Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik breek even in.

Twinkelstar, laat alsjeblieft je urine even controlen op een blaasontsteking! Een blaasontsteking kan erg gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap!

Remmir, als ik jou was zou ik.heeeeeeeel veeeeeel rust houden! Hoever ben je nu? Wat zeiden ze dat hij korter was?

En niet tillen!!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Remmir, ja vakantie was heerlijk. Vooral veel gerelaxt. Lekker aan het zwembad en strand gelegen en lekker gegeten en gedronken. Miste alleen af en toe wel een wijntje bij het avondeten ;-).

Ja daar groeit een buik wel van! Hihi.

Bianca, Mmm ja onze huisarts is op vakantie anders had ik vandaag nog even wat urine ingeleverd. Maar moet zeggen dat ik nu weinig last heb. Kan het ook dat je een blaasontsteking niet steeds voelt dan? Ik heb het vroeger een paar keer gehad en dan deed het continu pijn eigenlijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Klinkt relaxt jullie vakantie! Ja dat wijntje... Wat zal dat eerste glaasje later hard aankomen

Ik ken het niet een blaasontsteking! Bianca heeft er helaas veel ervaring mee.

Ze hebben niets gezegd. Wel dat als die echt richting 2 gaat je rust moest houden! Is dit erg kort dan? Ben nu 24.3wk Nijmegen vond 3 acceptabel! Zal het maandag daar voorleggen!

Geplaatst

Blaasontstekingen tijdens de zwangerschap voelen vaak anders! Ik heb mn vorige zwangerschap 4 blaasontstekingen gehad en nooit de typische blaasontsteking klachten gehad. Maar mn vliezen zijn er wel door gebroken en de rest weet je waarschijnlijk wel.

Nu deze zwangerschap alweer 3x een blaasontsteking gehad.

Vaak had ik alleen maar een zere buik. En wat meer druk van onder maar dat laatste ook niet altijd.

Desnoods even bij de hap, gyn of vervangende huisarts inleveren.

Remmir, ik heb er niet heel veel verstand van onder de 3mm zouden ze bij ons maatregelen nemen. Maar alleen onder de 24 weken daarna ook niet meer.

Meiske sprak ik vaak over de baarmoederhals meting en zij vertelde dat je onder de 3 wel rustig aan moest doen zo min mogelijk moest tillen vandaar!

Jij ook alweer de 24 weken voorbij wat gaat t hard he!?

Geplaatst

Zo hier ook heerlijk vakantie

3 weken niks moeten

Twinkle ik zou het ook even na laten kijken misschien bij de vervanger

Ik heb het laatst ook gehad maar had ook geen pijn zoals normaal het was een zeurderig drukkend gevoel zodra je van de wc af kwam moest ik weer en kon ik niet

Beter 1x te vaak na kijken dan 1x te weinig met alle gevolgen van dien

Remmir ik heb ecgr geen idee wat normaal is bij mijn dochter is er nooit naar gekeken

Kan iedereen het nog volhouden met deze hitte ik zat vanmiddag heerlijk met de voeten in een bak water dan is hey goed te doen

Geplaatst

Dames ik reageer later uitgebreider maar Remmir, bij mij was ie met ruim 21 weken 2.5 en dat paste Bij de termijn vanwege een meerlingzwangerschap maar helaas bij mij twee dagen later wat bloedverlies, weeën en op dag 3 na die meting beviel ik....

Maar wil niet zeggen dat dit ook jouw scenario is!!

Ik zou wel zoveel mogelijk rust nemen voorlopig en niet ( zwaar) tillen , behalve je buik

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik heb een tijdje niet gelezen of gereageerd imv met vakantie.

Hoe is het met jullie? Houden jullie t vol met het warme weer?

Met ons gaat het goed. Al ben ik gisteren op de poli geweest omdat ik al 2 dagen soort ongi pijn had in buik en rug. Gelukkig was mn bmh nog 5,5 cm! Het is nu ook over.

Remmir ik wil je echt op t hart drukken rustig aan te doen, zoveel mogelijk plat liggen.

Ik ben opgenomen geweest met

22 weken en n bmh van 2,5 cm en weeen. Gelukkig goed afgelopen maar je wilt echt geen 10 weken plat liggen als het niet hoeft. Dit hoeft natuurlijk niet bij jou zo te zijn. Maar doe aub voorzichtig.

Hopelijk gaat voor de rest alles goed!

Xxx

Geplaatst

Celene heb je een mooie vakantie gehad?

Schrikken zeg met die ongi klachten. Fijn datcontroleren!

5,5cm dat is wel heel anders dan bij mij

Dank jullie wel voor de waarschuwingen! Ik neem mijn rust nu meer en zal met Nijmegen overleggen! Raar dat zh Almelo hier niets over heeft gezegd!

Geplaatst

Met deze warmte kom ik weinig buiten. Tis me vandaag echt te warm.

Hoe gaat het met het vocht vasthouden? En zijn jullie al druk met de babykamer?

Geplaatst

Hey meiden!!

Genieten jullie ook zo van de warmte.. ;-)

Hebben jullie mijn enkels gevonden? Ik ben ze kwijt!

Verder gelukkig weinig last vd warmte.. als dit het is, hoor je mij niet klagen

Hier gaat het redelijk, morgen richting UMCG naar de uroloog ivm de terugkerende blaasontstekingen en nierstuwingen

Kijk er wel tegenop, slik nu nog AB en verwacht dat ze me er morgen weer af willen halen

Vorige keer dat ze dat deden, lag ik 4 dgn later met weeën in het zh en een ernstige nierbekkenontsteking, ondanks een schone kweek

Dus we zullen zien wat het plan morgen is..

Twinkle, echt ff laten checken meid, tijdens de zw kan het heel anders aanvoelen

Remmir, ook jij ff checken in het radbout. En rustig aan doen hoor, gelukkig er het weer ook niet voor om druk te zijn! ;)

Celene, fijn dat het goed gaat!

Geplaatst

Hi meiden!

Vakantie was erg lekker! Over 4 weken weer paar weekjes weg. Zon zin in!

De buik groeit en groeit maar! Afentoe n harde buik maar voor de rest prima! Ze schopt me toch een partij! Superleuk om te voelen. Vooral voor papa!

Is dit bij jullie ook al het geval?

Eva wat vervelend dat je zoveel vocht vast houdt en dat je zon last hebt van blaasontsteking! Probeer als je op de bank ligt met je voeten omhoog te liggen. En wat betreft de uroloog, ik ben er inmiddels wel achter dat je soms je eigen arts moet spelen en echt mee moet denken! Laat in elk geval je angst blijken. Hopelijk komt alles goed!

Remmir hoe is het? Trek je t nog een beetje?

Meiske hou je t liggen nog vol? Hopelijk vermaak je je goed!

Twinkle en de rest hoe is het met jullie?

Geplaatst

Eve, hoe was het bij de uroloog?

Celene, leuk dat je de kleine zo goed voelt.

Vanmorgen even urine laten checken want toch wel weer last van steken in mijn buik. Het zag er wel troebel uit maar volgens de huisarts was het schoon. Wat het dan wel is geen idee. Voel me sowieso echt niet fit. Duizelig, hoofdpijn, bloedheet etc. Zou door het weer kunnen komen. Had wel even gebeld met het ziekenhuis maar die kunnen er ook niet veel mee. Zou een lage bloeddruk kunnen zijn wat wel past bij de zwangerschapsduur. Heb dan ook weinig zin om naar buiten te gaan met die warmte.

Hoe is het met de rest hier?

Geplaatst

Oooh wat een fijn vooruitzicht Celene!!

Bij de uroloog was alles goed, ben weer overgestapt op een ander AB kuur, deze zal ik blijven slikken tot week 34 en daarna ga ik over op een andere

Vind het niet leuk, maar dit is het beste uit de slechte keuzes

Voorlopig gaan we nog niets doen aan de nierstuwing behalve rust houden, wat ik liever ook zo heb

Het is toch te warm om iets te doen

Verrot is dat he Twinkelstar? Zou het helpen als je een extra keertje gaat slapen overdag?

Geplaatst

Eve, gelukkig dat alles goed was bij de uroloog. Wel vervelend dat je zoveel AB moet slikken. Heeft dat nog gevolgen voor de bevalling straks.

Gaat het rust houden goed?

Overdag slapen? Dat wordt niks... Ik heb er 's nachts al moeite mee ondanks dat ik soms heel erg moe ben.

Bovendien loopt er hier nog een kleine rond en opruimen/ schoonmaken gebeurd dus meestal als hij slaapt (alhoewel ik momenteel echt alleen het hoognodige doe ivm weinig energie).

Ik merk wel dat het invloed heeft hoor als ik slecht slaap word ik ook duizelig.

Qua weer vind ik het nu wel wat lekkerder. Hebben jullie dat ook?

Ukkie is erg beweeglijk. Wel een fijn gevoel hoor.

Hoe gaat het met de rest hier?

Geplaatst

Eve wat fijn dat alles goed was en AB is nooit leuk idd

Twinkle hier is het slapen ook niet veel al probeer ik smiddags als mijn dochter slaapt wel een uurtje te gaan liggen ik slaap savonds prima in wordt alleen telkens wakker gelukkig vakantie haha

Hoe gaat het met de rest?

Vandaag zit ook ik op de helft jeetje wat gaat dat snel bij mijn dochter ging de 2de helft sneller dus als dat nu ook zo is pffff haha

Woensdag hebben we de echo vind het nog spannender als bij mijn dochter

Verder weinig nieuws hier voel me best goed op het moment alleen moe maar mag niet klagen

Geplaatst

Yoehoe alles was super in orde met onze mini man

Het is wel weer een groot kind net als mijn dochter dus vrijdag maar eens bespreken met de gyn of ze dat nu extra in de gaten gaan houden

Geplaatst

Hoi Mari, fijn dat alles goed was. Had je een echo?

Kan de grote wijzen op zwangerschapssuiker? Of is het gewoon genetisch bepaald dat jullie misschien wat grotere kindjes krijgen?

Geplaatst

Mari, fijn dat alles goed was!!

wat is groot dan?Imke liep wat groei ( lengte en buikje) altijd 1a2 weken voor en tot nu toe haar broertje ook.

E. Was toch niet abnormaal groot?

Geplaatst

Eve gaat het bij jou nog goed? Voor zover mogelijk dan he......ik hoop het!

hier gaat het goed, as. Dinsdag even weer ( preventief) een glucose tolerantietest doen en ook weer controle, de week daarop ook en daarna denk ik om de twee weken.

de warmte kan ik deze zwangerschap minder goed hebben maar er zijn ergere dingen...

ennnnnn ons meisje is sinds twee weken dag en nacht zindelijk, wat fijn!!

Geplaatst

Mijn dochter was en is ook echt groot ze was met 38 weken 4120gr en ik had haar er bijna niet uit gekregen de gyn zei toen een paar dagen later en het was een keizersnee geworden

Mini loopt nu ook weer 2 weken voor dus dit gaan we goed bespreken met de gyn deze week dat ze het in de gaten houden

Het kan wel genetisch zijn haha mijn man was ook ruim 9 pond en hij is ook heel lang

Was overigens de 20 weken echo twinkle

Geplaatst

Mar wat fijn dat alles goed gaat!

Hier ook alles oke. Ik ben alleen zo ontzettend moe. Echt nog

Erger dan in de eerste 12 weken! Pff kan alleen maar slapen vreselijk.

Maar er zijn ergere dingen.

Meiske hoe heb je dat voor elkaar gekregen?! Ik weet niet waar ik met de 2 moet beginnen met zindelijk worden. Zie er zoo enorm tegen op. Mn zoontje weigert op de pot te zitten zonder luier om en mn dochter gaat wel zitten en maakt met mondje een plassend geluidje en roept klaar. Zucht! Heb t nu even opgegeven. Heb jij de gouden tip?!

Geplaatst

Jeetje Maris E. Zo zwaar!mdat wist ik niet meer, Imke was 51cm en woog 3340.

laat ze het maar goed in de gaten houden ja!

Celene het ging eigenlijk heel simpel......sorry

Potje heeft ze ( nog voor haar twee) maar een week gebruikt, en bijna alleen om te poepen.tien helemaal niet meer.

sinds een half jaar wilde zo ook af en toe op de wc zitten ( zag ze van mij /oma) en de laatste 3 mnd steeds vaker.

standaard ook na het opstaan en voor het slapen gaan.

nu was ze al ruim 3 weken snachts droog ( sliep wel met luier) maar omdat dat zo goed ging twee weekend geleden begonnen overdag zonder luier en het gaat erg goed.

een enkele keer een ongelukje gehad maar dat is hooguit 3x geweest.

ook onderweg geeft ze het aan.

vandaag op het Kdv wel in haar broek gepoept, ze dacht dat het een scheetje was ;-)

Geplaatst

Haha ja groot he vandaar dat ik wil overleggen

Celene moe ben ik ook maar ik slaap slecht en dat verklaard het wel

Wat super van imke knap hoor

Ik hoop E ook zindelijk te hebben voor dec haha 1 in de luiers is voldoende en was zijn al mooi op weg

Wij zijn rond een jaar begonnen met op het potje te zetten met iets in de hand en ze vond het direct super leuk dus wij blij

Met dit weer heeft ze ook overdag amper een luier nog om alleen als we weg gaan nog en het gaat vaak gewoon goed en dat terwijl ze in okt nog 2 moet worden

Geplaatst

Mari, dat is flink inderdaad voor 38 weken. Zeker goed om te overleggen!

Meiske, nog steeds volop controles. Gelukkig dat alles tot nu toe goed verloopt!

En wat heerlijk dat je dochter zindelijk is. Hoe oud is ze nu?

Dat warme weer vind ik nu ook veel minder lekker dan normaal. Ik heb het ook steeds enorm heet terwijl ik normaal gesproken een vreselijk koukleum ben :-).

Celene, balen van de vermoeidheid. Ik herken het enigszins maar dat heeft net als bij Mari te maken met slecht slapen.

Kun je tussendoor een beetje rustig aan doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden