Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wooww echt vervelend he? Ik heb gister later op de ochtend nog wel een half uurtje mn ogen dicht gedaan, maar als ik wakker wordt gaan mn hersens gelijk aan en dan kan ik niet meer slapen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Wooww echt vervelend he? Ik heb gister later op de ochtend nog wel een half uurtje mn ogen dicht gedaan, maar als ik wakker wordt gaan mn hersens gelijk aan en dan kan ik niet meer slapen

Haha ik herken dat zo! Je wilt wel verder slapen maar zodra dat brein aan gaat is het voorbij..

Ach ze zeggen dag we dan goed kunnen oefenen haha..

Zolang je idd overdag nog een tukkie kan bouwen. Dat scheelt echt wel

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst

Poeh inderdaad is dat oefenen... Zoonlief verkouden dus wij hele slechte nacht gehad... En dames geloof me, veel mannen worden er nieuwe t automatisch wakker van net als wij!

Gelukkig hij ging er vanmorgen met de kleine uit... Ik mocht even lekker uitslapen... Komt hij om 11u vragen of ik nog uit bed kom hele dag van slag..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Goeiemorgen vroege vogels !

Ik moest weer even teruglezen, hihi

@kitkat de bloedingen al gestopt? Wat shit zeg, je wilt deze periode gewoon ontspannen in en geen gezeur aan je lijf!

@Ash die echo is echt fantastisch, wat een heerlijk bolletje! Zo bijzonder nog zo klein maar al zo mooi

@sharlee as donderdag je eerste echo toch? Wat heerlijk, nog maar 3 nachtjes slapen

@danlon dat pakje is echt zoet!! Hihi maarja wat wordt nou nr twee he...

Ik heb helaas een verkoudheid te pakken maar als voordeel dat ik niet misselijk ben! Alleen nu krijg je het, nu voel ik niks meer in mijn buik of iets... ga ik gelijk weer twijfelen of het nog wel goed gaat met de kleine.

Wat zijn wij vrouwen toch vreselijke wezens voor onszelf he!

Ik heb trouwens 15/12 mijn afspraak bij de vk

@Inge35 hahaha lekker rustig aan met de kamer en de spulletjes herken ik wel.. wij hopen dat dat we in april kunnen beginnen

@poekie bij jou ook alles goed?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Goeiemorgen vroege vogels !

Ik moest weer even teruglezen, hihi

@kitkat de bloedingen al gestopt? Wat shit zeg, je wilt deze periode gewoon ontspannen in en geen gezeur aan je lijf!

@Ash die echo is echt fantastisch, wat een heerlijk bolletje! Zo bijzonder nog zo klein maar al zo mooi

@sharlee as donderdag je eerste echo toch? Wat heerlijk, nog maar 3 nachtjes slapen

@danlon dat pakje is echt zoet!! Hihi maarja wat wordt nou nr twee he...

Ik heb helaas een verkoudheid te pakken maar als voordeel dat ik niet misselijk ben! Alleen nu krijg je het, nu voel ik niks meer in mijn buik of iets... ga ik gelijk weer twijfelen of het nog wel goed gaat met de kleine.

Wat zijn wij vrouwen toch vreselijke wezens voor onszelf he!

Ik heb trouwens 15/12 mijn afspraak bij de vk

@Inge35 hahaha lekker rustig aan met de kamer en de spulletjes herken ik wel.. wij hopen dat dat we in april kunnen beginnen

@poekie bij jou ook alles goed?

Jaaa gelukkig nog maar 3 nachtjes...hoop dat het goed gaat. Vanmrg weer een bloeding...pff om gek van te worden. Fijn dat je misselijkheid weg is...erg he al die gevoelens en gedachtes...wat kunnen we onszelf toch gek maken he

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Chanty-81: 21-6-2018

Sharlee: 11-7-2018

Kitkat: 14-7-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Danlon: 13-11-17 gyn en echoscopist

Ash: 14-11 controle vk 18-12 20wk echo

Chanty-81: 15-11 echo bij vk, 9wk

Sharlee: 16-11 echo 6+1 wk

Poekie: 16-11-17 echo 11 wk

Inge35: 23-11 20wk echo

Kitkat: 29-11 echo

Kims:15-12 vk

Geplaatst

@kims ja hoor hier alles goed! Ik wacht met smart op de volgende echo hahaha.

@danlon vandaag weer een echooooo!!

Geplaatst

Uitgerekend:

Kitkat: 29-11 echo

Danlon: 7-12 vk, 14-12 gyn&echoscopist

Geplaatst

Hey dames,

Lijst is weer ge-update.

Was iemand bij de gyn ook zwanger van tweeling... Haar buik was ongv net als die van mij... Zij was al 23wk kom ik aan met mn 15+4...

De echo was goed babies bewogen lekker... En ik heb gevraagd om naar de verstopper te kijken... Maar t meisje had benen gekruist... En de verstopper was ook echt niet van plan wat te laten zien.

De echo duurde ongv 45min. Blijkbaar kon ik dat niet aan want moest er van overgeven... Echt lullig daar bij de echoscopist ! Maar ze was wel heel lief en vond t vooral voor mij erg..

Vond het wel bijzonder te zien hoe hoog de babies zitten. De ene zit precies onder m'n navel, de andere erboven.. Best bizar toch hoe snel je baarmoeder dan groeit.

Bij de gyn was het op zich oke, maar ze maken zich wel wat zorgen om mijn bloeddruk. Ik heb vorige keer zwangerschapsvergiftiging gehad. Kans groter dat ik t nu ook krijg, zeker met tweeling. Ik moet tot de 35e week nu elke dag 100mg aspirine. En 3x per dag mn bloeddruk meten. Dan in dec kijken of ik medi krijg voor bloeddruk.. En hopen dat er geen opname bijkomt.. Dat was vorige x zo.

Wel gaf de gyn ook aan dat zoals het er nu uit ziet de tweeling niet super veel eerder zal komen omdat ze alles zelf hebben, eigen placenta, eigen vruchtzak en dik tussenschot... Dusss daarmee zei hij eigk dat het twee eiig is vanuit zijn oogpunt

Ben helemaal gesloopt vandaag, morgen maar even een bijkomdag.. Lang verhaal hihi.... Moest t even kwijt..

Geplaatst

Mooi verhaal weer @Danlon! Fijn dat alles weer goed is gegaan en dat je weer een goede echo had. Ach eigenwijze kinderen die niet op de foto willen... nu al preuts ;-)

Ik hoop voor je dat met de bloeddruk alles goed blijft gaan. Bij mij is het probleem juist dat mn bloeddruk te laag is, maar dat is met af en toe een dropje goed op te lossen hahaha.

Nu heb je zie ik voorlopig even geen afspraken meer staan??

Geplaatst
Mooi verhaal weer @Danlon! Fijn dat alles weer goed is gegaan en dat je weer een goede echo had. Ach eigenwijze kinderen die niet op de foto willen... nu al preuts ;-)

Ik hoop voor je dat met de bloeddruk alles goed blijft gaan. Bij mij is het probleem juist dat mn bloeddruk te laag is, maar dat is met af en toe een dropje goed op te lossen hahaha.

Nu heb je zie ik voorlopig even geen afspraken meer staan??

Nee nu moet ik toch beetje vertrouwen krijgen hihi... Dus over 3weken weer naar verloskundige.. Denk wel dat ik dat als laatste keer probeer te doen

Ze kunnen zo weinig daar hihi..

Geplaatst
Slapeloze nachtennnnn...... vandaag alleen een beetje heel erg extreem

Arme jij! Voel je je nu ook de hele dag moe daardoor??

Ik. Voel me constant moe... Met slapeloze nachten nog erger.

Geplaatst

Oh meiden wat zijn we er inderdaad weer vroeg bij!

Danlon wat fijn dat je echo goed was en moet ook heel fijn idee zijn dat ze waarschijnlijk niet al te vroeg eruit komen! Lijkt mij een grote opluchting.

Te geestig dat je nu nog steeds niet weet wat het gaat worden hahaha.. blijft nog even een verrassing!

Kims, hopelijk voel je je snel wat beter. Ach eventjes geen misselijkheid is toch ook niet vervelend. Al is het maar voor een paar daagjes!

Hier alles oke. Was echt heel erg geschrokken van dat bloed terwijl het diezelfde dag gelukkig ophield.

Gisteren naar mijn gyn hier geweest. Die heeft, zo lief als hij was, gelijk even een echo gemaakt. Het is er hoogstwaarschijnlijk eentje bij mij. Het is nog heel vroeg maar deze kon hij meteen zien en alles zag er goed uit volgens hem.

Heel bizar dit! Zo blij dat hij een echo wilde doen.

Ook mezelf gerustgesteld want mijn clearblue is versprongen naar +3 weken.

According mijn gyn en de kliniek rekenen ze dus echt de bevallingsdatum vanaf de laatste menstruatie, ondanks dat er dus 5 daagse cryos zijn terug geplaatst..

Dus ik ben nu officieel pas 4+5 en uitgerekende datum is dus nu opgeschoven naar 19 juli.

Ik vind alles best. Zolang het maar allemaal goed gaat!

Sinds gisteravond af en toe heftige vlagen van misselijkheid, maar op dit moment stelt dat me even gerust..

Mogen de 27e bij mijn eigen gyn terug komen voor een echo en dan twee dagen later de echo bij de kliniek. Als alles dan goed is word ik overgezet daarna naar mijn eigen gyn weer.

Kan niet wachten!!!!

Geplaatst
Oh meiden wat zijn we er inderdaad weer vroeg bij!

Danlon wat fijn dat je echo goed was en moet ook heel fijn idee zijn dat ze waarschijnlijk niet al te vroeg eruit komen! Lijkt mij een grote opluchting.

Te geestig dat je nu nog steeds niet weet wat het gaat worden hahaha.. blijft nog even een verrassing!

Kims, hopelijk voel je je snel wat beter. Ach eventjes geen misselijkheid is toch ook niet vervelend. Al is het maar voor een paar daagjes!

Hier alles oke. Was echt heel erg geschrokken van dat bloed terwijl het diezelfde dag gelukkig ophield.

Gisteren naar mijn gyn hier geweest. Die heeft, zo lief als hij was, gelijk even een echo gemaakt. Het is er hoogstwaarschijnlijk eentje bij mij. Het is nog heel vroeg maar deze kon hij meteen zien en alles zag er goed uit volgens hem.

Heel bizar dit! Zo blij dat hij een echo wilde doen.

Ook mezelf gerustgesteld want mijn clearblue is versprongen naar +3 weken.

According mijn gyn en de kliniek rekenen ze dus echt de bevallingsdatum vanaf de laatste menstruatie, ondanks dat er dus 5 daagse cryos zijn terug geplaatst..

Dus ik ben nu officieel pas 4+5 en uitgerekende datum is dus nu opgeschoven naar 19 juli.

Ik vind alles best. Zolang het maar allemaal goed gaat!

Sinds gisteravond af en toe heftige vlagen van misselijkheid, maar op dit moment stelt dat me even gerust..

Mogen de 27e bij mijn eigen gyn terug komen voor een echo en dan twee dagen later de echo bij de kliniek. Als alles dan goed is word ik overgezet daarna naar mijn eigen gyn weer.

Kan niet wachten!!!!

Wat fijn dat ie even een echo heeft gedaan!!

Ennuh, t kunnen er alsnog 2 zijn hoor dat je niet gaat schrikken... Op mijn eerste echo bij 5wk had ik 1, bij 6 +4 helemaal niks en bij 7+2 bleken t 2 te zijn...

Maarrr t zit er nog, t zit er goed... Dus ach dan maken die paar dagen ook niet meer uit toch.. Op naar de volgende echo!

Geplaatst
Wat fijn dat ie even een echo heeft gedaan!!

Ennuh, t kunnen er alsnog 2 zijn hoor dat je niet gaat schrikken... Op mijn eerste echo bij 5wk had ik 1, bij 6 +4 helemaal niks en bij 7+2 bleken t 2 te zijn...

Maarrr t zit er nog, t zit er goed... Dus ach dan maken die paar dagen ook niet meer uit toch.. Op naar de volgende echo!

Ohhhh.. hahaha.. das een enorm leuke verrassing dan?!!

Maar weet je? Dan spring ik alsnog een gat in de lucht! Een of twee, ze zijn zoooooo welkom! Blijf ook nog even tegen allebei praten, precies om die reden die jij nu zegt haha..

Hoe reageerden jullie op dat nieuws? Moet ook even schakelen zijn geweest?

Geplaatst
Arme jij! Voel je je nu ook de hele dag moe daardoor??

Ik. Voel me constant moe... Met slapeloze nachten nog erger.

Haii! Ik voelde met gisteren behoorlijk fit en dacht dat het wat beter ging... ik ben bang dat dat wat minder is vandaag

Ik ben uiteindelijk wel in slaap gevallen na het berichtje, maar echt makkelijk ging dat niet hahaha.

@kitkat wat fijn dat je al een kijkje hebt kunnen nemen, dat helpt je toch om een beetje gerustgesteld te worden denk ik. Fijn dat ie al wat heef gezien. Gewoon lekker blijven kletsen tegen je kleintje(s) en genieten van het feit dat je zwanger bent! Die datum kan trouwens gerust in een later stadium gewoon nog bijgesteld worden hoor! Ala je clearblue al 3+ aangeeft....

@ash volgens mij was jij de volgende die deze week een afspraak hebt staan. Veel succes en plezier vandaag!

Geplaatst

Uitgerekend:

Kitkat: 27-11 echo gyn

Danlon: 7-12 vk, 14-12 gyn&echoscopist

Geplaatst

Wat heerlijk @danlon dat je weer even je kleintjes hebt gezien al was het dan niet helemaal hahaha...

Benieuwd wanneer je wat gaat weten over je andere kleintje.

Wel jammer van je bloeddruk maar beter dat ze het maar goed in de gaten houden!

@ash vandaag weer een controle, hopelijk ook weer heerlijk alles goed!

Ik slaap op zich nog wel redelijk maar ben echt zoooo moe!

Kan smiddags 2 uur slapen en dan nog doodmoe zijn. Hoop dat dat wel snel minder wordt want op mijn werk is het even helemaal niks meer.

Doen jullie eigenlijk allemaal extra echo’s voor de geslachtsbepaling?

Mijn verloskundige heeft volgens mij geen echo apparaat dus mijn enige echo is straks nog die met 20 weken.. zit er eigenlijk aan te denken het dan gewoon pas te laten bekijken.

Geplaatst

@poekie @kims @sharlee Dank jullie wel dames. Ik heb om 10.30 uur de controle. Hoop dat alles goed is met de kleine. We gaan het zien.

Geplaatst
@poekie @kims @sharlee Dank jullie wel dames. Ik heb om 10.30 uur de controle. Hoop dat alles goed is met de kleine. We gaan het zien.
Succes!!

Geplaatst
Ohhhh.. hahaha.. das een enorm leuke verrassing dan?!!

Maar weet je? Dan spring ik alsnog een gat in de lucht! Een of twee, ze zijn zoooooo welkom! Blijf ook nog even tegen allebei praten, precies om die reden die jij nu zegt haha..

Hoe reageerden jullie op dat nieuws? Moet ook even schakelen zijn geweest?

Mijn man moest inderdaad even schakelen... En vooral omdat de arts had gezegd dat we een mk zouden krijgen..

Ik.. Had eigk steeds het gevoel van 2 maar ook van kleins af aan al de droom niks schakelen... Happyyyyy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden