Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017

Aanbevolen Berichten

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@hopefulness jeetje mina wat een dag! gelukkig geen longembolie maar toch overstimulatie.. dat is echt heel rot..goed drinken en veel rusten:) door de jaren heen heb ik wat verstand gekregen van zaken dus ik had stiekem al.een vermoede;) ik hoop altijd de juiste info te verstrekken dus fijn om even bevestiging te krijgen. zet hem op kanjer je kan dit aan om straks te stralen met een prachtige positieve test
Echt super bedankt, voor het delen van je ervaring en kennis!Je hebt echt mijn dag goed gemaakt gisteren! Bij elke onderzoek dacht ik... Doe maar onderzoeken maar dat is het toch niet, ik ben lekker zwanger en ben gewoon weer volgelopen door de overstimulatie. En idd dat kwam er ook uit.Morgen 9u moet ik er weer zijn... bloedprikken en 10u afspr met de gyn. Zal em es even op de proef stellen 😉 zal em es vragen wat de bloeduitslagen zeggen vooral of ik wel of niet zwanger ben.... hij zal et wel nie zeggen, maar toch... i love testing and asking people😆
Geplaatst
Wat klote en wat heerlijk!! Ben blij dat het nu ok met je is. Hoop dat ze het onder controle houden. En superfijn dat je dit hebt omdat je waarschijnlijk zwanger bent! Pfff! Kleine achtbaan... Sterkte!#Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Nou inderdaad echt een achtbaan. Maarrr ik ben heelhuids uitgestapt😉 op naar morgen! @bloedprikken en echos en zo
Geplaatst

ze weten al:) maar zelfs een vroege zwangerschapstest zou dit uitwijzen omdat de overstimulatie meestal begint als het hcg komt;) alleen het is natuurlijk pril en dan zijn ze voorzichtig.. spannend.. voel je je wel al wat beter?

Geplaatst
ze weten al:) maar zelfs een vroege zwangerschapstest zou dit uitwijzen omdat de overstimulatie meestal begint als het hcg komt;) alleen het is natuurlijk pril en dan zijn ze voorzichtig.. spannend.. voel je je wel al wat beter?
Ja ik had de longarts ookal geplaagd😂 Hij zei ik heb de uitslagen vh bloed. Waarom ik zei en ben ik zwanger?Hij moest wel lachen en zei, srry mevrouw daar ligt mijn expertise niet, daarvoor moet u echt bij de gyneacoloog zijn.Maar idd ze weten het al wel! Hoop alleen dat ze me het morgen gaan zeggen. Ik voel me nog niet zo geweldig. Benauwd en heb ook veel last van mijn nek en schouders. Ik ben ook erg moe dus ga ik lekker vroeg naar bed. Maar ik wil eigenlijk heel graag douchen... maar ik denk dat het teveel van het goede is...
Geplaatst
Goede morgen dames, Nou het heeft nog een behoorlijke staart gekregen. Was vanacht om 1u pas thuis.Ik ga ff knippen en plakken:Ik ben vanaf maandag avond benauwd... dat is niet weggegaan, maar ook niet erger geworden. Toch maar 15u het zh gebeld.Ik moest komen, en ben er nu nog steeds 17.00 .... vanuit voortpl. Door naar de longarts. Daar zit ik nu op te wachten... het is nl niet te rijmen met overstimulatie klachten. Ze wilde longembolie niet uitsluiten. Vandaar de longarts. Bloed is geprikt, longfoto's, hartfilmpje gemaakt. Arts loopt net de deur uit en ik heb verhoogt risico op longembolie blijkt uit de bloeduitslagen. Normaal zou ik een ct scan krijgen. Daarop kunnen ze long embolie zien. Maar omdat ze er nu vanuit moeten gaan dat ik zwanger ben, mag ik geen ct scan. Dus moet de long arts overleggen hoe ze dit nu gaan vaststellen.Toch een ct scan gekregen ivm levensbedreigende situatie.Wel gerust gesteld dat de straling minimaal is en het vruchtje er bijna niks van mee krijgt. Ik ben hierdoor wel gerust gesteld en tja ik moest toch...24.00 kreeg ik de uitslag. De longarts en een gyn kwamen me vertellen dat het geen embolie was maar een zeldzame vorm van overstimulatie. En dat ik dus weer 3 liter mooest drinken en geen gekke dingen doen.En Eslief...De gyn heeft idd bevestigd dat latere overstimulatie klachten vaak passend zijn bij een prille zwangerschap. Dus ik kan er nog heel goed 2 weken zoet mee zijn. Maar dat boeit me nu helemaal niks! Alles voor een geweldig mooi wondertjeZoooo jullie zijn weer op de hoogte.
Pff wat heftig allemaal! Dat het nog zo lang heeft moeten duren allemaal..Hopen op goed nieuws morgen! Zal voor je duimen!Heel veel succes!
Geplaatst
Pff wat heftig allemaal! Dat het nog zo lang heeft moeten duren allemaal..Hopen op goed nieuws morgen! Zal voor je duimen!Heel veel succes!
Hoop ik ook, maar vraag me af of ze het bevestigen... Ik denk het niet... Tja wat duurde het langggg, maar ja was een spoed binnen gekomendus was de longarts elders nodig....
Geplaatst
Nee hoorde het niet meteen. Tot een half uur geleden moeten wachten, pfff.Maaar goed nieuws 😊, zag er allemaal goed uit!! Eindelijk!!Moet eind deze week bellen voor de eerste afspraak.
Je bent dus zwanger?! Gefeliciteerd ! Wat mooi nieuws. 🌸🌸
Geplaatst
Hoop ik ook, maar vraag me af of ze het bevestigen... Ik denk het niet... Tja wat duurde het langggg, maar ja was een spoed binnen gekomendus was de longarts elders nodig....

Zo dat zou geweldig zijn als je zwanger bent.

We gaan duimen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Je bent dus zwanger?! Gefeliciteerd ! Wat mooi nieuws. 🌸🌸
Ja ik ben zwanger😊. Heb nog steeds beetje moeite om het te geloven. Ik was er echt van overtuigd dat ik ongesteld ging worden.. Nu deze eerste weken goed doorkomen.En natuurlijk duimen voor iedereen hier!!
Geplaatst
Ja ik ben zwanger😊. Heb nog steeds beetje moeite om het te geloven. Ik was er echt van overtuigd dat ik ongesteld ging worden.. Nu deze eerste weken goed doorkomen.En natuurlijk duimen voor iedereen hier!!
Ja snap ik, het blijft een wonder! Maar geniet er lekker van!! 🌸 Hoeveelste terugplaatsing was dit voor jou?
Geplaatst
Ja snap ik, het blijft een wonder! Maar geniet er lekker van!! 🌸 Hoeveelste terugplaatsing was dit voor jou?
De allereerste! De terugplaatsing van poging 1 was niet doorgegaan omdat de 2 bevruchtingen gestopt waren met delen. Dus moest weer helemaal opnieuw beginnen.
Geplaatst

Hopefulness wat een verhaal!! Ben even niet online geweest en heb een hoop gemist zie ik. Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent! Gelukkig geen embolie. Al is dit ook niet fijn maar hopelijk voor het goede doel!

Kristel gefeliciteerd !! Super!

Ik wacht verder.. voel me juist ongerust of het wel gaat lukken omdat ik niets voel.. voel me zeg maar 'normaal'als voor dat ik begon... Maar goed maar naast me neerleggen en afwachten.

Geplaatst
Gefeliciteerd🎉🎉🎉En nu genieten maar!
Geplaatst
Hopefulness wat een verhaal!! Ben even niet online geweest en heb een hoop gemist zie ik. Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent! Gelukkig geen embolie. Al is dit ook niet fijn maar hopelijk voor het goede doel!Kristel gefeliciteerd !! Super!Ik wacht verder.. voel me juist ongerust of het wel gaat lukken omdat ik niets voel.. voel me zeg maar 'normaal'als voor dat ik begon... Maar goed maar naast me neerleggen en afwachten.
Idd gelukkig een embolie of iets van dien aard.Zit weer in de wachtkamer... net bloed geprikt en over 1 uurtje afspr met de gyn....Ik de tussentijd, blijf ik maar rustig adem halen....Ik hoop dat de benauwdheid wel snel weg trekt....
Geplaatst
Ja ik ben zwanger. Heb nog steeds beetje moeite om het te geloven. Ik was er echt van overtuigd dat ik ongesteld ging worden.. Nu deze eerste weken goed doorkomen.En natuurlijk duimen voor iedereen hier!!

Jeeeej! Gefeliciteerd! Genieten!

hopefulness ik ben benieuwd wat je bij de gynaecoloog te horen krijgen. Rustig ad mhalen lijkt me inderdaad slim, maar is misschien lastiger als je toch wel misschien spannend nieuws krijgt? Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt. Duim voor je!

ik krijg vandaag te horen hoeveel eitjes er volgroeid waren gisteren bij de punctie. Ze hebben er toen 12 gevonden, maar die zijn natuurlijk niet allemaal helemaal goed. Zit te wachten op een telefoontje van de gynaecoloog.

ik vond de punctie trouwens wel meevallen gelukkig. De spuiten voor de verdoving waren eventjes vervelend, maar verder ging alles prima. Gisteren en vandaag wel wat buikpijn maar ik voel me verder top. Ben wel blij dat het achter de rug is :-)

Geplaatst

Goed nieuws! Blij dat de punctie je meegevallen is. En 12 is toch een mooi aantal? Ik hoop dat er ook veel mooie embryos uit mogen groeien!

Wanneer zou je tp zijn? Spannend!

En ja, hopefulness, hoop op goed nieuws voor jou ook zeker na al dit gedoe joh!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Jeeeej! Gefeliciteerd! Genieten!hopefulness ik ben benieuwd wat je bij de gynaecoloog te horen krijgen. Rustig ad mhalen lijkt me inderdaad slim, maar is misschien lastiger als je toch wel misschien spannend nieuws krijgt? Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt. Duim voor je!ik krijg vandaag te horen hoeveel eitjes er volgroeid waren gisteren bij de punctie. Ze hebben er toen 12 gevonden, maar die zijn natuurlijk niet allemaal helemaal goed. Zit te wachten op een telefoontje van de gynaecoloog.ik vond de punctie trouwens wel meevallen gelukkig. De spuiten voor de verdoving waren eventjes vervelend, maar verder ging alles prima. Gisteren en vandaag wel wat buikpijn maar ik voel me verder top. Ben wel blij dat het achter de rug is :-)
Wat fijn! Dat het is meegevallen! En spannend he dat wachten... komt vast goed!
Geplaatst
Even een kleine domper. Ik word zo in het ZH verwacht voor opname. Mijn bloedwaardes zijn te slecht. Ik krijg daar een infuus en fraxiparine...

Pffff wat een domper!

Sterkte meis!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Even een kleine domper. Ik word zo in het ZH verwacht voor opname. Mijn bloedwaardes zijn te slecht. Ik krijg daar een infuus en fraxiparine...

Oh nee wat een slecht nieuws.. wat sneu voor je meid! Weet je wel al waar het nu vandaan komt?

Geplaatst

oh dat is echt een tegenvaller! En hoe gaat dat nu verder dan??

ik ben inmiddels gebeld. Van de 12 zijn er 8 bevrucht. Wij zijn er in ieder geval enorm blij mee! Dit is meer dan we verwacht hadden!

de terugplaatsing zal maandag zijn. Ik ben benieuwd hoeveel er dan nog over zijn! Nu weer even tussendoor over op de orde van de dag. Afleiding is altijd goed :-)

Geplaatst
Oh nee! Wat balen! En ben je dan ook niet zwanger? Of breekt dit het af nu? Sterkte!!!Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Als het goed is ben ik zwanger... maar dit 'kunnen' ze nog niet zien in het bloed. Ik moet echt wachten tot dinsdag. Als deze zwangerschap door zet kan ik hier tot aan week 12 last van houden....Maar goed alles voor een prachtig mooi kindje😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden