Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja hahaha precies snap wat je bedoeld! 😜 We gaan t zien. Vandaag wachtdag 2 😇🍀🙏

Fijn meiden! We duimen door!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja!! Super supergoed nu! Tot nu toe was het na bewerken maar 1 of 2 miljoen. Ik hoop dat de zink en foliumzuur hebben geholpen dan! Dat heb ik mijn vriend afgelopen weken laten slikken.

Dus echt heel blij mee. Ik bloed nog na en heb veel kramp, dus lekker op de bank nu met thee en chocola. Bij het Vu is idd een wachtlijst voor cryo tps nu. Dat gaven ze nu ook aan. Ik denk ook omdat het in Utrecht zo mis is gegaan.

Maandag eerst horen hoeveel goede bevruchtingen en dan moeten we ook bellen met de arts om te bespreken of een tp mag. En dan horen we ook hoe laat di de tp zou zijn. Dus rust houden, veel water drinken en dyimen. 21 mei 1e bloedtest en dan 23ste nog een keer. Ik wil denk ik 19 of 20 mei wel alvast een testje wagen, 2 weken na de punctie.

Wat een prachtig resultaat Johanna. Gefeliciteerd!

Dan zitten we nu weer gezellig in hetzelfde schuitje... wachten op een tp

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Ja!! Super supergoed nu! Tot nu toe was het na bewerken maar 1 of 2 miljoen. Ik hoop dat de zink en foliumzuur hebben geholpen dan! Dat heb ik mijn vriend afgelopen weken laten slikken. Dus echt heel blij mee. Ik bloed nog na en heb veel kramp, dus lekker op de bank nu met thee en chocola. Bij het Vu is idd een wachtlijst voor cryo tps nu. Dat gaven ze nu ook aan. Ik denk ook omdat het in Utrecht zo mis is gegaan. Maandag eerst horen hoeveel goede bevruchtingen en dan moeten we ook bellen met de arts om te bespreken of een tp mag. En dan horen we ook hoe laat di de tp zou zijn. Dus rust houden, veel water drinken en dyimen. 21 mei 1e bloedtest en dan 23ste nog een keer. Ik wil denk ik 19 of 20 mei wel alvast een testje wagen, 2 weken na de punctie. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Oh wauw goed idee ja! Spannend hoor maandag hoop dat je een tp mag krijgen. Lekker uitrusten en laat goed voor jezelf zorgen! 21 mei is alleen op een zondag kun je dan ook prikken bij jou in t ziekenhuis? Ik moet dan altijd de maandag terugkomen.
Geplaatst
Wat een prachtig resultaat Johanna. Gefeliciteerd!

Dan zitten we nu weer gezellig in hetzelfde schuitje... wachten op een tp

Jep! Fijn om te kunnen delen!

En Sas, ja klopt. Dan krijg je ma ochtend de uitslag pas. In het weekend is het bloedlab gesloten, maar het citolab is wel gewoon open. Dat scheelt weer. Maar dan heb ik zelf stiekem 20 mei al getest denk ik, hihi.

Geplaatst
Jep! Fijn om te kunnen delen! En Sas, ja klopt. Dan krijg je ma ochtend de uitslag pas. In het weekend is het bloedlab gesloten, maar het citolab is wel gewoon open. Dat scheelt weer. Maar dan heb ik zelf stiekem 20 mei al getest denk ik, hihi. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Oh dat is wel fijn zeg! Ja snap ik hihi. Heb je al testen in huis ? 😜🍀
Geplaatst
Oh dat is wel fijn zeg! Ja snap ik hihi. Heb je al testen in huis ? 😜🍀

Had ik nog liggen ja. Van kruidvat.

Geplaatst
Had ik nog liggen ja. Van kruidvat. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
O die zijn goed! Top hahaha ben je alvast goed voorbereid! Nu volhouden en niet eerder gaan testen 😋👌🏻 Eerst maandag afwachten! Sterkte met herstellen! 🌸🌸🌸
Geplaatst

Hallo iemand hier wachtbankje voor iui👀 Zit op dag 10 vandaag na iui en 13 dagen na ovitrelle.Ik heb wel menstruatiegevoel, veel witte afscheiding en sinds gisteravond ook kleine witte puistjes op me gezicht bij mijn wangen? Ben zo onzeler allemaal ik heb vanmorgen gestest met kruidvattestje dik negatief 🙄Iemand hier dezlefde verschijnselen gehad of iets anders please help..

Geplaatst

Hoi Luna, Wat ontzettend vervelend dat je zo onzeker voelt, maar we weten allemaal hoe het is om in de wachtweken te zitten helaas. Ik heb zelf geen ervaring met iui maar een vriendin van mij wel, ik weet dat zij rond dag 13/14 altijd ongesteld werd. Misschien ben je nog vroeg met testen. Wanneer is je officiële testdag? Bij iui mag je pas na 16 dagen testen toch? Wens je veel sterkte. Nog even afwachten helaas...

Geplaatst
Hallo iemand hier wachtbankje voor iui👀 Zit op dag 10 vandaag na iui en 13 dagen na ovitrelle.Ik heb wel menstruatiegevoel, veel witte afscheiding en sinds gisteravond ook kleine witte puistjes op me gezicht bij mijn wangen? Ben zo onzeler allemaal ik heb vanmorgen gestest met kruidvattestje dik negatief 🙄Iemand hier dezlefde verschijnselen gehad of iets anders please help..

Hoi Luna,

Ik heb voor dit traject 6 iui's gedaan. Ik kan je niet vertellen wat er anders voelt als je wel zwanger bent. Ik kan je wel vertellen dat ik mijn afscheiding een beetje volgde en zoals jij nu omschrijdt hoe je je voelt e.d. betekende bij mij dat ik gewoon ongesteld werd.

Is dit je eerste iui? Het is spannend he? Ook bij iui is het zo dat het heel gewoon is dat je een paar keer moet proberen voordat het lukt, maar iedere poging geeft natuurlijk een kans op een zwangerschap! Als het niet lukt, even balen maar dan gewoon weer met goede moed door naar de volgende poging, bij iui heb je iedere maand een kans.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Geplaatst

@ Johanna wat een top resultaat 18 eicellen.daar houd je vast ook nog een stel goede cryo's aan over !

@sas inderdaad wachtdag 2 alweer bijna erop vind het dit keer veel sneller en relaxer gaan misschien ook door het mooie weer :)

en ik heb dit keer een natuurlijke cyclus zonder medicatie dus ook geen tot weinig klachten . ik mag over 10 dagen officieel testen maar ik ga denk ik weer een testje wagen aanstaande donderdag een week na de tp dus dan zou mijn nod officeel ook zijn.

misschien zorgt het mooie weereis voor een.extra vruchtbare maand we gaan het zien dames !

Geplaatst

@johanna, yes de punctie zit erop. Met een prachtig resultaat!!! Hopelijk mooie bevruchtingen en maandag een tp. Nu lekker uitrusten en je lekker laten verwennen.

@luna, ik hen 9iui,s gehad 😢, qua gevoel vond ik het overkomen als een normale cyclus zonder hulp van het ziekenhuis. Dus idd de bekende krampjes, evenetuele afscheiding, als je die normaal ook hebt dat zal het ws geen goed nieuws zijn. Heel anders dan bij ivf door de vele hormonen en gebruik van ustrogan.

Vandaag naar de apenheul geweest, naast de leuke apen, veeeeeellllll gillende kinderen, dus ik kan er weer even tegen aan haha

Geplaatst
@johanna, yes de punctie zit erop. Met een prachtig resultaat!!! Hopelijk mooie bevruchtingen en maandag een tp. Nu lekker uitrusten en je lekker laten verwennen.

@luna, ik hen 9iui,s gehad 😢, qua gevoel vond ik het overkomen als een normale cyclus zonder hulp van het ziekenhuis. Dus idd de bekende krampjes, evenetuele afscheiding, als je die normaal ook hebt dat zal het ws geen goed nieuws zijn. Heel anders dan bij ivf door de vele hormonen en gebruik van ustrogan.

Vandaag naar de apenheul geweest, naast de leuke apen, veeeeeellllll gillende kinderen, dus ik kan er weer even tegen aan haha

Hahaha, gillende kinderen slaan die rammelende eierstokken soms weer even stil volgend weekend komt een goede vriendin met haar man en twee mannetjes logeren. Vind ik toch ook erg gezellig en heb er dan zelf nog meer zin in om zelf ook kinderen te krijgen, naast dat ik ook blij ben dat wij onze tijd nog aan onszelf hebben.

Ja! Ik hoop ook zo dat alle eitjes rijp waren, mooie bevruchtingen en dan dinsdag hopelijk een tp. Ben veel aan het drinken en mijn lieve vriend zorgt geweldig voor me

2 wachtdagen weggestreept, nog twee te gaan. Mijn vriend wil niet testen voor we de 21ste naar het zh gaan. Ik hoop dat ik hem nog kan overhalen, hihi.

Fijne zonnige zondag morgen!

Geplaatst
Hoi Luna,Ik heb voor dit traject 6 iui's gedaan. Ik kan je niet vertellen wat er anders voelt als je wel zwanger bent. Ik kan je wel vertellen dat ik mijn afscheiding een beetje volgde en zoals jij nu omschrijdt hoe je je voelt e.d. betekende bij mij dat ik gewoon ongesteld werd. Is dit je eerste iui? Het is spannend he? Ook bij iui is het zo dat het heel gewoon is dat je een paar keer moet proberen voordat het lukt, maar iedere poging geeft natuurlijk een kans op een zwangerschap! Als het niet lukt, even balen maar dan gewoon weer met goede moed door naar de volgende poging, bij iui heb je iedere maand een kans. Ik hoop dat je er wat aan hebt!Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
hoi poekie, ik heb eerder een ivf en icsi gehad en allebei twee gezonde dochters superblij mee alleen nu wilden we een derde weer na een tijdje en zijn begonnen met icsi alleen eenheden gonal heeft de fertiltietsarts te laag ingeschat waardoor ik niet genoeg folikkels had waarmee we een icsi konden doen dus zei ze iui escape maar ja uh onbewerkte zaad was 2,3 miljoen na bewerking onder de miljoen dus ja niet zo n hele grote kans natuurlijk maar goed ze wilde het toch proberen wat ze heeft het wel meegemaakt dat er een zwangerschap van is ontstaan dus ja waarom niet maar ik heb nooit een iui gehad dus weet ook niet wat de symptomen zijn van een zwangerschap en de signalen wat ik nu heb wat t zou kunnen zijn dus ja spannen en onzeker inderdaad, had vanavond ook een paar keer steekjes linksonder in buik
Geplaatst
@ Johanna wat een top resultaat 18 eicellen.daar houd je vast ook nog een stel goede cryo's aan over !@sas inderdaad wachtdag 2 alweer bijna erop vind het dit keer veel sneller en relaxer gaan misschien ook door het mooie weer :)en ik heb dit keer een natuurlijke cyclus zonder medicatie dus ook geen tot weinig klachten . ik mag over 10 dagen officieel testen maar ik ga denk ik weer een testje wagen aanstaande donderdag een week na de tp dus dan zou mijn nod officeel ook zijn.misschien zorgt het mooie weereis voor een.extra vruchtbare maand we gaan het zien dames !
Had je bij de vorige cryo tp ook hormonen dan? Ik heb het in natuurlijke cyclus gehad alleen pregnyl moeten spuiten bij beide cryo tp. We gaan na wachtdag 3 jeeeejj!!! Fijn dat we ons beide veel relaxter voelen en samen komen we de dagen wel door! 😋💪🏻 Hopelijk beide een positieve test over 9 dagen 🤞🏻🙏
Geplaatst

@sas ja de vorige cryo was met hormonen eerst de prognova vanaf de eerste menstruatiedag en dan de utrogestan erbij 5 dagen voor de tp .

dan krijg je geen pregnyl

nu niks en alleen de pregnyl spuit dan .

was hartstikke ziek van de hormonen dus vind dit echt 10 keer beter .

Geplaatst
@sas ja de vorige cryo was met hormonen eerst de prognova vanaf de eerste menstruatiedag en dan de utrogestan erbij 5 dagen voor de tp .dan krijg je geen pregnyl nu niks en alleen de pregnyl spuit dan .was hartstikke ziek van de hormonen dus vind dit echt 10 keer beter .
Oké! Waarom kreeg je dat dan de eerste x en nu niet? Want je hebt wel een regelmatige cyclus? Ja ik vindt het ook veeel fijner zonder hormonen. Je bent gewoon lekker jezelf. Echt veel beter. Voel jij iets ? Heb je last van kwaaltjes ofzo na de tp? ☺️🍀 Vandaag wachtdag 3🙏
Geplaatst

ons ziekenhuis doet standaart om dat ze dan beter de dag van de terugplaatsing kunnen plannen . ons ziekenhuis doet de terugplaatsingen niet zelf moet naar het umc hiervoor dus dan komt het plantechnisch beter uit .en zonder medicatie heb je kans dat je dan geen plek hebt . maar dat risico heb ik maar genomen omdat ik het niet xwg zitten me weer twee weken lang leeg te kotsen en niet meer te functioneren .

ik heb tot nu toe weinig kwaaltjes heb wel wat steekjes links onder in mijn buik en in de vagina . verder nog niks maartikel het is nog vroeg de vorige keer toen ik wel zwanger was begonnen mijn borsten rond wachtdag 7 te veranderen .

en jij sas ?

Geplaatst

Oké op die manier! Ja ik vindt het ook wel fijn hoor zonder hormonen!😊👌🏻 Ik heb soms steekjes rechtsonder en een beetje een zwaar gevoel in mn buik. Maar dit had ik vooral de dag na de tp en gister. Vandaag voel ik eigenlijk niet echt heel veel. Maarja is ook nog maar wachtdag 3. Hoop dat het positief is!! Vorige keren voelde ik echt van alles maar betekende helaas niets. Dus hoop dat het nu juist positief is hihi ☺️🙏

Geplaatst

Spannend hoor meiden! Ik kan me voorstellen dat je extra gefocust bent op iedere verandering in je lichaam.

@Johanna hoe voel je je?

Geplaatst

Nou moet je een maand rust hebben, denk je een maand geen ziekenhuis. Ik hou al 2 weken flink wat vocht vast, waardoor ik in deze tjjd 8 kg ben aangekomen. (Gelukkig zijn de eerste 3 er weer af). En vannacht wakker geworden met flinke pijn rondom de eirstokken. waarschijnlijk doordat ik de hele dag op pad ben geweest.

Dacht dat het kwam door bepaalde kruidensupplement kwam , waarmee ik gestart was. Maar het kan ook een late overstimulatie zijn. Hoe dan ook ik hou veels te veel vocht vast. Dus nu verplichte rust (in de rustmaand ;-)) en veel water drinken. Zodat mijn lichaam straks klaar is voor de volgende tp.

Geplaatst
Spannend hoor meiden! Ik kan me voorstellen dat je extra gefocust bent op iedere verandering in je lichaam.

@Johanna hoe voel je je?

Succes meid! Wat vervelend dat je zoveel vocht vast houdt! Heb je nog contact gehad met het zh?

Ik voel me een stuk beter sinds ik geen gonal f meer spuit. Drink veel, eiwitrijk eten en verder probeer uk rust te houden. Zaterdag had ik behoorlijk veel pijn, vandaag is het meer zoals je heftigste dag ongi. Beter dus maar nog niet goed.

Rust houden ben ik slecht in. Maar ik zit veel op de bank. Wil dan toch even wat opruimen of de vaatwasser doen ofzo.

Ik zit een beetje in dubio over een tp. Ik wil zelf ook graag gezond blijven. En de overstimulatie was voor mijn gevoel erg dichtbij, had geen dag langer moeten duren. Ook heb ik nog behoorlijk wat bruinige afscheiding vandaag. Mijn lijf heeft een behoorlijke oplawaai gehad voel ik. Ik wil heel graag zwanger worden. Maar wel veilig en gezond...

Morgenochtend bellen we en overleggen we. Mijn gewicht blijft sinds zaterdag wel redelijk gelijk, temperatuur is in orde. Maar bijv hoesten doet nog zeer. Dus ik twijfel een beetje wat wijsheid is nu.

Geeft een verse tp meer kans op zwangerschap dan een cryo?

Geplaatst
Succes meid! Wat vervelend dat je zoveel vocht vast houdt! Heb je nog contact gehad met het zh?

Ik voel me een stuk beter sinds ik geen gonal f meer spuit. Drink veel, eiwitrijk eten en verder probeer uk rust te houden. Zaterdag had ik behoorlijk veel pijn, vandaag is het meer zoals je heftigste dag ongi. Beter dus maar nog niet goed.

Rust houden ben ik slecht in. Maar ik zit veel op de bank. Wil dan toch even wat opruimen of de vaatwasser doen ofzo.

Ik zit een beetje in dubio over een tp. Ik wil zelf ook graag gezond blijven. En de overstimulatie was voor mijn gevoel erg dichtbij, had geen dag langer moeten duren. Ook heb ik nog behoorlijk wat bruinige afscheiding vandaag. Mijn lijf heeft een behoorlijke oplawaai gehad voel ik. Ik wil heel graag zwanger worden. Maar wel veilig en gezond...

Morgenochtend bellen we en overleggen we. Mijn gewicht blijft sinds zaterdag wel redelijk gelijk, temperatuur is in orde. Maar bijv hoesten doet nog zeer. Dus ik twijfel een beetje wat wijsheid is nu.

Geeft een verse tp meer kans op zwangerschap dan een cryo?

Hoi, dat de dag na de punctie voelt als een heftige menstruatie komt me bekend voor. Ook de bruine afscheiding is vrij normaal volgens mij. Dit is volgens mij niet echt iets om je zorgen over te maken, maar overleggen is natuurlijk altijd slim. Volgens mij zou bij jou de tp dinsdag zijn toch? Dan ben je al wel weer 2 dagen verder. Ik zit nu op de vierde dag na de punctie en voel me al weer aardig goed. Gisteren zelfs nog een middagje gesport. Het herstel valt me dus uiteindelijk wel mee.

Super fijn dat je je gelijk zoveel beter bent gaan voelen nu je geen hormonen meer hoeft te spuiten!

Laat je nog weten of je wel of geen verse tp gaat doen?

Geplaatst

@ Pino wat super vervelend meis! Hoop dat je gauw opknapt en t vocht wegtrekt. Het is ook niet niks zo'n punctie.. 😔 Hopelijk gauw hersteld voor je tp! Sterkte lekker rustig aan doen! 🌸🌸

Geplaatst

@ poekie wat fijn dat je zo vlug hersteld en het goed gaat met je. Had je zondag nog gebeld voor de tussenstand van je embryo's? Ben benieuwd!! 😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden