Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hood, ik heb het ook een keer gehad. Ik slikte toen te weinig progynova? Hoeveel tabletten slik je nu. Bij mij kwam het er toen ook doorheen en toen ik tijdens poging ophoogde kwam het nog goed. Door het bloedverlies heen was mijn bms wel aan het opbouwen. Je zult je alleen moeten afvragen of alles wel optimaal genoeg is en of je een kostbare. Cryo wilt gaan inzetten. Hopelijk belt het ziekenhuis zo terug.

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hood, ik heb het ook een keer gehad. Ik slikte toen te weinig progynova? Hoeveel tabletten slik je nu. Bij mij kwam het er toen ook doorheen en toen ik tijdens poging ophoogde kwam het nog goed. Door het bloedverlies heen was mijn bms wel aan het opbouwen. Je zult je alleen moeten afvragen of alles wel optimaal genoeg is en of je een kostbare. Cryo wilt gaan inzetten. Hopelijk belt het ziekenhuis zo terug.
Bedankt voor je reactie! Ik slik 3 tabletten 2mg per dag. Ik ben nu in het ziekenhuis aan het wachten heb zometeen een echo. En dan zal ik ze wel moeten ophogen!ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst

olijfje_76, Ja spannend allemaal ik probeer er niet constant aan te denken.

De eerste 2 dagen enorme darmklachten en rugpijn.

Vanochtend een hele grote behoefte gedaan denk dat mijn darmen even in de war waren hihihihih.

Verder gaat het goed de dagen mogen lekker snel voorbij gaan.

Ik moet 10 dagen lang crinone (progesteron) gebruiken.

Het zijn niet de bolletjes die je 3 x per dag moet inbrengen maar een gel wat ik 1x per dag in de avond inbreng.

Ik duim voor je dat het streepje donkerder wordt fingers cross

Geplaatst

Hood ben benieuwd naar wat het ziekenhuis zei?

Gwen hihi dat was hopelijk de oplossing! Ik heb wel bolletjes maar gelukkig de Belgische nog kunnen kopen dus 3x/dg een grote ipv twee kleintjes. In NL kreeg ik bij cryo's nooit utrogestan (ook geen gel), omdat het nut niet bewezen is (alleen na verse poging wel). Ben blij dat ik ze nu wel heb. Alle beetjes helpen...

Geplaatst

Nou eigelijk nog niets wijzer, ofja mijn baarmoederslijmvlies is goed dik. Maar waarom vloei ik dan? Morgenvroeg belt de arts me terug. Om te beoordelen of ik alsnog door kan of dat we het af moeten blazen.

Geplaatst

Liantje de arts was niet aanwezig ook een beetje vreemd maargoed dan morgenvroeg maar horen hoe of wat!

Marjon ik ga zowiezo niet door voordat ik nog een echo krijg om te kijken hoe mijn baarmoederslijmvlies er bvb woensdag uitziet! Want ik ga geen cryo verspillen!

Geplaatst

Jeetje Hood. Wat ontzettend balen. Je wilt gewoon door.. Ik heb dit nog niet eerder zo gehoord. Spannend wat ze gaan beslissen.

Ik had gewoon wel een ei groeien, terwijl dat ook niet kon met progynova..

Olijfje wat spannend! Hopelijk lopen de testen snel op

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ja ons lichaam zit raar in elkaar! Ik heb nu heel veel rekbaarslijm met bloed zeg maar... sorry voor de ranzige details.

Dus dat is miss dat wel weer positief. Maar ben nog in afwachting van een belletje

Geplaatst

@sas25 aantal cellen is niet heel belangrijk mits netjes doordelen natuurlijk;) ik heb zelf een schematje mee gekregen miss heb

@hood jeetje zeg.. wat raar ik heb het ook niet eerder gehoord.

Ben benieuwd wat de arts zegt

Geplaatst

Was ook voor het eerst dat ik hem zo mee kreeg:) wel grappig om te zien wat ongeveer verwacht word..ik had dus 9 cellig op dag 3 en ook die in de vriezer is 9 cellig

Geplaatst

Dat is netjes toch 9-cellig! nu je ijzer op peil is heb je ook meer een eerlijke kans! Wat balen dat je dat voor die tijd niet wist!

Leuk om dit blaadje weer eens te zien! Heb hem ook al een x gekregen.. maar kwijt geraakt in de jaren..

Hood weet je al meer? Ik hoop op positief voor jou

Geplaatst

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee met jullie. Wat fijn dat er zoiets is waar er informatie en ervaringen worden gedeeld.

Ben nu 11 dagen met de decapeptyl aan de gang en vanaf donderdag de gonal-f erbij.

Heb nu alleen barstende koppijn al een paar dagen, is dit bekend bij jullie?

Ook hebben jullie t soms over extra voedingstips bij de innesteling:) wat voor tips hebben jullie hiervoor?

Goed om te lezen dat er ook goede ervaringen zijn.

Dit is voor mij de eerste keer, ben 37 en we hebben 4 rietjes.

Hoop zo dat t gaat lukken, maar dat gevoel kennen jullie denk ik wel:)

Geplaatst

Welkom essie! Wat leuk dat je meeschrijven! Hoofdpijn hoord er helaas bij! Succes met je traject!

Ik ben gebelt en heb donderdag ochtend nog een echo. Om te kijken hoe het slijmvlies dat nog is! Morgen al voor de zekerheid starten met de utrogestan. Mist mijn bloedverlies veel blijft. Het gaat namelijk op en af met de hoeveelheid. Dus hopelijk is het morgen weg! Anders moet ik deze cyclus helaas laten schieten.

Geplaatst

Spannend hood.. wat een traject is het ook..

Welkom essie..idd de hoofdpijn hoord erbij:)zelf vul ik mijn vitamines aan en drink frambozenbladthee en elke dag een glas granaatappelsap..ik vind beiden echt vies maar ze kunnen een gunstig effect hebben op de innesteling omdat bewezen is dat het goed is voor de doorbloeding.succes

Geplaatst

Dank jullie wel voor de tips, ik leer een hoop hier haha.

Jullie natuurlijk ook heel veel succes en fijn ook om de positive verhalen te lezen Piene:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden