Ga naar inhoud

ICSI sept/okt

Aanbevolen Berichten

• Reacties 648
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn placenta's groeien vast aan mijn baarmoeder waardoor ik veel bloed verlies.. deze keer hebben ze maar net mijn baarmoeder kunnen redden omdat ze wisten dat er nog een kinderwens was en heb ik een bloedtransvusie gehad. Het word nu dan ook vooraf bekeken hoever die vast zit. ik krijg een keizersnede en pompen op mijn benen om de bloedtoevoer tijdelijk te stoppen. Mocht het ook allemaal lukken is dit ook de laatste zwangerschap en zal zeer waarschijnlijk mijn baarmoeder verwijderd worden

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Maar ik hoop dat ze hem kunnen "redden" dan zodat ik mijn eicellen kan gaan doneren. Maar eerst maar proberen of het ons nog gegunt is

Geplaatst

Eslief, jemig dat wist ik niet, van jouw vastgroeiende placenta's... Lijkt me best erin hakken, bloedtoevoer stil ook nog. Wat mooi dat ze dat allemaal kunnen.

Qua traject: wij gaan vrijdag naar Gent Startgesprek, dus weet niet precies hoe t daarna loopt. Nog 2 cryo's op voorraad. Hopelijk mag ik er twee wk later al eentje ophalen (maar kan natuurlijk ook nog van alles blijken in t gesprek waardoor er nog tijd tussen zal zitten, geen flauw idee).

Geplaatst

Spannend weer olijfje:) dan begint het voor jouw ook weer en hopelijk heb je alleen een cryo nodig dat zou tof zijn.

En bij mij..ze zijn tegenwoordig heel handig gelukkig maar.. we hebben vooraf gelukkig goede gesprekken en onderzoeken gehad voor we uberhaubt het traject in gingen.

Geplaatst

Vrijdag een brief gekregen waarin stond dat de 3 cryo's die bedoeld waren voor invriezing, niet sterk genoeg bleken te zijn.

Morgen bloed laten afnemen voor zwangerschapstest. Als dat niets is, wat mijn gevoel zegt, dan begint heel die cyclus weer van voor af aan.

Speelt de leeftijd me dan toch parten? :-/

Geplaatst

Jeetje dani dat is echt jammer! Helaas weet ik hoe dat is en dat valt toch tegen... ik ga echt super hard duimen voor je!

Geplaatst

Bedankt, eslief. :)

Piene, Heb al eens een test gedaan op dag 4 na de terugplaatsing en die was negatief. Dat was eigenlijk de dag waarop mijn lichaam ineens weer "normaal" deed. Dus geen krampen/steekjes/pijn meer..

Heel de week voel ik me normaal en sinds vrijdag ook weer de hoofdpijn gekregen die ik altijd krijg VOOR mijn ongesteldheid (normaal begint die volgende week).

In het ziekenhuis hadden ze wel gezegd dat het meestal niet lukt bij de eerste keer. Maar je denkt dan toch "och, bij mij misschien wél!"..

Als ik erover begin te piekeren denk ik; "heb ik dan teveel gedaan de laatste week? Te zwaar getild (mijn vriend zit in een rolstoel en die help ik wel eens met transfers te doen), te veel gedaan...enz., of ben ik écht te oud?"

We zullen zien wat de dokter morgen zegt. Ben benieuwd.

Geplaatst

Ahh meis je kan echt niks verkeerd doen..het pakt of het pakt niet..dag 4 is helaas echt veel te vroeg ik ken niemand die dan al positief test:) geen bloed geeft hoop he! Zet hem op.. toen ik na 4x icsi zwanger was dacht ik serieus dat het niet gelukt was..alle tekenen waren er.. kop op zet hem op

Geplaatst

waarom zou het niet lukken de 1e keer? ik zit nu ook in 1e ronde icsi.

nee hoor je hebt niks verkeerds gedaan. ik heb ook van alles gedaan mijn wachtweken en nergens rekening mee gehouden dit keer. en had juist nergens last van:) en toch een klein wondertje in mn buij

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Vind ik ook raar dat ze dat zeggen... het hangt er ook vaak vanaf aan wie het ligt.. ligt het aan de kwaliteit van sperma is een beetje hulp voor de bevruchting vaak al genoeg om te slagen. Raar gezegde en ik hoop dat je het tegendeel bewijst

Geplaatst

Ik duim voor je eslief.

Wij hebben ook gekozen om geen combi test te doen we namen het ook zoals het is genoeg voor moeten doen toch.

Volgens de schema bij de verloskundige zaten we in het midden van eventuele risico factor.

Wij hebben morgen de geslacht bepaling echo om 16.30 z'n zin in. Niemand verteld alleen aan me beste vriendin voor de rest is het voor iedereen een verrassing dus dat word overal koffie bezoek en 1x geen puppy cursus anders word het geren en gevlieg en daar doe ik nu niet brengt ongeluk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve woordjes. En ja, ik vond dat ook raar. Zat daar toen echt zo van "dat wilde ik nu eens echt NIET horen aan het begin van m'n eerste ICSI..."

Zit nu (al) in de wachtkamer. Spannend!

Geplaatst

Hier nog 2 dagen doorspuiten.. de grote nog steeds even groot en geven de kleintjes tijd om nog te groeien.. dus maar zien over 2 dagen.. er zaten er nu nog 4 en wat kleintjes erachter die niet te meten waren

Geplaatst

eslief, dat ze maar gauw de juiste grootte hebben! Duim voor je.

Vanmiddag tussen 14 en 16uur bellen ze me met het resultaat... Kaarsjes, duimen, alles is welkom. ;) Alvast bedankt en lief dat jullie meeleven! :)

Geplaatst

Hou vol hoor!

Ik ben 42....... En zwanger .

Heb de hele behandeling gehoord

dat mijn leeftijd niet gunstig zou zijn, maar ik ken er genoeg die het gelukt is.

dus het kan gewoon !!!Ik duim voor je!!

Geplaatst

Ik duim voor je daniW! Zet hem op

Ik ben er een beetje zat van ff.. al 2.5 week aan het spuiten met menopur en ik word er niet gezelliger op..we hebben afbreken besproken maar omdat ik op de max kwa meds sta is dat geen optie.. ik denk dat ik maar vast ga verzamelen voor een volgende poging en zelf de meds ophoog.. of toch maar richting belgie of dusseldorf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden