Ga naar inhoud

Wie start er weer in juli/augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vlindermama; jammer dat al die cryos niets is geworden. Nu dus ook in de race voor de 2e ronde. Succes!

fijn dat herkenbaar is :-)

Ik ben gister begonnen met GonalF en ik heb het idee dat ik nu mijn eierstokken al voel, dat kan toch niet zo snel.....

vandaag druk met boodschappen enz en voel nu gewoon zwaar gevoel in mijn zij, wat ik wel herken van vorige keer....

goed weekend allemaal!

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Summerbeach, ja idd. Hoop dat poging 2 meer geluk gaat brengen...

Ik gebruik zelf geen GonalF, dus weet eigenlijk niet zo goed waar het voor is of je dat al zo snel kan voelen.

Ik hoop in ieder geval dat je er niet teveel last van zult hebben!

Weekend alweer bijna voorbij... Werk ze de komende week weer...

Geplaatst

Vervelend.. ik heb aan het begin de eerste dagen ook echt last.. mijn lichaam moet altijd even wennen daarna gaat het wel weer.. spannend hoor!

Geplaatst

Pff natuurlijk een kleine cyste.. pffffff!!!!!! Maar wel zo klein dat we maar gewoon verder gaan.. baal er wel van het kan nooit gewoon eens normaal!! Verder was de echo goed en heb ik bloed gegeven.. morgen hoor ik of mijn waardes goed genoeg zijn om te starten met stimuleren.. dan begin ik daar donderdag mee.. is het nog te hoog dan zal ik maandag weer een bloedonderzoek krijgen en dan volgende week donderdag starten..

Geplaatst

Oh moes zet hem op he!! Gaat het goed? Ik hoop eigenlijk donderdag te starten.. begin het nu wel spannend te vinden.. vind het wel vervelend dat ik overal zelf aan moet denken.. als ik niet mag starten moet ik evengoed naar het ziekenhuis omdat ik maar tot zaterdag medicijnen heb.. heel irritant wand als ze dat nou vast hadden gegeven!!!

Geplaatst

Vandaag eerste echo gehad en vier kleintjes te zien. Hopen dat ze gelijkmatig blijven groeien. Ik was zo bang dat er niks zou zijn...

Van de week weer terugkomen dus.

Tjee wat spannend ook voor jou. Ik hoop dat deze studie HET wonder gaat worden voor jou!

Liefs!

Geplaatst

@eslief, duimen draaien voor morgen op een goede uitslag. En heb je enig idee hoelang je dan moet stimuleren?

@moes, ook weer bezig lees ik en 4 follikels. Heel veel succes!

De rest ook heel veel succes.

Geplaatst

Spannend moes! Je hoopt op meer maar 4 is ook prima als ze netjes samen opgroeien is dat hellemaal fijn! Spannend weer voor jullie.. ook ik ben doods benauwd dat er straks niks groeit.. ik probeer positief te blijven maar merk dat ik dat moeilijk ga vinden.. ik zie het allemaal wel

Geplaatst

@kim als het goed is vergelijkbaar met menopur dat zou betekenen bij mij zo 10 dagen..maar het is de vraag hoe ik ga reageren op het medicijn dus ik word laag ingezet en na 5 dagen opgehoogd bij weinig resultaat.. er zit een max van 3 weken op..

Geplaatst

Spannend meis.. ik hoop dat het iets goed betekend:) innesteling? Kan zo voelen heb ik begrepen

Ik heb net een belletje gehad het bloed was goed dus donderdag start ik met stimuleren

Geplaatst

Ha meiden! Ik lees veel en schrijf minder, omdat ik dat heel lastig vind soms! Maar ik heb afgelopen maandag een TP gehad van 3 embryo's. 2x 7 cellig en 1x 8 cellig. (Loop in België)

Heb vakantie dus dat is wel heel fijn, ik lig voornamelijk te slapen in de middag. Heb nog last van napijn van de punctie / pijn van de utro bollen..

Al anderen een TP? mirella? Spannend Eslief, begreep dat je in een studie zit! Ben benieuwd wat het doet met je stimulatie!

Succes allemaal!

Liefs Inge

Geplaatst

Hee inge leuk dat je toch weer ff wat laat horen.3 mooie emmys klinkt heel goed!! Lekker rusten en nu de vervelende wachtweken.. vervelend dat je nog pijn hebt hoop dat het snel wegtrekt! Zet hem op!!

Geplaatst

Yes Eslief, je mag van start. Heel veel succes.

Mirella, ik hoop zo dat het zweten ergens goed voor is geweest.

Inge, succes met de ellendige wachtweken.

Geplaatst

Ik voel me best goed. Ben vorige week wel wat weeïg geweest, maar is nu wat minder. Ben wel erg moe. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook niet echt misselijk geweest. Ik kan pas 2 september voor de eerste echo, omdat wij komende zaterdag op vakantie gaan. Voor de vakantie een echo zou echt veel te vroeg zijn, want dan ben ik nog geen 6 weken. Op zich wel jammer dat ik nu langer moet wachten op de echo, naar vakantie is ook heerlijk natuurlijk. Normaal is bij ons de echo rond 7 weken. Nu krijg ik hem pas bij 8,5 week, maar als het goed is zie je dan wel al meer.

Geplaatst

Eslief, fijn dat je mag beginnen!

Inge, wauw 3tp. Spannend!

Hier doet de GonalF al goed zijn werk volgens mij. Voel al steeds wat gerommel in mijn zij.

ben onwijs benieuwd naar vrijdag.

iemand van jullie ervaring met tarwekiemolie? Schijnt de innesteling te bevorderen?

lees er veel over op internet, maar wil niet zelf gaan dokteren. Ik slik nu wel multivit voor aanstaande mama's met visolie e.d.

Geplaatst

Summer schijnt goed te zijn.. zelf gebruik ik alleen vitamines en verder niks ik geloof er niet zo in.. maar dat is persoonlijk ik lees er veel positieve vehalen over..

Kim wat fijn dat je je niet heel ziek voelt:) jammer van de echo maar lekker op vakantie en straks zie je idd al veel meer! Ben echt blij voor jullie!!

Geplaatst

Eslief, yes je gaat bijna stimuleren. Super!

Kim, geniet van je vakantie en dan daarna de echo, wel fijn om naar uit te kijken dan!

Summerbeach, ik gebruik sinds vorige week donderdag tarwekiemolie. Wie weet helpt het. Ik wil nu gewoon alles proberen wat geen kwaad kan. En anders helpt het wel voor andere dingen. Ik gebruik ook de Etos Zwanger Worden vitaminen.

Mirella, succes in deze wachtweken, hoop dat je vannacht wat beter slaapt.

Inge, 3tp. Toe maar! Hoop dat er minimaal 1 toch wel zal blijven plakken!

Geplaatst

Nee volgens mij kan het geen kwaad. Het is een soort vitamine.

Ik denk dat ik het ook ga proberen.

vlindermam, ben jij al aan stimulatie toe? Ben ff kwijt hoever je bent.

Volgende week hebben we afgesproken om met z'n drieën te lunchen. 1 vriendin weet het van ons traject, hebben wij pas verteld. De ander heb ik het zelf niet verteld, enerzijds bang dat ze er met haar big familie over gaat praten.. Maar ik kan zelf altijd wel heel goed met haar praten, en heel veel whattsappen. Zij is heel close met haar familie en delen heel veel.

Ik zie haar niet heel veel in werkelijkheid, maar het is altijd goed als we bij elkaar zijn.

Ik twijfel beetje of ik het haar nog vooraf moet zeggen, ook omdat ik misschien helemaal niet kan.....

via whatssapp/mail is ook zo onpersoonlijk...

Hoe open zijn jullie over de behandelingen?

Geplaatst

Summerbeach, ik heb 19 aug de uitgangsecho voor stimulatie, dus denk volgende week dat ik mag beginnen. Ik heb nu 6x decapeptyl gezet.

Snap je reactie over je vriendin en de hechte band met haar familie en dat je het niet wilt dat ze het toch gaat delen met sommige van hen. Blijft moeilijk of je ze dan kan vertrouwen erop als je er expliciet bij zegt dat je het nog wat stil wilt houden...

Wij zijn er heel open over. Na het verlies van ons eerste kindje weet iedereen dat we dolgraag een tweede kindje willen en dat we daarvoor in het traject zitten. Ik heb een paar vriendinnen die precies weten wanneer ik een afspraak en of punctie of tp heb etc. Naar andere toe blijf ik vaak wat vaag. Wel dat we bezig zijn of dat we weer spannende weken hebben etc.

Geplaatst

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en heb jullie allemaal een paar dagen gevolgd. Ik ga zelf ook iets schrijven.

Ik ben een vrouw van 30 jaar met een zoon van 6. Na zijn geboorte veel problemen gehad. 3 miskramen waarvan 1 een bbz. Eileider verwijderd en mijn andere eileider is verschrompeld dus die doet ook niks.

Sinds juli zijn wij het icsi traject ingestapt en op 31 juli had ik de tp. Helaas op dag 10 al bloed gaan verliezen maar niet hetzelfde als mijn ongi. Aankomende zaterdag mag ik testen maar ben bang dat het mislukt is.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden