Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 687
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mandy, ook wij hebben een dochtertje van drie en zij merkt het ook als een poging mislukt is. Ze komt dan knuffelen en zegt ook van die lieve dingen. Dan smelt ik echt en hou ik het ook nooit droog.

@babyenschede, super goed nieuws nu lekker broeden.

@hope, ik heb geen idee wanneer de innesteling is bij een cryo. Ik doe tp in natuurlijke cyclus en ben de vorige keer een dikke week na de tp gaan menstrueren, dat was wel ongeveer twee weken na de eisprong.

Mijn tp is goed gegaan. Ik vond het wel erg dubbel om vandaag de tp te hebben, omdat het een nationale dag van rouw is en het gaat om al die overledenen en wij op deze dag gaan proberen voor nieuw leven.

Geplaatst

Babyenschede wat goed zeg! Idd lekker broeden : )

Kim1980 wat een schril contrast he, wij hebben nieuw leven in onze buikkies en op de tv zie je al de lijkenwagens voorbij komen. Ongeveer 15 minuten van mijn huis vandaan...maar ook jij lekker broeden nu! Ik doe trouwens ook cryo tp in eigen cyclus. Precies 1 week geleden pregnyl spuit gezet. Als ik volgende week vrijdag nog niet ongie ben... Duim duim hoop hoop

Roxxane&marcel idd bleghhhh!!

Geplaatst

Ik heb geen pregnyl gespoten. In ons zh echt helemaal zonder hormonen. Ze zeggen altijd dat ik pas twee weken na tp mag testen, maar ik denk ook dat ik volgende week vrijdag al test als ik nog niet ongi ben.

Geplaatst

@kim, hope en babyenschede : meiden heel veel succes en sterkte met wachten!!

@Rox: heb jij morgen nou een terugplaatsing?

Wel veel cryo-terugplaatsingen hier nu. Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken want dat zal mij weer hoop geven. Bij mij zal de terugplaatsing van de cryo gebeuren in natuurlijke cyclus en afhankelijk van het feit of we gebruik maken van de embryoscope wordt het dag 2 of 4 na ontdooien teruggeplaatst.

Geplaatst

Babyenschede ik slik visolie capsules, prenatal vitamines waar alle vitamine inzitten voor zwanger worden en zwangerschap. Er zit bijv ook vita D3 in, en vita B. Verder drink ik granaatappelsap en probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen met m'n zoontje van 2,5. Ik zit thuis omdat ik m'n baan ben verloren dus gaan we naar de dierentuin, vriendinnen van mij, winkelen enz. Geen sex, zwaar tillen helaas wel mijn zoontje is 13 kilo. ; ) Maar het valt me deze keer echt zwaar. Heb het nog nooit zo erg gehad. Wat doen jullie?

Geplaatst

Ik slik vitamines en teunisbloemolie capsules, idd niet tillen, hier ook zoon v 2 v 13 kg, en geen sex. Maar niet tillen is alleen voor eerste paar dgn hoor!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Ik slik ook teunisbloemolie capsules, VSM zwangerschapsvitamines en kinderaspirine.

Daarnaast medicinaal 1 dgs 2 Estradiol en 3 x dgs 2 Utrogestan.

Voor de rest ga ik me als een zwangere gedragen: geen alcohol, geen rauw vlees, bepaalde kazen niet.

Wat ik ook elke avond ga doen is mijn voeten warmen met en kruikje, in je voeten lopen banen naar je

baarmoeder en hoe warmer het daar is hoe beter de innesteling.

Dit heb ik van mijn acupuncturist als tip gekregen. Ik doe overigens geen acupunctuur hoor. Heb dat

wel gedaan maar geen zwangerschap uit voort gekomen na tp.

Al is mijn BMS sinds die behandelingen altijd goed hoog!

Geplaatst

Die zijn voor ongemakken tijdens de maandstonden en reguleert je menstruatie.

Als ik deze capsules slik ben ik niet meer om de 6 a 7 weken ongesteld maar netjes om de 4!

Bij mijn laatste twee zwangerschappen heb ik ze ook geslikt.. en daardoor wel zwanger geworden!

Hier zijn de zenuwen toegeslagen.. man man.. nog nooit zoveel zenuwen gehad voor een terugplaatsing.

Maar ja dat is ook omdat het de laatste cryo is en we daarna weer heel het circuit door moeten natuurlijk.

Morgen word ik tussen half negen en negen uur gebeld.. duimen jullie mee?

Geplaatst

Hier veel verdriet. Nu ik weet dat mijn cryo niet gelukt is had ik het tegen mijn vader verteld om steun te zoeken. Hierna ging mijn vader huilen en vertelde dat hij met een geheim liep. Hij wilde het niet zeggen omdat il net een tp heb gehad. Hij heeft k tot aan het bot uitgezaaid. Niet te weten hoe lang hij nog heeft. Pppfff kon ik hem maar de klein kind geven waarop hij zit te wachten. Zo dubbel gevoel. Nog niet over de mislukking heen en nou al het volgende moeten behappen.

Geplaatst

Jezus Mirella, wat een ontzettend naar bericht zeg. Heb er niet echt woorden voor, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Dikke digitale knuffel voor jou!

Geplaatst

Mirella wat ontzettend verschrikkelijk. Heel veel kracht en sterkte toegewenst en ik hoop dat jullie hartewens héél snel uitkomt en snel zwanger mogen zijn

Geplaatst

Hmmm ik denk dat ik die capsules ook ga kopen, ik heb pcos en daardoor is mijn cyclus tussen de 28 en 48 dgn.Ik ben trouwens misselijk vandaag en wat lage rugpijn... Pfff morgen pas wd 3

Geplaatst

Lieve mirella, ik wens je zo ontzettend veel kracht en sterkte toe. Wat een verschrikkelijk nieuws terwijl je al zoveel te verwerken hebt.

Hier wachtdag 13 en net helder rood bloed afgeveegd. Zo'n goed gevoel als ik had is dat nu wel over.

Geplaatst

Jeetje Mirella wat vreselijk. Heel veel sterkte...

Kalu he bah niet leuk... Digiknuf!

Hier is wachtdag 10 bijna voorbij. Vorige keer op wd10 ongi geworden. Nu voel ik nog niks. Geen buikpijn maar ook geen zwanger gevoel. Ik ben benieuwd.

Vanavond naar Schiphol geweest om mijn man op te halen (zakenreis). We hebben bloemen gelegd. Wat een ongelooflijk indrukwekkende bloemenzee... Bij het zoen van al die knuffeltjes voor de omgekomen kinderen hielden we het niet droog. Bah.

Geplaatst

Persoonlijk zou ik voor de pauze kiezen omdat ik denk dat de stress factor niet gaat helpen. Maar ik begrijp dat je Door zou gaan misschien zou hij een eventueel kleinkind Nog meemaken. Moeilijk hoor meisje praat met je naasten misschien kunnen hun je helpen bij je beslissing.

Geplaatst

Dhana dank je wel!

mirella heel veel sterkte vrouwke, ik weet niet wat ik zou doen, waarschijnlijk doorgaan, maar tis zo'n moeilijke beslissing.

Oooooh meiden ik heb af en toe menstruatiepijn en lage rugpijn, gisteravond lag ik om 22:30u op bed en had ik een ferme steek recht in m'n baarmoeder. Kan ik nu al op of rond wd 3 ongesteld worden? Vandaag is het ook precies 1 week gelden dat ik m'n eisprong had. Lichtelijke stress hier. Maarja wat kan je doen...afwachten

Geplaatst

Lijkt mij eerder een innesteling wat je voelt... Maar ik wil je natuurlijk niet iets moois voorhouden en dat het niet zo blijkt te zijn. Gebruik te utrogestan? Dat kan rare trucjes met je uithalen nl..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Dhana, ja ik gebruik ook utrogestan al sinds 16 juli terwijl de tp de 22ste was. Ik heb nooit bijwerkingen vd utro en ik gebruik het al jaren. heb ook nog nooit een innesteling gevoeld, zou voor het eerst zijn : ) nu ook, zit op de bank en heb een lage rugpijn, had ik wel bij mijn vorige zwangerschappen. Wachten wachten wachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden