Jump to content

Wie start er weer in juli/augustus

Dhana

Recommended Posts

Hallo dames

Ik wil graag even een nieuw topic aanmaken voor de meiden waarvoor een nieuwe (of eerste!) poging eraan zit te komen in de maand juli/aug.

Het juni/juli topic is nogal groot en volgens mij zitten de meeste dames daar in de wachtweken terwijl ik nog moet starten en ik zou het prettig vinden te kunnen kletsen met dames die een beetje gelijk met mij oplopen.

Erg fijn om elkaar door het proces heen te slepen :)

Ik zit nog in mijn eerste IVF poging. Wegens pcos maar weinig gonal mogen spuiten en daardoor uiteindelijk maar 4 eitjes gehad... 2 bevrucht, 1 terug geplaatst en 1 ingevroren.

Hopelijk gaat dat dus allemaal maar goed met ontdooien en zo! Een alternatief is er namelijk niet en dan starten we met poging 2.

Enfin zo ver is het dus nog niet.

Aanstaande zondag 6 juli neem ik de laatste pil. Dan moet ik wachten op de menstruatie en op dag 2 van de menstruatie starten met progynova. Dan gaan we weer starten met echo's en zodra alles is zoals het moet zijn krijg ik de tp. Ik gok dus ergens eind deze maand.

Ik weet dat Kalu ook een tp krijgt deze maand. Sluit je je hier aan meid? Nog andere dames die op de wachtbank zitten en binnenkort gaan starten?

• Replies 306
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Dhana,

Succes deze maand! Hopelijk ontdooit jullie mini goed!

Even een vraagje hoezo mag je maar weinig gonal spuiten door je PCOS?

Hoeveel spuit jij? Ben benieuwd naar de reden!

Ik heb zelf namelijk ook PCOS maar spoot niet mega veel maar mijn productie was vaak wel veel. De laatste keer zelfs 25 of 50 eh meer gespoten dan normaal!

Hey Bianca,

Dank je! Jij gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Ik mocht maar 75 eenheden gonal spuiten en dus maar 4 eitjes.. Ik heb over de 20 eiblaasjes. Ze zeiden dat ze laag moesten beginnen ivm overstimulatie.

Dat snap ik verder ook niet helemaal haha. De volgende keer zou ik wel wat meer mogen spuiten want ze hadden wel gehoopt op meer.. Net als ik!

xx Dhana

Hoi Dhana,

Dank je wel!

Oww dus de volgende keer mag je wel meer spuiten?

Bij mij hoogde ze tussen tijds dan op. Veel ziekenhuizen zeggen dat dat geen verschil maakt maar bij mij wel.

Pcos is zo irritant met t stimuleren. De ene keer had ik met 75 eh 30 follikels en de andere keer maar 3!

De laatste keer met 75 begonnen en uiteindelijk geëindigd met 125 eh! Bizar hoe je lichaam er steeds zo verschillend op reageert!

Klopt wel dat ze laag inzetten vanwege de kans op een overstimulatie want dat is geen pretje! Hopelijk is er geen volgende keer meer nodig, maar mocht dat wel t geval zijn is t fijn om te weten dat je meer mag gaan spuiten!

Heyhey!

Ja ik was op woensdag voor een echo geweest en toen zagen ze nog helemaal niks. Toen moest ik vrijdag terugkomen voor een tweede echo bij een andere arts en dan zouden ze de dosis gaan verhogen.

Bij de echo op vrijdag had ik van niks ineens 4 grote zwarte bollen in beeld. Haha. Toen is meteen de punctie voor dinsdag gepland. Als er niet in 1 keer zoveel verschil was geweest dan had ik dus ook een tussentijdse verhoging gekregen. Ik hoop ook dat het niet meer hoeft!! haha

Jij 30 follikels!! Sjees!! had je veel bevruchtingen?

Jij bent dus ook al zon gekke follikel aan maakster ;-)

Fijn dat ze bij jullie ook aan ophogen doen!

Jaaa waren er steeds 30 soms meer. Ook wel eens onder de 5 maar dan staakte ik de poging omdat ik wist dat er meer aangemaakt konden worden.

Uhmmmm even denken.

1x 7 waarvan 2 bevrucht geen cryo.

1x 15 waarvan er 7 bevrucht en 6 cryos

30/40 follikels aangeprikt 22 eicellen 7 onrijp,uiteindelijk 7 bevruchtingen en 2 cryos

Laatste keer 20 follikels 8 goede eicellen 6 goed en 3 cryos

Dus hoeveelheid zegt niks.

Zijn ook mensen met veel eicellen die mega veel cryos hebben. Of weinig eicellen en die raken allemaal goed bevrucht! Vind t altijd net de loterij!

Haha ja!! Ik wist niet wat ik zag!

Wow 30 follikels!! Pff had je daar geen last van?

Ja, ik weet dat ik me niet blind moet staren op het aantal, maar ja hoe meer je er hebt, hoe meer kans dat er tenminste iets tussen zit he... Ik hoop maar dat de cryo blijft plakken...

xx

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pcos en hormonen zijn lastig ja. Met puregon groeiden er te veel bij mij en op menopur reageerde ik totaal niet. Uiteindelijk hebben ze eerst met een operatie wat follikels weggebrand zodat ik daarna gewoon weer puregon kon spuiten.. Volgens mij hebben ze er een stuk of 20 aangeprikt. Wat resulteerde in 11 eitjes, 6 bevruchtingen en 2 cryo's.

Maar zoals je ziet bij Bianca en mij, het is mogelijk! Succes met je eskimo :-)

Hallo dames,

Ook ik wil me hier melden 😊 wij gaan hopelijk binnenkort beginnen voor een brusje!

Volgende week afspraak in het ziekenhuis ben benieuwd wat ze gaan zeggen en wanneer we precies van start kunnen 😊 succes allemaal

Mag ik me ook aanmelden? Ik zit nu op cd3 vandaag, zit in Düsseldorf voor icsi poging 4. Heb al zoon van 2 jaar oud, hij was eerste icsi raak. Nu nog 2 pogingen voor een brusje anders helaas :((

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Spannend ik sluit me ook graag aan:) ik weet nog niet wat ik kan verwachten.. ik doe mee aan een studie en als het goed is hoor ik dinsdag of ik mag starten met testmedicijnen of dat ik ben afgewezen door het bedrijf waar ik voor meedoe:) donderdag zou ik ongesteld moeten worden.. dan start ik hiermee of bij afwijzing met mijn 3de icsi poging. Een spannende week voor ons:)

Klopt:) het is een testmedicijn en de bedoeling is dat er meer eicellen gaan rijpen en ze van betere kwaliteit zijn.. dus hopelijk werkt het en krijg ik geen rare dingen zodat er in de toekomst mensen mee geholpen worden.. en die extra poging is natuurlijk ook fijn.. alle testen waren goed tot nog toe werd alleen mijn bloed nog onderzocht als dat oke is mag ik starten. Voorheen was dit goed maarja niks zo veradelijk als mijn lichaam dus ik wil niet teveel hopen;)

Hey meiden

Wat leuk dat jullie je allemaal aangesloten hebben bij dit topic!!! Welkom welkom :)

Erg druk gehad het weekend dus niet meer gekeken, maar aangezien het wat drukker wordt ga ik dat absoluut meer doen vanaf nu! Gezellig :)

@ Johanneke - Hoi!! jij hebt precies dezelfde situatie als ik! Ik Pcos en vriend langzame zwemmers = icsi. Heftig zeg zo'n operatie om follikels te branden! Alles wel goed gegaan dus. Ben je nu zwanger? Gefeliciteerd!! :) Van een verse embryo of van een cryo?

Ik heb niet zoveel vertrouwen in deze cryo tp (is de eerste overigens) ik dacht echt zwanger te worden/ zijn van de verse embryo... Wel heerlijk naief om te geloven dat het meteen raak zou zijn... maja

~Ik ga proberen die knop om te zetten. Thnx!! En wat klinkt eskimootje ontzettend lief!!!!

Mijn vriend zei al als deze poging lukt en we krijgen een meisje dan noemen we haar Ana of Else - Film Frozen haha

@ LovelyM - Leuk dat je hier komt meeschrijven! Deze week dus meer info. Is je eerste kindje ook geboren middels ivf? Zo ja, de hoeveelste poging was het raak en middels een verse embryo of een cryo? Succes alvast!

@ BabyEnschede welkom! (ik las baby en schede en dacht huh??!? soms een beetje BlonT)

Meteen eerste icsi raak! Wat een geluk :) van de eerste tp ook meteen?

Is dit nu weer je eerste cyclus die je opstart of heb je nog cryo's van poging 1?

Succes!!

@ Eslief hey!! Leuk dat je erbij bent. Duurt lang voordat je weet of je echt mee mag doen he!! Benieuwd hoe dat gaat met zo'n teststudie!

Succes met het ellendige wachten... Ik duim voor je hoor!

@ Mirella, ook jij een hartelijk welkom!

Dat vroeg ik me dus nog af! Of ik pregnyl moest spuiten voor de eisprong! Wel dus :)

Goed om te weten :) Ik duim mee voor het goed ontdooien en een hele succesvolle tp!

Is dit je eerste cryo van je eerste ivf poging? Of ben je helaas al een stuk meer ervaren met de mmm....

Succes en houd ons op de hoogte!

Onze zoon is geboren bij 1e tp tijdens 1e icsi, maar wel na 8x iui en 1x escape iui.

Nu 3 volledige icsi rondes gehad voor brusje zonder succes. laatste keer zelfs geen eens bevruchting :(

Nu dus in Dusseldorf, meer menopur en nu neusspray ipv decapeptyl. Vrijdag eerste fm, spannend!!

Hey Dhana,

Ons eerste kindje is middels ICSI gekomen bij de 1e icsi maar 2e poging, ze was een cryootje 😉 de verse poging was helaas een mk.

Ik hoefde met cryo poging geen pregnyl te spuiten had alles in natuurlijke cyclus, ook geen utro bollen (verse poging wel)

Deze week gesprekje ja we hebben nog 2 cryo's van de eerste poging. Geen idee hoe verder maar denk dat we niet te lang hoeven te wachten voor alleen een tp 😊

Eslief spannend met de testmedicijnen! Succes

Andere dames ook allemaal heel veel succes!

Hey Michelle welkom bij de club!

Toch gek he al die verschillende methodes bij al die ziekenhuizen...

Zelfs geen bevruchting?? Pfff heftig zeg... Heb je wel gewoon voldoende eitjes of is dat het probleem of een van de problemen?

Als ik vragen stel waar jullie niet op in willen gaan gewoon zeggen he! Ben gewoon heel erg nieuwsgierig naar iedereen zijn verhaal...

Ik heb pcos en daardoor geen natuurlijke eigen cyclus. Ik moet nu bij de cryo tp ook geen utrogestan bolletjes gebruiken. Alleen over die pregnyl heb ik nog niemand gehoord...

Ben benieuwd!

Lovely M fijn dat jullie nog 2 cryo's hebben en dus ook waarschijnlijk snel een tp hebben! Wachten is de grootste hel van dit alles..

(vind ik dan.. wachten en de onzekerheid...)

Ik hoop dat ik je voorbeeld mag volgen. ICSI 1 tp 1 mislukt en nu cryo 1 van poging 1. Ik heb daarna geen cryo's meer..

Ook ik start in augustus weer!

Ik was vanochtend in DD. Met dr Kissler even ons 'gameplan' besproken. We starten 13 augustus met een uitgangsecho dan ga ik dit keer menopur en gonal F samen gebruiken. Vooraf moet ik een maand prednisolon hebben gebruikt en die dosis wordt opgehoogd in de stimulatieperiode. dan weer 2x intralipid. Hoop op meer eitjes dit keer. Vorige keer waren het er maar 3.

succes iedereen!

Hoi dhana,

wij hadden wel 4 bevruchte eitjes maar helaas niet sterk genoeg om in te vriezen.

En 1 van de vier hebben ze terug geplaatst maat deze wilde niet blijven zitten helaas...

woensdag moet ik weer naar t ziekenhuis en dan hoor ik weer meer.

ik heb ook pcos. Hoelang ben jij al bezig en heb je al wel 1 kindje of is t helemaal nog niet gelukt?

groetjes

10eke op naar meer eitjes! Nou ja op naar een heel succesvol eitje :)

@ vuurtje, ook geen plakbeebie... Dit was icsi 1 tp 1 en miskraam 1. Helaas geen ukkie rondrennen. Hopelijk blijft eskimo 1 plakken. Dan heb ik van alles 1. Dan wil ik graag zwangerschap 1 en gezonde baby 1 😊

Fijn hoor dromen! 😊

Let's make them come true!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Goedemorgen dames

Dhana ik hoop het ook voor je meid dat je mijn voorbeeld mag volgen! Op de een of andere manier ben ok bang dat onze poging voor een brusje lang gaat duren, geen idee waarom maar ben der gewoon bang voor denk ik.

Vuurtje succes en is dit tweede poging voor eerste kindje?

Eslief al nieuws? 😊

10eke hopelijk meer eitjes indd! Meer kansen, en er is maar 1 plakkert nodig