Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja je hebt echt gelijk 😔 Je valt echt in een gat na de tp. En iedereen duimt voor je in je omgeving enz en je brandt kaarsjes en ik ben goed voor de wereld en niet vloeken enz want geloof wel een beetje in karma hihi. Nou ik werk met kindjes die een ontwikkelingsachterstand hebben dus ik doe ook mooi en dankbaar werk. Voor de rest kan ik niks anders dan duimen en hopen op een beetje geluk. Ik wist toen ik 14/15 was al dat ik heel graag met kinderen wilde gaan werken en een gezin wilde. Iedereen in mn omgeving zegt dat moeder op mn voorhoofd geschreven staat en dat ik echt een moedertje ben. Nu moet het nog werkelijkheid worden. Lijkt me echt fantastisch om zo'n kindje te mogen voelen groeien in je buik en dan de bevalling waarbij je voor t eerst t kleintje ziet van jou en je vent. Op wie lijkt hij/zij? Zo benieuwd. Hoop dat het goed zit dit keer🙏😊

Ja meid! Herkenbaar. En je van harte gegund!!! Dan brei ik nog wat mutsjes hoor! Wat als je nu zwanger wordt, wordt het een winterkindje haha

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja dat moet gewoon nu lukken ik blijf voor je duimen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel lieverd😊
Geplaatst
Ja meid! Herkenbaar. En je van harte gegund!!! Dan brei ik nog wat mutsjes hoor! Wat als je nu zwanger wordt, wordt het een winterkindje hahaVerstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Dankje lief van je!! Ja hihihi! Geweldig toch! Lijkt me fantastisch zon mooi mutsje kan alleen niet zo goed breien 🙈😊 xx
Geplaatst
Dankje lief van je!! Ja hihihi! Geweldig toch! Lijkt me fantastisch zon mooi mutsje kan alleen niet zo goed breien 🙈😊 xx

Nu ik toch op de bank zit... Brei er graag een voor je. Het is trouwens helemaal niet zo moeilijk als het eruit ziet. Ik heb op een ander onderwerp wat filmpjes gezet en uitleg zodat je het eventueel zelf kunt doen.

Geplaatst

dames ik lees overal dater pregnyl halveerd per dag geld dat ook voor de ovitrille?

en zijn er dames die het gebruiktoch hebben en weten wanneer het uit je lijf was?

Geplaatst
Nu ik toch op de bank zit... Brei er graag een voor je. Het is trouwens helemaal niet zo moeilijk als het eruit ziet. Ik heb op een ander onderwerp wat filmpjes gezet en uitleg zodat je het eventueel zelf kunt doen. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Super Lieff van je!! 😊💋 zou ik heel leuk vinden! Nu hopen op een tweede streepje🍀
Geplaatst
dames ik lees overal dater pregnyl halveerd per dag geld dat ook voor de ovitrille? en zijn er dames die het gebruiktoch hebben en weten wanneer het uit je lijf was?
Ik lees op een ander forum dat het bij de dames 14 dagen duurde voor het eruit was en bij de ander 10 dagen. Dus tussen de 10 en 14 dagen. Ik zou gewoon het weekend pas weer een testje doen als ik jou was. Dat is t klote met vroeg testen... maar t zit vast wel goed bij jou, je hebt een duidelijk streepje!
Geplaatst
Ik lees op een ander forum dat het bij de dames 14 dagen duurde voor het eruit was en bij de ander 10 dagen. Dus tussen de 10 en 14 dagen. Ik zou gewoon het weekend pas weer een testje doen als ik jou was. Dat is t klote met vroeg testen... maar t zit vast wel goed bij jou, je hebt een duidelijk streepje!
ja ik denk dan zou het streepje lichter zijn toch want al zou het 14 dagen duren dat is dan morgen kan zou het al te verwaarlozen zijn . heb nog twee pakken testen liggen doe gewoon ff elke dag testje
Geplaatst

ja precies judy dat denk ik ook, vindt dat je een mooie test hebt hoor voor pas wd 6! Ik durf echt nog niet dus ik ga netjes wachten hihi.. Als je zoveel testen hebt kun je wel elke dag een testje doen inderdaad!! ben benieuwd naar de oploop van je testjes.

Geplaatst

Nou beste mensen....:-( verdrietigggg modus

Ik ben nog steeds niet ongesteld en wel krampen elke keer en een ongesteldheidsgevoel al een week hoor maar goed ik moet morgen testen of ik zwanger ja of nee.. maar kon het natuurlijk niet laten en heb het eigenlijk al de afgelopen twee dagen zitten doen maar uitslag negatief.. moest de arts toch bellen want utrogestan red ik niet meer voor vandaag blijkbaar te weinig in pak mistte vandaag en morgen nou aan de tel verhaal verteld en hoe het gaat... zegt ze "ik laat je een bloedtest doen ikzelf denk niet dat je zwanger bent namelijk want je teste vandaag negatief " huh ik dacht altijd dat we niet mochten teste tot de testdag en nog twee dagen boven de 14 dagen dan heb je pas echt duidelijkheid ?! Ze zei nee ik denk het niet dat je t bent nou ja slaat in als een bom natuurlijk prima ik naar z huis uitslag zou ik vandaag in de middag krijgen en ze zei nee je bent niet zwanger ik moest stoppen met utrogestan die had ik toch niet meer zodat de menstruatie op gang kan komen en dan maken we een afspraak weer voor over kleine drie weken en weer beginnen met een lang schema ik dacht dat we nu al bij deze menstruatie kunne doorpakken maar dat deed ze niet we gaan weer voor icsi hier voor was een escape iui maar met icsi moet je toch op de derde dag van mentruatie met decapeptyl beginnen ze zegt de 21 e dag ik begreep t niet nu heb ik eind mei een afspraak slopend dit !!!

Geplaatst
Nou beste mensen....:-( verdrietigggg modus

Ik ben nog steeds niet ongesteld en wel krampen elke keer en een ongesteldheidsgevoel al een week hoor maar goed ik moet morgen testen of ik zwanger ja of nee.. maar kon het natuurlijk niet laten en heb het eigenlijk al de afgelopen twee dagen zitten doen maar uitslag negatief.. moest de arts toch bellen want utrogestan red ik niet meer voor vandaag blijkbaar te weinig in pak mistte vandaag en morgen nou aan de tel verhaal verteld en hoe het gaat... zegt ze "ik laat je een bloedtest doen ikzelf denk niet dat je zwanger bent namelijk want je teste vandaag negatief " huh ik dacht altijd dat we niet mochten teste tot de testdag en nog twee dagen boven de 14 dagen dan heb je pas echt duidelijkheid ?! Ze zei nee ik denk het niet dat je t bent nou ja slaat in als een bom natuurlijk prima ik naar z huis uitslag zou ik vandaag in de middag krijgen en ze zei nee je bent niet zwanger ik moest stoppen met utrogestan die had ik toch niet meer zodat de menstruatie op gang kan komen en dan maken we een afspraak weer voor over kleine drie weken en weer beginnen met een lang schema ik dacht dat we nu al bij deze menstruatie kunne doorpakken maar dat deed ze niet we gaan weer voor icsi hier voor was een escape iui maar met icsi moet je toch op de derde dag van mentruatie met decapeptyl beginnen ze zegt de 21 e dag ik begreep t niet nu heb ik eind mei een afspraak slopend dit !!!

Oh lieverd!! Wat vreselijk! Niet zwanger dus en ook nog eens zo lang wachten. Wel fijn om je lijf even de tijd te geven zich weer klaar te maken. Hoe graag je ook verder wilt. Ik hoop dat de icsi nu wel aan slaat. Krijg je nu een ander schema of andere medicatie? Weten ze waar het vorige keer aan lag?

Geplaatst

Hoi Luna wat ontzettend vervelend meid. Je arts bedoeld dag 21 omdat je bij een lang schema eerst de pil moet slikken, misschien dat ze bedoeld dat je eerst de pil gaat slikken. Je begint daarna met deca spuiten. Na het stoppen van de pil wordt je ongesteld en de derde dag begin je met stimuleren met menopur of gonal f of iets anders wat je hebt gekregen. Heb je al eerder icsi gedaan of wordt dit de eerste keer? Sterkte ! 🌸 En houd moed!! 🍀

Geplaatst

Ja je hebt gelijk me lichaam moet er weer klaar voor zijn maar goed ik zit op de autom piloot wil doorpakken :-( ik hoor het allemaal op de gemaakte afspraak ze zei zoiezo een lang schema en de hoeveelheid gonal gaat omhoog want die had ze laag ingecalculeerd waardoor ik maar twee folikkels had van om en bij 17 en 19 dus ja was wel kwaad ik voelde me een proeflonijn hoe kan je daar nou een fout mee maken en als ik nu op t net kijk dan wordt ik weer gek er zijn vrouwe die al bijna 13 dagen over tijd zijn en geen menstruatie hebben en testen negatief en bloedtest negatief en achteraf bleken ze toch zwanger te zijn dus ik wordt een beetje licht in me hoofd nu van al die teksten en ervaringen

Oh lieverd!! Wat vreselijk! Niet zwanger dus en ook nog eens zo lang wachten. Wel fijn om je lijf even de tijd te geven zich weer klaar te maken. Hoe graag je ook verder wilt. Ik hoop dat de icsi nu wel aan slaat. Krijg je nu een ander schema of andere medicatie? Weten ze waar het vorige keer aan lag? Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Geplaatst
Ja je hebt gelijk me lichaam moet er weer klaar voor zijn maar goed ik zit op de autom piloot wil doorpakken :-( ik hoor het allemaal op de gemaakte afspraak ze zei zoiezo een lang schema en de hoeveelheid gonal gaat omhoog want die had ze laag ingecalculeerd waardoor ik maar twee folikkels had van om en bij 17 en 19 dus ja was wel kwaad ik voelde me een proeflonijn hoe kan je daar nou een fout mee maken en als ik nu op t net kijk dan wordt ik weer gek er zijn vrouwe die al bijna 13 dagen over tijd zijn en geen menstruatie hebben en testen negatief en bloedtest negatief en achteraf bleken ze toch zwanger te zijn dus ik wordt een beetje licht in me hoofd nu van al die teksten en ervaringen

Maak jezelf niet gek met verhalen van anderen. Jouw lijf is jouw lijf. Ik heb aangegeven dat ik heftig reageer op hormonen. Goh, verrassing toen dat ook gebeurde. Ze geven iedereen het standaard protocol de eerste keer dat niet voor niets zo ingesteld is natuurlijk. Goed om dit met je arts te bespreken. Ik snap je frustratie desalniettemin!!

Geplaatst

Hoi Sas25 ja erg vervelend maar goed heb t niet in de hand wordt alleen een beetje verdrietig van al die onzekerheid dalijk komt mijn menstruatie niet dan zit ik nig in onzekerheid en al die verhalen van andere vrouwen die wel achteraf zwanger waren ondanks de neg testen en bloedtest ? Ja ik heb een icsi gegad en was in een keer raak een prachtige dochter gekregen dit was ook een icsi alleen niet genoeg folikkels waardoor de arts afweek naar escape iui nou niet gelukt dus en ik mag geen anticonceptie gebruiken omdat ik na de keizersnede van mijn dochter een ldubbele longembolie heb opgelopen:-( half jaar aan de bloedverdunning en toen wtot me bloed weer goed wasdaarna mocht ik stoppen want was nog te jong om nu al aan de bloedverdunning te zitten en alles zag wr goed uit dus ... en daarom mag ik geen anticonceptie gebruiken heb ik in deze cyclus ook niet gedaan..

Hoi Luna wat ontzettend vervelend meid. Je arts bedoeld dag 21 omdat je bij een lang schema eerst de pil moet slikken, misschien dat ze bedoeld dat je eerst de pil gaat slikken. Je begint daarna met deca spuiten. Na het stoppen van de pil wordt je ongesteld en de derde dag begin je met stimuleren met menopur of gonal f of iets anders wat je hebt gekregen. Heb je al eerder icsi gedaan of wordt dit de eerste keer? Sterkte ! 🌸 En houd moed!! 🍀
Geplaatst

Dank je wel voor je peptalk ga ik ook zeker doen en jij succes ook met alles ik kom af en toe spieken op t forum hoe het met iedereen gaat ;-)

Maak jezelf niet gek met verhalen van anderen. Jouw lijf is jouw lijf. Ik heb aangegeven dat ik heftig reageer op hormonen. Goh, verrassing toen dat ook gebeurde. Ze geven iedereen het standaard protocol de eerste keer dat niet voor niets zo ingesteld is natuurlijk. Goed om dit met je arts te bespreken. Ik snap je frustratie desalniettemin!!Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Geplaatst
Hoi Butterfly, welkom bij deze hyperactieve wachtbank. Een halve dag niet lezen levert minstens 20 minuten leesvoer op 😂😂

Ik heb in maart ook 1 eileider laten verwijderen ivm de hydrosalphinx. Dat zijn er natuurlijk geen twee dus in theorie zou het hier natuurlijk gewoon nog op de normale manier kunnen, maar daar gaan we na 3 jaar maar niet vanuit. Ik zit nu ook op het wachtbankje na onze tweede icsi poging. Uit de eerste poging zijn geen embryo's gekomen, maar wel veel informatie. Zo hebben ze het stimulatieschema aangepast de tweede keer en is de hydrosaphinx verwijderd. Ik heb nu dan ook weer meer vertrouwen in het proces.

Ik was vooraf ook heel bang voor mijn reactie op de hormonen vooral qua stemmingswisselingen. Dit had ik achteraf nog het ergst bij de pil. De spuiten gingen eigenlijk prima. Zo zie je maar weer het is bij iedereen anders. Je kunt niet meer dan het over je heen laten komen en positief te blijven. Het is tenslotte voor een goed doel. Zet m op!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hoi poekie

Inderdaad wat een drukte hier ik kan het amper bijhouden hahah 😉

Jij had ook hydro dus. Ja ik in beide dus die konden beter verwijderd worden bij ivf omdat het vocht wat er uit liep toxisch is en de embryo eruit kan spoelen bij een tp.

Wat spannend jij weet dus over 2 weken of je zwanger bent. Spannend hoor.

Was jou andere eileider wel goed?

Ik reageer nu ook apart op de pil vind ik ik heb hem jaren niet geslikt en nu dan met de 2e strip bezig . ( doorgeslikt ) en ben vreselijk moe moe moe en koppijn niet normaal. Ik ben benieuwd hoe ik op de prikken ga reageren.

22mei krijg ik schema en de prikken plus instructies. Hoeveel prikken moet je per dag zetten? En hoelang ? Is verschillend he begreep ik. Hoe ervaarde jij de punctie ?

Ik ben zo benieuwd of ik zwanger ga worden Door middel van ivf.

Ik zal voor jullie duimen iig ❤💙

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb nog een vraagje. Ik heb namelijk erg last van allergieën om precies te zijn netelroos . Ik heb allergie testen gedaan ( bloeder voor inhalatie allergie huisstofmijt e.d) en daar kwam niks uit. Ben nu doorgestuurd naar dermatoloog. Probleem is ik slik om de 2 a 3 dagen een cetrizine ( antihistamine pilletje) tegen de allergie . Ik kan echt niet zonder word dan benauwd en krijg gigantische jeuk word letterlijk zoek ervan. Weet iemand of je dit gewoon mag blijven slikken tijdens de IVF en eventuele zwangerschap . Het is gelukkig de enige medicatie die ik slik 1 zo'n tabletje om de zoveel dagen maar toch, zijn er hier vrouwen die er ervaring mee hebben of dit toegestaan is?

Geplaatst
Ik heb nog een vraagje. Ik heb namelijk erg last van allergieën om precies te zijn netelroos . Ik heb allergie testen gedaan ( bloeder voor inhalatie allergie huisstofmijt e.d) en daar kwam niks uit. Ben nu doorgestuurd naar dermatoloog. Probleem is ik slik om de 2 a 3 dagen een cetrizine ( antihistamine pilletje) tegen de allergie . Ik kan echt niet zonder word dan benauwd en krijg gigantische jeuk word letterlijk zoek ervan. Weet iemand of je dit gewoon mag blijven slikken tijdens de IVF en eventuele zwangerschap . Het is gelukkig de enige medicatie die ik slik 1 zo'n tabletje om de zoveel dagen maar toch, zijn er hier vrouwen die er ervaring mee hebben of dit toegestaan is?

Hee! Dit zou ik overleggen met je arts. En ook welke alternatieven er anders zijn zowel voor je allergie als medicatie tijdens je ivf.

Geplaatst
ooh wat spannend ik kan het bijna niet geloven .zo bang dat het dan toch oineens de ovitrille is . maar als op de bijsluiter 10 dagen staat mag je daar wel vanuit gaan toch .anders zo dat streepje ook lichter zijn toch
In het ziekenhuis zullen ze altijd zeggen er staat 10 dagen in de bijsluiter maar elk lichaam is anders de een heeft langer nodig om het af te breken dan de ander. Daarom teste ik altijd op dag 10 pf 11 na de Ovitrelle om er zeker van te zijn dat het eruit was en nicht ik later bijvoorbeeld een positieve test in handen hebben zou dat van een zwangerschap zijn En ik las dat jij bij je vorige tp zwanger was en ook zo vroeg positief teste dus ik ga er echt wel vanuit dat je zwanger bent lieverd 😘
Geplaatst
Ja dat moet gewoon nu lukken ik blijf voor je duimen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sas ik begrijp je volkomen, Ik duim zooo voor je dat je dik zwanger bent😀 en dat je over 9 maandjes je kleine wonder mag vasthouden Houd de moed en blijf positief nog ff volhouden lieverd ❤️
Geplaatst
dames ik lees overal dater pregnyl halveerd per dag geld dat ook voor de ovitrille? en zijn er dames die het gebruiktoch hebben en weten wanneer het uit je lijf was?
Dat klopt judy. In het begin bij mijn eerste verse tp heb ik pregnyl gespoten en dat was ook weg op dag 10 of 11 na het zetten vd spuit. Maar Ovitrelle breekt sneller af is een synthetische vorm van de pregnyl is echt Huh vanuit plas van vrouwen en Ovitrelle wordt gemaakt althans zo heb ik t begrepen Daarom vindt ik het voor mezelf fijn om altijd wel op dag 10 te testen dan weet je voorjezelf wanneer jouw kichaam t ongeveer heeft afgebroken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden