Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Goeie avond allemaalWij hebben vandaag de 3 de echo gehad Zitten perfect op schema Vandaag de ovulatie dus woensdag een terugplaatsing Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gefeliciteerd spannend! Wordt dit je eerste cryo?
  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@juul ahh nee toch.. ik zou je graag nog moed inpraten maar we weten allebei dat dit echt geen goed teken is.. sterkte! was dit de laatste cryo?

@hopefulness hoe gaat het plassen nu..echt niet leuk dat jij dit zeldsame gedoe moet krijgen..sterkte! bijzonder dat er zeer waarschijnnlijk een wondertje rondzwemt.. oei dat word me er nog 1 latere;)

Geplaatst
Gefeliciteerd spannend! Wordt dit je eerste cryo?

Dit word terugplaatsing 5

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Balen Juul. Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling. Heb je nog cryo's? Of heb je daar nog geen bericht over gehad. Knuffel

Dit was onze enige cryo uit poging 2. Poging 1 heeft helemaal geen verse tp of cryo opgeleverd.

Geplaatst
@juul ahh nee toch.. ik zou je graag nog moed inpraten maar we weten allebei dat dit echt geen goed teken is.. sterkte! was dit de laatste cryo?

@hopefulness hoe gaat het plassen nu..echt niet leuk dat jij dit zeldsame gedoe moet krijgen..sterkte! bijzonder dat er zeer waarschijnnlijk een wondertje rondzwemt.. oei dat word me er nog 1 latere;)

Ja helaas....het doet me veel pijn.

Dit was onze eerste én laatste cryo uit poging 2. Maandag ga ik bellen voor een afspraak met de arts.

Geplaatst
Ja helaas....het doet me veel pijn.

Dit was onze eerste én laatste cryo uit poging 2. Maandag ga ik bellen voor een afspraak met de arts.

hoe komt dat dat jullie niet veel embryootjes hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Ja het komt vd overstimulatie. Er heeft ws te veel vocht in de buik gezeten en dat is door het middenrif omhoog gekropen...1 op de 20 heeft dit op deze manier....

beterschap!

Geplaatst
hoe komt dat dat jullie niet veel embryootjes hebben?

Poging 1 hadden we slechts 4 eitjes. Daarvan 3 bevrucht, maar gestopt met delen. Poging 2 hadden we 11 eitjes, waarvan 6 bevrucht. 1 voor verse tp en 1 goed genoeg op dag 5 om in te vriezen. De slechte opbrengst van poging 1 hangt wat mij betreft samen met de Lucrin die ik een aantal maanden heb moeten spuiten om m'n endometriose rustig te krijgen. Poging 1 was menopur, poging 2 GonalF. Daar reageerde ik eigenlijk prima op.

Maandag ga ik bellen. Ik wil met ze om de tafel. Enerzijds willen we rust....maar anderzijds willen we door. Iedere menstruatie is er 1 teveel, omdat de endometriose daar erger van wordt. Ik wil weten welke opties er zijn, met daarbij de kanttekening dat ik geen Lucrin meer wil en dat ik dwars door de pil heen breek.

Geplaatst

pff jemig juul1984. heel vervelend. en anders is bij een ander zhuis kijkken voor 2nd opinion? of anders indrdaad goed om even omte tafel te gaan

Geplaatst
pff jemig juul1984. heel vervelend. en anders is bij een ander zhuis kijkken voor 2nd opinion? of anders indrdaad goed om even omte tafel te gaan

Ik voel me ontzettend vertrouwd in het ziekenhuis waar we nu lopen. Eerste stap is om de tafel en misschien nemen we wel de stap naar België of Duitsland voor onze laatste poging.

Geplaatst
@juul ahh nee toch.. ik zou je graag nog moed inpraten maar we weten allebei dat dit echt geen goed teken is.. sterkte! was dit de laatste cryo?@hopefulness hoe gaat het plassen nu..echt niet leuk dat jij dit zeldsame gedoe moet krijgen..sterkte! bijzonder dat er zeer waarschijnnlijk een wondertje rondzwemt.. oei dat word me er nog 1 latere;)
Vriendinnetje van me zei precies het zelfde😉Ik plas iets meer maar...Hier de update van vanmorgenHoi hoi, redelijk goed geslapen. Veel wakker door plassen en maagzuur. Ik krijg nu omeprazol tegen het masgzuur. Arts is geweest, en zolang ik me goed houd kijken we het aan.Eventueel willen ze maandag al testen op een zwangerschap.Ik ben weer 2,4 kilo aangekomen vannacht door het vocht. Ben dus nog meer benauwd en heb meer een opgeblazen gevoel...
Geplaatst
Dit was onze enige cryo uit poging 2. Poging 1 heeft helemaal geen verse tp of cryo opgeleverd. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat ongelovelijk kl*te voor jullie.... het is zo'n zware klap... sterkte...
Geplaatst
@Hopefulness hoe gaat het nu met je?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Juul,Tja beroerd... nog meer vocht in mijn lijf en dus nog benauwder en het voelt alsof ik uit mijn huid scheur...Ff knippen en plakken:Hoi hoi, redelijk goed geslapen. Veel wakker door plassen en maagzuur. Ik krijg nu omeprazol tegen het masgzuur. Arts is geweest, en zolang ik me goed houd kijken we het aan.Eventueel willen ze maandag al testen op een zwangerschap.Ik ben weer 2,4 kilo aangekomen vannacht door het vocht. Ben dus nog meer benauwd en heb meer een opgeblazen gevoel...Wat vind ik het toch kl*te voor jullie...Maar aan de pil heb je dus niks... voor mij is de pil echt een medicijn, de endo slinkt er juist van....
Geplaatst
Hoi Juul,Tja beroerd... nog meer vocht in mijn lijf en dus nog benauwder en het voelt alsof ik uit mijn huid scheur...Ff knippen en plakken:Hoi hoi, redelijk goed geslapen. Veel wakker door plassen en maagzuur. Ik krijg nu omeprazol tegen het masgzuur. Arts is geweest, en zolang ik me goed houd kijken we het aan.Eventueel willen ze maandag al testen op een zwangerschap.Ik ben weer 2,4 kilo aangekomen vannacht door het vocht. Ben dus nog meer benauwd en heb meer een opgeblazen gevoel...Wat vind ik het toch kl*te voor jullie...Maar aan de pil heb je dus niks... voor mij is de pil echt een medicijn, de endo slinkt er juist van....

Wat naar dat je weer meer vocht hebt. Het benauwde gevoel is echt k*t. Ik ken het vanuit m'n astma en dat benauwde maakt je zo moe!

Geplaatst

Jeetje Hopefulness waar ben je toch in beland! Zo heftig. Sterkte daar meid! Hopelijk snel weer beetje opkrabbelen. En hopelijk maandag dan die positieve uitslag!! Ik duim!

@juul wat ontzettend klote voor jullie zeg! Sterkte!

Geplaatst

Jeetje dames wat een heftige verhalen! Ik weet dat we elkaar nog helemaal niet lang of echt kennen, toch leef ik erg met jullie mee! Ja veel meer dan een digitale knuffel is het niet. Maar ik hoop dat het helpt dat er iemand naar je luistert en je sterkte wenst.

Veel sterkte dames!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Ik voel me ontzettend vertrouwd in het ziekenhuis waar we nu lopen. Eerste stap is om de tafel en misschien nemen we wel de stap naar België of Duitsland voor onze laatste poging.

snap ik juul!! heel veel suc6 bij het gesprek. laat je weten hoe het was?

Geplaatst
snap ik juul!! heel veel suc6 bij het gesprek. laat je weten hoe het was?

Ik houd jullie hier uiteraard ook op de hoogte. Hoop dat ze snel plek hebben voor het gesprek

Geplaatst

Ben eventjes niet meer online geweest en had dan ook 80 berichten terug te lezen.

Sfa succes met de terugplaatsing. Wat een heftig verhaal over wat je allemaal al hebt meegemaakt. Ik vind mensen die oordelen over wat je moet vinden en voelen maar stom. Ik hoop dat je ook veel mensen in je omgeving hebt die begrip hebben voor je situatie en respect hebben voor het feit dat je toch doorgaat. Ik doe dat in ieder geval!

hopefulness, ik leef met je mee. Jemig wat een ellende krijg je allemaal voor je kiezen zeg! Ik hoop dat je snel stopt met vocht vasthouden en weer op kan knappen! Ik denk dat het fijn is als ze een zwangerschapstest doen. Dan weet je in ieder geval waar je het voor doet! Hou je taai hoor!

eslief, jij wandelenden ivf-encyclopie, ik hoop dat je volgende terugplaatsing de goede wordt. Wel heel fijn dat jij veel mensen van al die informatie kan voorzien. Ik denk dat veel mensen hier iets aan hebben,

Juul, wat ontzettend balen dat het niet gelukt is! Ik zit nu in het stadium dat ik weet hoeveel eitjes er bevrucht zijn, maar ik weet nog niet hoeveel er door zijn blijven delen. Ik hou er ook rekening mee dat dit echt kan tegenvallen. Goed om eens eventjes met je arts te praten binnenkort lijkt me, eventjes alles op een rijtje zetten. Mag ik vragen in welk ziekenhuis je nu zit?

Geplaatst
Ben eventjes niet meer online geweest en had dan ook 80 berichten terug te lezen.

Sfa succes met de terugplaatsing. Wat een heftig verhaal over wat je allemaal al hebt meegemaakt. Ik vind mensen die oordelen over wat je moet vinden en voelen maar stom. Ik hoop dat je ook veel mensen in je omgeving hebt die begrip hebben voor je situatie en respect hebben voor het feit dat je toch doorgaat. Ik doe dat in ieder geval!

hopefulness, ik leef met je mee. Jemig wat een ellende krijg je allemaal voor je kiezen zeg! Ik hoop dat je snel stopt met vocht vasthouden en weer op kan knappen! Ik denk dat het fijn is als ze een zwangerschapstest doen. Dan weet je in ieder geval waar je het voor doet! Hou je taai hoor!

eslief, jij wandelenden ivf-encyclopie, ik hoop dat je volgende terugplaatsing de goede wordt. Wel heel fijn dat jij veel mensen van al die informatie kan voorzien. Ik denk dat veel mensen hier iets aan hebben,

Juul, wat ontzettend balen dat het niet gelukt is! Ik zit nu in het stadium dat ik weet hoeveel eitjes er bevrucht zijn, maar ik weet nog niet hoeveel er door zijn blijven delen. Ik hou er ook rekening mee dat dit echt kan tegenvallen. Goed om eens eventjes met je arts te praten binnenkort lijkt me, eventjes alles op een rijtje zetten. Mag ik vragen in welk ziekenhuis je nu zit?

Dat mag je zeker vragen, Poekie. Wij lopen in TerGooi en de bevruchting en terugplaatsing gebeuren in VUmc Amsterdam

Geplaatst
Dat mag je zeker vragen, Poekie. Wij lopen in TerGooi en de bevruchting en terugplaatsing gebeuren in VUmc Amsterdam

En dat bevalt goed? Ik kan me voorstellen dat vanaf die locatie Belgie of Duitsland niet heel aantrekkelijk klinkt. Zeker niet als je tevreden bent over het ziekenhuis waar je zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Vriendinnetje van me zei precies het zelfdeIk plas iets meer maar...Hier de update van vanmorgenHoi hoi, redelijk goed geslapen. Veel wakker door plassen en maagzuur. Ik krijg nu omeprazol tegen het masgzuur. Arts is geweest, en zolang ik me goed houd kijken we het aan.Eventueel willen ze maandag al testen op een zwangerschap.Ik ben weer 2,4 kilo aangekomen vannacht door het vocht. Ben dus nog meer benauwd en heb meer een opgeblazen gevoel...

Owww meissie wat vervelend voor je

Denk maar zo het is voor een goed doel

En ik blijf voor je duimen

Geplaatst

De combinatie bevalt ons zeker. Ja....het buitenland is mijl op zeven en dat is met onze beide banen niet heel praktisch. Nou ja....eerst maar eens een gesprek met de artsen.

Geplaatst
De combinatie bevalt ons zeker. Ja....het buitenland is mijl op zeven en dat is met onze beide banen niet heel praktisch. Nou ja....eerst maar eens een gesprek met de artsen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pff wat heftig juul! Ik ken het, heb de eerste poging ook geen terugplaatsing gehad. Toen ook 5 eitjes en 2 bevruchtingen die gestopt waren met delen.. gelukkig heeft mijn dokter toen meteen een andere behandeling voorgesteld met nu dus goed resultaat. Ik ben in België in behandeling en ben echt zeer tevreden. Ik woon dan wel in België maar als ik ook zo andere verhalen hoor over de behandelingen in nl is dat echt zo verschillend. Maar ik zou idd eerst eens goed praten met je eigen arts. Hopefulness, pff had nooit geweten dat er ook zo'n erge mindere kant aan heel deze behandelingen zat. Hoop voor je dat je maandag al mag testen! Heb je eindelijk wat duidelijkheid. heel veel sterkte nog!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden