Ga naar inhoud

wachtbankje februari 2017


Maaike79

Aanbevolen Berichten

Hoihoii. Ik heb ook vanaf het begin dezelfde symptomen gehad, maar die heb ik nu nog steeds :p. Dan mag je normaal morgen testen of niet?

 

Nee ik mag pas vrijdag testen! 14 dagen na tp. Heb ook nog uto tot as woensdag. Wanneer mag jij testen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Nee ik mag pas vrijdag testen! 14 dagen na tp. Heb ook nog uto tot as woensdag. Wanneer mag jij testen?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb dinsdag bloed afname gehad, en goed nieuws gehad :). Maar dat was 14 dagen na mijn punctie. Dus daarom dacht ik dat je morgen mocht testen. Ik gebruik nog steeds utro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Debbie! En wat leuk we lopen nagenoeg gelijk.

ik zit op wd11 en mag op wd 15 testen (donderdag) nog even geduld dus.. voel me sinds de tp goed en heb geen symptomen of iets dergelijks. In de eerste dagen alleen wat gevoeliger borsten. Maar nu niets. Maar dus ook geen tekenen van een ongesteldheid. Wachten wachten... duimen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

 

Weer een update

 

Beroerde nacht gehad. Door de pillen wel wat geslapen maar niet veel. Ben weer 2 kilo aangekomen en het vocht zit nu zelfs in mn gezicht...

 

Ik ben er erg verdrietig om maar ik ga toch een punctie bespreken

 

Zit aan 4 liter zuurstof, net weer een longfoto gemaakt. Longarts komt zo weer en de gyn ook.

 

Gyn geeft aan liever geen punctie te doen... ik heb nu pillen die ik vannacht ook heb gehad en die werken super tegen de spierpijn. Waardoor ik beter kan doorademen.

 

Oh lieve Hopefulness ik heb zo met je te doen. Wat heb jij het zwaar op het moment. Wat een elende. Houd vol meid, denk aan je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

 

Weer een update

 

Beroerde nacht gehad. Door de pillen wel wat geslapen maar niet veel. Ben weer 2 kilo aangekomen en het vocht zit nu zelfs in mn gezicht...

 

Ik ben er erg verdrietig om maar ik ga toch een punctie bespreken

 

Zit aan 4 liter zuurstof, net weer een longfoto gemaakt. Longarts komt zo weer en de gyn ook.

 

Gyn geeft aan liever geen punctie te doen... ik heb nu pillen die ik vannacht ook heb gehad en die werken super tegen de spierpijn. Waardoor ik beter kan doorademen.

Oooh nee!!! Ik hoopte dat het juist beter zou gaan vandaag. Hou je sterk lieve hopefulness!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

 

Weer een update

 

Beroerde nacht gehad. Door de pillen wel wat geslapen maar niet veel. Ben weer 2 kilo aangekomen en het vocht zit nu zelfs in mn gezicht...

 

Ik ben er erg verdrietig om maar ik ga toch een punctie bespreken

 

Zit aan 4 liter zuurstof, net weer een longfoto gemaakt. Longarts komt zo weer en de gyn ook.

 

Gyn geeft aan liever geen punctie te doen... ik heb nu pillen die ik vannacht ook heb gehad en die werken super tegen de spierpijn. Waardoor ik beter kan doorademen.

 

Ow meissie wat vervelend allemaal. Laten we hopen dat die ellende snel voorbij is.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve woorden. Sinds vanmiddag aan de morfine en nu is het goed te houden... nog steeds geen waterval van urine, maar nu kan ik de pijn tenminste goed handelen...

 

Morgen TESTDAG🕯🕯🕯

Ik hoop het zooooo

 

Jaaaa hoop het ook voor je!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve woorden. Sinds vanmiddag aan de morfine en nu is het goed te houden... nog steeds geen waterval van urine, maar nu kan ik de pijn tenminste goed handelen...

 

Morgen TESTDAG

Ik hoop het zooooo

 

Dat zou geweldig zijn als je test positief is.

 

Ik heb vandaag mijn tp gehad dus hopelijk binnenkort ook een positieve test.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan jullie: wat is ongeveer de tijdslijn van begin tot eind? Stel ik word 1 maart ongesteld, wanneer start je dan met prikken, wanneer is dan de punctie, hoeveel dagen later ongeveer? (En dan 3 tot 5 dagen later een terugplaatsing, toch?) Ik ben vergeten dit te vragen bij de intake.

@hopefulness ik hoop echt dat je zwanger bent nu!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja mijn vriend en ik hebben besloten ook een traject icsi te starten. Maart komt wel erg snel, we denken nu aan april. 4 april is dan mijn eerste verwachte menstruatiedag. We hebben later in april alleen een huwelijk van goede vrienden... Dus we twijfelen in april te starten ja of nee.

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve woorden. Sinds vanmiddag aan de morfine en nu is het goed te houden... nog steeds geen waterval van urine, maar nu kan ik de pijn tenminste goed handelen...

 

Morgen TESTDAG

Ik hoop het zooooo

 

Hopen dat het steeds beter gaat én dat er morgen een positieve test is! Sterkte meis

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan jullie: wat is ongeveer de tijdslijn van begin tot eind? Stel ik word 1 maart ongesteld, wanneer start je dan met prikken, wanneer is dan de punctie, hoeveel dagen later ongeveer? (En dan 3 tot 5 dagen later een terugplaatsing, toch?) Ik ben vergeten dit te vragen bij de intake. @hopefulness ik hoop echt dat je zwanger bent nu! Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ik zou rekenen op 2 weken en dan de punctie. Ik mocht beginnen met prikken toen het ergste bloeden voorbij was. Maar het ligt er ook aan welke medicijnen/hormonen je gaat gebruiken. Ik heb 2 verschillende behandelingen gehad. En de 2e ging sneller. De terugplaatsing heb ik 3 dagen na de punctie gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou rekenen op 2 weken en dan de punctie. Ik mocht beginnen met prikken toen het ergste bloeden voorbij was. Maar het ligt er ook aan welke medicijnen/hormonen je gaat gebruiken. Ik heb 2 verschillende behandelingen gehad. En de 2e ging sneller. De terugplaatsing heb ik 3 dagen na de punctie gehad.

Dankjewel!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan jullie: wat is ongeveer de tijdslijn van begin tot eind? Stel ik word 1 maart ongesteld, wanneer start je dan met prikken, wanneer is dan de punctie, hoeveel dagen later ongeveer? (En dan 3 tot 5 dagen later een terugplaatsing, toch?) Ik ben vergeten dit te vragen bij de intake.

@hopefulness ik hoop echt dat je zwanger bent nu!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 

Ieder ziekenhuis hanteerd wel andere protocollen. Ik werd 19 december ongesteld. Toen starten met de pil. 12 januari gestart met de eerste spuiten (decapeptyl) en 25 januari gestart met de 2e spuit erbij (gonal f) met de gonal f mocht ik trouwens wel pas beginnen als ik bloedverlies had gehad. Had ik dus dus 25e gestart. Toen 3 februari eerste echo. Het zag er direct goed uit dus savonds de pregnyl gespoten en 5 februari punctie gehad en 8 februari terugplaatsing. Het ligt er dus ook aan of de echo goed is anders kan soms wat dagen langer gestimuleerd moeten worden met spuiten.

Wat knap dat jullie er toch voor gaan.

Wij hebben nooit getwijfeld. En het is wel even een molen waar je in gaat met wat zware momenten maar al met al goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder ziekenhuis hanteerd wel andere protocollen. Ik werd 19 december ongesteld. Toen starten met de pil. 12 januari gestart met de eerste spuiten (decapeptyl) en 25 januari gestart met de 2e spuit erbij (gonal f) met de gonal f mocht ik trouwens wel pas beginnen als ik bloedverlies had gehad. Had ik dus dus 25e gestart. Toen 3 februari eerste echo. Het zag er direct goed uit dus savonds de pregnyl gespoten en 5 februari punctie gehad en 8 februari terugplaatsing. Het ligt er dus ook aan of de echo goed is anders kan soms wat dagen langer gestimuleerd moeten worden met spuiten.

Wat knap dat jullie er toch voor gaan.

Wij hebben nooit getwijfeld. En het is wel even een molen waar je in gaat met wat zware momenten maar al met al goed te doen.

Hai Joline, dank voor jouw reactie ook. Bij jou is het dus een veel langer traject geweest. Ik hoef voor zover ik weet de pil niet eerst te slikken. Mijn cyclus is regelmatig ook. Maar jij hebt dus ook een iets langer traject gehad dan cristel vanaf het spuiten. Ik ga sowieso nog even bellen met het ziekenhuis. Ook om een afspraak te plannen voor de tweede intake.

Ja, vind het superspannend. Maar we willen onze kinderwens allebei nog niet loslaten. Dus ik plof op een wachtbankje in maart of april ;)

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Joline, dank voor jouw reactie ook. Bij jou is het dus een veel langer traject geweest. Ik hoef voor zover ik weet de pil niet eerst te slikken. Mijn cyclus is regelmatig ook. Maar jij hebt dus ook een iets langer traject gehad dan cristel vanaf het spuiten. Ik ga sowieso nog even bellen met het ziekenhuis. Ook om een afspraak te plannen voor de tweede intake.

Ja, vind het superspannend. Maar we willen onze kinderwens allebei nog niet loslaten. Dus ik plof op een wachtbankje in maart of april ;)

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 

 

Ja inderdaad een lang traject. Daar zijn verschillen in. Ik had geen keuze, dit was het. Mijn cyclus is/was ook regelmatig. Maar bellen is altijd even goed denk ik. Ik weet zeker dat jullie wens veel belangrijker is dan de weg er naar toe.. wie weet lees ik tegen die tijd leuk nieuws van Jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad een lang traject. Daar zijn verschillen in. Ik had geen keuze, dit was het. Mijn cyclus is/was ook regelmatig. Maar bellen is altijd even goed denk ik. Ik weet zeker dat jullie wens veel belangrijker is dan de weg er naar toe.. wie weet lees ik tegen die tijd leuk nieuws van Jullie!

Lief van je! Voor jullie natuurlijk ook! Het is jammer dat het zo moet. Maar we willen het in ieder geval 1 poging proberen.

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief van je! Voor jullie natuurlijk ook! Het is jammer dat het zo moet. Maar we willen het in ieder geval 1 poging proberen.

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 

Idd per zh is het verschillend. Hier mijn schema:

17-12 Start menstruatie

05-01 begin decapeptyl

13-01 menstruatie

17-01 klaar menstruatie start gonalf

27-01 echo

29-01 punctie

01-02 terug plaatsing

 

En dan nu helaas verplicht een maand wachten:(

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@essie? was het niet gelukt? ik dacht ergens gelezen te hebben dat het gelukt was!

@johanna meestal vanaf het begin van het spuiten tot de punctie ongeveer 2 weken. de meeste ziekenhuiseen plaatsen dag 3 embryo's terug

@hopefulness fijn om te horen dat het iets beter gaat..hopelijk zit je nu op het keerpunt..spannend morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd per zh is het verschillend. Hier mijn schema:

17-12 Start menstruatie

05-01 begin decapeptyl

13-01 menstruatie

17-01 klaar menstruatie start gonalf

27-01 echo

29-01 punctie

01-02 terug plaatsing

 

En dan nu helaas verplicht een maand wachten:(

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jeetje! Ook best een lang schema dus. Wat balen dat het deze ronde niet gelukt is. Ik hoop dat je over een maand met een cryo (?) meer geluk hebt.

En dankjewel voor je antwoord!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@essie? was het niet gelukt? ik dacht ergens gelezen te hebben dat het gelukt was!

@johanna meestal vanaf het begin van het spuiten tot de punctie ongeveer 2 weken. de meeste ziekenhuiseen plaatsen dag 3 embryo's terug

@hopefulness fijn om te horen dat het iets beter gaat..hopelijk zit je nu op het keerpunt..spannend morgen

 

Ja balen! Teste na 6 dagen weer negatief:(

Op naar de cryo in maart.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan jullie: wat is ongeveer de tijdslijn van begin tot eind? Stel ik word 1 maart ongesteld, wanneer start je dan met prikken, wanneer is dan de punctie, hoeveel dagen later ongeveer? (En dan 3 tot 5 dagen later een terugplaatsing, toch?) Ik ben vergeten dit te vragen bij de intake.

@hopefulness ik hoop echt dat je zwanger bent nu!

 

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Dit is echt in ieder ziekenhuis anders. Ik moest ook eerst aan de pil. Hiermee wordt de eigen cyclus platgelegd en is het allemaal makkelijker te plannen. Ik moest de pil gewoon tot een bepaalde datum slikken (een week of 3 in mijn geval). Daarna naar het ziekenhuis om te kijken of er geen cystes op je eierstokken zitten. Ik mocht drie dagen later beginnen met decapeptyl (om eigen cyclus plat te leggen, weer twee weken later kwam daar bemfola bij (hormoonstimulatie) die hormoonstimulatie duurde bij drie weken. Na 3,5 week de punctie. Precies 4 weken nadat ik met hormoonstimulatie was begonnen kreeg ik de tp. Het ligt er heel erg aan hoe je lichaam op de hormonen reageert. Bij mij prima, maar de follikels groeiden op t gemakje

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden