Ga naar inhoud

Wie start er weer in juli/augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach inge begrijpelijk.. tis ook niet tof!! Fijn dat je toch zo een leuke mail hebt gehad! Dat doet een mens goed! Knuffel

Ik word wat jankerig en merk dat ik het best wel ff zwaar heb..fietste ik er normaal zo doorheen besef ik nu heel goed dat dit poging 3 is..alles ziet er positief uit maar voor mijn gevoel moet ik het ook negatief zien om mezelf te beschermen..vind het echt knap hoe jullie er mee omgaan.. dan benk maar een softie:) 5 gelijke eiblaasjes..16mm gister dus verwacht dat ze morgen mooi zijn en de punctie donderdag is.. ben poep zenuwachtig

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mirella,

Ik zie dat je overstapt van Maasstad naar het Erasmus. Wat mij betreft een hele goede keuze.

Het klopt inderdaad dat Maasstad en Erasmus een samenwerking hebben, maar dit is alleen met de TP's.

Ik heb zelf mijn eerste 2 puncties bij het Maasstad gedaan. Ze maakten bij ons zoveel fouten dat ook wij zijn overgestapt naar het Erasmus.

Ik heb 2 miskramen gehad en zelfs toen wilde het Maasstad mij niet verder onderzoeken.

Ik heb PCOS en dus bijna geen eisprongen.

Nu hebben we een gesprek gehad in het Erasmus en blijkt dat ze mij al van te voren veel meer hadden moeten onderzoeken(zeker, omdat ik al 16 was, toen ik voor het eerst mijn menstruatie kreeg)

Mijn vriend en ik hebben nu een karyotypering test gehad(chromosomen bloedonderzoek), om te kijken of wij uberhaupt samen wel een kindje kunnen krijgen. Deze uitslag krijg ik 9 september Ik heb elke keer genoeg embryo's, alleen blijven deze niet plakken of heb ik tussen de 6 en 8 weken een miskraam.

Als er niets uit de test komt, betekent dit dat er bij onze chromosomen niets mis is. Dan gaan ze de andere onderzoeken doen. Dus voorlopig zit er bij mij ook geen TP in. Vind ik niet zo heel erg, omdat er nu eindelijk iets gedaan word. Sinds ik weg ben bij het Maasstad, hoor ik om mij heen zo veel verhalen over dat ziekenhuis, dat ik echt heel blij ben dat ik ben overgestapt. Ik weet zeker dat jij bij het Erasmus ook een beter gevoel gaat hebben.

Mirella, heel veel succes meid!

Geplaatst

Hoi Kitty wat fijn dat ik iemand hier heb dat ook kan aangeven dat de maasstad niet veel voor je doet. Ik heb namelijk aangedrongen om meer onderzoek. Dit vonden ze echter niet nodig. Maar nu we naar de derde poging gaan wel. Ik verder gezond. Alles gaat zoals het moet gaan. Alleen de embryo's blijven niet plakken. We hopen dat we een verwijzing kunnen krijgen van mijn huisarts en dat we snel kunnen beginnen met de onderzoeken en ook ik wil graag die chromosomen onderzoek ook laten doen.

Geplaatst
Hoi Kitty wat fijn dat ik iemand hier heb dat ook kan aangeven dat de maasstad niet veel voor je doet. Ik heb namelijk aangedrongen om meer onderzoek. Dit vonden ze echter niet nodig. Maar nu we naar de derde poging gaan wel. Ik verder gezond. Alles gaat zoals het moet gaan. Alleen de embryo's blijven niet plakken. We hopen dat we een verwijzing kunnen krijgen van mijn huisarts en dat we snel kunnen beginnen met de onderzoeken en ook ik wil graag die chromosomen onderzoek ook laten doen.

Mirella en Kitty's,

vervelend om te lezen dat het zkh niet zoveel voor jullie doen. Wij zijn doordat we dat gevoel bij UMC hadden naar Gent gegaan. Geen moment spijt. Hoop dat ze bij jullie de oorzaak vinden, zodat ze bij de kern kunnen komen.

sterkte en succes meiden.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Mirella,

Ik ben ook niet zo'n schrijver hier maar lees ook alles wel.

Ik vind van het Maasstad, dat als je goede embryo's hebt, ze zoiets hebben van wat zeur je nou eigenlijk.

Net ofdat wij hierom hebben gevraagd.

Voor zo'n chromosomen onderzoek, moet je wel even goed navragen. Je komt er niet zomaar voor in aanmerking.

Pas na twee miskramen of het Erasmus moet echt vinden dat er iets niet klopt.

Je moet daar gewoon aangeven dat je eerst bij Maasstad liep en dat je daar iedere keer met een rotgevoel wegging.

Mochten jullie niet in aanmerking komen voor een chromosomen onderzoek, dan doet het Erasmus echt zijn best met andere onderzoeken.

Bij ons moest ook eerst overlegd worden, maar omdat ik en mijn vriend pas 27 en 28 zijn en we al 2 miskramen hebben gehad mocht het toch. En anders zouden ze bij ons ook eeerst de andere onderzoeken doen, kwam daar niets uit dan mochten we alsnog de chromosomentest doen.

Ga voor je duimen!!!

Geplaatst

Dat gevoel had ik ook bij het maasstad. Maar bij de laatste poging wilde ze eerst een camera onderzoek doen. Dat was het enige wat ze voor me konden doen. Maar pas na 2 verse tp en 3 cryo tp. En maar zeggen dat het de natuur is. Maar het lijk mij dat er meer onderzoek kan gebeuren dan tot nu is gedaan.

Geplaatst

Mirella, knap dat je overgegaan bent. Hopelijk brengt Erasmus je meer geluk, of geeft het in ieder geval een beter gevoel.

volgens mij is bij ons vooraf al DNA onderzoek gedaan, of bedoelen jullie dit niet?

eslief, succes van de week. Dus het zijn er toch wat meer geworden dan eerst leek?

ik heb vandaag ziekenhuis maar even gebeld. Ik had meer een zwaar gevoel in mijn flanken en meer pijn.

ik moet meer drinken naar 3l en mag even niet werken rustig thuis zijn. Tot het goed over is. Lijkt een beginnende overstimulatie......zucht

Geplaatst
Mirella, weer een stapje verder!

Ik heb na stuk lopen/ hpnd uitlaten weer zo'n kramp/ steken in mijn zij.

Summer goed drinken, sterkte met alles.

Mirella fijn dat je de verwijzing binnen hebt :-)

Geplaatst

Dankje. Sinds vandaag weer iets beter.

Ga morgen weer paar uurtjes naar het werk even voelen hoe het gaat...

Ff naar vergadering en misschien dat ik nog even blijf maar ga wel rustig aan doen.

Hoe is het met jullie?

Eslief wanneer heb je punctie?

Geplaatst

Hoihoi,

Wat is het rustig hier. Of ik zit oneindig op forums te turen, naar symptomen en klachten haha.

Hier gaat het goed! Voel me eindelijk beter.

Gister had ik ontzettende steken in mijn buik en ontzettend gerommel/krampen. En nu voelt het weer rustig. Zwaar gevoel in mijn benen en buik nog wel beetje.

Vandaag beetje thuis werken, mijn manager heeft mij ziek laten staan nog van de week. Wel fijn kan ik ff rustig weer op gang komen want als ik nog veel achtereen doen komen de klachten terug.

Gisteren ben ik al even op werk geweest voor vergaderingen. Dat ging goed, alleen moet mijn hoofd er ook weer bij komen..haha

Vanmiddag ga ik ff bij collega op bezoek, ze nodigde mij uit haha als ik er ff uit wilde. Opzich wel fijn even ergens anders te zijn. Heb altijd zo'n gevoel dat je niet weg mag als je ziek bent.

Geplaatst

Het is rustig:) gister heb ik de punctie gehad en er zijn 6 eicellen gevonden:) straks hoor ik of ze bevrucht zijn!! Fijn datbje je weer iets beter voelt

Geplaatst

Ik had 5 eiblaasjes dus ben zeer tevreden met 6 eicellen.. de punctie deed echt heel veel pijn dat had ik niet verwacht! Ik had er liever meer maar van alle 4 de behandelingen zijn dit de leeste gevonden eicellen dus ik mag niet klagen.. nu duimen dat er wat bevrucht word.. ik had er de laatste keer ook 5 en maar 1 bevrucht dus knijp hem behoorlijk

Geplaatst

goed te horen summerbeach dat je je steeds wat beter gaat voelen en dat je nog fijn thuis mag blijven. en vanmiddag bij je collega op bezoek, voelt zo bezwaard he, om dat van huis weg te gaan als je 'ziek' bent.

Geplaatst

Jeeeeeejjjjjjj ik maak een vreugde dansje!!!!! 6 eicellen gevonden ook alle 6 goed genoeg voor bevruchting en maarliefst 4 zijn goed gaan delen!!!! Ben zowwww blij!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden