Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah neeee @Vlindermama wat balen zeg! Maar geniet lekker van jullie vakantie even bijkomen van de afgelopen weken.

@Cole wat een mooie test! Gefeliciteerd meid! En je hoeft je toch niet schuldig te voelen. Dat is nou een maal het leven. Al was het natuurlijk veel leuker geweest als we allemaal zo'n mooie test hadden. Maar er moeten toch echt een paar mensen op het bankje blijven zitten :)

@Eslief, ik vind het wel een fijn boek. Had heel erg getwijfeld vanwege de prijs maar toch maar besteld met het idee kan het altijd nog terug sturen.

@Hope&Faith. Inderdaad bij bol.com €35,- http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/innesteling/search/true/sc/books_all/N/55+8293/index.html?searchRedirectType=m2s&originalSection=main&originalSearchContext=media_all&_requestid=305847

@Deborah jeetje wat is dat vreselijk balen zeg! Zou echt niet weten hoe dat qua verzekering zit.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je voor deze waardevolle tip wishful thinking,

heb zojuist mijn verzekering gemaild.....

Vindermama: veel plezier!

Colle: gefeliciteerd!!

Deborah: echt balen... wat een enorme tegenvaller. Ik zou de verzekering mailen ipv bellen, zodat je het antwoord zwart op wit hebt. Dan kun je daarop terugvallen als ze nu zeggen dat deze poging niet mee telt, maar toch dwars liggen bij de rekeningen voor de vierde. Sterkte!

Geplaatst

Ik heb het boek ook besteld. Het is een uitgave. Maar alles voor die ene wens. Volgende week dinsdag gesprek in het ziekenhuis. En verder heerlijk met ons bruiloft bemoeien.

Geplaatst

Deborah, snap je teleurstelling helemaal. Helaas komt dit ook voor, we hebben al eens geconstateerd dat het een loterij is.

colle je hoeft je absoluut niet bezwaard te voelen, snap wel dat je het dubbel vindt omdat je een ander ook een zwangerschap gunt. Iedereen hier heeft zelf een kinderwens en wil dit voor zichzelf maar ook voor een ander.

het is goed dat we hier in alle openheid onze gevoelens, onzekerheden, verdriet, maar ook vreugde en hoop kunnen delen.

wij komen net terug uit Gent en hebben weer hoop, het traject opzich was goed gegaan, alles wat UMC had gezegd klopt dus niet, daar hebben we nu de feiten voor. Wat we anders kunnen doen, is wachten tot dag 5 na de punctie, dan heb je sterkere embryo's. Ze zien geen reden behalve leeftijd( vandaag 43) om niet zwanger te kunnen worden.

dat geeft ons weer moed, kracht en hoop.

we kunnen de bollen gebruiken rond de vruchtbare periode tot aan de testdag.

vlindermama veel plezier in Bonaire en neem er eentje op ons.

er zijn er nog twee die rond 20 sept kunnen testen, hoe gaat het met jullie?

bedankt voor de felicitaties, dat doet me goed xx

de arts begon daar ook mee, maar kwam ff anders binnen. Eeehhhmmm wat zeg ze nou? Hihi

iedereen heel veel vertrouwen en liefde.

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst
@Hope & Faith: fijn dat het goed is gegaan in Gent en dat je er nog een poging gaat doen! Lijkt me een moeilijke beslissing als je het zelf moet financieren...

Nou de financiën komen er wel, meer wat het emotioneel met ons doet.

Geplaatst

@Hope & Faith: dan heb ik het vast verkeerd onthouden... Ik meende me te herinneren dat je hebt gezegd dat je dit traject niet zelf kon betalen. Daarom nam ik aan dat het een moeilijke beslissing geweest moet zijn. Geldzorgen bovenop de emotionele achtbaan leken mij helemaal zwaar...

Geplaatst

Mijn god! Lieve dames, ik had me even terug getrokken van het forum. Maar ben sinds gisteren weer aan het inhalen. Wat een verhalen en wisselende emoties van hoop naar blijdschap weer na verdriet. Gelukkig een paar zwangerschappen. Gefeliciteerd meiden! En ja, daar zien we graag de testen van Colle, dat geeft hoop!

Voor de andere meiden wat zenuwslopend is het voor jullie geweest! Het is jullie zo gegund!

Ik heb ook het boek innesteling al een paar maanden thuis. Het is even puzzelen met de vitamines e.d. qua hoeveelheden maar ik neem ze braaf elke dag.

Ik heb aanstaande maandag mijn cryo tp. Morgenvroeg pregnyl zetten, donderdag worden 4 cryos ontdooit in de hoop dat er 2 overblijven om terug te plaatsen en dan ook weer beginnen met die o zo fijne bollen 3x daags.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik ben er ook weer! Ben erg druk geweest op het werk en thuis dus was even afwezig. Moest eerst ook nog alles teruglezen want jullie hebben veel geschreven.

Ten eerste: Colle....super meid! Gefeliciteerd. Voel je niet rot voor de anderen maar geniet ervan. Het is een loterij en jij bent nu een winnaar.

Hope: fijn dat je een goed gesprek hebt gahad in Gent! Geeft altijd hoop hè!

Vlindermama: Vind het heel erg voor jouw dat het niet gelukt is. Hoop dat jullie kunnen genieten van de vakantie.

Hier is het nog rustig. Ik ben vaker niet bezig met de terugplaatsing dan wel. Ik gebruik ook geen utrogestan dus dat scheelt. Tis afwachten....ik voel niets. Af en toe wat steekjes in de liezen maar dat zegt niets want dat heb ik vaker. Gister al een vakantie aan het uitzoeken geweest voor volgend jaar. Das altijd een zoektocht. Nu op het werk, alleen op een kamertje en dus wat meer tijd om na te denken.

Zondag mag ik testen.

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 620]

[TR]

[TD]Naam:

[/TD]

[TD]Traject:

[/TD]

[TD]1e afspraak

[/TD]

[TD]tp:

[/TD]

[TD]Testen:

[/TD]

[TD]Zwanger?

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979

[/TD]

[TD]Cryo

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]21 aug

[/TD]

[TD]5 sept

[/TD]

[TD]NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kaatje1

[/TD]

[TD]3e IVF

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]27 aug

[/TD]

[TD]8 sept

[/TD]

[TD]NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee

[/TD]

[TD]Cryo

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]30 aug

[/TD]

[TD]11 sept

[/TD]

[TD]NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith

[/TD]

[TD]1e IVF

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]30 aug

[/TD]

[TD]12 sept

[/TD]

[TD]NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief

[/TD]

[TD]3e ICSI

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]31 aug

[/TD]

[TD]12 sept

[/TD]

[TD]NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Colle

[/TD]

[TD]5e ICSI

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]1 sept

[/TD]

[TD]12 sept

[/TD]

[TD]JA

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love

[/TD]

[TD]Cryo

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]3 sept

[/TD]

[TD]17 sept

[/TD]

[TD]JA

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama

[/TD]

[TD]2e IVF

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]7 sept

[/TD]

[TD]21 sept

[/TD]

[TD]NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike77

[/TD]

[TD]2e IVF

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]10 sept

[/TD]

[TD]22 sept

[/TD]

[TD]JA/NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69

[/TD]

[TD]Cryo

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]11 sept

[/TD]

[TD]21 sept

[/TD]

[TD]JA/NEE

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Deborah40

[/TD]

[TD]1e IVF

[/TD]

[TD]Punctie

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wishful Thinking

[/TD]

[TD]1e ICSI

[/TD]

[TD]22 sept uitgangsecho

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Nog ff het lijstje herhalen want ik was hem kwijt!

Maaike hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

10eke: spannend weer zeg! Jij zit ook in DD zie ik. Bij mij zijn er ook 4 ontdooid in de hoop dat er twee goed genoeg waren om terug te plaatsen. Ze hebben het alle 4 overleefd alleen twee liepen erg achter. Op dag 5 waren deze 6 en 8 cellig. Ik heb gebruik gemaakt van de embryoscope. Ga jij dat ook doen? Veel succes alvast!

Geplaatst

Hoi Wishful Thinking: voor mij was de reden met name het korte protocol. Het platleggen van mijn hormoonhuishouding dmv decapeptyl maakte mij gek. Enorme hoofdpijn en stemmingswisselingen.

Daarnaast vind ik de algehele narcose bij de punctie echt super. Ook het feit dat ze in DD eerder invriezen vind ik niet onbelangrijk. Ik had de laatste keer 10 eicellen bebvrucht en hiervan zijn er al gelijk 5 de vriezer ingegaan. Daardoor heb ik nu nog een cryo-poging kunnen doen.

En om nog een reden te noemen: de embryoscope. In NL werken ze er ook al mee maar niet overal.

Geplaatst

@Mandy: bedankt voor je antwoord! Heb jij ook cetrotide gespoten dan? Jouw redenen zijn dezelfde als die van mij, alleen willen wij ook PICSI erbij waarschijnlijk. Dit wordt maandag ook besproken. Heb je maar 1 cryopoging met zoveel in de vriezer? Of begrijp ik het verkeerd?

Geplaatst

@wishful: ik heb ook cetrotide gebruikt ja. Daar gebruik je niet veel van gelukkig. Ze hebben er de laatste keer 4 laten ontdooien en twee daarvan waren goed genoeg om terug te plaatsen. De andere twee waren te traag. Ik heb er dus twee terug laten plaatsen en heb er nu nog 1 in de vriezer. Niet voldoende voor nog een poging want de verwachting is ook dat er van de 4 maar twee overblijven.

Ik weet niet wat ze gaan ontdooien als je er maar 1 terug laat plaatsen maar dan zou je naar verwachting meer pogingen hebben.

Geplaatst

@Mandy: ok. Ik mag er maar 1 per keer terug laten plaatsen, anders krijg ik de poging niet vergoed van de verzekering. Maar ik wist niet dat ze er bij het ontdooien twee keer zoveel ontdooien. Wat zou er dan gebeurd zijn als er meer dan twee goede ontdooid waren? Ik heb ergens gelezen dat cetrotide zeer doet bij het spuiten. Klopt dat?

Sorry voor de vele vragen. Ik begin volgende week met spuiten na een half jaar wachten op de afspraak, dus ben er nogal mee bezig....

Geplaatst

@Wishful: Je mag alles vragen hoor!! Geen probleem!! Het is ook niet niks. In het begin zag ik er enorm tegen op en inmiddels draai ik mijn hand er niet meer voor om.

Als er meer goede embryo's waren geweest hadden ze die weer in kunnen vriezen voor een volgende poging.

Van die cetrotide heb ik eigenlijk nooit last gehad. Gewoon 15 minuten van te voren uit de koelkast halen als je daar bang voor bent en eventueel de plek waar je gaat spuiten ff koelen met een ijsblokje. Maar zoals gezegd ik heb er totaal geen last van gehad. Normaal spuit ik heel langzaam maar die kon ik gewoon doordrukken. Tis even afwachten hoe jij erop reageert.

Geplaatst

Oke, alweer bedankt! Ik zie er zelf niet echt tegenop. Denk dat we een goede beslissing hebben genomen om naar DD te gaan en ben blij dat we eindelijk kunnen beginnen. Ik blijf er verrassend kalm onder en ik hoop dat dit ook zo blijft als ik bezig ben....

Geplaatst

Ik ben nooit in nl geweest voor ivf of icsi. Ik heb zelf na 4 iui pogingen hier besloten dat het geklooi klaar was, ik heb mijn dossier opgevraagd en ben met de noorderzon vertrokken uit het zh hier. Toen via de huisarts verwijzing voor dd gevraagd.

Ik vind het fijn dat ze in dd naar jou gegevens kijken en ze niet krampachtig vasthouden aan hun vaste protocollen.

Dd is natuurlijk niet zaligmakend hoor, ook hier is wel eens ergernis, maar ik heb hier het gevoel meer regie in eigen hand te hebben.

De narcose bij punctie is ook erg fijn.

En zeker de embryoscoop, daar gaan de embryo's donderdag in Tot maandag.

@wishful, welke verzekering heb je dan? Bij pno heb ik er niets over gehoord over het terugplaatsen van 2 Emmy s.

Ik heb nu 13 eskimo's in de vriezer.

Oh ja, ee cetrotide was bij mijn eerste poging echt een kreng van een spuit, ik kreeg er telkens een antihistamine reactie van als na een wespensteek. De tweede poging had ik er bijna geen last van.

Geplaatst

Dit is in Nederland zo bepaald, dus niet afhankelijk van je verzekering. Als je onder de 38 bent, kom je alleen voor vergoeding vanuit de basisverzekering in aanmerking als je de eerste twee pogingen 1 embryo per keer terug laat plaatsen. De derde poging mag je er wel 2. Bij 38 of ouder mag je er altijd 2. 43 of ouder wordt nooit vergoed. Ik wil komend jaar ook over naar PNO.

Narcose bij de punctie was mijn eerste reden om naar DD te gaan. Bang voor naalden, dus durfde de punctie niet zonder narcose. In ziekenhuis in NL is mij toen volledige narcose beloofd, hebben ze me prikinstructies en de medicijnen meegegeven en kwamen ze er twee dagen daarna mee aan dat ik toch geen narcose kreeg, omdat ze dat toch niet nodig vonden. Dus meteen afgehaakt en op afspraak in DD gewacht.

Bedankt voor je reactie! Volgende week eindelijk zelf ook beginnen! Ik duim voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden