Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
6 minuten geleden, Caro- lin zei:

i know☺️☺️☺️ Bijna onmogelijk om positief te testen maar ik wil gewoon dit keer het moment niet missen. En ik dacht dat als ze allebei blijven plakken er misschien al wat tweeling hcg in mijn bloed zat😂😂😂

Begrijp ik helemaal, dat zou wel echt fantastisch zijn! Ik hoop het voor je. ☺️

Geplaatst

@Ele oh wat spijt me dat voor jullie. Kop op en hopen dat de volgende ronde meer geluk mee brengt. Lekker genieten van jullie vakantie! Sterkte ❣️

• Thanks 1
Geplaatst

Dank jullie wellen meiden! Fijn om jullie steun te hebben. Niemand begrijpt dit beter dan jullie... ❤️

Jullie ook sterkte in de wachtweken! En @Mae in het wachten op de eerste echo! 💖

Geplaatst
8 uur geleden, Mcleod zei:

@Caro- lin duim voor je!  Hier ook aan het afwachten, ook dag 7. Wel heel veel menstruatiepijn al vanaf 2 dagen na terugplaatsing.: heb jij dit ook?

Ik voel helemaal niets😫

behalve wat moeheid maar dat kan ook door de tijd van het jaar qua werk komen....

Ik weet dag WD 7 vroeg is en dat het nog kan veranderen. Sommigen testen op zijn vroegst op WD 7 tot WD 10. Als het WD 10 niet positief is (dat is de originele nod dag in normale cyclus) heb ik nog nooit iemand gehoord die daarna nog positief test. 

Ziekenhuis test echt heel laat om ook het risico van vroege miskraam te vermijden, denk ik..

ik mag officieel pas 23 juli testen van ziekenhuis, maar zo lang kan ik echt niet wachten.

ik wil ook weten of ik zwanger ben, ook al wordt het een miskraam. Ik ben zelf al 4 keer een miskraam gehad helaas dus de kans is zeker aanwezig. Al slik ik nu wel b12 om het risico te verlagen.

Geplaatst

Terugplaatsing staat aankomende zaterdag. Een dag 5 embryo (blasto) gister 5000 pregnyl geprikt. Eigen cyclus. ISCI laatste cryo poging. Mocht deze terugplaatsing niet lukken word het weer prikken/medicatie/punctie/wachten/hopen...... dus al onze hoop zit in dit kleine ijsbeertje.... 😇 

Geplaatst

@Zandje spannend. In welk ziekenhuis zit je want bij ons (Amsterdam) doen ze geen terugplaatsingen in het weekend. En hoe weet je nu al dat het een blasto is, dat weet je toch pas op de dag zelf?

wij hadden een morula en een 8 cellig cryo. Dat konden ze pas bij de tp zeggen. Maar ja elk ziekenhuis is anders, er is geen landelijk beleid wat dat betreft.

wij hebben inmiddels 4e icsi pogingen gehad waarvan dit de laatste 2 cryos zijn. Onze verzekering vergoedt ook nog een 5e poging maar gezien mijn leeftijd vervalt dat recht. Dus dit is echt onze allerlaatste kans.

succes zaterdag🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Geplaatst

@Caro- lin wij lopen bij Geertgen fertiliteitskliniek in Elsendorp. Zij zorgen ervoor dat je altijd terug kunt komen voor een terugplaatsing.. weekenden, feestdagen etc. dus dat is echt ontzettend fijn dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Wij hebben al meerdere terugplaatsingen gehad en de laatste terugplaatsing hadden we er twee die doorgegroeid waren tot een blasto. Waarvan er 1 is terug geplaatst en 1 van nu onze cryo is en zaterdag op de planning staat. 😊 

Jeetje echt je laatste kans... hoop dat dit m dan word voor je!!! Wij duimen! 

Geplaatst

Meiden!!

vanmorgen WD 8 na tp een licht streepje op kruitvat 2x5🤪😳😁😆

ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan maar ik ben nu al superblij🍀🍀🍀🍀 ik ben zwanger❤️

Ik deed er al alles aan en leefde al als een zwangere maar nu ga ik nog meer opletten🤞🏼☺️

• Haha 1
Geplaatst

@Zandje Spannend met de terugplaatsing aanstaande zaterdag. 💖

Ik heb aanstaande zondag een eerste echo weer. Ik moet ook nog bloedprikken maandag, ook ben ik ongesteld geworden. Het ziekenhuis wil graag weten dat er echt geen hcg in mijn bloed zit (standaard procedure bij hun blijkbaar). Als er geen hcg is, en de echo goed gaat, dan gaan wij voor de tp van onze laatste cryo (een blasto) van de eerste ICSI ronde. Mocht het niet lukken dan moeten wij weer gaan prikken...  

Geplaatst
Op 15-7-2019 om 20:09, Caro- lin zei:

In welke fase van “ het proces” zit iedereen nou? Ben erg benieuwd ☺️

Hoi Caro-in.. Ik heb 1 verse TP gehad en 1 cryo.. Beide mislukt.. Was bezig met Progynova om mijn bms op minimaal 8mm te krijgen voor de 3e tp, maar na 3 wk was dat nog niet het geval.. Ik reageer blijkbaar slecht op Progynova.

We gaan nu verder in een TP in de natuurlijke cyclus. Nu wachten op mijn ongi en dan kunnen we weer een datum prikken voor het meten van het bms i.c.m. een eenmalige pregnyl spuit.. 

Geplaatst

Op 16-7-2019 om 07:05, Caro- lin zei:

Meiden!!

vanmorgen WD 8 na tp een licht streepje op kruitvat 2x5🤪😳😁😆

ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan maar ik ben nu al superblij🍀🍀🍀🍀 ik ben zwanger❤️

Ik deed er al alles aan en leefde al als een zwangere maar nu ga ik nog meer opletten🤞🏼☺️

@Caro- lin Wat een fantastisch nieuws, helemaal leuk!!! 

@Zandje Heel veel succes zaterdag, duim voor je. ☺️

Geplaatst
2 uur geleden, Zandje zei:

@Caro- lin wat een fantastisch nieuws!! gefeliciteerd!!

@Mae dank je wel 🙂 

@Vrouwke77 we zitten in hetzelfde traject! dat je maar snel weer kan starten!!! x

@Zandje na 3 weken progynova te hebben gebruikt en daarna gestopt omdat mijn bmsv maar niet dik genoeg werd, zit ik nu al weer 3 weken te wachten op mijn ongi. Dan kan ik pas "starten" in mijn natuurlijke cyclus. Hoe lang duurde de ongi bij jou? 😔

Heel veel succes en ook veel plezier (ik ervaar het nl telkens als een mooi en fijn moment) a.s. zaterdag als jullie je Kruimeltje gaan ophalen in het ziekenhuis! 💕

Geplaatst

@Vrouwke77 pff ik heb geen aanmoedigende woorden voor je bij mij was het bijna 3 weken later dan normaal. Al die medicatie zorgen dat mn hele lichaam ontregelt is. Om die redenen ben ik ook zo blij dat we het nu in een natuurlijke cyclus doen op de pregnyl prik na. Hoop dat het bij jou iets sneller gaat dan dat het bij mij ging. De ervaring met een natuurlijke cyclus vind ik wel echt fijn. 2 echo's en dan de terugplaatsing inplannen.. alle andere dagen is het rust creëren en niet zo veel proberen er mee bezig te zijn. Ik ervaar het als zeer positief. 

Dank je wel!💕 ik ga er ook met vol goede moed heen en laten we hopen dat onze kleine ijsbeertje blijft plakken!!!

Geplaatst

Helemaal eens @Zandje! Ik voel mij ook veel beter zonder al die medicatie. Alleen dat innestelen is bij ons dus een dingetje.. Gister bloedonderzoek laten doen om te kijken wat mijn vitamine B12 level in mijn bloed is. Morgen de uitslag. Ook overweeg ik serieus om een ReceptIVFity test te laten doen. Ben benieuwd wat mijn microbioom kwaliteit is. Ik ben nu zo ah zoeken hoe ik dat innestelen een duwtje in de rug kan geven. 😔

Hebben ze tijdens de twee echo's nog je baarmoederslijmvlies opgemeten? Hoeveel mm was hij als ik vragen mag? 

Geplaatst
8 uur geleden, Vrouwke77 zei:

Helemaal eens @Zandje! Ik voel mij ook veel beter zonder al die medicatie. Alleen dat innestelen is bij ons dus een dingetje.. Gister bloedonderzoek laten doen om te kijken wat mijn vitamine B12 level in mijn bloed is. Morgen de uitslag. Ook overweeg ik serieus om een ReceptIVFity test te laten doen. Ben benieuwd wat mijn microbioom kwaliteit is. Ik ben nu zo ah zoeken hoe ik dat innestelen een duwtje in de rug kan geven. 😔

Hebben ze tijdens de twee echo's nog je baarmoederslijmvlies opgemeten? Hoeveel mm was hij als ik vragen mag? 

B12 was bij mij de boosdoener (4 miskramen! En al die tijd een lage b12 gemeten en olvg heeft er niets van gezegd🤨😩). Ik geef dat altijd als tip mee😉

Verder helpt kinderasperines, zeggen ze. Sommige ziekenhuizen schrijven het voor. 🤷🏻‍♀️

Geplaatst

@Vrouwke77 Benieuwd wat de uitslag is van je bloedtest!? Ja ze hebben mijn dominante eitje gemeten en mijn baarmoederslijm. Mijn baarmoederslijm was 12mm. Die is bij mij altijd wat dikker door de PCOS. @Caro- lin kinderasperines voor de innesteling? kunnen het altijd proberen! 

Geplaatst

@Zandje Mijn B12 was 310 pmol/l . Bij een waarde tussen de 140/250 kom je in een grijs gebied aldus de huisarts en kunnen ze verder zoeken welk deel van deze waarde dan het actieve B12 gedeelte is. Gaan ze bij mij dus niet doen. Het was goed.

Ijzergehalte van 8,1 was ook goed. Huisarts heeft ook aangegeven dat het preventief slikken van 1000mg B12 in tablet vorm ook geen kwaad kan voor het ongeboren vruchtje. Dat ga ik dus nu toch maar doen. Veder ben ik bezig met achterhalen hoe ik een ReceptIVFity test kan aanvragen. Ook daar nog veel onduidelijkheid bij zowel de huisarts alsmede bij het AMC. In the meantime ga ik alvast Probiotica tabletten bestellen om mijn microbioom te verbeteren. Ga ik overigens pas NA de ReceptIVFity test mee starten denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden