Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015


Gast AnitaN78

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gefeliciteerd meiden met de mooie echo's en kloppende hartjes. Speciaal Okaasan, super zeg!

En Roxanne wat bijzonder, nu op naar volgende week en een mooie echo.

 

Ik ben niet veel online geweest. Voel me eigenlijk de hele dag door misselijk. Als ik wat eet, lijkt het iets minder te worden maar kan natuurlijk niet de hele dag blijven eten. Kan ik daar nog een middeltje voor halen bij de drogist? M'n humeur wordt er ook niet beter van zo, blehhh. En de moeheid, poeh na het het werk moet ik echt even slapen hoor en heb weinig zin meer om iets te doen 's avonds, zelfs geen internet..

Onze echo staat pas op 1 september, dus nog even geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ellendig he Seef. Ik was vannacht zo naar en misselijk, dat ik er op een gegeven moment gewoon van moest huilen (en ik ben niet echt een mietje). Heb me vandaag ziek gemeld, want sta echt te trillen op mijn benen.

Je moet trouwens nog lang wacht op je echo.

 

Roxanne, wat een wonderlijke wending. Stond er echt geen ieniemie streepje op je eerdere kruitvat test?

 

Bedankt iedereen voor de felicitaties. Het blijft echt ongelooflijk. Gisteren toch wel ren paar traantjes gelaten na de echo. En ik weet niet meer wie het schreef over het WKZ, maar het was inderdaad een schat van een echoscopiste.

En Anita, het klopt hoor wat ik schreef. Bij de echo in Gent (6w3d) was het maar een Flupje van 3,7mm. Nu was het al gegroeid naar 21,6mm. Dat komt overeen met 9wk zwanger, terwijl ik gisteren eigenlijk maar 8w4d was. Maar Gent heeft op de een of andere manier mijn uitgerekende datum 2 dagen naar voren geschoven. Die twee dagen neem. Ik graag aan Twee dagen minder misselijk.

 

Gisteren een heleboel bloedonderzoek gedaan, en helaas is mijn schildklier nu wat aan de lage kant. En ook vervelend, mijn glucose is niet nuchter wat hoog. Moet maandag dus opnieuw laten prikken, maar dan nuchter. Dat wordt een feestje, niets eten en wel in het zkh langs. Kijk er nu al naar uit.

 

En hier nog het plaatje van baby Ties: [ATTACH]5754[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike,:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

 

 

Uitgerekend:

 

Anita: 11 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Wensmama: 13 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Okaasan: 27 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ? 11 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Simone77: 16 april 2015

 

 

Echo's en afspraken:

 

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Hope: 26 augustus 2e echo

Kim: 2 september 1e echo

Hope: 2 september 3e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Simone77: 2 september 1e echo

Okaasan: 4 sep 3e echo/nekplooimeting

Hope: 9 september intake gynae + 4e

 

Minime, zet je jezelf ook op het lijstje? We lopen nu helaas niet meer gelijk, maar dat is wel zo leuk, heeft iedereen een eigen dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mezelf ook toegevoegd aan het lijstje! Vandaag ook een afspraak voor as maandag gemaakt bij Moeders voor Moeders,

ik ga het toch ondanks de geur en kokhalsneigingen weer proberen!

 

Vandaag om 12:30 weer een test gedaan, gewoon omdat het kan.. en hij is nog steeds positief.

Ondanks dat ik allemaal rotzooi en oud bruin bloed verlies, vanmiddag zelfs een groot stolsel.

 

Dan reist de vraagt bij mij was ik misschien zwanger van een tweeling, en is er nu één afgekomen?

Want had vanochtend ook buikpijn en heb daar zelfs een ibruprofen voor ingenomen.

 

Heeft er hier al iemand een echo gehad met een kloppend hartje?

 

Ik verwacht wel dat ik straks terug gezet word in uitgerekende datum, dit is gewoon een trage baby geweest. :)

 

Nog steeds in de war.. niet kunnen geloven .. en bizar.. hoe is het mogelijk.. maar het is wel mogelijk!

 

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim: 2e kindje via cryo tp

Maaike,:1e kindje via cryo tp

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

Seef74: 2e kindje cryo tp

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

Roxanne: 2e kindje via cryo TP uit behandeling dochter

 

 

Uitgerekend:

 

Anita: 11 maart 2015

Maaike: 18 maart 2015

Wensmama: 13 maart 2015

Femmie: 23 Maart

Okaasan: 27 maart 2015

Hope: 10 april 2015

Kim: ? 11 april 2015

Seef74: 17 april 2015

Simone77: 16 april 2015

Roxanne: 14 April 2015

 

 

Echo's en afspraken:

 

Maaike: 19 augustus 1e echo

Femmie: 20 augustus 1e afspraak vk en 26 Augustus 1e echo

Hope: 26 augustus 2e echo

Kim: 2 september 1e echo

Hope: 2 september 3e echo

Seef74: 1 september 1e echo

Simone77: 2 september 1e echo

Okaasan: 4 sep 3e echo/nekplooimeting

Hope: 9 september intake gynae + 4e

Roxanne: 27 Augustus 1e officiële echo

 

 

Dit is een test van 6/8 twee dagen voor mijn officiële datum:

[ATTACH=CONFIG]5758[/ATTACH]

 

Dit is de op de officiële testdatum 8/8:

[ATTACH=CONFIG]5759[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5760[/ATTACH]

 

En dit is gisteren en vandaag 21/8 en 22/8;

[ATTACH=CONFIG]5755[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5757[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit even alles terug te lezen, wat een hoop positief weer heerlijk, dames van harte gefeliciteerd:-) maar 1 opmerking schrok ik van... Ibuprofen en zwangerschap!! Dat mag absoluut niet !! Kijk uit alsjeblieft... Een paracetamol mag je wel maar geen ibu !!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ibuprofen tijdens de zwangerschap

Veel vrouwen vragen zich af of zij ibuprofen wel of niet mogen gebruiken tijdens de zwangerschap. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het gebruik van ibuprofen tijdens de zwangerschap schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.

Gebruik van ibuprofen in de vroege fase van de zwangerschap geeft meer risico op miskramen, hartafwijkingen bij de foetus en gastroschisis (een aangeboren afwijking van de buikwand). Ibuprofengebruik later in de zwangerschap kan aanleiding geven tot weeënremming en verlenging van de bloedingstijd bij de moeder en tot voortijdige sluiting van de ductus arteriosus Botalli, pulmonale hypertensie, bloedstollingsstoornissen, een gestoorde nierfunctie en nierinsufficiëntie bij de foetus. Ibuprofengebruik tijdens de eerste twee trimesters van de zwangerschap wordt vanwege de schadelijke gevolgen voor de foetus dan ook streng ontraden. Tijdens het derde trimester dient het middel absoluut niet gebruikt te worden.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seef74: Ik lees over gembercapsules en reisziektetabletten die je bij de drogist zou kunnen halen en die zouden helpen tegen de misselijkheid. Je huisarts zou Emesafene kunnen voorschrijven. Geen wondermiddel, maar het haalt wel de scherpe kantjes ervanaf. Hope schreef dat dit middel het beste werkt als je een constante spiegel van dit medicijn in je bloed hebt. Ik zit steeds op de wip om wel/ niet naar de huisarts te gaan. Ik hoop elke dag weer dat ik het ergste gehad heb. Vandaag weer een erg slechte dag...

 

Ik dacht hetzelfde Femmie80!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor dat ik zo reageer ... Maar schrok er zo van.. Ik wil je alleen maar waarschuwen... Al hoeft er natuurlijk niks aan de hand te zijn als je er eenmalig 1 hebt geslikt!!

 

@ okaasan super mooie echo hoor!! Super gefeliciteerd !!

Hoop dat het zachtjes aan bij je begint door te dringen en dat je lekker kan gaan genieten van je zwangerschap ipv je zorgen maken.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope: 2e kindje via cryo tp

Kim : 2e kindje via cryo tp

 

Maaike,:1e kindje via cryo tp

 

Anita: 1e kindje via 2e verse tp

 

Femmie: spontaan zwanger 2e kindje

 

Wensmama: 1e kindje via 3e verse tp

 

Okaasan: 1e kindje via 5e ICSI/20e TP

 

Seef74: 2e kindje cryo tp

 

Simone77: 2e kindje via cryo tpo

 

Roxanne: 2e kindje via cryo TP uit behandeling dochter

 

 

 

 

 

Uitgerekend:

 

 

 

Anita: 11 maart 2015

 

Maaike: 18 maart 2015

 

Wensmama: 13 maart 2015

 

Femmie: 23 Maart 2015

 

Okaasan: 27 maart 2015

 

Hope: 10 april 2015

 

Kim: ? 11 april 2015

 

Seef74: 17 april 2015

 

Simone77: 16 april 2015

 

Roxanne: 14 April 2015

 

 

 

 

 

Echo's en afspraken:

 

 

 

Maaike: 19 augustus 1e echo

 

Femmie: 26 Augustus 1e echo

 

Hope: 26 augustus 2e echo

 

Kim: 2 september 1e echo

 

Hope: 2 september 3e echo

 

Seef74: 1 september 1e echo

 

Simone77: 2 september 1e echo

 

Okaasan: 4 sep 3e echo/nekplooimeting

 

Hope: 9 september intake gynae + 4e

 

Roxanne: 27 Augustus 1e officiële echo

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okaasan, wat een knap kindje! Zie ik nu al haha! Mooie echo!

 

Ooow Seef en Maaike zo misselijk, bah! Emesafene kan idd iets verlichting geven, maar je moet het wel om de 8 uur inbrengen om de bloedspiegels hoog te houden. En idd gembercapsules, of een slok cola. Ik vandaag en gisteren weer nergens last van. Maakt mij weer onzeker, was het maar snel As dinsdag ; ) jullie veel sterkte, het gaat over.

 

Over meds gesproken, Roxanne, ibuprofen is absoluut not done als je zwanger bent. Femmie wat je schreef is absoluut waar. Ik weet een beetje over meds, ben apothekersassistente. Liever gewoon paracetamol gebruiken, met mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook vandaag weer de bevestiging dat ik me beter ga voelen van vreemde dingen...beker warme melk met een theelepel nesquik????!

En 's ochtends is sinaasappelsap met vruchtvlees het lekkerste wat ik kan bedenken. Terwijl ik daar normaal zuurbrand van krijg...

afijn...knap iets op en er komt eindelijk iets uit mijn handen vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Maaike! Toen ik zw van mijn zoontje at ik niets en als ik at was het zuur, of fruit. Oef nu eet ik alles, van haring met uitjes tot een Magnum white. Maar ik snoep maar 1 ding per dag. Wil niet zo aankomen, bij mijn zoontje was ik maar 12 kg aangekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haring? Ik wou dat ik dat kon...Ik wil zo graag gezond eten voor ons kindje... mijn best doen voor een gezonde warme maaltijd is zowiezo zinloos, want die blijft er steevast uitkomen.

Ik las gelukkig ergens dat het kindje een soort parasiet is, die gewoon het beste van mij pakt. Ik probeer me nog niet al te veel zorgen te maken en los het maar een beetje op met een multivitamine.

Het meeste fruit gaat goed, altans als het maar knaagfruit is. Zacht fruit zoals aardbeien lukt niet. En dat is jammer, want onze aardbeienplanten gaan maar door met produceren. Ik heb dus al heel wat jam gekookt, en boven een pan met mierzoete prut staan valt dus ook niet mee als je misselijk bent....

Ook onze slaplanten staan in de tuin te schieten...krijg ik er echt niet in.

Met de nesquik heb ik in ieder geval een oplossing gevonden voor het binnenkrijgen van zuivel.

Ik vind het allemaal maar lastig. Ik heb last van een suikerspiegel die snel te laag is, dus veel fruit ( vanwege de snelle suikers) is niet heel handig voor mij. Gelukkig heb ik nog niet ondervonden dat ik daar op dit moment direct last van heb.

 

12 kilo is heel netjes...zeker als je zoveel vruchtwater had!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef ik weet hoe jij je voelt joh, ik had precies hetzelfde in mijn 1e zw. Bleghh! En fruitmelk van Campina? Of vla? Op n gegeven moment zocht ik ook oplossingen. Heel vermoeiend. Op n gegeven moment at ik alleen maar kip omdat het binnen bleef, kippensoep, gebraden kip, zoete kip, kippenvleugels. En zeker de laatste 2 mnd van mijn zw. Hahaha die arme vent mij. Hij kreeg al veren whahaha! Kan het groente en fruit niet weggeven? Hmmm jam, zelfgemaakt! Nomnomnom. Pfff ik moet echt met m'n achterwerk vd bank afkomen en boodschappen doen. Btw ik eet vanavond een wrap met rivierkreeftjes, hmmm, maar ik twijfel nog met de kibbeling haha!

oja, die 12 kg was idd bijna alleen het kindje, vruchtwater, placenta, borsten. Kan nooit van het eten geweest zijn, at 9 mnd amper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames..

 

 

Waarschijnlijk is onze blijdschap van korte duur.. vanmiddag had ik een fel rood maandverbandje.. met een drukkend gevoel in de buik..

 

 

Om half zes een echo gehad, maar op net zoals gisteren uiteraard niks te zien was.

Aangezien het bloedverlies zei de gyn dat we rekening moesten houden dat dit een miskraam is.

 

 

Maandag HCG prikken en woensdag de uitslag om 13:20 bij de gyn.

 

 

Ik geef de moed nog niet op omdat ik deze situatie ook ken van bij Hailey maar ik bloed echt heel veel.. en nu eigenlijk alleen maar oud bloed.. vanmiddag was éénmalig.. maar toch..

 

 

Maar oud bloed is goed toch?

 

 

Kapot gaan van de zenuwen, dat is wat ik nu aan het doen ben.. maar ja wachten .. is het enigste wat we kunnen .. zenuwslopend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roxanne, het ziet er niet best uit. Ik hoop echt dat het nog goed komt. Maar met 6,5 week zw zou je nu iig een zwangerschapsring op de echo moeten zien. Begin dit jaar zat ik in ongeveer dezelfde situatie, ook mijn posi test was laat. Mijn hcg steeg heel langzaam en verdubbelde niet. Uiteindelijk een missed abortion : ( pfff veel sterkte vrouwke, deze ellendig lange dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och jeetje de emoties gaan wel op en neer bij je Roxanne, wat verdrietig zeg dat je nu eigenlijk nog steeds niet weet waar je aan toe bent. Sterkte voor jullie.

 

Okaasan, het is heel goed dat je maandag weer bloed moet prikken. Voor je suiker maar ook voor je schildklier neem ik aan? Het is in dit stadium van de zwangerschap heel belangrijk dat je schildklier waarden goed zijn (heb zelfs al 20 jaar diabetes type 1 en sinds 5 jaar ook medicijnen voor mn schildklier) en je suikerwaarden ook trouwens. Toen ik vermoedde dat ik zwanger was heb ik mn medicatie ook meteen verhoogd, net als bij de eerste zwangerschap. Laat je goed informeren hoor!

 

Hier vandaag ook hoofdpijn, waarschijnlijk van lange werkdag en geen dutje kunnen doen. Paracetamol genomen...doe ik normaal niet want helpt eigenlijk niet. Ibuprofen helpt als een trein maar mag idd tijdens een zwangerschap niet. Ik heb tijdens mn eerste zwangerschap eigenlijk helemaal geen hoofdpijn gehad. Jeetje, wat een gedoe ineens al die kwaaltjes, realiseer me dat ik verwend ben geweest de 1e keer.

 

Fijn weekend meiden (ook al voorspelt het weer niet veel goeds)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, wat een drukte hier. Gezellig, maar ook wel heel spannend voor Roxanne. Kan me voorstellen dat je erg in de war bent. Alvast heel veel succes maandag. Wat naar dat er op de echo niets te zien was gisteren. Dat geeft weinig hoop denk ik? Had je bij je eerste dochter ook zo veel bloedverlies aan het begin van de zwangerschap? En oud bloed is inderdaad niet erg. Dat kan van de innesteling zijn.

En over die ibuprofen zou ik me geen zorgen maken. Het was er maar eentje en je kunt er toch niets meer aan veranderen. Veel sterkte met nog een lang weekend wachten tot je weer naar het zkh mag. Had je gisteren ook hcg geprikt?

 

En nogmaals bedankt voor de felicitaties. Dat maakt het wel echter. Maar echt doordringen, of beseffen dat dit echt over mij, over ons, gaat. Nee, dat lukt nog niet echt. Misschien als we het aan wat meer mensen gaan vertellen. Want eigenlijk is vrijwel niemand op de hoogte. Het was zo'n rare cyclus, waarin ik eerst ziek was en toen mijn eisprong mistte, dat niemand weet dat we een TP hebben gehad. Wel heel raar, omdat al die jaren iedereen telkens zo op de hoogte was. Wel bij een nicht (of eigenlijk bijna zus van mijn man) langs geweest. En we moesten bijna oordopjes indoen, zo hard ging ze gillen. Ze konden het niet geloven. Man had een filmpje gemaakt van de echo en toen zeiden we nadat zij vakantie foto's hadden laten zien, oh wij hebben ook nog een leuk vakantie filmpje. Het huis was echt te klein. Zo lief. Neef heeft toen echt even bij moeten komen, voordat hij eten kon koken, en zelfs toen was hij nog helemaal in de war. Zo lief.

Ik ga binnenkort een Angelsound kopen, zodat ik ik zelf het hartje kan horen. Denk dat dat er fijn voor mezelf is. Zijn er mensen met ervaring hier?

 

Hope wat goed dat de kotspillen helpen. Zo naar om zo misselijk te zijn. Ik twijfel of ik ze wil. Ik slik al zo ontzettend veel meds en ben voornamelijk s nachts misselijk en als je er echt een spiegel van moet opbouwen, zie ik dat niet zo zitten. Ik wil gewoon een wonderpil: innemen en niet meer misselijk. Haha

Haha, moet erg lachen om je kippen verhaal "hij kreeg al veren". Je kunt me nu opvegen.

 

Maaike, ik vind warme melk met een klein beetje nesquik echt niet raar. Daar is het toch voor gemaakt? Als je er nu augurken in gaat dopen....... Hahaha de eerste weken van mijn zwangerschap wilde ik ook telkens warme chocolademelk.

Ik hou ook erg van knaagfruit. Lekker harde appels, terwijl ik dat normaal maar zo zo vind. Ik schil iedere avond een appel en zet die in een bakje naast mijn bed, om s nachts weg te knagen. Want elk nacht crackers word ik zo flauw van.

 

Seef dat is waar ook dat jij diabetes hebt. Was ik vergeten. Glucose was 6,6 en iedereen boven 6,1 bij de standaard controle laten ze nogmaals prikken. Oh bedenk me nu dat ik echt omviel bij het wachten op het bloedprikken en een zuidvruchten-reep naar binnen heb gewerkt. Mmmm, misschien komt het daardoor.

Schildklier gaan ze maandag niet opnieuw prikken, want ik ben pas afgelopen maandag gehalveerd met de Levothyroxine. Dus dat heeft nog geen zin. Over twee weken denk ik. Maar het rare is dat de tsh heel laag is, maar de t4 nog wel prima. Dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken (al lukt dat niet altijd). Maar heel erg bedankt voor je tip. Als ik nog suiker of schildklier vragen heb, dan weet ik je te vinden.

Naar he dat paracetamol niet helpt. Ik neem ook altijd ibo's, maar ja dat kan nu niet. Hoop maar dat ik niet te vaak hoofdpijn krijg.

 

Morgen naar mijn schoonouders om het te vertellen. Ben benieuwd.... En ik ga het vandaag of morgen aan de buren vertellen, anders zien ze toch de MvMkratjes staan, dat vind ik zou flauw.

Zijn bij jullie al veel mensen op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meiden, wat gebeurt er hier steeds veel. Roxanne, voor jou is het een achtbaan van emoties... Ik voel met je mee, wat moet dit heftig zijn.

 

Och ladies, wat een kwaaltjes toch overal. Ik kan er nog steeds niet over meepraten, ben zelfs nog geen seconde misselijk geweest. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook heel weinig last van, maar nu zou ik bijna gaan twijfelen of het wel goed zit, zo weinig voel ik... 'Gelukkig' ben ik wel duidelijk extra snel moe. En mijn darmen zijn ook nog niet erg tot rust gekomen. Pff, nog 9 dagen tot de echo. Wat zal ik blij zijn als alles goed blijkt te zitten!

 

Gisteren had ik een etentje met 3 vriendinnen. Ze hebben vast opgekeken van mijn alcoholvrije bestellingen, maar het is me nog gelukt om het geheim te bewaren. Alleen onze ouders, broers en zussen en mijn beste vriendin weten het nog.

 

Fijn weekend allemaal!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve meiden,

 

Je kijkt 1,5 dag niet en bent een uur verder met lezen!! Haha... Leuk hoor! Alhoewel leuk... Wat een berichten!!

 

Zo is Roxanne hemeljuichend blij en zo helemaal in de rats en mogelijk foute boel. Gat gat... wat een heftigheid. Herkenbaar die rollercoaster van emoties... VRESELIJK!

Sterkte meid!!! We blijven duimen voor je!

 

De rest gaat op wat klachtjes na wel aardig goed toch? Raak even het overzicht kwijt ;-)

 

Hier gaat het gewoon lekker zijn gangetje. Ik ben heel relaxed, vreselijk moe wel, maar weinig misselijk meer. Zou dan nu het 2e trimester voorzichtig om de hoek komen kijken?!

 

De afgelopen week was al best vermoeiend met alleen mijn vaste baan bij de huisarts. Vanaf maandag komen daar mijn eigen klantjes ook weer bij en zit ik op gemiddeld 45 uur. Ik vrees dat ik dat niet te lang ga trekken... Ben al aan het kijken of een zzp collega wat kan overnemen. Het leven bestaat nu vooral uit werken en eten (voor zover dat lukt) en slapen. Het is maar even niet anders, maar geeft soms wel frustratie.

 

Gisteren tweemaal zo onredelijk uit mijn dak gegaan tegen mijn oh zo lieve geweldige man. Ajajaj... Ik wist dat ik een Foeksia was, maar kon gewoon niet stoppen en heb zelfs gegild en met een deur gegooid. Nou... dat doe ik echt nooit... Hopelijk herkennen jullie het en mag ik het gooien op zwangerschapshormonen, want anders is er echt serieus iets mis met mij...

Iemand?!?! ;-)

 

Ik wens jullie allen een fijn weekend toe! Hier in het hoge Noorden schijnt de zon nu!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden