Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oh nee wat een slecht nieuws.. wat sneu voor je meid! Weet je wel al waar het nu vandaan komt?
Ws ben ik zwanger en dan zorgt het zwangerschapshormoon voor een nieuwe overstimulatie... of ja de klachten ervan. En als het een plakkerd is dan houd ik ws 12 weken hier last van...
  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het getverderrie hopefulness opnamr is niet leuk maar waarschijnlijk wel beter zodat je het niet nog benauwder krijgt..zegt hem op kanjer! wel flauw dat ze je niet eerlijk zeggen hoe of wat wand ze zien wel degelijk of je zwanger bent;) maar idd de overstimulatie geeft dit wel aan;) hopelijk gaat het snel beter met je..sterkte

Geplaatst
oh dat is echt een tegenvaller! En hoe gaat dat nu verder dan??ik ben inmiddels gebeld. Van de 12 zijn er 8 bevrucht. Wij zijn er in ieder geval enorm blij mee! Dit is meer dan we verwacht hadden!de terugplaatsing zal maandag zijn. Ik ben benieuwd hoeveel er dan nog over zijn! Nu weer even tussendoor over op de orde van de dag. Afleiding is altijd goed :-)
Heey Poekie,Wat een goed nieuws! Geniet ervan! Succes maandag, ik vond dat een hele leuke dag... zo surrealistisch... zo'n gek idee...Geen idee, Poekie... Ze gaan zo infuusprikken voor het vocht. Ik Krijg dan dagelijks 3 liter en mjjn urine word opgevangen en wegen. Plus ik krijg bloedverdunners... ik denk dat ik hier moet blijven tot de bloedwaardes weer oke zijn ...
Geplaatst
het getverderrie hopefulness opnamr is niet leuk maar waarschijnlijk wel beter zodat je het niet nog benauwder krijgt..zegt hem op kanjer! wel flauw dat ze je niet eerlijk zeggen hoe of wat wand ze zien wel degelijk of je zwanger bent;) maar idd de overstimulatie geeft dit wel aan;) hopelijk gaat het snel beter met je..sterkte
Ja vond ik ook... ga nu gewoon dagelijks vragen... de aanhouder wint zeggen ze toch?Dank je, gaat nu vast beter worden met de benauwdheid, hoop ik
Geplaatst

@hopefulness jaa meestal zie je al snel een verbetering en zodra je bloedwaardes er beter uit gaan zien mag je weg:) ze houden waarschijnlijk een slag om de arm omdat het hcg nog laag is en het vaak in het begin al mis gaat.. dan is de tekeurstelling natuurlijk nog harder. zet hem op!

Geplaatst

@johanna als het goed is staat dit in de info die je hebt gekregen normaal melden ze dit wel namelijk.. echter het precentagr wat ook echt de volle 12 weken last heeft is maar klein

Geplaatst

Ja, ze noemen even tussen neus en lippen door dat overstimulatie plaats kan vinden. Maar niet wat dan je klachten kunnen zijn, hoe lang dat duurt, of dat een zwangerschap in gevaar brengt, hoe ze dat behandelen, etc. Er staat wel iets in zo'n foldertje. Dat je risico loopt. Ook niet hoeveel dan.

Het enige risico dat ze mij genoemd hebben, is dat ik ga reageren op de lactose in al die middelen die je in moet spuiten. Daar ben ik intolerant voor. Ook weer zoiets. Nou ja.

Heel veel sterkte in ieder geval. Ik hoop dat ze het snel onder controle krijgen en vooral dat jij je snel veel beter voelt!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

@johanna het brengt je zwangerschap niet in gevaar:) je krijgt het juist door een zwangerschap en alle shit die je hebt ingespoten. ze noemen het idd tussen neus en lippen omdat het doorgaans niet heel veel gebeurd echter horen ze idd in de informatiebrief hier wel uithebreid op in te gaan..ik begrijp dat dat wel gebeurd is anders zou het wel heel raar zijn.. idd het is heel vervelend dat er lactose in de medicijnen zit.. er zijn geen alternatieven..vind ik ook nog steeds stom

Geplaatst

Dankjewel! Wandelende encyclopedie ben je geworden :) fijn hoor dat ik hier terecht kan. En dan zijn we nog niets eens begonnen. Ik snap ook wel dat ze geen onnodige spanning willen oproepen. Maar ik vond dat er in de gesprekken toch maar weinig over de risico's werd gesproken.

Ik verwacht dat we het wel een ronde zullen gaan proberen in april/mei. We nemen onze tijd nog even.

Anyway, dank allemaal voor jullie geduld op al mn vragen. En dikke knuffel voor de wachtende dames!!❤

Geplaatst

@johanna na wat jaartjes hier al veel gelezen en meegemaakt maar leer zelf ook nog altijd bij:) goed dat je je zo goed probeerd voor te bereiden! vragen mag natuurlijk altijd we hebben het allemaal meegemaakt.. hoe ga je dit nu oplossen met de lactose? lastig hoor!

Geplaatst

Geen idee? Ik denk extra misselijk zijn en rommelige darmen? Veel moe? We gaan het maar eens zien. Ik eet af en toe wat chocola met koemelk. Daar krijg ik dunne ontlasting van maar vind het zo lekker :)

Verder eet ik niets met koemelk. Wel geitenkaas, dat is beter verteerbaar, maar ook met mate. Tja. Ik stel me erop in dat het een mindere periode zal zijn. En dan valt het mee hoop ik hihi. Misschien dat mn arts nog iets kan vinden? Ik hoop dat het weinig is qua dosering die erin zit. Niet geprobeerd dan weet je het ook niet.

Geplaatst
@johanna na wat jaartjes hier al veel gelezen en meegemaakt maar leer zelf ook nog altijd bij:) goed dat je je zo goed probeerd voor te bereiden! vragen mag natuurlijk altijd we hebben het allemaal meegemaakt.. hoe ga je dit nu oplossen met de lactose? lastig hoor!

Ja joh, ik las die lijst aan behandelingen en toen moest ik wel even slikken. Hoe zorg je dat het je leven niet beheerst?

Ben blij voor je dat je er een dochter mee hebt mogen krijgen!

Geplaatst

@johanna lastig he die lactose.. ik begreep dat meiden vooral last hebben van de utrogestan. je leven niet behersen is heel lastig.. ik merk het nu ook wel dat het best belastend is allemaal.. vooral goed blijven praten en indien nodig een echtra wachtmaandje.. zelf ben ik van het achter elkaar door gaan.. mijn man merkt weinig van het traject omdat ik de spuiten zet waar hij niet bij is.. mijn humeur ja dat is niet echt heel gezellig;)

Geplaatst

Meiden....ik vrees met grote vrezen dat ik van het wachtbankje af ga kletteren.....

Vanochtend beetje bloedverlies, roze, op m'n papiertje.

Ik heb vanochtend ook gebeld met het ziekenhuis en kreeg te horen dat ik het moet afwachten.

Een innestelingsbloeding kan het niet zijn.

Ik ben onwijs moe, m'n astma speelt wat meer op, ik heb hoofdpijn, last van m'n rug en buik.

De onzekerheid is killing!!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik hoop het ook niet, maar m'n hoop vervliegt wel een beetje door vanochtend.

TP was vorige week vrijdag.

Ben geneigd te gaan testen.....maar.....ergens moet ik het ook gewoon afwachten....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Heey Poekie,Wat een goed nieuws! Geniet ervan! Succes maandag, ik vond dat een hele leuke dag... zo surrealistisch... zo'n gek idee...Geen idee, Poekie... Ze gaan zo infuusprikken voor het vocht. Ik Krijg dan dagelijks 3 liter en mjjn urine word opgevangen en wegen. Plus ik krijg bloedverdunners... ik denk dat ik hier moet blijven tot de bloedwaardes weer oke zijn ...

Haha, ja ik denk dat ik maandag ook een leuke dag ga vinden. Ben ook erg benieuwd naar hoeveel er uiteindelijk overblijven. Hoe was dat bij anderen? Hoeveel vielen er bij jullie nog af terwijl je wachtte op de terugplaatsing?

ik hoop voor je dat je bloedwaardes snel weer ok zijn. Mijn ervaring is dat je van een ziekenhuis toch ook niet beter wordt (met name in je hoofd). Ik wil altijd graag weer naar huis, daar is het toch en stuk gezelliger.

het is inderdaad wel zo als je dit hebt doordat je zwanger bent, dat het makkelijker doorbijten is. Zet 'm op hoor!

Geplaatst
@poekie 8 wat een mooie score! dat er maar een aantal mooi de vriezer in kunnen voor over een paar jaar;)

Een soort achtling maar dan verspreid over een paar jaar geboren. Dat vind ik nog steeds een grappig idee... Die embryo's dateren allemaal van dezelfde datum, maar mocht je het geluk hebben dat er meerdere door willen groeien en innestelen zijn het toch een soort van meerling met een paar jaar ertussen... ;-)

Geplaatst
En Poekie: gefeliciteerd! Dat het maar snel maandag mag worden nu!

jaaa inderdaad, maar ik vind het niet erg om mn lijf even te laten herstellen hoor haha

Geplaatst

@poekie; Dat is een hele bijzondere dag! Het was een dag dat er hier en daareen traan vloeide van alle ontlading. Zo speciaal en fijn.

ik hoorde de dag voor de terugplaatsing dat er bevruchting was. Aantal hoorde ik op het moment zelf.

ik had 14 'eitjes na de punctie. 7 waren er bevrucht. Heb nu ook de brief binnen en 1 over die nu in de vriezer zit.. maar zoals ik hier lees kan het altijd alle kanten op. Had op meer gehoopt maar ben al blij dat er een extra kansje over is als nodig blijkt.

@hopefulness ik hoop zo voor je dat het komt doordat je gewoon lekker zwanger bent! Het blijft niet leuk maar zoals je zegt dan weet je waar je het voor doet. Hopelijk mag je snel het ZH weer uit! Knuffel voor jou!

Hier nog steeds rustig. Wd 8 en voel juist niets.. wat duurt het toch lang dat wachten haha.

Geplaatst
Haha, ja ik denk dat ik maandag ook een leuke dag ga vinden. Ben ook erg benieuwd naar hoeveel er uiteindelijk overblijven. Hoe was dat bij anderen? Hoeveel vielen er bij jullie nog af terwijl je wachtte op de terugplaatsing?ik hoop voor je dat je bloedwaardes snel weer ok zijn. Mijn ervaring is dat je van een ziekenhuis toch ook niet beter wordt (met name in je hoofd). Ik wil altijd graag weer naar huis, daar is het toch en stuk gezelliger.het is inderdaad wel zo als je dit hebt doordat je zwanger bent, dat het makkelijker doorbijten is. Zet 'm op hoor!
Ik had vd 8 bevruchtingen. 1 verse tp en 2 over voor in de vriezer. Maar wij zitten in hrt Radboud en die vriezen alleen top kwaliteit in...Nou ik had gehoopt dat het infuus meer resultaat had... Maar nu plas ik ineens niet meer en houd ik dus ook nog vocht vast😥
Geplaatst
Meiden....ik vrees met grote vrezen dat ik van het wachtbankje af ga kletteren.....Vanochtend beetje bloedverlies, roze, op m'n papiertje. Ik heb vanochtend ook gebeld met het ziekenhuis en kreeg te horen dat ik het moet afwachten. Een innestelingsbloeding kan het niet zijn. Ik ben onwijs moe, m'n astma speelt wat meer op, ik heb hoofdpijn, last van m'n rug en buik. De onzekerheid is killing!!!!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ahh nee Juul wat ontzettend klote. Hoop dat er een adertje ofzo geraakt is. En dat het niks betekent. Zet m op nog even. Wanneer is je officiële testdag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden