Ga naar inhoud

Wie start er in september/oktober?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas maar 5 follikels (ik weet het, sommigen zouden er een moord voor doen, maar voor mij toch een domper). Zaterdag nog een echo en waarschijnlijk maandag al punctie! Daar ben ik wel blij mee, want ik zit even in een 3 maanden en 1 dag "vakantie" en moet 3 november weer gaan werken, dan ga ik dit keer eens proberen mijn mond te houden zodat niet iedereen steeds vraagt hoe het ermee gaat...

• Reacties 293
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Wishful !

Inmiddels heeft mijn verzekering mij telefonisch benaderd en dit vervolgens ook per e-mail en brief bevestigd. Waar het uiteindelijk op neer komt: is dat een IVF poging meetelt als 1 poging, indien er tijdens de punctie rijpe eicellen zijn verkregen. In mijn geval is er een punctie geweest, maar er zijn geen eicellen verkregen, dus deze telt niet mee. Ze zei dat mijn geval zeer zeldzaam is, maar dat het wel voorkomt. Ze heeft me ook een artikel gemaild, waar alle zorgverzekeringen zich aan moeten houden en daar staat dit ook. Volgende week krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en gaan we bespreken hoe en wat we verdergaan. Als we voor een 2e IVF gaan, wordt het november.

@Deborah: echt heel rot voor je. Inderdaad wordt telefonisch vaak verkeerde informatie verstrekt, vandaar ook mijn tip om een antwoord zwart op wit te krijgen. Ik denk ook dat dit als een poging telt. Wat je wel kunt proberen als het tot een vierde poging komt en je een beroep wilt doen op coulance, is als argument voor de uitzondering aanvoeren dat jouw verzekering nu ook de laboratoriumkosten voor bevruchting en opkweken niet heeft hoeven betalen. Je kan ze dus vragen je voor die kosten tegemoet te komen bij een zelfbetaalde poging.

Ik denk dat ze je bloed naar Rotterdam hebben gestuurd, omdat ze daar ook AMH waardes bepalen. Aan de hand van die uitslag kunnen ze dan bepalen hoe groot je eicelvoorraad nog is. Wat ontzettend balen dat je nou ook nog drie weken op die uitslag moet wachten...

Geplaatst

@Deborah: mooi zo! Ik ben echt heel blij voor je! Nu dus op naar de afspraak van volgende week met gewoon nog drie vergoede pogingen te gaan!

Hier geen nieuws. Nog aan het wachten tot ik mijn eerste terugplaatsing krijg...

Geplaatst

@missmup: sterkte dinsdag! Duimen voor een goede opbrengst!

@Diana: geduld is gewoon moeilijk op te brengen. Dit traject bestaat gewoon uit heel veel wachten...

Ik ben ook nog steeds aan het wachten op mijn eisprong. Denk dat mijn cyclus ontregeld is na die ICSI...

Geplaatst
Hi dames, succes met de puncties en de tp,'s van de week en wishfull met je ei sprong.liefs Hope&Faith
Hoi allemaal, net nieuw bij ivfmoeders.nl.Wij hebben donderdagochtend intake gesprek voor icsi na 7 IUI's gehad te hebben, zie er best wel tegen op, die hormoonspuiten en eicelpunctie!Is het echt allemaal zo zwaar als ze zeggen?Groetjes vrouwtje 32
Geplaatst
Hoi allemaal, net nieuw bij ivfmoeders.nl.Wij hebben donderdagochtend intake gesprek voor icsi na 7 IUI's gehad te hebben, zie er best wel tegen op, die hormoonspuiten en eicelpunctie!Is het echt allemaal zo zwaar als ze zeggen?Groetjes vrouwtje 32

Welkom vrouwtje,

voor iedere vrouw is het anders, ligt ook aan hoe zelf bent.

ik heb geen vervelende ervaring met het spuiten, de punctie heb ik wel last van gehad, maar we gaan weer voor een tweede poging, dus heb ik er wel weer voor over. De artsen en de vroedvrouwen in Gent zijn allemaal zo lief, dat het bijna een feestje is.

waar start jij? Succes alvast donderdag.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
Welkom vrouwtje,voor iedere vrouw is het anders, ligt ook aan hoe zelf bent.ik heb geen vervelende ervaring met het spuiten, de punctie heb ik wel last van gehad, maar we gaan weer voor een tweede poging, dus heb ik er wel weer voor over. De artsen en de vroedvrouwen in Gent zijn allemaal zo lief, dat het bijna een feestje is.waar start jij? Succes alvast donderdag.Liefs Hope&Faith
Hoi hope en faithVoor jullie dus ook weer spannend.Ik zal voor jullie duimen!Wij zijn onder behandeling bij Nij Geertgen in Elsendorp, we hebben inmiddels 7x IUI gehad, ik was bij de 4e keer zwanger maar helaas een miskraam gekregen daarna dus nog 3x IUI gehad maar met slecht resultaat van de zaadcellen nu over op icsi.We hebben al een prachtige zoon van 2, toen ook IUI gehad en bij de 2e keer zwanger!Vind het best moeilijk om positief te blijven, ben gewoon bang dat het niet gaat lukken.Hoe staan jullie erin?Veel succes komende tijd.Liefs vrouwtje 32
Geplaatst

Welkom Vrouwtje! Ik vond het erg meevallen, naar ik heb antagonisten gespoten en ben onder narcose geweest voor de punctie.

@Framboos: geen idee. Overweeg om deze cyclus gewoon af te haken en het de volgende opnieuw te proberen. Ik ga echt niet naar DD voor een echo en ben ook niet van plan om me hierover op te blijven fokken. Als ik dinsdag nog geen streepje heb, houdt het op. Snap toch al niet waarom ze daar zo'n tijdsdruk op die tp leggen. Na een cyclus van 16 dagen tijdens die ICSI heeft dr. Scholtes me nu 1 dag speling gegeven ten opzichte van een normale cyclus. Denk dat die verwachting ook niet realistisch is. En ik heb weinig vertrouwen in mijn lichaam als alles afwijkend is. Dan beschouw ik deze cyclus ook niet echt als natuurlijk, maar als verstoord door die hormonen...

Geplaatst

Beter dan verwacht: 6 eicellen. Morgen bellen of er embryo's zijn.

@vrouwtje32 ik vind de behandeling medisch gezien erg meevallen, heb tot nu toe weinig last gehad van het prikken en de bijwerkingen vallen wel mee, maar emotioneel gezien wordt het wel steeds zwaarder.

Geplaatst

succes dames!

Hoe vond je het gaan in Genk missmup?

Ik had ook 6 eicellen en 4 bevrucht! 3 de diepvries in en zwanger van de tp.

De behandeling vond ik reuze meevallen en vooral top dat het zo snel ging. Echter emotioneel had ik het deze keer echt heel zwaar...

Je verhaal klinkt zo enorm hetzelfde missmup. Dussss jij gaat dit keer ook zwanger zijn :)

Vrijdag tp?

Geplaatst

@Dhana, eerst even afwachten natuurlijk, maar anders vrijdag terugplaatsing denk ik ja, dat zei de consulente. Het heeft bij ons wel nog een tijdje geduurd omdat we wat onderzoeken weer moesten doen en de vakantie zat er tussen, maar we hadden 7 oktober de afspraak met de consulente en toen heb ik snel bij cz de akkoordverklaring kunnen regelen want mijn menstruatie was de 15e al en toen kon ik dus meteen beginnen. Is dus heel snel gegaan, alsnog. Ik hoop het dhana, dat ons verhaal hetzelfde gaat zijn!

Geplaatst

Nieuwe mensen erbij ziet ik. Succes!

Wij zijn net terug van de intake. We mogen eerst een ronde iui gaan doen, dit omdat het de vorige keer ook zo snel is gelukt.

Mocht dat echt niks worden, dan gaan we meteen door naar de icsi. Nu dus eerst wachten tot ik ongesteld ben om daarna de eerste echo in te gaan plannen.

We zijn best wel opgelucht dat we eerst iui een ronde mogen proberen. De intake voor icsi hebben we wel al gedaan, dus mocht het toch niet lukken kunnen wel meteen door gaan.

Geplaatst

Hai Wishful,

Vanmiddag uitslag AMH waarde gekregen was 0,05 als ik het goed heb onthouden. Gyno heeft me uitgelegd dat ik onvruchtbaar ben en waarschijnlijk binnen twee jaar in de overgang zal gaan. Ze adviseerde om het nog te proberen met ovuliatietesten. Ik ben dit jaar 1 keer niet ongesteld geweest, voor de rest altijd regelmatig en verder geen aanwijzingen op naderde overgang. IVF traject is gesloten. Kan het nog niet goed bevatten. Gyno zei dat deze waarde mijn vier lege follikels verklaarde ondanks de maximale dosis spuiten. Ondanks dit nieuws hoop ik voor jouw en de rest op dit forum dat jullie kinderwens wordt vervuld.

Hai Wishful !

Inmiddels heeft mijn verzekering mij telefonisch benaderd en dit vervolgens ook per e-mail en brief bevestigd. Waar het uiteindelijk op neer komt: is dat een IVF poging meetelt als 1 poging, indien er tijdens de punctie rijpe eicellen zijn verkregen. In mijn geval is er een punctie geweest, maar er zijn geen eicellen verkregen, dus deze telt niet mee. Ze zei dat mijn geval zeer zeldzaam is, maar dat het wel voorkomt. Ze heeft me ook een artikel gemaild, waar alle zorgverzekeringen zich aan moeten houden en daar staat dit ook. Volgende week krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en gaan we bespreken hoe en wat we verdergaan. Als we voor een 2e IVF gaan, wordt het november.

Geplaatst

@Deborah: wat erg! Echt slecht nieuws! Maar als je zelf de moed nog niet hebt opgegeven en je nog drie pogingen vergoed krijgt, kun je wel informatie inwinnen in DD. Zij zijn waarschijnlijk bereid om het langer te proberen. En een keer praten kan toch geen kwaad? Dat 1 ziekenhuis het opgeeft, wil niet zeggen dat ze dat overal doen.

Geplaatst

@Deborah, dat is vreselijk nieuws...

Ik zou ook voor second opinion DD proberen. Stel je anders even voor op het dd topic (onder ziekenhuizen) volgens mij zijn er daar meerdere dames met lagere AMH waardes. En volgend mij doet dd deze tests anders. Ikzelf had ook al iets lagere waardes in NL (ben 29) en in dd was helemaal niks aan het handje! Dd heeft lange wachtlijst, maar dat is enkel zo wanneer je de NL arts wilt. Ikzelf heb dr. K. Hij is Duits maar spreekt perfect Engels als je er in het Duits niet uitkomt. Bij hem was ik binnen 3 weken aan de beurt. En hij is echt niet minder hoot, hij is ook professor.

Heel veel succes meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden