Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Twinkle, ik kreeg het advies om op een dropje/ snoepje te sabbelen, daardoor speeksel productie/ verplaatsing en dat zorgt voor verzachting.

bij keelpijn helpt ook goochelen met water waarin zout opgelost is, ik weet niet of je ook last hebt van ern verstopte / snotneus, zo ja dan neusspray!!

tgv snot / slijm ga je hoesten en dat is een lichaamseigen reactie om de longen schoon te houden

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou dames, vandaag weer controle gehad en volledig weer goedgekeurd ( allebei)

ukkepuk zit qua groei nog in de bovenste curve maar niets verontrustends, suikertest 2 wkn geleden was ook goed, de baarmoederhals is nog mooi 5 cm! Dus ik ben blij!!

Geplaatst

Twinkle, over de kriebelhoest: ik gebruik nu paracetamol met codeine en dat helpt heel goed, je wordt er slaperig van en de hoestprikkel verdwijnt. Heb ook even nagekeken, maar voor zwangeren is het voor een paar dagen ook veilig te gebruiken.

Sterkte!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Twinkel,

Ik ben donderdag 34 weken zwanger. Ik krijg een keizersnede omdat ik bij mijn vorige zwangerschappen ook een keizersnede heb gehad doordat de ontsluiting niet verder kwam dan 5cm en 3 cm. Dus gaan ze het nu niet weer proberen.

Ja ik vind het nu wel spannend worden hoor... Maar heb er ook erg veel zin in.

Geplaatst

Spannend!

Hebben jullie trouwens ook veel last van dingen vergeten?

Hier is het dramatisch haha afgelopen weekend waren we weg gegaan en kwamen weer terug ik om mijn huis sleutel te zoeken en dacht onee hè kan het huis niet meer in.

mijn dochter liep al naar de voordeur en deed de deur open en ik ook nog tegen mijn man zeggen hoe kan dat nou? Je raad het al had het in de voordeur gedaan maar niet uitgepakt haha... Pff ben ik weer

Geplaatst

Meiden, bedankt voor alle tips. Ik heb vanmiddag nog een homeopatisch drankje gehaald van Vsm. Daar zit wel weer een percentage alcohol in dus ik neem het alleen voor het slapen gaan. Hopen dar het werkt. 'S avonds en 's nachts is het het ergste.

Noes, hoe gaat het met jou? Wanneer starten jullie weer? Minstens tweemaal per jaar krijg ik zo'n vervelende kriebelhoest. Normaal kijk ik het even aan en krijg dan uiteindelijk vaak codeine van de huisarts. Maar ondanks dat het misschien wel kan neem ik het nu liever niet.

Meiske, fijn dat alles weer goed was bij de controle. En mooi die 5 cm! Voel je je goed verder?

Lisselotje, ah vandaar. Spannend hoor. Weten jullie wat het wordt?

Mar, ja vreselijk he? Ik heb er ook last van. Had laatst afgesproken met een vriendin en die stuurde op een gegeven moment een berichtje: waar ik was want we hadden toch afgesproken... Ik was het helemaal vergeten. Echt niks voor mij normaal gesproken.

De agenda met melding op mijn iPhone is nu mijn beste vriend ;-).

Geplaatst

Twinkle, groot gelijk dat je tijdens de zwangerschap niet teveel troep wilt innemen. Gebruik nu zelf ook de paracetamol met codeine en antibiotica omdat ik helaas longontsteking heb.

Ik hoop over een paar weken weer te kunnen starten, moet alleen eerst nog op gesprek in DD om het schema te bespreken. Maar wil ook weer niet tever van Moes afzitten met zwanger zijn... 😉

Sterkte hier allemaal!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Twinkel.. Wij krijgen een jongetje..

Hopelijk geeft het drankje wat verlichting voor snachts.

Noes baken van de longontsteking. Hopelijk knap je snel op en kom je moes snel achterna!!!!

Andere dames ook succes natuurlijk!!!

Geplaatst

Noes, jeetje een longontsteking. Dat is wel echt naar. Hopelijk helpt de antibiotica snel.

Ja moes alweer in de wachtweken dus hopelijk volg je snel!

Lisselotje, leuk hoor een jongen! De kamer al helemaal klaar?

Ben maar uit bed gegaan want doe geen oog dicht door die k- hoest (en de rest van het huis dus ook niet). Pfff ben er helemaal klaar mee. Morgen maar de huisarts bellen. Misschien toch maar codeine vragen.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Wat balen dat je zo'n last hebt van het hoesten. Hopelijk kan de huisarts je iets geven. Want hoesten jan heel vervelend zijn.

Ik slaap ook erg slecht, door onrustige benen. En dan neem ik al magnesium tabletten. Maar die lijken wel al minder te helpen. Zal vast wel bij de laatste loodjes horen..,

Geplaatst

Schattig lisselotje!! Ziet er spil en span uit! Nog een klein rood extraatje toevoegen? Omdat ze rood als eerste kleur zien...

Jullie gaan lekker los met de voorspellingen rondom mijn wachtweken!! Haha, nu ik nog vertrouwen erin....not.

Liefs Moes

Geplaatst

Lisselotje, schattig hoor. De baby kan komen zo te zien :-)!

Nou bij de huisarts geweest maar die wil niks voorschrijven ivm de zwangerschap helaas.

Oh vervelend die benen. Hier af en toe ook kramp wat er ineens inschiet.

Heb je je voeteneind al iets onhoog?

Geplaatst

Mooi kamertje

Hier ook verkouden inmiddels maar ik hoest gelukkig niet ben echt neusverkouden en zere keel

Het slapen gaat hier ook slecht n dan is mijn dochter ook door haar voorkomende kiezen elke nacht wakker

Maar ik probeer toch wel elke middag als ik vrij ben om even een uurtje te slapen

Geplaatst

Wat balen dat de huisarts niks wil geven.. Dan maar snoepjes blijven eten.

Ik ben erachter dat de rusteloze benen bij mij komen door sterk ijzer tekort. Dus krijg ik nu ijzertabletten en hopelijk gaan die klachten dan ook snel weg. Want heb vannacht maar 1 uurtje geslapen hierdoor.

Dus nu maar even lekker op de bank.

Moes kom je de wachtweken een beetje door?

Geplaatst

Volgens mij heerst het ook echt momenteel. Mijn zoontje is ook enorm verkouden (hij heeft mij ook aangestoken). En de huisarts zei dat als je zwanger bent het ook vaak wat langer duurt voordat het weer over is ivm een lagere weerstand.

Oh mari, vervelend voor je dochter (en jullie)... Hier hielp chamodent wel enigszins tegen de pijn en als het heel erg was gaf ik wel eens een zetpilletje voor het slapengaan dan kon hij in ieder geval inslapen.

Lisselotje, ijzergebrek is niet fijn. Ben je ook moe?

Moes, hoe voel je je?

Hier ook op de bank al is dat lastig met een peuter die continu aandacht nodig heeft :-).

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5771[/ATTACH]Lisselotje wat een leuk en fris kamertje! Het schiet nu erg op he!

Maris akelig he die doorkomende kiezen....en tanden..

hier alles goed, de bmh mooi 5 cm!

vandaag voor een 3D echo geweest maar meneer werkte niet mee!

we zijn even wat gaan wandelen en drinken, een nieuwe poging maar pfff, van de week ga ik weer terug ;-)

laatste foto ligt hij met zijn handje tegen zijn gezichtje en met een beentje recht omhoog, knie bij zijn neusje en voetje op zijn bolletje

Geplaatst

Dames bedankt voor de complimenten van kamertje..

Meiske altijd apart die 3D echo's he..

Ja ben ook erg moe.. En nu ook nog ziek erbij. Ik heb een bijholteontsteking maar krijg geen antibiotica omdat ik al zover in de zwangerschap zit. Dus moet het doen met paracetamol en neusspray. En ik moet echt zeggen dat ik soms op de kop sta van de pijn.. Maar ja moet even volhouden en hopen dat het snel beter gaat..

Geplaatst

Meiske, ik vind de foto's wel duidelijk hoor! Was dit een pretecho of vanuit het ziekenhuis?

Lisselotje, vervelend zeg. Vooral omdat je geen antibiotica mag. Hopen dat de ijzertabletten snel gaan werken en je je wat minder moe gaat voelen. Beterschap.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Wat mooi Babeth leuk he die reacties van die kleintjes

Ik krijg telkens een speen in de navel geduwd Haha baby speentje zegt ze dan

Maar nooit verkeerd een keer extra kijken naar je kleine

Lisselotje beterschap ik weet hoe vervelend dit is ik heb chronische bij en voorhoofdsholte ontsteking en mag nu mijn neusspray niet gebruiken wat mij normaal nog een beetje pijn vermindering geeft dus ik hoop voor jou dat het snel over is voor jou

Geplaatst

Hallo meiden!

Net terug van vakantie en een kleine update.

Ik heb mooie buiken langs zien komen trouwens! Mijn buik is al huge en begint al best lastig te worden.

Ik ben de hele dag misselijk en moet om t half uur naar het toilet. De misselijkheid verpest gewoon mn zwangerschap en niks helpt helaas. Daarnaast heb ik vaak buikpijn. Ik denk dat het bandenpijn is van het rekken van de baarmoeder.

Slapen wordt ook steeds lastiger, zodra ik naar toilet ben geweest kom ik haast niet meer in slaap. En ben vreselijk moe. Ik kan de hele dag door slapen! Met 2 peuters rondrennen maakt t niet makkelijker.

Al met al niet zo leuk dus op dit moment. Enige voordeel is dat ik nog maar 3 weken hoef te werken en dat we nog (maar) 9 weken moeten!!!! Spannend hoor.

Wij zijn bezig met de kamer van de 2 in orde aan t maken zodat de baby in hun kamertje kan.

Hoe is het verder met jullie?

Geplaatst

Celene, lekkere vakantie gehad? Voor zover dat gaat met alle kwalen. Waar zijn jullie geweest?

Pittig als je je niet goed voelt en dan twee kleintjes erbij. Heb je een beetje hulp?

Mooie buik hoor!

Hoe is het met de rest? Vraag het nog maar een keertje maar iemand nog iets van Remmir vernomen? Hoop dat alles okay gaat met de tweeling.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Celene lekker dat je mooie vakantie hebt gehad...

Ja dat slapen dat is echt een gedoe.. Dat heb ik hier ook..

Gelukkig zijn mijn 2 kids al iets ouder, dus die zitten vaker op school dat ik even kan rusten.

Maar luister goed naar je eigen lichaam en anders toch kijken of je eerder kan stoppen met werken. Want dat geeft wel meer rust. Tenminste dat vond ik..,

1412805600.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden