Ga naar inhoud

Wie start er weer in juli/augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja inderdaad, niet allemaal tegelijk, maar met een paar dagen, weken ertussen, kunnen we elkaar leuk opvolgen...

Ik zit vol goede ideeën... Hihi

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha vlindermama inderdaad, je hebt hele goede ideeën! ;-))

Ik word dwars door de utro heen ongesteld, dus die dag 10 is echt cruciaal bij mij.. De spanning start vandaag al zo. Ik ben wel een beetje een vroegtester, vanaf dag 10 dan zeg maar. Maar dat is altijd in opwelling, de testen liggen niet nu al in huis. Maar dag 14 dat red ik niet hoor!

Summer al ingepland? Pregnyl zetten vanavond en woensdag punctie? Ben benieuwd!

Liefs Inge

Geplaatst

Verdorie Mirella! Wat een achtbaan ook he! Van voorzichtig blij en hoopvol naar dit op dezelfde dag.

Sterkte en een dikke knuffel!

Geplaatst

Net uitgangsecho gehad. Morgen beginnen met puregon. Dan vrijdag 29ste follikel meting.

Cystes van 2, 3,5 en 4,5 zitten er (nog steeds). Niet heel veel follikels gezien die kunnen groeien en ze maakte de opmerking tegen de 'leerling' dat ze bang was dat mijn follikels überhaupt aan het afnemen is. Dus ben benieuwd. En dan waarschijnlijk op maandag 1 of dinsdag 2 september de punctie...

Ik vind het wel heel spannend. Puregon wel hogere dosis. Dus hoop dat er meer gaan groeien en we er wel genoeg uit kunnen halen.

Nu buikpijn, want ze konden het allemaal niet zo makkelijk zien...

Veel liefs Vlindermama

Geplaatst

Vreselijk he die buikpijn erna hier kunnen ze het ook nooit zien.. niet echt een vriendelijke arts als ze dat met een ander overlegt en niet met jouw!! Nou daar hebben we maling aan je gaat gewoon eitjes produceren zodat ze verstelt staan!! Wanneer mag je terug? Spannend voor jullie ik snap dat het allemaal best heel zwaar gaat zijn.. dikke knuffel zet hem op

Geplaatst

Nou vlindermama van ongevoelig van die arts!! Spannend, je hebt je startsein gehad dus!

Ik heb, ondanks mijn operatie vanwege endo, ook nog steeds last van dat 'gepoer' met dat echo apparaat. Zal nooit een hobby worden! Had afgelopen punctie voor het eerst een arts die de eendebek normaal en zacht inbracht. Heb hem door mijn verdoving heen meerdere malen uitvoerig gecomplimenteerd hiermee, tot grote hilariteit van mijn man. ;-)

Hier dag 8.. Tompiedom.. Ik voel niet zoveel. Niet echt pijn in mijn borsten. (Zorgelijk) Wel erg moe, duizelig en af en toe wat weeïg. (Hoopvol) kortom; geen pijl op te trekken.

Summer? Morgen de punctie?

Liefs,Inge

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Mirella; wat balen zeg! Verdrietig moment altijd! Sterkte! Eslief: hopen dat er nog wat eitjes bij gaan komen! Inge: ja morgen de punctie om 10.00hr. Spannend! Er zitten weer veel eitjes dus ben benieuwd! Voel mij nu wel stuk beter dan vorige keer! Gister mijn andere vriendin het ook verteld! Ik was eerst bang vanwege haar familiebanden, maar ik heb vaak zoveel aan haar. Zo blij mee wij WhatsApppen heel veel en ze vraagt heel vaak hoe het gaat. Dus wel Heeeerlijk om er even over te kunnen praten! Een ander stel die wij het hebben gezegd geven er eigenlijk weinig aandacht aan. Terwijl zij ook wel een goede vriendin van mij, maar ze toont weinig interesse. Mja hoeft ook niet, maar als mijn vriendin zou zijn zou ik het niet negeren ofzo.. Is ook wel lastig voor hun denk ik dan maar.

Geplaatst

Dank je wel allemaal voor de steun. Ik ben alleen niet meer er verdrietig om. Morgen naar het ziekenhuis en dan naar een verwijzing vragen naar een ander ziekenhuis. Elke keer als het niet gelukt is willen ze geen verder onderzoek doen. Vandaar de keuze voor een andere ziekenhuis. Dan maar opnieuw de onderzoeken in. Het is immers onze laatste poging

Geplaatst

Ha Mirella, daarom zijn wij uitgeweken naar België! Succes met uitzoeken waar jullie terecht kunnen!

Summer succes morgen! Spannend zo'n punctiedag!

Wij vertellen het ook sporadisch aan vrienden. Ze weten wel allemaal over dat wij ivf nodig hebben, maar exacte data vertellen we niet aan veel mensen. Ik vind het erg moeilijk omgaan met al die steunbetuigingen en vragen rondom de gevreesde dag 10. Heel lief van iedereen, maar het vraagt soms teveel van me. Vind het lastig ook om dat zo te zeggen of snappen jullie wat ik

Bedoel?

Liefs Inge

Geplaatst

Inge; ja snap je wel, heb er ook niet altijd zijn in. Maar toch vind ikhet fijn dat ze het weten, omdat je dan ook het kan delen als je het wel even wilt. En ik vind het wel fijn gevoel dat mensen meeleven, kaartje of berichtje. Heb ik wel steun aan. Ik vertel niet iedereen waar het staat, net waar ik xin in heb!Ik heb nooit vragen gehad van is het gelukt ofzo? Meestal zeg ik zelf dat we weer opnieuw moeten.Mirella; groot gelijk dat je verder wilt laten kijken.

Geplaatst

Hoi Mirella,

vervelend om te lezen dat het jullie tegenzit. Wij zijn nu in Gent en tot nu toe hebben wij daar goede ervaringen mee.

Misschien een tipje, controleer bij het ophalen van je dossier of er alles in zit. Bij ons hadden ze bepaalde zaken eruit gelaten, wij hebben erop gestaan dat we alles mee kregen en nog zat niet alles erbij. Daardoor moesten we nog twee onderzoeken laten doen.

Heel veel succes en veel liefde, kracht en licht naar jullie en iedereen die dit nodig heeft.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Dank je hope & faith. Wij gaan nu van het maasstad naar het erasmus. Hopelijk lukt het daar de derde vergoede poging. Ik moet opnieuw de molen in maar dat vind ik niet erg. Even een aantal maanden eruit. Ook omdat ik met mijn bruiloft zit.tuurlijk willen we heel graag een kindje maar ik kan niet trouwen wanneer de vliezen op klappen staat natuurlijk. Maar we gaan zeker door en mijn vriend wil er ook voor betalen wanneer het weer niet lukt. Ik wil gewoon weten waarom het niet lukt. We weten dat het bij mijn vriend ligt dus ik ben verder niet meer onderzocht. Nu hoop ik dat het erasmus iets zal vinden.

Geplaatst

Lastig mirella.. aan mij ligt het ook niet maqr toch ben ik bezig met poging 3 en wil het niet lukken.. pecj noemen ze het.. maar ik heb me ook verbaasd.. het ligt aan de zaadcellen dus verder word niet gekeken

Geplaatst

@Mirella, hoop dat een ander ziekenhuis wel de onderzoeken doet en je meer duidelijkheid krijgt en wellicht een ander 'behandel'plan. Wel fijn dat je verloofde (hihi) er ook een eigen betaalde behandeling achteraan doen, mits nodig.

Maar nu idd lekker focussen op de bruiloft en wat 'rust' is toch ook niet verkeerd.

@Eslief, frustrerend is het als je zoveel pogingen of zoveel tp hebt gehad en er maar niets blijft plakken. Die onzekerheid of het nog een keer gaat lukken, dat hakt er behoorlijk in bij mij...

Veel liefs Vlindermama

Geplaatst

Klopt het is frustrerend.. en we hebben een dochter via icsi dus weten dat het wel kan maar begin er nu een hard hoofd in te krijgen of het ons nog gegunt is.. en dan zie ik bepaalde mensen hier op het forum bij wie het niet lukt en die ik het zo ontzettend gun dat ik haast vind dat ik niet mag klagen:) ik zou heel graag nog een laatste keer dit wonder meemaken en we moeten maar afwachten.. ik heb nu wel meer buikpijn dus hoop dat er toch wat bij zijn gekomen..

Geplaatst

Mirella ik breek even in. Klopt t niet dat t maasstad sowieso al heel nauw samen werkt met t erasmus ziekenhuis? Schiet je er echt wel iets mee op dan? Gewoon intresse hoor ;-)

Is Voorburg geen optie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden