Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief dat je dat vraagt Meiske!

Hier gaat het redelijk, mocht na 9 dagen opname weer naar huis en doe het vooral heel erg rustig aan

Afgelopen week gesprekken gehad in het UMCG over de keizersnede + beleid

Over 2 weken horen we als het goed is de datum, heel erg spannend!!

Ondanks dat het voor mij lichamelijk erg zwaar is proberen we toch te gaan voor de 39 weken, dus nu nog 8 te gaan

Thuis zijn we er helemaal klaar voor, wellicht een beetje vroeg, maar mochten ik onverhoopt toch weer opgenomen moeten worden, kom ik er tot de bevalling niet meer uit

En het is wel fijn om het allemaal zelf te kunnen doen (lees, om alles goed te delegeren ;-) )

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Eve fijn om te horen dat het relatief goed gaat zodat je naar huis mocht gaan.moet vast fijn zijn dat alles nu gereed is, groot gelijk!

houd je taai!

hier gaat het redelijk, met de kleine man gaat het goed maar nadat eerst mijn man en dochtertje ziek zijn geweest was ik uiteraard de volgende.vandaag naar de huisarts geweest, ik moet zo enorm hoesten, heb het benauwd dat ik her niet vertrouw, ( vies slijm)

ik heb voor een week ab gekregen en moest even bloed laten prikken om kinkhoest uit te sluiten, uitslag duurt helaas een week,.

Geplaatst

Eve fijn dat je naar huis mag. Hopelijk blijf het goed met je gaan. Wat spannend dat je binnenkort weet wanneer de keizersnede is.

Meiske heel veel beterschap!

Met mij gaat het redelijk. Erg moe nog en met vlagen misselijk. Ben ook gestopt met werken. Buik groeit erg hard en meisje is al wat ingedaald. Ze is er klaar voor. Haha. Hopelijk blijft ze nog even binnen.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Thanks meiden! En idd een heel vreemd idee om straks te weten wanneer het gaat gebeuren (Als alles volgens plan verloopt dan ;) )

Goh wat vervelend meiske, helpt de AB wel dan? En wat als het kinkhoest is? Enig gevaar voor zwangerschap?

Celene, knap van je dat je gestopt bent met werken! Lekker nestelen en genieten van de laatste zonnestralen van deze zomer

Hoop dat ze nog ff blijft trappelen in je buik, t nog veel te vroeg! :)

Geplaatst

De ab slaat gelukkig aan maar ik ben er nog lang niet, kinkhoest zou nu niet gevaarlijk zijn maar wel in de laatste weken ivm besmetting van de kleine bij de geboorte maar ik sta er nog niet te veel bij stil, eerst de uitslag maar afwachten :-)

Geplaatst

Celene, goed dat je gestopt bent met werken. Nog een paar weken en dan is jullie meisje er al!

Kun je dat indalen trouwens voelen?

Vervelend meiske, hopelijk knap je snel op en is het geen kinkhoest.

Hier gaat het wel goed. Van de week wel naar het ziekenhuis geweest ivm pijnlijke harde buiken (bovenin). Teveel gedaan op het werk en moest rust nemen. Gaat gelukkig weer een stuk beter nu.

Woensdag wordt mijn zoontje geopereerd dus dan zit ik minstens 10 dagen in het ziekenhuis met hem. Zie er best tegenop.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Celene wat goed dat je gestopt bent rustig aan doen voor zover dat kan

Eve fijn dat het naar omstandigheden redelijk gaat en je weet gewoon bijna wanneer jullie wonder komt spannend hoor

Babeth bah wat naar meid hopelijk knap je snel op en is het geen kinkhoest

Beterschap

Twinkle jeetje rustig aan doen hoor

Sterkte net je zoontje

Hier eindelijk even puf om te reageren ik ben zo moe 1 dag minder werken helpt wel tot nu toe aardig al weet ik niet if ik dit nog 7 weken vol hou zo naar ach vervanging is er dus kan stoppen wanneer ik wil

Mijn bekken en rug wordt er niet beter op helaas maar goed hoort erbij

Geplaatst

Zo te lezen begint iedereen het wel zwaarder te krijgen! Niet vreemd hoor, persoonlijk denk ik dan weleens aan mensen

Die de een na de ander op de wereld zetten, hoe doen die dat toch!?

Twinklestar misschien heb je het eerder gemeld maar dan weet ik het niet meer, sorry, wat voor operatie moet je zoontje ondergaan? Pittig zo 10 dgn zkh

Maris wel een geruststelling denk ik dat er vervanging geregeld is niet?

Celene merk je wat verschil nu je volledig thuis bent?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Goed van je Meiske, beterschap!

Ook jij sterkte en beterschap voor je zoon Twinkle, klinkt als een heftige tijd die voor de deur staat..

Haha, idd iedereen krijgt het zwaarder

De buikjes bloeien mooi op en onze wondertjes worden steeds groter, zwaarder en ECHTER!!

Nog een paar maandjes meiden en dan weten we hoe ze eruit zien, klinken, ruiken, zwijmel..........

Geplaatst

Twinkle wat pittig meid 10 dagen ziekenhuis. Mag ik vragen wat voor operatie hij moet ondergaan? Alvast heel veel sterkte!

Van het indalen merk ik steken in schaamstreek. Best lastig maar niet mega pijnlijk.

Meiske, ja merk enorm verschil. Ik voel me stuk beter. Ik kan nu s middags lekker dutje doen. Wat me vooral opbrak was de lange reis in de auto. Zat gemiddeld uur in de auto.

Hopelijk ben jij ook wat opgeknapt. Ik vraag me trouwens ook af hoe al die vrouwen dat doen die 4,5,6 kinderen hebben etc. Ik weet wel dat mijn lichaam daar echt voor gemaakt is.

Ik ga volgende week beginnen met de 2 zindelijk te krijgen. Zie er als n berg tegenop. Hun kamertje is bijna klaar. Dat wordt ook nog spannend voor ze! De baby krijgt hun kamertje. Daar komt nog een nieuwe muurschildering en wat nieuwe accessoires.

Hebben jullie ook lijstjes met wat je nog allemaal moet hebben. Raak er soms gestrest door pfff. Al dat kleine grut moet nog. En vluchtkoffertje moet ik moet inpakken.

Liefs Celene

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Meiske, dat vraag ik me ook wel eens af. Maar ik ken ook meiden die en zo zwanger waren en fluitend door de zwangerschap heen gingen. Kan me voorstellen dat je dan ook sneller voor een groot gezin kiest.

De meesten hier zijn al blij dat ze überhaupt na veel medisch gedoe een kindje mogen krijgen!

Maris, fijn idee dat je vervanging hebt. Kun je toch wat makkelijker de beslissing nemen om te stoppen als het niet meer gaat.

Celene, nee nog geen lijstjes hier (maar ben in mijn hoofd ook nog druk met de ziekenhuisopname van mijn zoontje). We hebben het meeste nog van ons zoontje en aangezien we het geslacht niet weten koop ik liever nog wat dingetjes na de bevalling. Lang leve het internetshoppen . We moeten nog wel dingen zoals luiers enzo kopen. Heb jij een lange lijst dan?

Ben wel bezig om de oude kleertjes van mijn zoontje uit te zoeken maar kom er nu achter dat er overal spuugvlekken inzitten terwijl ik het schoon op zolder had opgeborgen. Ik hoop dat het eruit gaat met vanish.

Ons zoontje had een aangeboren afwijking aan zijn urinewegen. Hij is hier een half jaar geleden al aan geholpen maar nu de vervolgoperatie. De eerste paar nachten was een drama vanwege de pijn en onbekende omgeving. Dus het zal nu nog wel pittiger worden aangezien ik minder fit ben nu. Maar liever nu de operatie dan als de kleine er is.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Ooohh lees bij jou ook met je baby kleding vlekken erin. Balen!

hier ook kreeg het er niet uit.

ik had toen gelijk alles in 1 keer weer nieuw gekocht tot maat 68 en wat erna komt dat zie ik dan wel.

Geplaatst

Mar, oh echt? Alles weggegooid? Wat zonde (wel een goed excuus om nieuwe dingen te kopen ;-)).

Ik kreeg wel de tip om de vlekken in te smeren/ spuiten met vanish en dan een nacht in heet water te laten staan. De volgende dag dan met vanish in de wasmachine doen. Er zit ook wel merkkleding tussen en hoop dat het daar wel uit gaat!

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Twinkle pittig hoor die aankomende operatie maar logisch liever nu dan over x weken !

Spannend weer!!

Bleh hoop dat ik echt snel opknap want ik wordt enorm

Onrustig dat de kamer nog niet Klaar is en er ook nog niets gewassen is!!

Moet nog overgordijnen uitzoeken en verduisterend rolgordijnen bestellen maar dat doe ik online

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dat van mij was allemaal van feetje wel zonde maar gaf er niet om om nieuwe te kopen. Heb nu van isi nieuwe merk ook heerlijke stof.

Wel heb ik minder gekocht had van mijn dochter echt te veel.

Ons babykamer is zo goed als af nieuw behang gordijnen alles staat al alleen nog wassen wacht ik natuurlijk nog even mee.

heb nog wat dingetjes besteld mvr hier maakt aankleedkussens luierzak en een mooie wikkeldoek en kan later als zak gebruikt worden voor in de maxi cosi daar wacht ik nog op.

Nu bezig met geboorte kaartjes weet het al wel alleen teksten nog niet over uit.

verder met mijn zwangerschap gaat et hier wat zwaarder heb het gevoel dat het verzakt ofzo. Als ik teveel doe dan is mijn lichaam af zelfs lopen doet dan zeer terwijl mijn buik meevalt. En mijn bekken 30 september moet ik weer voor controle en zal ik het weer aangeven.

dit heb ik bij mijn dochter niet gehad.

Geplaatst

Ben vandaag naar de huisarts geweest stond me niet echt aan om hier mee door te lopen.

tis wel verzakt en moet fisio en kijken hoe verder dus afwachten rust werd er gezegd Maarja werk al niet zou niet weten hoe rustiger ik aan.moet doen.

als dit allemaal niet werkt krijg ik een ring geplaatst hoop het niet.

dinsdag voor de zekerheid een echo kijken hoe ons kindje het doet en hoe het ligt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden