Ga naar inhoud

Wie start er weer in juli/augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

verschrikkelijk is dat he!!! pffff ik wordt er gek van... Als deze cryo tp mislukt heb ik niks meer hier en moet ik opnieuw beginnen. We gaan dan switchen naar Genk.

Poehh.. Jij bent ook al een hele tijd bezig he... Loop je nog steeds in het azm? Nooit getwijfeld om te switchen?

Ik heb een gesprek gehad in Genk, maar in azm gebleven omdat we daar meteen gingen starten. In Belgie plaatsen ze 2 cryo's tegelijk terug. Dubbel kans...

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@dhana, ik loop nog in Maastricht omdat ik nog cryos heb. Ik had na m'n eerste poging 5 topembryos. 4 cryos. Waarvan ik nu eentje bij me draag en het wachtdag 7 is. En nog 1 in de vriezer heb. Als m'n cryos opzijn wil ik switchen. Maar waar heen weet ik niet. Ik begrijp niet waarom het azm al al die prijzen verdient van Freya

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Dhana dit moet hem worden dan, geluksnummertje!

hier goed bericht gehoord, mag beginnen met ovu testen( hopelijk deze of begin volgende week) en dan tp van en cryo :) we hebben er nog 2 samen ingevroren dus hopelijk ontdooit er 1 goede :)

iedereen succes!

Geplaatst

hallo allemaal

Bij ons is 5 juli 1 cryo terug geplaatst. Dit wordt onze 4e poging omdat de 1ste niet volledig was omdat er niks bevrucht was. De andere pogingen heb ik bij AMC in Amsterdam gedaan en daar is het niet gelukt, we zijn nu in het VUMC in Amsterdam en er zijn veel verschillen.

Me cryo is terug geplaatst in een natuurlijke eisprong dus geen hormonen en geen vaginale balletjes en ik voel me ook anders nu. We zitten op wachtdag 6 en ik zou volgens me agenda, vandaag of morgen ongesteld worden dus dat is weer heel spannend. Dit eicelletje ging ook meteen na de ontdooien meteen doordelen en er kwam al een rondje in het midden. Dus we hebben goeie hoop maar het blijft spannend.

Ik heb af en toe wel pijn in me buik maar dat is later weer weg en ik hoor verschillende verhalen goeie en slechte hier op deze site dus we wachten het maar af.

Heel veel succes iedereen

Geplaatst

@dhana, wat vervelend dat die verpleegkundige zo lomp is daar heb je echt totaal niks aan. Krijg jij een tp in de natuurlijke cyclus of gebruik jij hormonen? En ik lees dat je naar Genk gast omdat ze daar ook twee cryo's tegelijk terugplaatsen, maar krijg je dan wel vergoeding van je verzekering? Omdat hier de eerste twee pogingen maar 1 mag worden terug geplaatst?

@emmiline, ik ben zelf aan het denken om naar DD te gaan.

• 2 weken later...
Geplaatst

Goedenavond meiden,

Ik wil me ook even melden, al ben ik niet zo'n schijver maar ik lees wel vaak mee.

Onze dochter wordt volgende maand 2 en is uit onze 1e poging 1e ICSI behandeling geboren. 7 cryo's in de viezer, in februari terugplaatsing van 1 cryo gehad die helaas mislukt is. Daarna vanwege prive omstandigheden (werk vriendlief en overlijden schoonmoeder afgelopen mei) even een pauze ingelast.

Nu bezig voor de 2e cryo poging in de natuurlijke cyclus. Afgelopen week 2 echo's gehad, zaterdagavond Pregnyl gespoten en als ze goed ontdooien vrijdagmiddag de terugplaatsing in het AMC.

Ik zie hier wat bekende namen voorbij komen, niet leuk want dat betekent nog niet zwanger :-(

Succes allemaal! Groetjes Seef

Geplaatst

Ik doe alleen alsof ik zwanger ben.. doe dan de dingen niet meer die ook niet zou mogen als ik zwanger zou zijn:) geeft mij een fijn gevoel al zeggen ze dat het niet hoeft.. goede reden om de kattenvak over te laten aan manlief

Geplaatst

pffff wat duurt dat lang dat wachten!

Was het maar al dinsdag.... Hoop zo dat onze eskimo het overleeft...

Wij hebben een krijtdeur in de keuken. Mijn vriend heeft er gisteren een baby eskimo op getekend. So cute!!

Geplaatst

Succes dana.

Hier veel verdriet. Nu ik weet dat mijn cryo niet gelukt is had ik het tegen mijn vader verteld om steun te zoeken. Hierna ging mijn vader huilen en vertelde dat hij met een geheim liep. Hij wilde het niet zeggen omdat il net een tp heb gehad. Hij heeft k tot aan het bot uitgezaaid. Niet te weten hoe lang hij nog heeft. Pppfff kon ik hem maar de klein kind geven waarop hij zit te wachten. Zo dubbel gevoel. Nog niet over de mislukking heen en nou al het volgende moeten behappen.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Dank je wel Eslief. Ja, spannend he. Vanmiddag gaan we naar het AMC. Ik heb eigenlijk geen idee of we gebeld worden. Ik denk eigenlijk dat we alleen gebeld worden als ze niet goed ontdooid zijn.

En jij succes met de studie pogingen. Binnenkort starten jullie toch?

Dhana wat lief van je vriend, een eskimi hihi! We duimen dat jullie eskimo goed ontdooid dinsdag.

Mirella wat een vreselijk nieuws. Wist je al wel dat je vader ziek was of niet? Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd. Mijn schoonmoeder is eind Mei overleden na 3 jaar ziek te zijn geweest (ook k) en nog geen 6 weken later de vader van mijn beste vriendin (ook k). Het is ontzettend moeilijk en oneerlijk. Probeer er voor elkaar te zijn en praat erover (zoals hier). Wij hebben onze behandeling even stopgezet (1e cryo in februari en nu de 2e poging) omdat het heel emotioneel is allemaal. Heel veel sterkte x

Geplaatst

Nee ik wist dit pas een dinsdag helaas. Hij zelf wist het twee maanden geleden dat hij wat mankeerde. Sinds vorige week maandag weet hij dat hij opgegeven is. Jij succes seef74. Ga voor je duimen dat hij goed ontdooit.

Geplaatst

Jeetje mirella.. pff wat heftig en naar.. dikke knuffel weet niet goed wat ik moet zeggen..

@seef hoe is het gegaan? Ik start maandag 2 weken met een testmedicijn:)

Geplaatst

Hai Eslief, het is goed gegaan. Ze waren beiden goed ontdooid en zagen eruit zoals ze zouden willen dat ze er altijd zo uit zien :-)

Nu broeden...best spannend weer.

Heel veel succes met het starten maandag. Moet je in de tussentijd nog veel voor controle? Moet je prikken of tabletten slikken? Hou je ons op de hoogte!

Fijn weekend x

Geplaatst

Spannend seef!! Weer op de wachtbank met 2 mooierds! Broeden maar!

Ik begin minimaal 2 weken met het spuiten van een medicijn en dan word gekeken of de hyperfiese ( of hoe je dat ook schrijft) is iitheschakeld.. als dat is krijg ik een tweede medicijn tot punctie.. ik zal ook geen bollen krijgen maar een aplicator met gel die ik dagelijks 1x moet gebruiken.. elke 2 a 3 dagen moet ik voor echo en bloedonderzoeken om alles in de gaten te houden..nu eerst maandag geen cyste graag.. zou niet de eerste keer zijn dat de echo niet goed is.. dus we wachten maar af

Geplaatst

Succes Eslief, vandaag met starten. Het is wel veel wat je allemaal moet doet vanwege het testmedicijn, maar goed als het maar iets moois opleverd toch!

Geplaatst

Tnx! Lief van jullie.. alles was gelukkig goed:) ik ben gestart met het eerste medicijn en dit moet ik 2 weken nemen.. dan terug en echo met bloedonderzoek..als mijn waardes dan goed gedaald zijn start ik die donderdag met met de volgende medicijnen.. zo niet dan nogbeen week door met dit medicijn.. heb het een uur geleden gespoten en net overgegeven en knallende koppijn.. hoop toch dat dit gewoon van de spanning was

Geplaatst

Oh Eslief, wat een opluchting dat je mag starten. Heel veel succes met de eerste twee weken en hopelijk dan weer een goede controle.

Spannend hoor, zo'n heel nieuw protocol. Ik vond van gonal overstappen naar menopur al retespannend, en jij gaat gewoon eventjes iets heel nieuws uitproberen wat nog nooit iemand gehad heeft. Ik vind het stoer en dapper, maar zou het zelf ook doen als ik zo'n mooie kans kreeg.

Veel sterkte. En die hoofdpijn en overgeven is gewoon van de spanning, dat mag niet zo blijven! Zet hem op!

Geplaatst

Ah lief okaasan ik ben blij met de kans en hoop zo dat ik hiermee mensen kan gaan helpen!! Meer als 5 eitjes en betere kwaliteit zou wel heel fijn zijn! We gaan ervoor lief dat jullie zo meeleven!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even een vraagje, is dit topic alleen voor ICSI of ook voor IVF? Want ik wil ook graag weer meeschrijven, maar ik start met poging 2 van IVF in augustus...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden