooit gezegd dat hij hier een jongen en een meisje zag rondlopen..we zullen zien

aangepast door Remmir
was wat vergeten
Geplaatst

Altijd wel weer knap als ze zoiets zo vroeg kunnen zien! De zekerheid zal er eerder met de 20wk zijn denk ik. En dan nog kan het soms anders lopen..

Bij mijn dochter konden we het net 15.4 weken al zien wat het werd

Ik sta in enschede/Oldenzaal onder controle maar alle echo's zijn in Enschede als het goed is nu nog met 9/12/20 weken en dan na de 30 weken nog 2 geloof ik ivm ligging en groei

Geplaatst

Het maakt mij ook niks uit ik vind het gewoon leuk om te weten en ik ben niet van de neutrale kleertjes en dingetjes ieder voor zich maar ik hou er niet van

Geplaatst

Klopt ze zei alleen dat wanneer ze het niet zeker wist we later terug mochten komen maar het was heel duidelijk zei ze

En bij de 20 en 30 weken hebben 2 anderen nog eens gekeken en zeiden beide hetzelfde dus ik was eigenlijk overtuigd

Maar bij een kennis van mij hadden ze het eerst mis bij de 20 weken ze zeiden een meisje en het was een jongen

Geplaatst

Beste allemaal,

lang getwijfeld of ik hier ooit nog zou terugkomen. Maar hier ben ik weer...en... Eindelijk in blijde verwachting na een succesvolle behandeling in dusseldorf!!! 2 november verwachten wij ons kleine grote wonder!!

Fijn om dit met jullie te mogen delen...

liefs Cochanel

Geplaatst

Cochanel leuk! Welkom en Gefeliciteerd!! Ook een DD ganger!

We lopen aardig gelijk op!!

Ik kan geen handtekening zien via mobiel, maar is dit jullie eerste kindje?

Hoe voel je je?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dank je!! Wat leuk dat we haast gelijk op gaan!! Ik voel me nu weer redelijk. Ik ben heel ziek/misselijk geweest, was erg afgevallen. Nu begint eindelijk een klein buikje ge groeien :-)

Het is mijn eerste kindje.

Hoe voel jij je?

Ik kan het soms nog niet geloven hoor dat het eindelijk is gelukt!

Liefs Cochanel

Geplaatst

Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest! Hopelijk het ergste gehad nu!!

Nee ongelofelijk hè. Dat hebben wij ook. Soms krijg ik echt zo'n vreugde gevoel door me heen. Zo bijzonder!

Ik voel me prima! Nergens last van eigenlijk.

Willen jullie weten wat het wordt? Of heb je een idee?

Miss kan 1 van de dames jou ook in het lijstje van uitgerekende datum zetten. Mij lukt het niet..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Welkom cochanel gefeliciteerd

Bijzonder he het is en blijft zon groot wonder

Wat naar dat je je zo slecht hebt gevoeld ik had dit bij mijn dochter ook en lag ik bij 10 weken aan het infuus ik spuugde toen gemiddeld15x per dag ben uiteindelijk 20kg kwijt geraakt se eerste weken

Nu ben ik ook wel heel misselijk naar lang niet zo erg als bij haar en ik spuug niet gelukkig

Geplaatst

Had vanmiddag toch maar even naar het ziekenhuis gebeld en ze vertelde me dat aankomen vrijdag en dan rond 12 weken daar een echo heb daarna mag ik naar me eigen gelukkig. Dus 2 keer nog hoop zo dat alles dan goed groeit.

Geplaatst

Mari; zo dan ben jij behoorlijk ziek geweest! Wat heftig zeg. Ik woog op t laatst nog maar 54 kilo en stond te trillen op m'n benen. Dat was ook de rede voor een paar dgn opname. De baby deed t gelukkig prima. Het rare is dat ik bijna niet moest spugen, maar zo beroerd dat ik niets kon eten...

Nu gaat het stukken beter, wel elke avond vanaf 17 uur zielig...maar ik hoop dat dit ook nog beter zal worden.

Remmir: ik heb toevallig vandaag een extra echo gehad ( ik krijg regelmatig extra echo's ) om mijn eigen gezondheid en mijn onzekerheid gezien mijn lange aanloop naar deze zwangerschap.

Vandaag een soort van pretecho, deze hebben we zelf betaald, we krijgen zo goed als zeker een meisje!!!

weet je het is zo'n groot wonder, ik vind het zo bijzonder, emotioneel en soms onwerkelijk....dat ik nu nog steeds zou geloven als de arts zegt, joh het was een grapje, die echo's waren een dvd van iemand anders....dan zou ik t nog kunnen geloven ook....

Ik ik denk dat ik pas rust heb zodra dit wondertje op mijn buik ligt...

als je al zo graag zo lang wilt....is het haast eng als het moment daar eindelijk is. Maar dankbaar ben ik absoluut!

liefs Cochanel

Geplaatst

Ik was idd heel erg ziek heb in totaal bijna 2 weken aan het infuus gelegen eerst 6 dagen en toen ging het na 3 dagen thuis weer mis toen was ik 12 weken en mocht ik andere medicijnen hebben vanaf toen ging het iets beter maar ik ben de hele zwangerschap misselijk geweest en heb tot een uur na de bevalling gespuugd maar ach het is het meer dan waard zodra je kindje in je armen ligt vergeet je elk kwaaltje

Ik had overigens wel kilo's die ik missen kon hoor haha

Ik ben nu ook al 4kg weer afgevallen door de misselijkheid

Raar he dat het nu eindelijk zover is niet te bevatten en je probeert je een voorstelling te maken hoe het straks zal zijn maar dat kun je niet eerder dan dat je kleintje er is

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een drukte hier ineens! :) En een goed idee om het lijstje in te korten. Zo houden we het overzichtelijker.

Meiske, dat mag je zeker vragen! Omdat ik geboren ben met een open ruggetje sta ik extra scherp onder controle in het UMCG. Aangezien er een mogelijkheid bestaat dat ons kindje het ook heeft krijg ik een extra GUO met 15/16 weken, daarop kunnen ze namelijk al zien of het ruggetje gesloten is. Mocht dat zo zijn, zijn we nog niet helemaal "save" aangezien de variant die ik heb niet op de echo te zien is. Wel weten we dan, dat het geen ernstige vorm heeft en dus ook neit levensbedreigend is

Mar88, nog 2 nachtjes en dan je eerste echo Spannend!!!!

Cochanel, gefeliciteerd! Herkenbaar wat je schrijft over het ongeloof, hier net zo

Kan niet wachten totdat er een buikje groeit zodat er wat meer bevestiging is

Leuk om te lezen dat er gedroomd wordt over het geslacht hier.. heb werkelijk geen idee

Hoop dat ik niets belangrijks over het hoofd gelezen heb, t is een beetje druk in mijn hoofd.. ;-)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Cocochanel: 02-11-2014

Remmir: 04-11-2014

Celene: 06-11-2014

Eve: 12-11-2014

Meiske74:18-11-2014

Twinklestar: 25-11-2014

Mari-83: 15-12-2014

Mar88:

Eerste echo:

Remmir: 13-03-2014

Celene: 17-03-2014

Meiske: 29-03-2014

Twinklestar: 05-04-2014

Marr88: 09-05-2014

Volgende echo/afspraak

Eve: 08-05-2014

Meiske74: 13-05-2014

Nekplooimeting / combinatietest:

Meiske74: 13-05-2014

Twinklestar: 13-05-2014

GUO:

Eve: 26-05-2014 + 23-06-2014

Meiske74: 30-06-2014

Twinklestar: 04-07-2014

Geplaatst

Cocochanel, welkom hier!!

En weer een DD zwangerschap, bijzonder hoor!

Eve, helder jouw verhaal, toch best spannend nietwaar? Maar fijn die extra controles en ook om al te weten dat het niet levensbedreigend is!

hier gaat het goed met de zwangerschap , gisteren de glucosetolerantietest test gehad, blehhh maar verwacht niets geks.

helaas is dochterlief weer ziek en ik ook weer niet fit, ellendige irritante virussen toch!

Geplaatst

Zeker fijn Meiske74, daarnaast ook een klein feestje om zoveel echo's te mogen krijgen. Morgen 13.1 weken en echo nr 6!

Spannend blijft het zeker, durf het nog niet van de daken te schreeuwen. Wellicht als we de eerste GUO hebben gehad. Tot die tijd houden we het denk ik nog stil in de omgeving

Fijn dat het bij jou allemaal goed gaat! Was er een reden om de GTT te doen?

Beterschap voor je dochter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden