Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Anita misschien dat je toch een buikgriepje hebt opgelopen? Of iets verkeerds gegeten. Probeer droge crackers te eten, en slappe thee met suiker. Als dat nou niet binnen blijft probeer dan ORS. Heb je al emesafene zetpillen, dat kan verlichting geven, via de huisarts receptje aanvragen. En je mag wel klagen, want het is niet klagen. Je zo ziek voelen is gewoon vreselijk shit. Beterschap vrouwke!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@maaike79: gaat wel hoor ben zo moe en lusteloos en elk wc bezoek is een hel! Grrr.... Na de echo donkerrood bloed verloren, toen 2 dagen niks en nu weer licht bruine afscheiding. Word er zo onzeker van. Probeer er van te genieten maar lukt helAs nog niet echt. Wij zijn onder behandeling in DD en we mochten de echo's hier in NL doen. Vriendin van mij is Vk vandaar dat ik t bij haar laat doen. Anders was ik gewoon bij fertiliteitsarts gebleven.

@Hope: wat een prachtige score!!!

@kim en Anita: ik heb ook zo'n enorme last van m'n darmen! Pfff.... Gister ook vooral links. Merk nu wel dat als ik meer water drink het beter voelt. Alleen kan ik nu wel bijna m'n tent in de wc opzetten

Fijne dag dames!

Geplaatst

@anita, goed dat je de vk gebeld hebt, maar wat rot dat je zo beroerd bent. Misschien inderdaad toch ook een griepje en ik zou zeker die zetpillen gaan vragen.

@hope, wow wat goed zeg.

@minime, ja die darmen dat herken ik ook echt van mijn eerste zwangerschap. Balen dat je nog steeds wat vloeit.

Ik ben ook wat onzeker vandaag en mijn eerste echo duurt nog zo lang. Net nog maar eens een kv en CB gedaan en beide super positief, CB weer 3+. Ben dus ook weer wat gerust gesteld.

Geplaatst

Jippie Hope! hartstikke fijn!

Pfff Minime...zenuwslopend zeg...maar gelukkig heb je er nog!

Heftig Anita! Toch wel fijn dat je dit niet op vakantie had, denk ik zo?

Hier na de gebruikelijke moeizame start een goede dag! Eten gaat goed, drinken lukt beter en ik heb zowaar iets aan het huishouden kunnen doen!

Straks eens kijken of ik daar nog een beetje persoonlijke verzorging aan toe kan voegen...beetje scrubben en epileren is nu geen overbodige luxe!

hebben jullie ook zo'n zin in de herfst? Minder zorgen, minder kwaaltjes en pronken met een beginnend buikje....

Geplaatst

Ik heb hem even weer naar voren gehaald...hebben we al aanvullingen? :-)

[h=2]Uitgerekend maart/april 2015[/h]

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike,:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Wensmama: 13 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Okaasan: 29 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ? 11 april 2015

Echo's en afspraken:

Wensmama: 11 augustus 2e echo, 9+3

Anita: 15 augustus 2e echo, 10 weken

Hope: 19 augustus 1e echo

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Okaasan: 20 aug 2e echo en intake (8+5)

Kim: 2 september 1e echo

Geplaatst

Heb de zetpillen besteld en nu maar hopen dat het snel helpt. Vandaag is echt niets erin gebleven en een hoofdpijn! Getver!!

Mijn hele vakantie zo'n beetje op bed en boven toilet. Dat had ik toch niet echt gepland.

Mijn buuf zei net al: ja, je goed en strak geplande leven is nu echt voorbij ;-) De grapjas! Haha... Grrrr....

Geplaatst

Hallo dames, weer eens een berichtje van mij.. in tegenstelling tot velen van jullie gaat de zs me best makkelijk af. Alleen moe en elk-uur-honger, maar voor de rest prima. Vandaag had ik de 2e echo, en onze frump was mooi (precies volgens schema) gegroeid naar 2,58 cm. Gaat dus heel lekker! Wij gaan wel binnenkort de combitest doen, hebben het daar uitvoerig over gehad samen. Punt van overweging is vooral: stel dat ons kindje Down heeft of een ernstige handicap, wij willen daar met liefde voor zorgen, maar hoe moet dat als wij er straks niet meer zijn over een jaartje of 40? Daarnaast geloof ik er ook in dat deze embryo - plakker een goeie is, die andere 3 zijn niet voor niks afgestoten door mijn lichaam (geen innesteling/mk).. Dus Just to be sure, in hoeverre je zekerheid krijgt althans.

Geplaatst

Jeetje Hope, wat een super hcg zeg!

Anita, goed dat je hebt gebeld. Je bent echt niet de enige met onzekerheid en gekke klachten. Dat je zo misselijk was vandaag, is op zich wel een goed teken toch, afgezien van het feit dat dat niet echt iets is waar je op zit te wachten natuurlijk ;-)

Hier hele dag druk geweest, werken, nog ff de stad in, met de kat naar de kapper gewees (langharige kat die af en toe geschoren moet worden), eten met mn moeder en dochter want vriendlief werkt vandaag extra omdat het de jaarlijkse grote kermis hier in Hoorn is, kadootjes ingepakt voor S.elah, slingers uitgezocht die vriendlief straks mag ophangen pffff ik kan geen boeh of bah meer zeggen. Morgen is onze S.elah alweer 2 jaar.......wat vliegt de tijd. We willen morgenochtend naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen (hopelijk is het droog) en 's middags moet vriendlief ook weer naar t werk. Zondag groot feest, druk dus met alle voorbereidingen voor dan tuut tuut tuut.

Geplaatst

Zullen we hier trouwens ook een lijstje maken met wanneer iedereen uitgerekend is en echo's heeft enzo. Ik ben daar alleen niet zo goed in...

Geplaatst

Uitgerekend maart/april 2015

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike,:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Uitgerekend:

Anita: 11 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Wensmama: 13 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Okaasan: 29 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ? 11 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Echo's en afspraken:

Wensmama: 11 augustus 2e echo, 9+3

Anita: 15 augustus 2e echo, 10 weken

Hope: 19 augustus 1e echo

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Okaasan: 20 aug 2e echo en intake (8+5)

Kim: 2 september 1e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Geplaatst

Ben zo blij om vooral blije berichtje hier te lezen! Ik kan er alleen nog niet echt aan mee doen... En aangezien ik even niet weet waar ik t anders kwijt moet hoop ik dat ik hier even m'n hart mag luchten.

Gister avond weer bloed verloren en zelfs een stolsel! Was een soort slijmpropje. Denk niet het vruchtje. Erna nauwelijks bloedverlies. Niks in m'n onderbroek, alleen op t wc-papier. Vandaag ook niet. Gister was ik er nog soort van relaxt onder maar vandaag totaal niet! Heb Vk al gebeld of ik vanmiddag nog terecht kan....

Heb wel al gelezen dat er meerdere dames een goeie zwangerschap hebben gehad met bloedverlies en stolsels, hoop zo dat ik me bij dat clubje mag aanmelden....

Hoor op dit moment het liefst alleen troostende woorden (dat t een grote kans op een miskraam is ben ik me van bewust...)

Geplaatst

Lieve Minime... Wat naar toch dat die onzekerheid zo blijft!

Hoop dat je vanmiddag nog terecht kan!

Ik duim heel hard voor je dat jouw ukje er nog steeds gewoon fijn zit met een mooi kloppend hartje!!

Hele dikke knuffel voor jou

Geplaatst

En ik... De zetpillen doen hun werk en geen misselijkheid, maar nu nog fikse migraine die me vloert. Een relaxte (vakantie)dag is me nog steeds niet gegund.

Maar goed, dat komt vast snel!

Nog geen half uur later...

Gespuugd als een dolle...

Wordt even zo verdrietig van dit ellendige gevoel...

Na zoveel jaren moeite doen, mag ook dit niet gemakkelijk gaan... Hopelijk gaat het in het 2e trimester stukken beter!

Geplaatst

Hi allemaal,

Een paar van jullie kennen mij van de afgelopen week op het wachtbankje. Inmiddels heb ik een positieve bloedtest gehad in het ziekenhuis: we zijn na een cryo-tp in verwachting van ons tweede kindje!! Wat een geluk, een beetje beduusd zijn we er nog van. Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook veel aan dit forum gehad. Ik was toen uitgerekend in augustus 2012, net als Femmie.

@Femmie: Ontzettend leuk jou nu weer tegen te komen! En wat een wonder, deze natuurlijke zwangerschap. Enorm gefeliciteerd.

Volgens de berekening op de Freya-site ben ik uitgerekend op 16 april 2015 en nu 4 weken en 5 dagen in verwachting. Mijn eerste echo is op 2 september. Vooralsnog voel ik me prima, afgezien van het feit dat mijn darmen flink opspelen. Gewoonlijk heb ik ook last van een prikkelbare darm, maar na een heel stabiele periode is de boel sinds een paar dagen na de tp door alle hormonen weer helemaal in de war :-). Ik weet gelukkig dat dit weer overgaat.

Minime, even een paar woorden van sterkte voor jou. Wat ontzettend rot, om steeds die schrik en onzekerheid te moeten hebben. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook een aantal weken last gehad van bloedverlies. Het begon met steeds een beetje oud bloed, de week erop was het telkens een beetje helderrood bloed en tot slot kwam er veel helderrood bloedverlies. Op echo's was echter niets raars te zien en na week 9 stopte het bloedverlies gelukkig. Ik heb een kerngezonde dochter gekregen. Achteraf heeft men in het ziekenhuis een keer aangegeven dat het misschien te maken heeft gehad met mijn placenta, die erg laag bleek te liggen. Ik duim voor je en hoop dat het bij jou ook relatief onschuldig blijkt te zijn!

groet, Simone

Geplaatst

Oh Minime wat een verschrikkelijke onzekerheid. Ik weet niet hoe het is, heb het nog nooit meegemaakt, ik kan me er alleen iets bij voorstellen. Een grote kans op miskraam hoeft dit echt niet te zijn. Er zijn zoveel vrouwen die bloedverlies hebben de eerste weken vd zw. Het is wel heel goed van je om de vk te bellen voor een echo. Ik zou vanmiddag ook absoluut je grote zorgen uitspreken en misschien dat je een afspraak met haar kan maken van op het moment dat je weer veel bloed verliest of zelfs een stolsel dat je mag bellen en direct langs mag komen voor een echo. Als bij ons volgende week het hartje klopt ga ik bijvoorbeeld afspreken dat ik elke week een echo krijg, vanwege al de mk's en ma die ik heb gehad wil ik extra geruststelling hebben.

Anita, meid wat rot dat je zo misselijk bent. En ook jij klaagt niet. Wat jij hebt hebt, heb ik wel meegemaakt. Met mijn 1e zw was ik 18 wkn kots en kotsziek. Wat hielp is een emesafene spiegel op te bouwen in je bloed. Dat betekent om 7:00 u in de ochtend, 15:00 u en om 22:00 u een zetpil inbrengen. Dan fluctueren je spiegels niet en dat helpt echt. Ik hoop ook heel hard dat jij je in je 2e trimester beter voelt! Ik snap wat je zegt, jaren bikkelen om zwanger te raken en nu dit. Kan het dan nooit eens ietsie makkelijker? Tja... Live is a bitch, sometimes, eeeehhh most of the time ; )

Simone leuk dat je mee schrijft : )))

hier het tegenovergestelde van jullie. Gisteren dus een keigoede hcg bloedtest, hcg level is ook heel hoog. Maar dat is voor mij het enige teken dat ik zwanger ben. Verder heb ik nergens last van. Rond 4 wkn af en toe een kwaaltje maar nu al dagen achter elkaar niets, noppes, nada. Ook dat maakt het wel heel onzeker en verlang ik er naar dat ik zo ziek was als bij m'n zoontje. Terwijl toen ik zo ziek was het vreselijk vervloekte.

Geplaatst

Hoi Simone !! Wat leuk om jou hier te treffen ... Wat een toeval .. Vorige zwangerschap zelfde dag uitgerekend haha

Wat fijn om te lezen dat je weer in verwachting bent!

Onze jongen word as zaterdag alweer 2 jaar... Nu druk met de voorbereidingen voor zijn verjaardag!!

@ minime wat sneu dat het maar blijft komen! Om gek van te worden die onzekerheid!

Hier vandaag 8 weken alweer!

Vind het nog steeds reuze spannend en elk toiletbezigheden blijft een uitdaging!

Voel me goed alleen erg moe , en net als wat ik bij de rest lees ook verschrikkelijke last van m'n darmen... Zo ga ik dagen niet en zo zit ik er bijna elk uur!

Ik begin al echt een buikje te krijgen, mensen in m'n omgeving vragen het zich al af ( maar durven niks aan mij te vragen vanwege mijn geschiedenis)

Ik loop zelfs al met positie broeken aan omdat al m'n broeken niet meer dicht kunnen. Echt bizar!!

Ik ga even de rest terug lezen want er is best een hoop geschreven zie ik haha

Fijne dag dames

Geplaatst

@Simone, yes een positieve uitslag! Gezellig dat je ook komt meeschrijven. Het wordt al lekker druk hier. Dan hebben wij op dezelfde dag de eerste echo.

@minime, o wat enorm vervelend dat constante bloedverlies. Ik hoop dat je vandaag nog een echo hebt gehad en dat alles goed was.

@anita, balen van die misselijkheid. Ik hoop dat het na een aantal zetpillen toch wat beter met je gaat.

@seef, gefeliciteerd met je dochter. Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

@hope, ook ik heb bijna geen klachten. Op een beetje moe zijn na en last van mijn darmen. Laatste dagen ook niet meer weeïg geweest.

Geplaatst

Ohhhhh meiden slapen jullie ook zo super slecht? De hele dag ben ik dood en doodmoe, zeker ook omdat er een klein jongetje hier rond rent. Ga ik lekker in m'n bedje liggen, lig ik eerst standaard 2 uur wakker om vervolgens elk uur wakker te worden door n droom of zoiets, en standaard 3x per nacht er uit om te plassen. Moehoehoe haha! Wel voor n goed doel!

Geplaatst

Anita, Simone, Kim en Hope, veel dank voor jullie troostende en hoopvolle woorden! Ik heb vanochtend een echo gehad en alles was gelukkig goed! Hartje klopte mooi en t was goed gegroeid! Bloed kwam waarschijnlijk door de vorige inwendige echo. Nu heb ik dan ook aangedrongen op alleen een uitwendige hahah!

@Hope: wat rot dat je zo slecht slaapt! Ik moet er ook standaard 2x uit hoor snachts

Geplaatst

Minine: Geweldig! Goed te horen!

Een vriendin vertelde me net dat ze ook vaak bloedingen had na inwendige zaken. Zij had een gevoelige baarmoedermond.

Ik heb dat juist nooit. Ook niet bij punctie of begin zwangerschap.

Lijkt me echt stress om bloed te verliezen...

Maar nu eerst weer verder genieten minime! Steeds dichter naar de meer veilige periode!

Vandaag opvallend beter gesteld hier! Nog niet overgegeven, wel continue weeëig gevoel. Zetpillen helpen nu denk ik goed. Misschien dat er toch ook een virus meespeelde, zoals iemand van jullie al opperde.

Manlief is 3 dagen op kamp met zijn bso kids. Vanwege de ellende kwam vriendin langs en die blijft slapen, de schat!

Over het slapen. Ik slaap wel goed. Vroeg wakker en dan snel plassen. Ik droom wel heel veel, tot plezier/ergernis van de man ;-)

Zou Okaasan niet met vakantie zijn?

Geplaatst

@minime, o gelukkig dat het allemaal goed is.

@Anita, fijn dat je je wat beter voelt.

Ik ben vandaag heel de dag weeïg en heb totaal geen eetlust. Heb ook nog bijna niks gegeten en als ik alleen al denk aan warm eten straks dan knijpt mijn maag al samen. En ik ben zoooooo moe.

Geplaatst

Minime wat heerlijk dat alles goed is!!

Anita wat fijn dat die zetpillen werken!

Kim ik ben vandaag ook de heeeeele dag weeïg/licht misselijk en duizelig. Moet echt even wat eten. Ben ook zo ongelooflijk, verschrikkelijk moehoehoe! En mijn zoontje weigerde vanmiddag te slapen, terwijl ik echt even wilde liggen. Dus dan maar het huis schoongemaakt, Ikea geweest, boodschappen gedaan enz enz. Ben blij dat mijn man over 5 min thuis is

Geplaatst

Fijn, Minime dat het zo goed gaat in je buik!

Olé Anita dat je je vandaag beter voelt! Je bent nu in week 10 aangeland toch?

Hier gaat het slapen de ene nacht beter dan de ander. En de misselijkheid komt en gaat.

vandaag eindelijk weer een uurtje lopen met de honden kunnen volhouden. Daar waren zij ook superblij mee!

Daarna kon je me wel weer bij elkaar wegen maar toch...

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden