Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik ben nu bezig met de tweede poging. Heb twee terugplaatsingen gehad waarbij de tweede wel wat heeft gedaan maar uiteindelijk niet heeft doorgezet. Ik heb nog 1 cryo over maar na een (vroege) miskraam heb je in België eerst een verplichte rustmaand. Vervelend, maar hierdoor is er voor ons eindelijk weer eens een mogelijkheid om op vakantie te gaan, dus daar gaan we morgen lekker van genieten. En dan over een week of 4 de volgende terugplaatsing.

Succes met de decapeptyl. Je ging de spuiten geloof ik niet zelf zetten he? Ik had vaak al snel het gevoel of de spuit op een 'lekker' plekje zat. Op sommige plekken is het gevoeliger dan op andere plekken. Als ik het al pijnlijk vond de naald erin te doen (vaak valt dat echt heel erg mee!) Haalden we hem eruit en probeerden we een ander plekje. Dat werkte voor mij heel goed.

Succes! Ik weet zeker dat je het kan!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik denk dat het ook beter is voor jezelf om even rust te nemen. ( alhoewel ik snap dat je het liever gister dan vandaag tp hebt) geniet lekker van de vakantie, hoofd lekker op nul zeggen en volgende maand samen weer fris en fruitig instappen!

Hoelang was de tweede cryo dan blijven zitten ? En heb je mijn link gelezen die ik naar Pino had gestuurd ? Is wellicht het proberen waard

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Oh?! Ik begin maandag met meno pur en heb eerste echo 31 juli. Wat gek he, dat die schema's zo verschillen!

Is dit ook jouw eerste keer? Of al eerder een poging gedaan ? En merk je dat je humeur anders is door de hormonen?

Dankje, mijn vriend gaat het doen! Ik word al lam in mijn botten als ik aan naalden denk..... succes!!!

Nee me 2 de keer.. die is helaas niet gelukt.. ben ik geopereerd zijn mijn 2 eileiders verwijderd.. die zaten vol met vocht.. ( kan de embryo wegspoelen) dus nu een nieuwe poging zonder eileiders..

Ja de schema's verschillen erg! Maar dan lopen wij wel dicht bij elkaar denk ik kwa echo's enz..

Mijn humeur veranderd niet volgens mij hihi.. bij jouw wel?

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Nee me 2 de keer.. die is helaas niet gelukt.. ben ik geopereerd zijn mijn 2 eileiders verwijderd.. die zaten vol met vocht.. ( kan de embryo wegspoelen) dus nu een nieuwe poging zonder eileiders..

Ja de schema's verschillen erg! Maar dan lopen wij wel dicht bij elkaar denk ik kwa echo's enz..

Mijn humeur veranderd niet volgens mij hihi.. bij jouw wel?

Ik ga het nog meemaken. Ik begin maandag pas met menopur.. ja de week van 1 aug inderdaad hebben wij allebei de echo's. Wel leuk om te zien wanneer jij dan punctie krijgt. ( jij begon dus 3 dagen eerder met hormonen) let me know wat ze 30e bij echo zeggen! Spannend!!

Geplaatst
Nee ? Oh ik dacht dat het juist heel belangrijk was, omdat ik op de blog van appeltje eitje zag dat ze die eitjes gingen meten. En dan vanaf 20 mm stoppen met menopur en dan pregnyl en punctie. En hoeveel echo's hebben jullie moeten doen voordat je pregnyl mag spuiten ?

Tuurlijk moeten ze wel wat follikels zien om te kunnen meten, maar als ze er bijv 5 zien terwijl het er 7 zijn. Is niet erg, die worden tijdens de punctie ook meegenomen.

Geloof dat ze er bij mij 8 zagen, waren er uiteindelijk 11. Waarvan 2 kleinere. En van de 11 waren er 10 bevrucht. Dus ook iig 1 van de kleinere heeft meegedaan. Uiteindelijk waren er 7 goed gemoeg. 1 verse tp gehad na 3 dagen en 6 cryo,s zijn na 5 dagen ingevroren. Daarvan heb ik er nu nog 4 over.

Ik heb best wel wat echo,s gehad toen, voordat ik ovitrelle (vergelijkbaar met pregnyl) kon zetten. Maar dat komt omdat de dosering gonal-f (vergelijkbaar met menopur) te laag was. Dus na een week had het niks gedaan. Maar na ophoging, had ik gelukkig best een goed resultaat. Maad het heeft uiteindelijk dus een week langer geduurd dan het schemaatje aangaf.

Daarom mijn tip, doe het echt stap voor stap.

Succes vandaag met de eerste spuit!!!

Geplaatst
Erg he haha.. ik ben gister begonnen met gonal f spuiten.. die laat de eitjes groeien.. 30 juli heb ik de eerste echo.. zou rond die tijd wel te horen krijgen hoe en wat..

Succes met je eerste spuit!!

Succes!!! Laat die eitjes maar mooi groeien! 🍀

Geplaatst
Succes!!! Laat die eitjes maar mooi groeien!
Jaaah! Dankje ik spuit nu meer dan de vorige keer.. hoop dat er meer uit komt

Geplaatst
Jaaah! Dankje ik spuit nu meer dan de vorige keer.. hoop dat er meer uit komt

Jij gebruikt ook gon f? Hoeveel eenheden spuit je als ik vragen mag?

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Jij gebruikt ook gon f? Hoeveel eenheden spuit je als ik vragen mag?

Eerste keer 150.. en nu 175.. en jij?

Geplaatst
Eerste keer 300..ga straks naar 450

Ow dat zijn wel andere hoeveel heden..

Geplaatst
Eerste keer 300..ga straks naar 450

Wow, das veel. Ik begon met 150 en is opgehoogd naar 225. Ze zeiden in hey ziekenhuis ook dat ze nooit meer doen dan 225 omdat het geen toegevoedge waarde zou hebben. Wat hier trouwens al weerlegt werd door een aantal. Vreemd he.

Geplaatst

Stand van zaken

Butterfly: wachtmaand, 1 cryo

Yvje1977: 14-9 start decapeptyl, ivf2

Christel81: stop iui, start icsi, 23-7 start decapetyl

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Pino: nog 4 cryo,s, bij goede bms 29-7 tp

Miranda: 14-7 echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s, natuurlijke cyclus met ustrogan

Minima: 3-7 start progynova voor cryotp, 21-7 cryo terugplaatsing

Amf: 2 juli punctie gehad, 11 eitjes 10 bevrucht, 5juli tp gehad, bloedingen innesteling of menstruatie, 16-7 negatief getest

Yamila: stimulatiefase ivf, 10-7 laatste pil

Eatpraylove: start 29-6

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: deze maand start poging 2, bij volgende menstruatie start Synarel en Menopur.

Mariag: 15-7 punctie gehad, 18 eitjes, 18-7 tp

Evi. H, bezig met decapeptyl, 21 juli start gonal-f, 30-7 1e echo

Lautje:18 juli Startecho, 22 juli -28 juli decapeptyl, 24 juli - 31 juli menopur, 31 juli 1e echo en hoe verder.

Geplaatst
Wow, das veel. Ik begon met 150 en is opgehoogd naar 225. Ze zeiden in hey ziekenhuis ook dat ze nooit meer doen dan 225 omdat het geen toegevoedge waarde zou hebben. Wat hier trouwens al weerlegt werd door een aantal. Vreemd he.
Zij een arts ook tegen mij... Maar mn eigen denkt daar inderdaad anders over..

Geplaatst

Ik ben trouwens gisteravond ongesteld geworden. En straks eerste decapeptyl. Moet je juist ongesteld zijn of niet? En mag je ook een wijntje drinken tijdens de injecties ?

Geplaatst

dames ook ik plof op dit bankje. Lief dat jullie een 2.0 bankje hebben aangemaakt. Hopelijk werkt dit ook en wordt dit tweede deel van juli een positief deel.

Ik ga eens even rustig wat teruglezen. Heb al wel meegelezen de afgelopen dagen maar wil er deze ronde minder mee bezig zijn, ik hoop dat dit lukt. haha.

Geplaatst
Ik denk dat het ook beter is voor jezelf om even rust te nemen. ( alhoewel ik snap dat je het liever gister dan vandaag tp hebt) geniet lekker van de vakantie, hoofd lekker op nul zeggen en volgende maand samen weer fris en fruitig instappen!

Hoelang was de tweede cryo dan blijven zitten ? En heb je mijn link gelezen die ik naar Pino had gestuurd ? Is wellicht het proberen waard

De embryo was ingenesteld, maar niet door blijven delen. Hoe die is blijven zitten? Ik snap je vraag niet helemaal.

Nee ik heb je link eigenlijk niet gelezen, misschien doe ik dat nog wel een keertje.

Geplaatst
De embryo was ingenesteld, maar niet door blijven delen. Hoe die is blijven zitten? Ik snap je vraag niet helemaal.

Nee ik heb je link eigenlijk niet gelezen, misschien doe ik dat nog wel een keertje.

Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik vraag denk ik.. hoe weet je dat het ingenesteld was ? Gaf je test aan dat je zwanger was ? En kwam je vervolgens bij de echo erachter dat hij niet meer leefde ?

Want zodra zij het terug plaatsen slik je ustrogan zodat die zich gaat innestelen toch ?

Doe je dit traject samen met je partner of via donor ? Als je het met je partner doet, zou ik toch maar de link lezen. Misschien dat het je kan helpen voor de volgende ronde 🦋

Geplaatst
Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik vraag denk ik.. hoe weet je dat het ingenesteld was ? Gaf je test aan dat je zwanger was ? En kwam je vervolgens bij de echo erachter dat hij niet meer leefde ?

Want zodra zij het terug plaatsen slik je ustrogan zodat die zich gaat innestelen toch ?

Doe je dit traject samen met je partner of via donor ? Als je het met je partner doet, zou ik toch maar de link lezen. Misschien dat het je kan helpen voor de volgende ronde 曆

Wij slikkende geen Ustrogan...dit moeten we een aantal keren per dag opsteken 😉

Geplaatst
Wij slikkende geen Ustrogan...dit moeten we een aantal keren per dag opsteken
Hihi daar wil ik nog f niet aan denken..

Geplaatst
Wij slikkende geen Ustrogan...dit moeten we een aantal keren per dag opsteken

Owja hihi... moet het nog ophalen bij de apotheek zijn kleine bolletjes toch ? Hoevaak moet je dat dan doen ? En Hoelang ?

Geplaatst
Owja hihi... moet het nog ophalen bij de apotheek zijn kleine bolletjes toch ? Hoevaak moet je dat dan doen ? En Hoelang ?

Iedereen heeft zn eigen schema daarmee

Niet fijn! Succes in ieder geval... Utro is meestal 3x per dag daarom gebruik ik crinone.. 1x per dag.

Geplaatst
Hihi daar wil ik nog f niet aan denken..

Nou het positieve is dat je dan eindelijk een mini embryo in je buik hebt die hopelijk jullie kindje wordt...verder is het maar vieze smurie 😝

Geplaatst
Iedereen heeft zn eigen schema daarmee

Niet fijn! Succes in ieder geval... Utro is meestal 3x per dag daarom gebruik ik crinone.. 1x per dag.

Hoezo niet fijn ? Moet je inleg kruisjes leggen ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden